Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval

Terugval

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi all,

Het is al een aantal weken stil vanuit mijn kant hier en vaak betekent dat een terugval, zo ook bij mij.

Na ruim 11 weken clean te zijn geweest is het toch gebeurt. Ik ging er vanuit sterk genoeg te zijn, echter doordat mijn ritme een drastische wending kreeg (nieuwe baan, opeens uit het niets weer fulltime aan de slag met bijbehorende verantwoordelijkheden) ben ik toch nat gegaan.

De uiteindelijke terugval is 4x(dag) gebruik coke (2 packs per keer) en 7x(dag) wietgebruik over een periode van 10 dagen. Daarnaast ruim 750 euro vergokt..

Ondertussen is dit de 4e dag dat ik weer uit gebruik ben, echter heb ik mijn omgeving dusdanig pijn gedaan met het feit dat ik niet aan de bel trok dat ik er nu wel echt alleen voor sta.

Ik snap niet waarom ik niet aan de bel trek bij een craving. De eerste was zo overweldigend, echter geef ik dit niet aan en ook nadat het mis was gegaan gaf ik het niet aan, terwijl ik dit wel zou doen. Eerlijkheid is een behoorlijk punt geweest in dit proces en dat lijk ik niet voor elkaar te krijgen.

Ik ben zo gewend te liegen over mijn gebruik, dat zelfs nu ik eerlijk kan en mag zijn ik het niet kan.

Ik pak mijn herstel weer op zoals ik deed want ik was echt zo goed bezig, maar dit is echt wel een hele zware domper.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Was je in behandeling en heb je geen nazorg of iets dergelijks?

Sta je er echt helemaal alleen voor?

Wat jammer van je terugval, maar dit hoort er ook bij. Goed dat je jezelf weer herpakt hoor!
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb wel behandeling (ambulant) maar bezoek nog geen meetings

Er alleen voor staan bedoel ik meer dat mijn familie me niet meer wilt helpen, omdat ik er over blijf liegen/het verzwijgen als het mis gaat.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jammer man, probeer in de verbinding te blijven met herstellende verslaafden of hulpverleners van de behandeling. Meetings bezoeken, bellen met fellows en je gevoel en je gedachtesprongetjes uitspreken. Het helpt echt als je dan eens een reactie krijgt van andere point of view. Mede verslaafden begrijpen je vaak door en door. Die herkenning is prettig en geeft je het gevoel het niet alleen te hoeven doen en het lucht op om er samen over te praten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Koffieb00n zei:
Jammer man, probeer in de verbinding te blijven met herstellende verslaafden of hulpverleners van de behandeling. Meetings bezoeken, bellen met fellows en je gevoel en je gedachtesprongetjes uitspreken. Het helpt echt als je dan eens een reactie krijgt van andere point of view. Mede verslaafden begrijpen je vaak door en door. Die herkenning is prettig en geeft je het gevoel het niet alleen te hoeven doen en het lucht op om er samen over te praten.
Klik om te vergroten...
Dit. Blijkbaar was het herstel zoals je het deed toch niet goed genoeg. Ga op zoek naar iets extra’s om toe te voegen.
D
Danny053Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Makelifegreatagain zei:
Ik heb wel behandeling (ambulant) maar bezoek nog geen meetings

Er alleen voor staan bedoel ik meer dat mijn familie me niet meer wilt helpen, omdat ik er over blijf liegen/het verzwijgen als het mis gaat.
Klik om te vergroten...
Watje ook kan ga is kijken voor je terugval is je gedrag al gaan veranderen. Biijv je bent er weer meer mee bezig ach 1x waarom niet ookkwa gedrag tegenover geliefde. Waarschijnlijk. Want je valt niet zoineens terug als je dit bij elke terug val doet leer je de wat van en ja. Je zal heus npg wel os op je bek gaan
g
gr0yperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Danny053 zei:
Watje ook kan ga is kijken voor je terugval is je gedrag al gaan veranderen. Biijv je bent er weer meer mee bezig ach 1x waarom niet ookkwa gedrag tegenover geliefde. Waarschijnlijk. Want je valt niet zoineens terug als je dit bij elke terug val doet leer je de wat van en ja. Je zal heus npg wel os op je bek gaan
Klik om te vergroten...
Ik zou het zelf niet beter kunnen verwoorden, chapeau.
r
ruuupertLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel veel suc6 man

Ik zit ook alweer dinsdag voor mijn intake
3e cliniek dit jaar.

Houw je sterk man en sterkte met de afcick
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#9
ruuupert zei:
Heel veel suc6 man

Ik zit ook alweer dinsdag voor mijn intake
3e cliniek dit jaar.

Houw je sterk man en sterkte met de afcick
Klik om te vergroten...
Succes vent je kan het πŸ’ͺ

Ik ben ondertussen alweer bijna 4 weken opname, gek om dit topic opeens weer terug te lezen haha. Nog maar 3 maanden geleden, maar dit bericht was zo ongeveer de start van 5 jaar aan ellende bij elkaar.

Gukkig de weg omhoog weer gevonden, dat lukt jou ook! πŸ’ͺπŸ’ͺ
k
kikker1987Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeer herkenbaar. Veel succes πŸ’ͺ πŸ‘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."