Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulp gezocht w.b.t woonruime

Hulp gezocht w.b.t woonruime

24 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
ikzelf woon in de woonvorm yulius bw oostpolder moet je wel autisme hebben maar het is best goed wonen (ligt eraan natuurlijk ook wat je zelf wilt doe) hier eigen appartement met eigen tag en 24x7 begeleiding om op terug te vallen
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat het belangrijk is om een stabiele woonplek te hebben en zou begeleid/beschermd wonen echt meenemen in je overweging. Je kunt uiteindelijk altijd vanuit daar nog op zoek na iets voor jezelf.

Als je via de GGZ een woonplek krijgt heb je ondersteuning en zijn de lijntjes kort met je behandelaren.

Gebruik je de laatste tijd drugs?
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#3
Al laaaaange tijd loopt het thuis stroef om meerdere redenen ook door mij zelf!

Nu ''schoppen'' ze me er onverwachts eerder uit als afgesproken omdat ze de hulp die ik krijg/heb te langzam gaat (mijn contactpersoon van GGZ NH is met vakantie tot morgen)

Via de GGD GGZ en de Gemeente heb ik nog wel contact met 2 hulpverleners, maar wil het liefste niet afhankelijk worden van begeleid wonen o.i.d ook al is dit wellicht het beste voor me... Zou ik contact gaan zoeken met de GGZ/GGD/Gemeente.

Vast zijn er hostels o.i.d in Noord - Holland. Hier ga ik naar opzoek , voel me verder gewoon alleen achtergelaten echt zo van ja je zoekt het verder maar uit. Naja snap hun frustratie en woede hier in. Maar dan sta je daar , vorige week ook al met 4 grote tassen vol ( Mocht toen ''ineens'' toch weer thuis komen wonen )

Nu sta ik er weer zo voor ik word van alle kanten uit elkaar getrokken alsof ik een speelpop ben!!
Je moet dit je moet dat want anders.. Terwijl we de afsrpaak hebben dat ik Óf werk Óf hulp zoek naja die hulp heb ik nu dus alleen wacht ik graag op mijn contact persoon om hiermee verder in te gaan..

Momenteel geen werk , wel bijstand maar geen bankrekening vol.. zouzo wel aan het werk kunnen voor 32 uur +/- maar fulltime is me momenteel gewoon te veel! Me ouders verwachten dit van me ,of ze verwachten dat ik hulp zoek en dat doe ik nu dus juist ook!!!! Het is in werking en de mensen daar zeggen ook , het is zo belangrijk voor jou om alles stap voor stap voor stap aan te pakken en nog langzamer het liefst.

Me ouders zijn zo vreselijk kortzichtig en begrijpen me levens style niet wat ik ook wel begrijp maar ik ben ze niet tot last.. behalve dan dat ik savonds wat later thuis kom dan dat hun gaan slapen maar kom élke avond gewoon thuis en slaap ik!

Voor vanavond heb ik een hotel , maar het leger des heils zie ik eerlijk gezegt niet zitten. Mocht het niet anders zijn dan maar , voel me neerslachtig , ellendig ,onzeker alsof ik helemaal niets goed kan doen voor mezelf door dat ik in hun ogen dus alles fout doe..
Terwijl ik zelf ervaar dat ik elke dag kleine stappen op een beter wandelpad!

Ik heb voor achter de hand nog wel een nieuwe vistent besteld zodat ik soms her en der een nachtje er uit kan op deze manier overigens vind ik hier altijd heerlijk de rust in!

Voel me kut man,

Donkey Gonz
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zorg dat je de kliniek in kunt. Je mag dan niet terug de straat op na je opname. Dan zit je voor wat betreft gebruik veilig, en je dwingt dan op redelijk korte termijn passende woonruimte af.
D
DonkeyGonzLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Zorg dat je de kliniek in kunt. Je mag dan niet terug de straat op na je opname. Dan zit je voor wat betreft gebruik veilig, en je dwingt dan op redelijk korte termijn passende woonruimte af.
Klik om te vergroten...
Yes ik voel je , ik heb al wat op het oog mede door me contactpersoon. Morgen lijkt me een goed idee daar naar toe te bellen en de situatie uit te leggen, ben benieuwd wat ze voor me kunnen betekenen.
Geen idee hoe het proces verloopt (Raphaël Stichting , instantie in samenwerking met de GGZ)

Zal het via hier even vermelden. Hoe dat is gegaan , verder de website van hen nog even dieper doorspitten!

Greets en thnx voor je advies :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."