Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsketamine verslaving en maagklachten

ketamine verslaving en maagklachten

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ketamine pijn komt op een gegeven moment, na veel snuiven, ook uit je maag…

Maar er is niets wat je er tegen kan doen. Alleen uitzitten

Sommige snuiven juist meer Ketamine, dat verdoofd eventjes maar alles komt 10 keer zo hard terug natuurlijk
m
marliliLid
01-01-2024, 00:00
#2
update!!!!:

hey ik ben gister terug gekomen. ik heb 4.5 maanden in een afkickkliniek gewoond. ik voel me schoon, stevig in mijn schoenen en durf eindelijk weer mijzelf te laten horen en voor mijzelf op te komen. het was een hele rollercoaster, maar ik heb het gedaan en ik ben clean <3 vandaag precies 138 dagen. ik voel me levend, gezond, aanwezig en weer mens. ik zou het iedereen aanraden die erover twijfelt. het is fijn om weer grip te krijgen op je leven, extern en intern. in een veilige omgeving. je zit met allerlei verschillende, wel gelijkgestemde, mensen en vecht allemaal voor een nuchter bestaan, structuur, open/eerlijk- heid en doet het samen. echt waardevol en zo ontzettend bijzonder. en nu het leven buiten de kliniek weer oppakken :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat laatste, dat is nou waar het om gaat.
Ook buiten die veilige omgeving clean kunnen blijven! Het leven nuchter buiten de kliniek weer op kunnen pakken en..... volhouden!
D
Danny46Lid
01-01-2024, 00:00
#4
marlili zei:
wat een intens verhaal.. heel heftig om te horen. ik ben aan de ene kant heel blij voor je dat je van de ketamine af bent, maar vind het ook sip dat je toch nog middelen nodig hebt om te kunnen functioneren in het leven. maar stapje voor stapje maak je progressie klinkt en ik gun je dat het ooit draaglijk is zonder chemisch goedje. kut dat je de k cramps hebt ingeruild voor de paniek aanvallen en zo'n strijd met je hoofd. en die duizeligheid lijkt me ook vervelend :/ beperkend ofzo.. ik hoop dat je daarvan geneest. leven is een ingewikkeld doolhof en breinen geven veel pijnen. veel zoeken om je weg te vinden, maar ik denk dat je het kan :). fijn dat je een vriendin hebt die er voor je is en je liefde geeft en helpt. lijkt me ook zwaar om aan de andere kant te staan. zo machteloos en verdrietig om iemand in zoveel pijn en verdriet te zien.

en ja, kut dat artsen hier zo weinig weten en je maar wat onderdrukkingsmiddelen meegeven ipv echt je te helpen. ik hoop dat daar verandering in komt. dat mijn arts zei dat ik maar keta moest blijven nemen tegen de pijn en me 2 diclofenac gaf liet me echt alle vertrouwen in de zorg wegnemen. je word een beetje aan je lot overgelaten ofzo en dat is treurig, want hulp zoeken enzo is al lastig en zo'n grote stap. veel schaamte. wel fijn dat je met je k cramps in het ziekenhuis werd geholpen. bij mij nemen ze me niet serieus genoeg ofzo.

ik hoop dat ze bij mij in de kliniek meer weten en me kunnen helpen, anders ga ik alleen detoxen en thuis verder als het niet bij me past. misschien dan zuid afrika proberen als ik merk meer nodig te hebben. want ik ga toch afkicken in nederland. beter vangnet en nazorg. en ik heb een fijne groep mensen die ook verslaafd zijn die ik op maandag avond zie en die raak ik anders ook kwijt, want je kan niet bij 2 instanties tegelijk ingeschreven staan :/.

dinsdag heb ik mijn kennismakingsgesprek in de kliniek en dan word ik binnen een week opgenomen, daar ben ik echt aan toe en heb er zin in. aan de andere kant ben ik ook bang en vind ik het spannend om te doen en de verandering aan te gaan. ook kijk ik op tegen de ontwenningsverschijnselen en ben ik benieuwd wat het met mij doet. ik hoop dat ik het kan en leer om weer goed te eten en aan mezelf te werken. ik ben ook erg veel afgevallen en heb ondergewicht waar ik erg van schrok. skeletterig en dat maakt me ook onzeker. veel verdriet en mental breakdowns. zwaar proces voor mij, maar ben hyped voor de toekomst en dat de kliniek in zicht is. een structuurtje krijgen en afhankelijkheid laten varen. beter zelfvertrouwen en leren functioneren binnen de maatschappij (hoop ik dan)

ik was laatst 4 dagen clean van ketamine, wel 1 dag coke gedaan. spuiten durf ik niet, had er wel wat onderzoek naar gedaan, maar het trekt mij niet. inmiddels gebruik ik weer iedere dag en gebruik ik daarnaast ook nog coke op sommige dagen. ik merk dat mijn lichaam minder pijn doet als ik minder keta gebruik en af en toe wat coke. dan maar ff zo, maar het laat me zo slecht voelen. wel merk ik ook dat eens in de 3 dagen overgeven (misschien too much info, maar er komt zoveel chemische shit uit als ik braak) mijn maag een soort reset geeft en dat alle kramp instant wegneemt. eergister had ik echt een intense aanval en toen had ik overgegeven; instant gone.

beetje van de hak op de tak en laaang verhaal, maar voelt fijn om toch te kunnen delen. thanks voor iedereen die de tijd neemt om te lezen en reageren. ik waardeer het en het laat me minder eenzaam voelen, ookal zijn jullie allemaal een figuurtje op het internet waar ik geen beeld bij heb. fijne niet oordelende spoken :) dus bedankt <3
Klik om te vergroten...
Sterkte gap
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het verstrekken van diclofenac voor K- cramps in de maagstreek werkelijk onbegrijpelijk.
Je ruikt de ene maagverwoester gewoon voor een andere in!
Diclofenac is een aanslag voor je maag, al helemaal als je geen maagbeschermer neemt... onbeschrijfelijk om dit middel bij cramps van ketamine voor te schrijven!
Hieruit blijkt imo wel dat veel artsen maar weinig weten over drugs en hun bijwerkingen. Helaas!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Ik vind het verstrekken van diclofenac voor K- cramps in de maagstreek werkelijk onbegrijpelijk.
Je ruikt de ene maagverwoester gewoon voor een andere in!
Diclofenac is een aanslag voor je maag, al helemaal als je geen maagbeschermer neemt... onbeschrijfelijk om dit middel bij cramps van ketamine voor te schrijven!
Hieruit blijkt imo wel dat veel artsen maar weinig weten over drugs en hun bijwerkingen. Helaas!
Klik om te vergroten...
Ik snap je redenering maar als ik het goed zeg komt de pijn van ketamine juist uit de blaas en nieren en niet zozeer uit de maag. Maar bij de helse pijn lijkt me iets sterkers meer op z'n plaats idd.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Geneesmiddel zei:
Ik snap je redenering maar als ik het goed zeg komt de pijn van ketamine juist uit de blaas en nieren en niet zozeer uit de maag. Maar bij de helse pijn lijkt me iets sterkers meer op z'n plaats idd.
Klik om te vergroten...
De pijn komt vaak vanuit je galblaas die je lichaam aanvalt. Kan ook dat de pijn vanuit de nieren bij je onderrug terecht komt. Er is geen wondermiddel deze pijn te stoppen. Paracetamol kan prima helpen maar in de hoeveelheden om echt pijn verlichtend te werken kan het ook een aanslag op je lever zijn. Er word ook wel eens Oxazepam gegeven voor het verminderen van pijn en stimuleren van slapen.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kibo3 zei:

Ik vond dit een interessant stuk. Het heeft mij ook geholpen de krampen te minimaliseren.
Klik om te vergroten...
Spyro zei:
Vind het wel grappig dat diegene zegt “Stop met Ketamine de rest van de dag” Euh, ja Sherlock. Wat dacht je van helemaal kappen na zo’n aanval? 🤣

Was voor mij de ergste pijn ooit. Nooit meer
Klik om te vergroten...
Dat ja hahah en 'cook up the ketamine yourself or sniff synthetic' aha, gelukkig is alle ketamine gesynthetiseerd en komen de klachten daadwerkelijk van de ketamine zelf, dus daar zal het vast aan liggen.

@Kibo3 voorderest zeker wel goed stuk voor mensen die instant relief nodig hebben!
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#9

Ik vond dit een interessant stuk. Het heeft mij ook geholpen de krampen te minimaliseren.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kibo3 zei:

Ik vond dit een interessant stuk. Het heeft mij ook geholpen de krampen te minimaliseren.
Klik om te vergroten...
Vind het wel grappig dat diegene zegt “Stop met Ketamine de rest van de dag” Euh, ja Sherlock. Wat dacht je van helemaal kappen na zo’n aanval? 🤣

Was voor mij de ergste pijn ooit. Nooit meer
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Spyro zei:
Vind het wel grappig dat diegene zegt “Stop met Ketamine de rest van de dag” Euh, ja Sherlock. Wat dacht je van helemaal kappen na zo’n aanval? 🤣

Was voor mij de ergste pijn ooit. Nooit meer
Klik om te vergroten...
Heb je het 1x gehad of meerdere malen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kibo3 zei:
Heb je het 1x gehad of meerdere malen?
Klik om te vergroten...
1 keer en nooit meer. Duurde wel een uur of 8. Ben direct gestopt. Pas na het stoppen kreeg ik blaas problemen erbij. Dus ben blij met die aanval geweest, anders was ik verder van huis
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#13
K-cramps

- Innemen van vitamine C
- Innemen van magnesium
- Lichaam spoelen als het ware door water tot je te nemen en dit uit te kotsen een aantal keer (afleiding)
- Heet bad/douche let op dat je jezelf niet verband
- Let op je ademhaling
- Hete Groene thee drinken
- Kurkuma
- Warme kruik
- Houding aannemen die het beste voelt en deze NIET veranderen. Aangeraden word rechtop te zitten wanneer dit lukt.
-Veel water drinken tijdens en na
-Vermijd grote & vettige maaltijden
-Manuka honing bij erge blaasklachten
- Eventueel pijnstillers. GEEN ibuprofen dit schijnt niet te helpen en soms zelfs de situatie te verslechteren. Teveel paracetamol voor een verdovend effect is een aanval op je lever. Lansoprazol (op voorschrift) werkt erg goed.

Blijf na de krampen de warme dranken drinken en vermijd dranken met koolzuur en veel suikers. Probeer wat gekookte groenten te eten.

Tot zover reikt mijn kennis en ervaring over deze akelige krampen. Stoppen is de beste optie.
A
Anoniem25Lid
01-01-2024, 00:00
#14
marlili zei:
wat een intens verhaal.. heel heftig om te horen. ik ben aan de ene kant heel blij voor je dat je van de ketamine af bent, maar vind het ook sip dat je toch nog middelen nodig hebt om te kunnen functioneren in het leven. maar stapje voor stapje maak je progressie klinkt en ik gun je dat het ooit draaglijk is zonder chemisch goedje. kut dat je de k cramps hebt ingeruild voor de paniek aanvallen en zo'n strijd met je hoofd. en die duizeligheid lijkt me ook vervelend :/ beperkend ofzo.. ik hoop dat je daarvan geneest. leven is een ingewikkeld doolhof en breinen geven veel pijnen. veel zoeken om je weg te vinden, maar ik denk dat je het kan :). fijn dat je een vriendin hebt die er voor je is en je liefde geeft en helpt. lijkt me ook zwaar om aan de andere kant te staan. zo machteloos en verdrietig om iemand in zoveel pijn en verdriet te zien.

en ja, kut dat artsen hier zo weinig weten en je maar wat onderdrukkingsmiddelen meegeven ipv echt je te helpen. ik hoop dat daar verandering in komt. dat mijn arts zei dat ik maar keta moest blijven nemen tegen de pijn en me 2 diclofenac gaf liet me echt alle vertrouwen in de zorg wegnemen. je word een beetje aan je lot overgelaten ofzo en dat is treurig, want hulp zoeken enzo is al lastig en zo'n grote stap. veel schaamte. wel fijn dat je met je k cramps in het ziekenhuis werd geholpen. bij mij nemen ze me niet serieus genoeg ofzo.

ik hoop dat ze bij mij in de kliniek meer weten en me kunnen helpen, anders ga ik alleen detoxen en thuis verder als het niet bij me past. misschien dan zuid afrika proberen als ik merk meer nodig te hebben. want ik ga toch afkicken in nederland. beter vangnet en nazorg. en ik heb een fijne groep mensen die ook verslaafd zijn die ik op maandag avond zie en die raak ik anders ook kwijt, want je kan niet bij 2 instanties tegelijk ingeschreven staan :/.

dinsdag heb ik mijn kennismakingsgesprek in de kliniek en dan word ik binnen een week opgenomen, daar ben ik echt aan toe en heb er zin in. aan de andere kant ben ik ook bang en vind ik het spannend om te doen en de verandering aan te gaan. ook kijk ik op tegen de ontwenningsverschijnselen en ben ik benieuwd wat het met mij doet. ik hoop dat ik het kan en leer om weer goed te eten en aan mezelf te werken. ik ben ook erg veel afgevallen en heb ondergewicht waar ik erg van schrok. skeletterig en dat maakt me ook onzeker. veel verdriet en mental breakdowns. zwaar proces voor mij, maar ben hyped voor de toekomst en dat de kliniek in zicht is. een structuurtje krijgen en afhankelijkheid laten varen. beter zelfvertrouwen en leren functioneren binnen de maatschappij (hoop ik dan)

ik was laatst 4 dagen clean van ketamine, wel 1 dag coke gedaan. spuiten durf ik niet, had er wel wat onderzoek naar gedaan, maar het trekt mij niet. inmiddels gebruik ik weer iedere dag en gebruik ik daarnaast ook nog coke op sommige dagen. ik merk dat mijn lichaam minder pijn doet als ik minder keta gebruik en af en toe wat coke. dan maar ff zo, maar het laat me zo slecht voelen. wel merk ik ook dat eens in de 3 dagen overgeven (misschien too much info, maar er komt zoveel chemische shit uit als ik braak) mijn maag een soort reset geeft en dat alle kramp instant wegneemt. eergister had ik echt een intense aanval en toen had ik overgegeven; instant gone.

beetje van de hak op de tak en laaang verhaal, maar voelt fijn om toch te kunnen delen. thanks voor iedereen die de tijd neemt om te lezen en reageren. ik waardeer het en het laat me minder eenzaam voelen, ookal zijn jullie allemaal een figuurtje op het internet waar ik geen beeld bij heb. fijne niet oordelende spoken :) dus bedankt <3
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het nu met je ?
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
1 keer en nooit meer. Duurde wel een uur of 8. Ben direct gestopt. Pas na het stoppen kreeg ik blaas problemen erbij. Dus ben blij met die aanval geweest, anders was ik verder van huis
Klik om te vergroten...
Ik heb ongeveer 6 keer de krampen gehad. Hier zaten hele hevige tussen en iets mildere. Pijn deed het zeker. Blaasproblemen had ik ervoor maar ook vrij mild. Bij vrouwelijke gebruikers hoorde ik sneller klachten over de blaas.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kibo3 zei:
Ik heb ongeveer 6 keer de krampen gehad. Hier zaten hele hevige tussen en iets mildere. Pijn deed het zeker. Blaasproblemen had ik ervoor maar ook vrij mild. Bij vrouwelijke gebruikers hoorde ik sneller klachten over de blaas.
Klik om te vergroten...
Schijnt wel een fabel te zijn. Maar goed, volgens mij is daar te weinig onderzoek nog naar gedaan. Een mannen blaas kan wel meer hebben, als in, deze is vele malen groter.

Ik heb contact met een jongen uit Engeland. Hij heeft maar een paar keer gesnoven en is al 2 jaar clean en zit nog steeds aan zijn huis vast… Kan nog steeds vrij weinig… Nu is het ziekenhuis daar ook niet heel behulpzaam.

Het is haast oneerlijk, ik heb zoveel jaren Ket gesnoven en ben er nog “goed” vanaf gekomen. En dan heb je een enkeling die het eens probeert en dat pakt even totaal anders uit.

Onvoorspelbaar. Gelukkig heb jij niet zoveel last!
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Geneesmiddel zei:
Dat ja hahah en 'cook up the ketamine yourself or sniff synthetic' aha, gelukkig is alle ketamine gesynthetiseerd en komen de klachten daadwerkelijk van de ketamine zelf, dus daar zal het vast aan liggen.

@Kibo3 voorderest zeker wel goed stuk voor mensen die instant relief nodig hebben!
Klik om te vergroten...
Dit is een mooi algemeen stuk inderdaad. Als je verder zoekt kom je nog op meer tips & tricks voor tijdens en na de krampen. Het een werkt niet voor iedereen maar zover als ik lees is er wel voor ieder IETS wat in ieder geval de klachten verminderd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is 2fdck ook een ketamine die K cramps kan veroorzaken?
Ik gebruik dit RC regelmatig, maar ik heb er nog nooit last van gehad.
Dat wil ik dan ook voorkomen,vandaar mijn vraag. Als ik gebruik neem ik ca. 100 mg per keer. Ongeveer 1 x per week.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kibo3 zei:
K-cramps

- Innemen van vitamine C
- Innemen van magnesium
- Lichaam spoelen als het ware door water tot je te nemen en dit uit te kotsen een aantal keer (afleiding)
- Heet bad/douche let op dat je jezelf niet verband
- Let op je ademhaling
- Hete Groene thee drinken
- Kurkuma
- Warme kruik
- Houding aannemen die het beste voelt en deze NIET veranderen. Aangeraden word rechtop te zitten wanneer dit lukt.
-Veel water drinken tijdens en na
-Vermijd grote & vettige maaltijden
-Manuka honing bij erge blaasklachten
- Eventueel pijnstillers. GEEN ibuprofen dit schijnt niet te helpen en soms zelfs de situatie te verslechteren. Teveel paracetamol voor een verdovend effect is een aanval op je lever. Lansoprazol (op voorschrift) werkt erg goed.

Blijf na de krampen de warme dranken drinken en vermijd dranken met koolzuur en veel suikers. Probeer wat gekookte groenten te eten.

Tot zover reikt mijn kennis en ervaring over deze akelige krampen. Stoppen is de beste optie.
Klik om te vergroten...
Hulde! Niets aan toe te voegen. đź’ś
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Is 2fdck ook een ketamine die K cramps kan veroorzaken?
Ik gebruik dit RC regelmatig, maar ik heb er nog nooit last van gehad.
Dat wil ik dan ook voorkomen,vandaar mijn vraag. Als ik gebruik neem ik ca. 100 mg per keer. Ongeveer 1 x per week.
Klik om te vergroten...
Ja. In zulke hoeveelheden en frequentie zal het niet voorkomen. Maar zodra je tolerantie opbouwt en meer en vaker gaat gebruiken kan dit zeker optreden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."