Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsForum 🔛🔝

DrugsForum 🔛🔝

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#1
Had een kind van mij kunnen zijn. Haha welkom Guap.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yooww DF!

Ik heb sinds vandaag ook maar een accountje aangemaakt want dit forum is gewoon top🙏

Ik ben r3sh 18 jaar oud beginnend drugsgebruiker, ik gebruik nu denk ik 3 maanden en heb al ervaring met 3m, pep, keta, xtc, coke en 2cb.

Voordat ik dit forum ondekte was ik losjes met mijn gebruik en geloofde ik niet in verslaving. Daardoor liep mijn gebruik al snel uit de hand en dacht ik dat het wel kon. Vooral speed was ik makkelijk over en nu, nu ik alle verslavingsverhalen, alle risicos en adviezen hier lees besef ik me hoe verslaving optreed en hoe moeilijk het is om ervanaf te komen. Kortom DF heeft mijn ogen echt geopend voor wat voor gevaarlijk spelletje ik eigenlijk speelde. Nu met een frisse blik kan ik mezelf herpakken nu het nog niet telaat is.

Bij deze: vanaf nu gebruik ik expliciet verantwoordelijk✅️ Ik ben trots om dat te zeggen omdat zolang DF er is ik ook zeker weet dat dit zo gaat blijven.

Ik hoop echt dat andere beginnende gebruikers DF vroegtijdig vinden even "awakend" raken als ik en niet met de stroming van deze generatie meegaan. Het is bizar wat om me heen allemaal als "normaal" word geschouwd.

In ieder geval ik blijf hier elke dag lezen en kennis overdragen aan wie het nodig heeft 💯

DrugsForum 🔛🔝
R
RubrixLid
01-01-2024, 00:00
#3
Welkom! Mooi dat je inziet wat risico's en gevolgen van drugs kunnen zijn, al is het soms zo leuk!
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Welkom!! Toen ik drugs ontdekte was ik ook vrij snel actief op DF, deed veel research etc. Had graag gewild dat ik mij er ook aan kon houden.. If only..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
guap zei:
Bij deze: vanaf nu gebruik ik expliciet verantwoordelijk✅️ Ik ben trots om dat te zeggen omdat zolang DF er is ik ook zeker weet dat dit zo gaat blijven.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat het je lukt en dat je op je hoede kunt blijven. Je bent mij in ieder geval een stap voor door niet te denken "mij overkomt dat niet, ik ben daar te slim voor". En ergens wist ik ook wel dat het niet klopte maar ik ging wel door. Verslaving is een bitch, maar herstel is mooi! Maar blijf op je hoede want het sluipt erin zonder dat je 't merkt. En "ik weet zeker dat dit zo blijft" is al op het randje van gevaarlijk. Als je aanleg hebt voor verslaving houd je het maar zeer moeilijk tegen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
guap zei:
Ik hoop echt dat andere beginnende gebruikers DF vroegtijdig vinden even "awakend" raken als ik en niet met de stroming van deze generatie meegaan. Het is bizar wat om me heen allemaal als "normaal" word geschouwd.
Klik om te vergroten...
Ik ben wel benieuwd hiernaar eigenlijk! Wat zijn dingen die je omgeving als normaal worden beschouwd die je bizar vindt? Kun je wat voorbeelden noemen?

Wat ik me ook afvraag... Kennelijk ben je op je 18e begonnen met drugs gebruiken. Maar hoe kwam het dat je ineens zoveel verschillende drugs ging proberen? Want kennelijk heb je gemiddeld elke maand twee nieuwe drugs geprobeerd. Werd dat allemaal aangeboden door je omgeving, en zei jij gewoon 'ja is goed!', of..?

guap zei:
Ik ben r3sh 18 jaar oud beginnend drugsgebruiker, ik gebruik nu denk ik 3 maanden en heb al ervaring met 3m, pep, keta, xtc, coke en 2cb.
Klik om te vergroten...
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Ik ben wel benieuwd hiernaar eigenlijk! Wat zijn dingen die je omgeving als normaal worden beschouwd die je bizar vindt? Kun je wat voorbeelden noemen?

Wat ik me ook afvraag... Kennelijk ben je op je 18e begonnen met drugs gebruiken. Maar hoe kwam het dat je ineens zoveel verschillende drugs ging proberen? Want kennelijk heb je gemiddeld elke maand twee nieuwe drugs geprobeerd. Werd dat allemaal aangeboden door je omgeving, en zei jij gewoon 'ja is goed!', of..?
Klik om te vergroten...
Ik begon ook op mijn 18e. Had toen ook in het eerste half jaar al bovenstaande drugs geprobeerd. Je bent gewoon nieuwsgierig. Elk weekend feesten, grenzen worden steeds meer verlegd. Ik begon met een “no nose policy” want “snuiven is wel echt heftig hoor”. 2 maanden later snoof ik voor het eerst coke. Je zegt nou eenmaal snel ja fuck it als je onder invloed bent en in een bepaalde sfeer zit.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ulixes zei:
Ik begon ook op mijn 18e. Had toen ook in het eerste half jaar al bovenstaande drugs geprobeerd. Je bent gewoon nieuwsgierig. Elk weekend feesten, grenzen worden steeds meer verlegd. Ik begon met een “no nose policy” want “snuiven is wel echt heftig hoor”. 2 maanden later snoof ik voor het eerst coke. Je zegt nou eenmaal snel ja fuck it als je onder invloed bent en in een bepaalde sfeer zit.
Klik om te vergroten...
Thanks voor het delen van jouw ervaring!

Dat verschilt echter van die van mij omdat ik zelf altijd vrij neurotisch ben geweest met het uitproberen van nieuwe middelen. Ik liet me daarbij niet zo leiden door wat gangbaar was in mijn omgeving, maar ik zocht middelen één voor één doelbewust uit. Dan ging ik eerst heel veel over dat middel lezen, en daarna zocht ik mensen die wisten hoe je het kon verkrijgen.

Een belangrijke stelregel voor mij was juist dat ik geen nieuwe middelen zou proberen als ik al onder invloed was. Misschien dat iemand mijn interesse wist te wekken tijdens een feestje, maar dan was mijn reactie altijd: 'oh, klinkt interessant! Ik zal er nog eens wat over gaan lezen binnenkort' :wink:
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Thanks voor het delen van jouw ervaring!

Dat verschilt echter van die van mij omdat ik zelf altijd vrij neurotisch ben geweest met het uitproberen van nieuwe middelen. Ik liet me daarbij niet zo leiden door wat gangbaar was in mijn omgeving, maar ik zocht middelen één voor één doelbewust uit. Dan ging ik eerst heel veel over dat middel lezen, en daarna zocht ik mensen die wisten hoe je het kon verkrijgen.

Een belangrijke stelregel voor mij was juist dat ik geen nieuwe middelen zou proberen als ik al onder invloed was. Misschien dat iemand mijn interesse wist te wekken tijdens een feestje, maar dan was mijn reactie altijd: 'oh, klinkt interessant! Ik zal er nog eens wat over gaan lezen binnenkort' :wink:
Klik om te vergroten...
Ik las me er zeker over in, en vond drugslab ook zeer interessant toen. Het was ook niet in de trant van hey ik sta op een festival en een vreemde biedt het mij aan. Meer in een aftersfeer met goede vrienden die het al eens hebben gedaan. Maakt het niet per se goed maar heb er ook geen spijt van eigenlijk.
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#10
StraatPiraat zei:
Welkom!! Toen ik drugs ontdekte was ik ook vrij snel actief op DF, deed veel research etc. Had graag gewild dat ik mij er ook aan kon houden.. If only..
Klik om te vergroten...
Nog advies? Waar ging het bij jou de fout in?
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ik ben wel benieuwd hiernaar eigenlijk! Wat zijn dingen die je omgeving als normaal worden beschouwd die je bizar vindt? Kun je wat voorbeelden noemen?

Wat ik me ook afvraag... Kennelijk ben je op je 18e begonnen met drugs gebruiken. Maar hoe kwam het dat je ineens zoveel verschillende drugs ging proberen? Want kennelijk heb je gemiddeld elke maand twee nieuwe drugs geprobeerd. Werd dat allemaal aangeboden door je omgeving, en zei jij gewoon 'ja is goed!', of..?
Klik om te vergroten...
Jazeker, klasgenoten van me vinden het normaal om doordeweeks op een schooldag 3m en/of pep te snuiven.
Das natuurlijk bizar en op dat niveau zou k nooit willen gebruiken.

Sinds ongeveer mijn 16e is er drugs in mijn omgeving, voornamelijk vrienden of kennissen die het verkopen. Sinds mijn 17e zijn sommige "vrienden" van me begonnen met gebruiken. Vanaf het moment dat vrienden gebruikte zorgde ze er ook voor dat het me elke week min 1x werd aangeboden,
mijn antwoord was toen altijd: "als ik 18 ben wil ik misschien X proberen". Die belofte nooit gebroken want halverwege 19 voor het eerst XTC gedaan.

Mijn eerste keer X was anders als verwacht,
ik ben begonnen met een kwartje XTC samen met een vriend van me thuis. Ongeveer 30 min na inname later zaten we dan: grote doppies, lichtelijk bezweet en kaken die sneller schaatsen dan sven kramer😂 we hadden redelijk lage dosering pil gehaald en we voelde ons lekker dus besloten we allebei nog een kwartje te doen. Toen gingen we naar buiten want we hadden afgesproken met een vriend (P) die veel ervaring heb met drugs. Eenmaal daar aangekomen was de x in vol effect met de grootste hoeveelheid euphoria die k ooit gevoeld heb, anders gezegd: alle remmen waren los. Het moet ook niet als een verassing komen dat toen P ons een puntje pep aanbood, vervolgens ons nog een klein puntje ket voorstelde we met een kleine aarzel maar vooral veel nieuwsgierigheid ja zeiden. Niet een hele verstandige keus misschien maar wel een fk leipe avond gehad!

Spijt? Zeker niet!
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ulixes zei:
Ik begon ook op mijn 18e. Had toen ook in het eerste half jaar al bovenstaande drugs geprobeerd. Je bent gewoon nieuwsgierig. Elk weekend feesten, grenzen worden steeds meer verlegd. Ik begon met een “no nose policy” want “snuiven is wel echt heftig hoor”. 2 maanden later snoof ik voor het eerst coke. Je zegt nou eenmaal snel ja fuck it als je onder invloed bent en in een bepaalde sfeer zit.
Klik om te vergroten...
Ja die "fuck it" sfeer wat je zegt herken ik uit duizenden😂. Eerste keer X stuikelde ik al magisch met mijn neus in de pep en ket oops
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ulixes zei:
Ik las me er zeker over in, en vond drugslab ook zeer interessant toen. Het was ook niet in de trant van hey ik sta op een festival en een vreemde biedt het mij aan. Meer in een aftersfeer met goede vrienden die het al eens hebben gedaan. Maakt het niet per se goed maar heb er ook geen spijt van eigenlijk.
Klik om te vergroten...
Toch een ervaring die je voor geen levenstijd zou willen missen. Persoonlijk vind ik als je alles goed en gezond doet, je eigenlijk niet "echt" geleefd heb.

Mocht je in t leven nie zuipen, niet blowen, niks gebruiken, niet feesten, niet neuken en nooit wat illegaals doen? Waar ben je dan eigenlijk mee bezig?
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#14
Guapo Temudgin zei:
Had een kind van mij kunnen zijn. Haha welkom Guap
Klik om te vergroten...
El guapo😎

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."