#1
Sterkte! Ik weet hoe het voelt… Helse pijnen!
wat een intens verhaal.. heel heftig om te horen. ik ben aan de ene kant heel blij voor je dat je van de ketamine af bent, maar vind het ook sip dat je toch nog middelen nodig hebt om te kunnen functioneren in het leven. maar stapje voor stapje maak je progressie klinkt en ik gun je dat het ooit draaglijk is zonder chemisch goedje. kut dat je de k cramps hebt ingeruild voor de paniek aanvallen en zo'n strijd met je hoofd. en die duizeligheid lijkt me ook vervelend :/ beperkend ofzo.. ik hoop dat je daarvan geneest. leven is een ingewikkeld doolhof en breinen geven veel pijnen. veel zoeken om je weg te vinden, maar ik denk dat je het kanZelf in de High Care Detox van het jellinek gezeten toen ik op 14 januari 2021 in het ziekenhuis belandde met K-cramps, na een 5 minuten gillen een morfinespuit gekregen en helemaal verdwaasd realizeerde ik me dat ik het nog voelde - geen pijn meer dus. (als een 'nucleaire kern' in m'n maag)
in de jellinek HCD vertelde een verslavingsarts mij dat 'het niet in de opleiding zit' en men dus ook niet weet hoe men met de ontwenningsverschijnelen om moet gaan. tussen verslavingsartsen is er behoorlijk wat irritatie want ze zouden het gaan google-n, alleen 'ketamine addiction' levert honderden documenten op als 'ketamine solution to addiction' en anderszins.
Nadat ik zelf gestopt was op 14 januari 2021 na de k-cramps heb ik het nooit meer aangeraakt. Dat is het positieve van het verhaal. Helaas kreeg ik daarna wekenlang dagelijks paniekaanvallen die soms wel uren duurden op een dag. Soms had ik een ochtend respijt en dan begon het weer. Mijn vriendin paste op mij en ik had (4e verdieping) alle raamkozijnen dichtgeschroefd. ik had het gevoel dat als 'de knoop in mn hoofd' nog erger zou worden ik dan van het dak zou springen. Nog een aantal keer met de ambulance bij de crisidienst beland. De veiligheid van een isoleercel veranderd de volgende ochtend in jankend over de vloer kruipen. Geen k-cramps meer godzijdank.
Maar nu heb ik dus dagelijks een paar uur duizeligheid, ik kan dan met moeite iets lezen. Daarnaast is het zo dat ik soms het gevoel heb dat er iets in m'n hoofd drukt / een knoop. Dit wordt soms zo onverdraaglijk dat ik maar speed neem om er een beetje uit te komen.
Van de huisarts krijg ik 1mg alrpazolam per dag, dit is echter te weinig. Ik gebruik ook nog kratom om de 'hoofdknopen' een beetje verdraaglijk te maken. Daarnaast gebruik ik tegen mn zin speed. Gelukkig heb ik online benzodiazepine analogen gevonden omdat dat de enige manier is om voor mij het leven verdraaglijk te maken.
ik heb gehoord over het niet inslikken van de backdrip (is er geen andere manier om het in te nemen) desnoods intraveneus (want de k-cramps zijn wel het ergste). Veel mensen vinden naalden het begin van het einde, maar als je het kunt beheersen is het wel een manier om met zo min mogelijk schade iets in te nemen als eht dan toch noodzakelijk is. Ikzelf heb een tijdkluis gebouwd voor mn drugs, zodat ik een kleine dosering kan nemen sochtends (dan is ie open) en er dan niet meer bij kan.
Ik zoek nog steeds een verlichte huisarts want wat artsen doen met ketamine verslavingsproblemen en zogenaamde Post Actute Withdrawal Syndrome is waardeloos. een paracetamolletje voor k-cramps is belachelijk.
Mogelijk zal er een tijd komen dat men specifieke medicatie eheft om ketamine te kunnen reguleren of een manier om een klein beetje te blijven gebruiken. Het kan wel Marcia Moore gebruikte iedere dag 150mg 14 jaar lang.
Success en sterkte! ik ben benieuwd hoe jij de opname zal ervaren.
ja bizar, niks is te vergelijken ook. echt strijdenSterkte! Ik weet hoe het voelt… Helse pijnen!
Sterkte gapwat een intens verhaal.. heel heftig om te horen. ik ben aan de ene kant heel blij voor je dat je van de ketamine af bent, maar vind het ook sip dat je toch nog middelen nodig hebt om te kunnen functioneren in het leven. maar stapje voor stapje maak je progressie klinkt en ik gun je dat het ooit draaglijk is zonder chemisch goedje. kut dat je de k cramps hebt ingeruild voor de paniek aanvallen en zo'n strijd met je hoofd. en die duizeligheid lijkt me ook vervelend :/ beperkend ofzo.. ik hoop dat je daarvan geneest. leven is een ingewikkeld doolhof en breinen geven veel pijnen. veel zoeken om je weg te vinden, maar ik denk dat je het kan. fijn dat je een vriendin hebt die er voor je is en je liefde geeft en helpt. lijkt me ook zwaar om aan de andere kant te staan. zo machteloos en verdrietig om iemand in zoveel pijn en verdriet te zien.
en ja, kut dat artsen hier zo weinig weten en je maar wat onderdrukkingsmiddelen meegeven ipv echt je te helpen. ik hoop dat daar verandering in komt. dat mijn arts zei dat ik maar keta moest blijven nemen tegen de pijn en me 2 diclofenac gaf liet me echt alle vertrouwen in de zorg wegnemen. je word een beetje aan je lot overgelaten ofzo en dat is treurig, want hulp zoeken enzo is al lastig en zo'n grote stap. veel schaamte. wel fijn dat je met je k cramps in het ziekenhuis werd geholpen. bij mij nemen ze me niet serieus genoeg ofzo.
ik hoop dat ze bij mij in de kliniek meer weten en me kunnen helpen, anders ga ik alleen detoxen en thuis verder als het niet bij me past. misschien dan zuid afrika proberen als ik merk meer nodig te hebben. want ik ga toch afkicken in nederland. beter vangnet en nazorg. en ik heb een fijne groep mensen die ook verslaafd zijn die ik op maandag avond zie en die raak ik anders ook kwijt, want je kan niet bij 2 instanties tegelijk ingeschreven staan :/.
dinsdag heb ik mijn kennismakingsgesprek in de kliniek en dan word ik binnen een week opgenomen, daar ben ik echt aan toe en heb er zin in. aan de andere kant ben ik ook bang en vind ik het spannend om te doen en de verandering aan te gaan. ook kijk ik op tegen de ontwenningsverschijnselen en ben ik benieuwd wat het met mij doet. ik hoop dat ik het kan en leer om weer goed te eten en aan mezelf te werken. ik ben ook erg veel afgevallen en heb ondergewicht waar ik erg van schrok. skeletterig en dat maakt me ook onzeker. veel verdriet en mental breakdowns. zwaar proces voor mij, maar ben hyped voor de toekomst en dat de kliniek in zicht is. een structuurtje krijgen en afhankelijkheid laten varen. beter zelfvertrouwen en leren functioneren binnen de maatschappij (hoop ik dan)
ik was laatst 4 dagen clean van ketamine, wel 1 dag coke gedaan. spuiten durf ik niet, had er wel wat onderzoek naar gedaan, maar het trekt mij niet. inmiddels gebruik ik weer iedere dag en gebruik ik daarnaast ook nog coke op sommige dagen. ik merk dat mijn lichaam minder pijn doet als ik minder keta gebruik en af en toe wat coke. dan maar ff zo, maar het laat me zo slecht voelen. wel merk ik ook dat eens in de 3 dagen overgeven (misschien too much info, maar er komt zoveel chemische shit uit als ik braak) mijn maag een soort reset geeft en dat alle kramp instant wegneemt. eergister had ik echt een intense aanval en toen had ik overgegeven; instant gone.
beetje van de hak op de tak en laaang verhaal, maar voelt fijn om toch te kunnen delen. thanks voor iedereen die de tijd neemt om te lezen en reageren. ik waardeer het en het laat me minder eenzaam voelen, ookal zijn jullie allemaal een figuurtje op het internet waar ik geen beeld bij heb. fijne niet oordelende spokendus bedankt <3
Ik snap je redenering maar als ik het goed zeg komt de pijn van ketamine juist uit de blaas en nieren en niet zozeer uit de maag. Maar bij de helse pijn lijkt me iets sterkers meer op z'n plaats idd.Ik vind het verstrekken van diclofenac voor K- cramps in de maagstreek werkelijk onbegrijpelijk.
Je ruikt de ene maagverwoester gewoon voor een andere in!
Diclofenac is een aanslag voor je maag, al helemaal als je geen maagbeschermer neemt... onbeschrijfelijk om dit middel bij cramps van ketamine voor te schrijven!
Hieruit blijkt imo wel dat veel artsen maar weinig weten over drugs en hun bijwerkingen. Helaas!
De pijn komt vaak vanuit je galblaas die je lichaam aanvalt. Kan ook dat de pijn vanuit de nieren bij je onderrug terecht komt. Er is geen wondermiddel deze pijn te stoppen. Paracetamol kan prima helpen maar in de hoeveelheden om echt pijn verlichtend te werken kan het ook een aanslag op je lever zijn. Er word ook wel eens Oxazepam gegeven voor het verminderen van pijn en stimuleren van slapen.Ik snap je redenering maar als ik het goed zeg komt de pijn van ketamine juist uit de blaas en nieren en niet zozeer uit de maag. Maar bij de helse pijn lijkt me iets sterkers meer op z'n plaats idd.
Ik vond dit een interessant stuk. Het heeft mij ook geholpen de krampen te minimaliseren.
Dat ja hahah en 'cook up the ketamine yourself or sniff synthetic' aha, gelukkig is alle ketamine gesynthetiseerd en komen de klachten daadwerkelijk van de ketamine zelf, dus daar zal het vast aan liggen.Vind het wel grappig dat diegene zegt “Stop met Ketamine de rest van de dag” Euh, ja Sherlock. Wat dacht je van helemaal kappen na zo’n aanval? 🤣
Was voor mij de ergste pijn ooit. Nooit meer
Vind het wel grappig dat diegene zegt “Stop met Ketamine de rest van de dag” Euh, ja Sherlock. Wat dacht je van helemaal kappen na zo’n aanval? 🤣
Ik vond dit een interessant stuk. Het heeft mij ook geholpen de krampen te minimaliseren.
Heb je het 1x gehad of meerdere malen?Vind het wel grappig dat diegene zegt “Stop met Ketamine de rest van de dag” Euh, ja Sherlock. Wat dacht je van helemaal kappen na zo’n aanval? 🤣
Was voor mij de ergste pijn ooit. Nooit meer
1 keer en nooit meer. Duurde wel een uur of 8. Ben direct gestopt. Pas na het stoppen kreeg ik blaas problemen erbij. Dus ben blij met die aanval geweest, anders was ik verder van huisHeb je het 1x gehad of meerdere malen?
Hoe gaat het nu met je ?wat een intens verhaal.. heel heftig om te horen. ik ben aan de ene kant heel blij voor je dat je van de ketamine af bent, maar vind het ook sip dat je toch nog middelen nodig hebt om te kunnen functioneren in het leven. maar stapje voor stapje maak je progressie klinkt en ik gun je dat het ooit draaglijk is zonder chemisch goedje. kut dat je de k cramps hebt ingeruild voor de paniek aanvallen en zo'n strijd met je hoofd. en die duizeligheid lijkt me ook vervelend :/ beperkend ofzo.. ik hoop dat je daarvan geneest. leven is een ingewikkeld doolhof en breinen geven veel pijnen. veel zoeken om je weg te vinden, maar ik denk dat je het kan. fijn dat je een vriendin hebt die er voor je is en je liefde geeft en helpt. lijkt me ook zwaar om aan de andere kant te staan. zo machteloos en verdrietig om iemand in zoveel pijn en verdriet te zien.
en ja, kut dat artsen hier zo weinig weten en je maar wat onderdrukkingsmiddelen meegeven ipv echt je te helpen. ik hoop dat daar verandering in komt. dat mijn arts zei dat ik maar keta moest blijven nemen tegen de pijn en me 2 diclofenac gaf liet me echt alle vertrouwen in de zorg wegnemen. je word een beetje aan je lot overgelaten ofzo en dat is treurig, want hulp zoeken enzo is al lastig en zo'n grote stap. veel schaamte. wel fijn dat je met je k cramps in het ziekenhuis werd geholpen. bij mij nemen ze me niet serieus genoeg ofzo.
ik hoop dat ze bij mij in de kliniek meer weten en me kunnen helpen, anders ga ik alleen detoxen en thuis verder als het niet bij me past. misschien dan zuid afrika proberen als ik merk meer nodig te hebben. want ik ga toch afkicken in nederland. beter vangnet en nazorg. en ik heb een fijne groep mensen die ook verslaafd zijn die ik op maandag avond zie en die raak ik anders ook kwijt, want je kan niet bij 2 instanties tegelijk ingeschreven staan :/.
dinsdag heb ik mijn kennismakingsgesprek in de kliniek en dan word ik binnen een week opgenomen, daar ben ik echt aan toe en heb er zin in. aan de andere kant ben ik ook bang en vind ik het spannend om te doen en de verandering aan te gaan. ook kijk ik op tegen de ontwenningsverschijnselen en ben ik benieuwd wat het met mij doet. ik hoop dat ik het kan en leer om weer goed te eten en aan mezelf te werken. ik ben ook erg veel afgevallen en heb ondergewicht waar ik erg van schrok. skeletterig en dat maakt me ook onzeker. veel verdriet en mental breakdowns. zwaar proces voor mij, maar ben hyped voor de toekomst en dat de kliniek in zicht is. een structuurtje krijgen en afhankelijkheid laten varen. beter zelfvertrouwen en leren functioneren binnen de maatschappij (hoop ik dan)
ik was laatst 4 dagen clean van ketamine, wel 1 dag coke gedaan. spuiten durf ik niet, had er wel wat onderzoek naar gedaan, maar het trekt mij niet. inmiddels gebruik ik weer iedere dag en gebruik ik daarnaast ook nog coke op sommige dagen. ik merk dat mijn lichaam minder pijn doet als ik minder keta gebruik en af en toe wat coke. dan maar ff zo, maar het laat me zo slecht voelen. wel merk ik ook dat eens in de 3 dagen overgeven (misschien too much info, maar er komt zoveel chemische shit uit als ik braak) mijn maag een soort reset geeft en dat alle kramp instant wegneemt. eergister had ik echt een intense aanval en toen had ik overgegeven; instant gone.
beetje van de hak op de tak en laaang verhaal, maar voelt fijn om toch te kunnen delen. thanks voor iedereen die de tijd neemt om te lezen en reageren. ik waardeer het en het laat me minder eenzaam voelen, ookal zijn jullie allemaal een figuurtje op het internet waar ik geen beeld bij heb. fijne niet oordelende spokendus bedankt <3
Ik heb ongeveer 6 keer de krampen gehad. Hier zaten hele hevige tussen en iets mildere. Pijn deed het zeker. Blaasproblemen had ik ervoor maar ook vrij mild. Bij vrouwelijke gebruikers hoorde ik sneller klachten over de blaas.1 keer en nooit meer. Duurde wel een uur of 8. Ben direct gestopt. Pas na het stoppen kreeg ik blaas problemen erbij. Dus ben blij met die aanval geweest, anders was ik verder van huis
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."