Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom ik?

Waarom ik?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sommige mensen zitten toch anders in elkaar dan anderen. Ben zelf nooit verslaafd geweest.

Wel tijdelijk dakloos na speedball gebruik.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben verslaafd aan alles eigenlijk, alcohol, speed, coke, benzodiazepines etc. Ik vraag me af hoe het bij mij zo ver heeft kunnen komen dat mijn verslaving zo erg is geworden en bij anderen niet.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Sommige mensen zitten toch anders in elkaar dan anderen. Ben zelf nooit verslaafd geweest.

Wel tijdelijk dakloos na speedball gebruik.
Klik om te vergroten...
Gelukkig weet ik niet wat speedball is

hopelijk ben je nu oké?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Gelukkig weet ik niet wat speedball is

hopelijk ben je nu oké?
Klik om te vergroten...

Het was 22 jaar geleden vier maanden in Madrid.

Heb er zoveel van geleerd dat het mijn leven heeft veranderd.

Velen hier hebben véél ernstigere problemen met alcohol en (andere) drugs.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verslaving is een complex fenomeen met een complex samenspel van oorzaken. Wat ik vaak zie is dat mensen zichzelf vergelijken met andere mensen in hun omgeving. Ze denken dan: Al die andere mensen kunnen wel gewoon drank of drugs gebruiken zonder verslaafd te raken, maar ik niet, wat is er toch mis met mij?

Eigenlijk schiet je er niet zoveel mee op door zo na te denken. Uiteindelijk weet je toch niet precies wat er in anderen omgaat en waarschijnlijk is er een goede reden dat je gevoelig bent voor verslaving. Het zegt in ieder geval niet zoveel over wie jij bent als persoon. Het maakt je geen slecht mens. Het kan onder bepaalde omstandigheden iedereen overkomen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Het kan onder bepaalde omstandigheden iedereen overkomen.
Klik om te vergroten...
☝🏻☝🏻☝🏻

Die bevestiging heb ik wel gekregen nadat ik meerdere meetings ben geweest. Het kan echt iedereen overkomen en ook mensen waar je het totaal niet van zou verwachten.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat je die vraag beter kan los laten. Waarom ik....

Dat brengt je weinig tot niks en hangt meer in een slachtofferschap.

Ja je bent slachtoffer vande dingen die je zijn overkomen.
Maar je bent ook de krachtige en sterke persoon die eruit kan komen en dingen kan veranderen in jezelf en leven.

Dit geld voor iedereen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Ik ben verslaafd aan alles eigenlijk, alcohol, speed, coke, benzodiazepines etc. Ik vraag me af hoe het bij mij zo ver heeft kunnen komen dat mijn verslaving zo erg is geworden en bij anderen niet.
Klik om te vergroten...
I.p.v je jezelf af te vragen waarom dit jou overkomt (zelfmedelijden) kun je je ook afvragen hoe je dit het snelst overwint (wilskracht).
I
IssueLid
01-01-2024, 00:00
#9
CuriousExplorer zei:
I.p.v je jezelf af te vragen waarom dit jou overkomt (zelfmedelijden) kun je je ook afvragen hoe je dit het snelst overwint (wilskracht).
Klik om te vergroten...
🙏💯
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
I.p.v je jezelf af te vragen waarom dit jou overkomt (zelfmedelijden) kun je je ook afvragen hoe je dit het snelst overwint (wilskracht).
Klik om te vergroten...
precies, en altijd het positieve inzien in het negatieve hoe moeilijk het ook kan zijn soms. zie je verslaving in als een les en vraag jezelf af wat kan ik hiervan leren/wat heb ik hiervan geleerd en op welk gebied gaat hetgene wat ik heb geleerd mij sterker maken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."