@ljuv:
Ik ben in 1 x na 17 jaren verslaving aan weed, en veel per dag gerookt ook, gestopt toen ik op vakantie ging.
Ik nam niets mee.
De directe afkick duurde een week of twee. Daarna was het over.
De geestelijke afkick duurde wat langer, ongeveer een half jaar.
Daarna was alles voorbij.
Tips:
Stop met de omgang met mensen, die wél gebruiken. Deze mensen zijn lang niet altijd echte vrienden, en deze mensen voegen niets toe waar je wat aan hebt. Ze trekken je alleen maar weer over de streep, anders "ben je niet gezellig" en "hoor je er niet meer bij"..
Ontspannen? Teveel drukte in je hoofd?
Doe ontspanningsoefeningen. Veel gezonder dan een pilletje!
En: na verloop van enige tijd werken deze 3 echt!
Vooekom teveel prikkels. Deze roepen sterke emotie op en juist deze werken een terugval in de hand.
Pas op dat jouw verslaving niet overspringt naar een andere, zoals gaan zuipen of gokken! Dat gaat erg snel, vóórdat je er erg in hebt, heeft een andere verslaving je te pakken!
Gooi, of verwijder al je tel.nrs van je dealers.
Je wilt toch stoppen met gebruiken?
Deze nummers zijn erg verleidelijk op moeilijke momenten. Wegdoen, dus!
Leef met regelmaat. Op tijd naar bed, iedere dag, en eet gezond en ook weer op regelmatige tijden.
Mijd feestjes, waar gebruikt wordt. Of koffieshops waar vrinden van je zitten. Zie tip 1...
Heb je cravings, zoek afleiding. Ga naar buiten een stuk wandelen bijvoorbeeld.
Dit verzet je gedachten, en is nog gezond ook.
Vermijd spanningen. Ruzie maken bijvoorbeeld. Ook hierdoor word je door o.a. hoge emoties getriggerd!
Gooi al je attributen in de vuilnisbak.
Dit zo gewenst, met een afscheidsritueel.
Deze spullen wil je niet ineens weer tegenkomen als je net een stuk op de goeie weg bent! Deze spullen verleiden je alleen maar om weer te gebruiken.
Denk niet van: ach, ik ben al zo lang clean, één keertje moet toch wel kunnen....
Nee, dit kan dus niet.
Het blijft niet bij dat ene keertje, er zijn maar heel weinig mensen, die gecontroleerd kunnen gebruiken in de praktijk.
Luister naar je lichaam. Als je moe bent, dan ben je moe. Handel daarnaar. Stop met intensieve dingen ondernemen. Dit werkt je beloningssysteem in de hand. Een kenmerk van weedgebruik of phenibut gebruik. Zo van: kijk eens, wat ik allemaal verricht heb. Ik heb wel een jointje verdiend...of: ik heb weed ( phenibut) nodig om te kunnen ontspannen...
Deze tips heb ik toegepast bij het stoppen van o.a. mijn weedverslaving, en later bij zowat alle andere verslavingen die ik gehad heb. Het werkte bij mij en nu nog steeds.
Al meer dan 25 jaar.
Alle sterkte toegewenst!