Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeschaamd maar wil het graag vertellen

Beschaamd maar wil het graag vertellen

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
@single mom hoe gaat het nu ? inmiddels al gesprek gehad?
s
single momLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo ,deze stap zetten is nogal moeilijk maar wil het graag van mijn hart. ik ben een alleenstaande mama van drie kinderen twee jongens en een meisje waarvan mijn jongste 12 nog thuis woont . Hoe begin ik ik ben grootgebracht in een groot gezin we hadden niet veel maar ik had alles wat ik nodig had . Ik was de jongste dus verwend 🙂 ik mocht dan ook al snel met de grote mee , mijn ouders gingen ook heel graag een stapje zetten daardoor was ik veel alleen thuis en ja een pubermeisje nog volop op zoek het is eigenlijk begonnen toen ik mijn eerste serieuze relatie had wat al vrij jong was , hij was ouder dan mij en met hem heb ik de eerste keer gebruikt en ben ik een tijdje verslaafd geweest aan speed . Tot mijn 16de toen ik zwanger was geworden van mijn eerste zoon ben direct met alles gestopt een jaar later hadden we ons tweede mijn meisje ik was een mama van twee op mijn 18 de . Toen mijn kinderen 3 en 4 waren zijn ik en mijn vriend uit elkaar gegaan ik heb al die jaren erna ook alleen voor mijn kinderen gezorgd hij had betere dingen te doen zoals hij zelf vertelde .als ze oud genoeg waren is er uiteindelijk co ouderschap gekomen ineens een week voor mij alleen ben toen mijn jonge leven beginnen in te halen ik ben begonnen met gebruik van cannabis wat al snel leide tot andere oppepende drugs ik was toen niet echt verslaafd maar durfde het wel te doen als mijn kids bij de papa waren. jaren later leerde ik iemand nieuw kennen de liefde van mijn leven was zo mooi , we kregen mijn derde zoontje, toen mijn zoontje 1,5 jaar was ben ik mijn mama verloren aan kanker mijn wereld stortte in elkaar ,onze relatie leed er enorm onder en een maand later heeft hij mij verlaten, daar stond ik dan met drie kids twee volop in pubertijd e' nog eentje die veel zorg nodig had , ik was gestrest op ik kon niet meer op die moment ben ik begonnen met cannabis in het begin sporadisch wat al snel leidde tot dagelijks gebruik al 10 jaar ben ik verslaafd aan cannabis, ik rook dit wel enkel savonds ik heb een vaste job en zorg voor mijn zoontje die zware adhd heeft en wel in de week op type 3 internaat en school zit. Ik ben over drie jaar mijn petekind verloren aan een moto ongeluk en mijn schoonzoon aan zelfmoord , ik kan dit geen plaats geven , de papa van mijn jongste zoontje heeft afstand gedaan omdat hij hem niet meer aan kon. de laatste twee jaar deed ik af en toe is coke gewoon om een beter gevoel te krijgen ik wou me niet altijd zo ongelukkig voelen en het was gewoon teveel .maar nu is mijn zoon in zijn puber tijd en een adhd kind in pubertijd is geen makkie , ik ben radeloos waar dit hele verhaal nu tot leid is dat ik sinds kort voor de zomer coke ben begonnen te gebruiken ik wil dit helemaal niet in het begin was het ook onschuldig af en toe maar het begint meer en meer te worden ik ben radeloos ik wil mijn kind niet verliezen hij is alles voor mij ik voel me een slechte moeder maar toch neem ik het het is sterker dan ik ben dit is mijn verhaal dank u als je het helemaal gelezen hebt ik weet het is veel ik hoop ergens dat er mensen zijn die ook zulke dingen meemaken en me raad kunnen geven .
s
single momLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je doet me deugd dit te kunnen delen heb ik nog nooit gedaan ,ik ga ook hulp zoeken de stap is wel heel groot ik schaam me enorm
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou snel hulp zoeken bij een professional. In verband met de thuissituatie (kids) ook zeker.

Veel sterkte.
Moedig dat je het hier deelt
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zou naar de huisarts stappen met je verhaal, dan kunnen ze passende hulp voor je zoeken. ❤️

Niets om je voor te schamen
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hartstikke goed dat je dit van je afschrijft en ook dat je aan de bel trekt. Zo te lezen heb je er veelal alleen voor gestaan de afgelopen jaren. Je draagt veel verantwoordelijkheid op je schouders. Ik kan mij goed voorstellen dat je die druk vaak aanwezig voelt - en wellicht voor langere periodes ook onafgebroken. Zo'n situatie is zwaar; voor ieder mens. In die zin is het logisch dat je ook naar momenten zoekt om jezelf te belonen, even te ontspannen en/of te ontsnappen. Drugs lijkt dan op de korte termijn een uitweg. Realiteit is helaas dat de katers en nadelen je, na veelvuldig gebruik, links en rechts inhalen.

Je schrijft dat je jezelf een slechte moeder voelt. Volgens mij is het tegendeel waar. Je bent krachtig door je - al dan niet hier - kwetsbaar op te stellen en de eerste hulpvraag te stellen. Je wilt uit deze situatie, maar je weet niet hoe. Daar zijn professionals voor. Zoals hierboven is omschreven: de huisarts kan je verder opweg helpen. Bijvoorbeeld door je door te verwijzen naar ambulante verslavingszorg. Je gaat dan niet alleen op je gebruikspatronen in, maar ook de onderliggende redenen van gebruik en hoe hier anders mee om te gaan. Of meer fundamenteler gezegd: je gaat jezelf opnieuw uitvinden en je zult meer van jezelf gaan houden. Dat doe je door nieuwe gedragspatronen te ontwikkelen en een betere balans te vinden tussen spanning en ontspanning. En door die hernieuwde balans straal je meer enthousiasme, liefde en zorg uit naar je kids. Dat brengt je nog meer in verbinding met hen en maakt jullie band sterker. Door die feedback zul jij je nog fijner voelen. En precies dat is de vicieuze opwaartse spiraal waar jij in terecht wilt komen.

Dus mijn raad: zoek snel professionele hulp en bel de huisarts. Je zult zien dat door die stap te zetten, jij jezelf ook al een betere moeder zult voelen.
s
single momLid
01-01-2024, 00:00
#7
U heeft volledig gelijk ik probeerde altijd maar door te gaan op automatische piloot zoals ze zeggen ik heb dankzij mijn verhaal te vertellen en de goede raad van de mensen een afspraak gemaakt met de huisarts met een bang hart maar ik weet dat ik dit moet doen voor mijn kids maar ook voor mezelf dank u voor de aanmoedigende woorden
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
single mom zei:
U heeft volledig gelijk ik probeerde altijd maar door te gaan op automatische piloot zoals ze zeggen ik heb dankzij mijn verhaal te vertellen en de goede raad van de mensen een afspraak gemaakt met de huisarts met een bang hart maar ik weet dat ik dit moet doen voor mijn kids maar ook voor mezelf dank u voor de aanmoedigende woorden
Klik om te vergroten...
Stoer en goed dat je meteen overgegaan bent op actie. Dat getuigt van karakter! Probeer je angst los te laten. Zie het als een sociaal experiment, waarin je professionele hulp wilt om aan jezelf te werken. 'verslaving' is een negatief geladen term. Je kunt 'm ook omdraaien: je wilt het anders, een lifestyle change. Om die verandering te realiseren wil je hulp om oude gedragspatronen af te sluiten. Met andere woorden; je bent intrinsiek gemotiveerd om te veranderen. En daar moet je trots op zijn.

Probeer je middelengebruik zoveel mogelijk te beperken of in geheel te vermijden, ook totdat je een gesprek met de huisarts (en evt daaruit volgende traject), met bovenstaande als uitgangspunt. Namelijk: je wilt het echt anders aanpakken nu. Dat begint bij jezelf en daar heb je nu een start mee gemaakt. Wees trots op jezelf. De hulp die je dan gaat krijgen gaat je alleen maar verder helpen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
single mom zei:
U heeft volledig gelijk ik probeerde altijd maar door te gaan op automatische piloot zoals ze zeggen ik heb dankzij mijn verhaal te vertellen en de goede raad van de mensen een afspraak gemaakt met de huisarts met een bang hart maar ik weet dat ik dit moet doen voor mijn kids maar ook voor mezelf dank u voor de aanmoedigende woorden
Klik om te vergroten...
Wat super dapper van jou!!!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
single mom zei:
U heeft volledig gelijk ik probeerde altijd maar door te gaan op automatische piloot zoals ze zeggen ik heb dankzij mijn verhaal te vertellen en de goede raad van de mensen een afspraak gemaakt met de huisarts met een bang hart maar ik weet dat ik dit moet doen voor mijn kids maar ook voor mezelf dank u voor de aanmoedigende woorden
Klik om te vergroten...
Topper!
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hele goede stap! Dapper dat je dit allemaal vertelt. Ga met professionele hulp praten, je huisarts of wie maar het best voor je bereikbaar is. Zij zijn er om je te helpen. Dat is hun job, ze doen niets liever.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb iig groot respect voor de TS,!
Ga der maar eens aanstaan, wat deze vrouw allemaal heeft moeten meemaken..... chapeau!
s
single momLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo ik heb vandaag een afspraak ik ben gans het weekend clean gebleven is wel heel hard maar ik ben niet van plan op te geven hopelijk wat hulp van de dokter grtjes
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
wat goed om te horen :redheart:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
single mom zei:
Hallo ik heb vandaag een afspraak ik ben gans het weekend clean gebleven is wel heel hard maar ik ben niet van plan op te geven hopelijk wat hulp van de dokter grtjes
Klik om te vergroten...

Wat ben jij goed bezig!
Respect. Ga nu zo door!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
single mom zei:
Hallo ik heb vandaag een afspraak ik ben gans het weekend clean gebleven is wel heel hard maar ik ben niet van plan op te geven hopelijk wat hulp van de dokter grtjes
Klik om te vergroten...
Top! Respect hoor! enuh die dokter gaat je vast wel helpen hoor, dat gaat gerust helemaal goed komen... Hoe laat heb je de afspraak en laat je weten hoe het gegaan is?
s
single momLid
01-01-2024, 00:00
#17
Om 18.15 en in zal zeker laten weten hoe het gegaan is dank u allemaal voor de steun was het duwtje dat ik nog nodig had ❤️
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Heel veel sterkte!
En veel succes bij de afspraak.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Is er al iets bekend, @single mom,?
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een verhaal. Goed dat je dit deelt. Je hoeft je niet te schamen, je hebt heel veel alleen moeten doen.

Je schrijft over veel broers en/of zussen. Heb je daar nu steun van? Of doen ze niet echt mee in dit verhaal?

Hoop je nog te lezen met een update. Hou je taai!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."