Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPhenibut verslaving succesvol afgekickt story

Phenibut verslaving succesvol afgekickt story

31 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#1
merelkerel12 zei:
Ik merkte daardoor ook hoe snel ik meer ging gebruiken, ook al had ik niet echt door dat ik eigenlijk tolerance/interdose withdrawal had. Inderdaad een ware hel
Klik om te vergroten...
Klopt ja en voor je het weer zit je maanden verder.
ben wel gewoon afgekickt met de Phenibut af te bouwen en geen andere middelen erbij, elke 2/3 dagen ongeveer 200mg er vanaf of iets langer stabiliseren en ben er zo zeer goed vanaf gekomen! Ondertussen bijna een jaartje geleden en heb het niet meer geprobeerd.
vraag me af of het eventueel nog een keertje zou kunnen
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thanks voor het delen van je verhaal, en bovenal je bereidheid om anderen hiermee te helpen🙏🏻❤️

merelkerel12 zei:
Ik ben nu al een jaar clean, maar had onlangs even gekeken op de website waar ze het verkopen en ja hoor: ZE VERKOPEN HET NOG STEEDS

In Amerika was het plotseling verboden, hoorde ook van lotgenoten dat ze opeens zonder kwamen te zitten. Hopelijk komt hier wel een aankondiging als ze het gaan verbieden
Klik om te vergroten...
Verontwaardiging over dat het nog verkocht wordt maar ook over dat het zomaar niet meer verkocht wordt(???)🤔

Volgens mij zittie niet tussen de lijst van stoffen die verboden wordt met het stofgroepenverbod, dus ik denk dat dat we op korte termijn geen verrassingen hoeven te verwachten. Then again: een verrassing kun je vaak niet verwachten.


merelkerel12 zei:
Ah heel erg lief, dankjewel! <3

Het is inderdaad zeer moeilijk om weer te leren om te gaan met de obstakels die je tegenkomt met autisme & trauma, maar dat zal ook wel gelden voor andere obstakels. Ik merk bijvoorbeeld nu sinds al die demping bijna weg is, dat ik moeite heb met de geprikkelde wereld. Ook ben ik hyper zelfbewust en zou ik het liefst dat uitschakelen, maar hoe sappig het ook klinkt: zelfcompassie is wel de sleutel (en jezelf de tijd gunnen). Elke dag kost ook veel energie, en soms denk ik nog wel eens van hoe makkelijk het leven was met de middelen die ik gebruikte. Maar in mijn hoofd romantiseer ik de middelen eigenlijk, omdat ik liever comfortabel in mijn schulp blijf en soms niet alles weer durf aan te gaan. Toch leer ik telkens weer om de dagen door te komen, ook met behulp van therapie en autisme coaching gelukkig (thank god zit ik bij een ziekenhuis die integrale behandeling geeft)

Ik hoop en wens ook het beste voor jou!
Klik om te vergroten...
Ik ben persoonlijk ook wel geïnteresseerd hierin. Mijn eerste wiet-vrije weken gaan alles behalve soepel. Ik wil aan het einde van de dag gewoon mijn koppie uitzetten en ontspannen! Heb jij nog specifieke tips vanuit je therapie en coaching?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ljuv:
Ik ben in 1 x na 17 jaren verslaving aan weed, en veel per dag gerookt ook, gestopt toen ik op vakantie ging.
Ik nam niets mee.
De directe afkick duurde een week of twee. Daarna was het over.
De geestelijke afkick duurde wat langer, ongeveer een half jaar.
Daarna was alles voorbij.

Tips:
Stop met de omgang met mensen, die wél gebruiken. Deze mensen zijn lang niet altijd echte vrienden, en deze mensen voegen niets toe waar je wat aan hebt. Ze trekken je alleen maar weer over de streep, anders "ben je niet gezellig" en "hoor je er niet meer bij"..

Ontspannen? Teveel drukte in je hoofd?
Doe ontspanningsoefeningen. Veel gezonder dan een pilletje!
En: na verloop van enige tijd werken deze 3 echt!

Vooekom teveel prikkels. Deze roepen sterke emotie op en juist deze werken een terugval in de hand.

Pas op dat jouw verslaving niet overspringt naar een andere, zoals gaan zuipen of gokken! Dat gaat erg snel, vóórdat je er erg in hebt, heeft een andere verslaving je te pakken!

Gooi, of verwijder al je tel.nrs van je dealers.
Je wilt toch stoppen met gebruiken?
Deze nummers zijn erg verleidelijk op moeilijke momenten. Wegdoen, dus!

Leef met regelmaat. Op tijd naar bed, iedere dag, en eet gezond en ook weer op regelmatige tijden.

Mijd feestjes, waar gebruikt wordt. Of koffieshops waar vrinden van je zitten. Zie tip 1...

Heb je cravings, zoek afleiding. Ga naar buiten een stuk wandelen bijvoorbeeld.
Dit verzet je gedachten, en is nog gezond ook.

Vermijd spanningen. Ruzie maken bijvoorbeeld. Ook hierdoor word je door o.a. hoge emoties getriggerd!

Gooi al je attributen in de vuilnisbak.
Dit zo gewenst, met een afscheidsritueel.
Deze spullen wil je niet ineens weer tegenkomen als je net een stuk op de goeie weg bent! Deze spullen verleiden je alleen maar om weer te gebruiken.

Denk niet van: ach, ik ben al zo lang clean, één keertje moet toch wel kunnen....
Nee, dit kan dus niet.
Het blijft niet bij dat ene keertje, er zijn maar heel weinig mensen, die gecontroleerd kunnen gebruiken in de praktijk.

Luister naar je lichaam. Als je moe bent, dan ben je moe. Handel daarnaar. Stop met intensieve dingen ondernemen. Dit werkt je beloningssysteem in de hand. Een kenmerk van weedgebruik of phenibut gebruik. Zo van: kijk eens, wat ik allemaal verricht heb. Ik heb wel een jointje verdiend...of: ik heb weed ( phenibut) nodig om te kunnen ontspannen...

Deze tips heb ik toegepast bij het stoppen van o.a. mijn weedverslaving, en later bij zowat alle andere verslavingen die ik gehad heb. Het werkte bij mij en nu nog steeds.
Al meer dan 25 jaar.

Alle sterkte toegewenst!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Ik ben persoonlijk ook wel geïnteresseerd hierin. Mijn eerste wiet-vrije weken gaan alles behalve soepel. Ik wil aan het einde van de dag gewoon mijn koppie uitzetten en ontspannen! Heb jij nog specifieke tips vanuit je therapie en coaching?
Klik om te vergroten...
Zie hierboven, maar deze tips zul je allang kennen denk ik zo...toch zijn dit de tips, die ik leerde in de ontwenningskliniek.
Ik pas ze, zoals ik al zei, nog altijd toe zonodig
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
merelkerel12 zei:
Sorry voor mijn late reactie, mijn brein is nog niet helemaal optimaal voor snel antwoorden en "online" zijn

Ik herken enorm de struggle van helemaal overprikkeld zijn aan het einde van de dag. Dit is ook nog steeds een dingetje waar ik dagelijks mee bezig ben, maar heb al veel geleerd om hiermee om te gaan.

Voor mij is vooral heel belangrijk dat ik een bepaalde structuur heb, ook in de avond. Als ik weet waar ik aan toe ben, dan hoef ik namelijk niet nog te beslissen wat ik ga doen terwijl mijn hoofd helemaal vol zit. Ook heb ik een paar vaste dingen die ik op de avond kan doen om te ontladen. Die hoef ik niet allemaal elke avond te doen in dezelfde volgorde, maar omdat ik weet dat het voor mij werkt hoef ik er ook niet meer over na te denken. Dit zijn voor mij: wandelen, schrijven, Tai Chi of yoga, lezen, douchen of voetenbad, documentaire kijken of bezig zijn met muziek/planten.
En als ik echt helemaal over de toeren ben, is het vooral ademhalingsoefeningen, iets eten, douchen en self-care en van mij af schrijven (of voor therapie schrijven).

Wat ik ook heb geleerd vanuit therapie/coaching is om mijn prikkelverwerking over de dag een beetje te balanceren. Dus wanneer ik iets heb gedaan dat veel energie kost qua prikkels, moet ik ook een moment inplannen om te ontladen. En dat inplannen is misschien nog het belangrijkste, want anders doe je het vaak niet of sta je er niet bij stil. Vaak weet ik ook niet op dat moment dat ik eigenlijk rust nodig heb, waardoor ik juist in de avond helemaal vol zit.
Ik heb nu ook in de dag een aantal momenten dat ik even helemaal niks doe/moet doen/hoef te doen. Dat zijn dat 30 minuten zonder enige afleiding, en wat ik vaak doe is uit het raam kijken, of in de tuin zitten. En het is dan niet erg als je bijvoorbeeld een idee of ingeving hebt om iets te gaan doen, bijvoorbeeld even rommelen in je huis of je boeken in de boekenkast doorbladeren. Het idee is vooral dat je je hoofd en lichaam oprecht de tijd geeft om uit te rusten en dingen te verwerken.

Ik wist natuurlijk niet meteen wat mijn momenten zijn die veel energie kosten of energie geven, dus had eerst dat dagelijks bijgehouden. Daarna kon ik een beetje inschatten wanneer die rust momenten voor mij belangrijk zijn, maar dat is nog steeds zoeken. En soms voel je de signalen in je hoofd niet, maar je lichaam kan best veel verraden. Ik weet bijvoorbeeld wanneer ik veel aan het kaakklemmen ben, wazig zie, gespannen schouders heb etc, dat ik dan eigenlijk te overprikkeld ben. Dat hou ik ook erg veel bij, ook omdat ik vaak emoties of gevoelens heb die ik zelf niet in mijn hoofd ervaar maar wel in mijn lichaam.

En wat ook iets is waar ik zelf tegenaan loop, is dat ik veel van mijzelf "moet". Dus op het einde van de dag is het nooit genoeg en stress ik over alles wat ik nog van mezelf "moet" doen. Voorheen waren de Benzo's, alcohol, phenibut, wiet mijn quick fix om dat uit te zetten. Door gedachtepatronen te veranderen met o.a. therapie, leer ik dat ik van mezelf dingen "mag" doen, en wanneer de dag om is ik ook het mag loslaten. Misschien is dit niet waar jij naar op zoek bent, maar wie weet.

Als je iets specifiekers wilt weten, let me know! :3
Klik om te vergroten...
Ik ga een andere keer nog inhoudelijker in op je berichtje (want net pas terug van werk na een aantal dagen vol prikkels😅) maar ik wil je alvast ontzettend bedanken voor deze fijne en uitgebreide reactie. Kreeg een beetje kriebels qua herkenbaarheid en ga je tips ten harte nemen. Bedankt voor de moeite die je erin hebt gestopt❤️
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Denk niet van: ach, ik ben al zo lang clean, één keertje moet toch wel kunnen....
Nee, dit kan dus niet.
Het blijft niet bij dat ene keertje, er zijn maar heel weinig mensen, die gecontroleerd kunnen gebruiken in de praktijk.
Klik om te vergroten...
Is dit echt wat @ljuv wilt?

Dit is en blijft een drugsforum hè…
Ik realiseer me terdege dat hier leden met ernstige verslavingsproblemen rondhangen.
Dat lees ik vaak genoeg, te vaak en doet ook iets met me.

Maar de verantwoorde recreatieve gebruikers bestaan, dat zijn er genoeg. Even los van de vraag of ze allemaal op DF zitten 😉
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
@ljuv:
Ik ben in 1 x na 17 jaren verslaving aan weed, en veel per dag gerookt ook, gestopt toen ik op vakantie ging.
Ik nam niets mee.
De directe afkick duurde een week of twee. Daarna was het over.
De geestelijke afkick duurde wat langer, ongeveer een half jaar.
Daarna was alles voorbij.

Tips:
Stop met de omgang met mensen, die wél gebruiken. Deze mensen zijn lang niet altijd echte vrienden, en deze mensen voegen niets toe waar je wat aan hebt. Ze trekken je alleen maar weer over de streep, anders "ben je niet gezellig" en "hoor je er niet meer bij"..

Ontspannen? Teveel drukte in je hoofd?
Doe ontspanningsoefeningen. Veel gezonder dan een pilletje!
En: na verloop van enige tijd werken deze 3 echt!

Vooekom teveel prikkels. Deze roepen sterke emotie op en juist deze werken een terugval in de hand.

Pas op dat jouw verslaving niet overspringt naar een andere, zoals gaan zuipen of gokken! Dat gaat erg snel, vóórdat je er erg in hebt, heeft een andere verslaving je te pakken!

Gooi, of verwijder al je tel.nrs van je dealers.
Je wilt toch stoppen met gebruiken?
Deze nummers zijn erg verleidelijk op moeilijke momenten. Wegdoen, dus!

Leef met regelmaat. Op tijd naar bed, iedere dag, en eet gezond en ook weer op regelmatige tijden.

Mijd feestjes, waar gebruikt wordt. Of koffieshops waar vrinden van je zitten. Zie tip 1...

Heb je cravings, zoek afleiding. Ga naar buiten een stuk wandelen bijvoorbeeld.
Dit verzet je gedachten, en is nog gezond ook.

Vermijd spanningen. Ruzie maken bijvoorbeeld. Ook hierdoor word je door o.a. hoge emoties getriggerd!

Gooi al je attributen in de vuilnisbak.
Dit zo gewenst, met een afscheidsritueel.
Deze spullen wil je niet ineens weer tegenkomen als je net een stuk op de goeie weg bent! Deze spullen verleiden je alleen maar om weer te gebruiken.

Denk niet van: ach, ik ben al zo lang clean, één keertje moet toch wel kunnen....
Nee, dit kan dus niet.
Het blijft niet bij dat ene keertje, er zijn maar heel weinig mensen, die gecontroleerd kunnen gebruiken in de praktijk.

Luister naar je lichaam. Als je moe bent, dan ben je moe. Handel daarnaar. Stop met intensieve dingen ondernemen. Dit werkt je beloningssysteem in de hand. Een kenmerk van weedgebruik of phenibut gebruik. Zo van: kijk eens, wat ik allemaal verricht heb. Ik heb wel een jointje verdiend...of: ik heb weed ( phenibut) nodig om te kunnen ontspannen...

Deze tips heb ik toegepast bij het stoppen van o.a. mijn weedverslaving, en later bij zowat alle andere verslavingen die ik gehad heb. Het werkte bij mij en nu nog steeds.
Al meer dan 25 jaar.

Alle sterkte toegewenst!
Klik om te vergroten...
Thanks❤️ Super lief en uitgebreid.

Maar toch ook thanks aan @Zeehond. Want hij heeft ook gelijk: ik wil nog helemaal niet nooit meer te blowen. Ik ben pas 28, en van mij hoeft dat allemaal nog niet zo zeer. Ik rook max 1 jointje op een avond en ook genoeg avonden niet. Ik wilde vooral door de weeks stoppen, maar dat lukt inderdaad niet als ik het in huis heb. Dus wat @De Zandman zegt is ook waar: als ik echt wil stoppen, is het alles of niks. Ik denk dat ik daar wel langzaam naar toe aan het werken ben maar intrinsiek wil ik dat nog niet graag genoeg. Dan lukt t ook niet.

Maar ik doelde met mijn vraag vooral op dit stukje
merelkerel12 zei:
Elke dag kost ook veel energie, en soms denk ik nog wel eens van hoe makkelijk het leven was met de middelen die ik gebruikte. Maar in mijn hoofd romantiseer ik de middelen eigenlijk, omdat ik liever comfortabel in mijn schulp blijf en soms niet alles weer durf aan te gaan.
Klik om te vergroten...
Want de reden dat ik s avonds graag een jointje rook is simpel: ik wil uitstaan. Ik heb veel geleerd van mij therapieën, maar nog niet voldoende hoe ik de prikkels van de dag goed kan afschakelen en écht ontspanning vanuit mezelf te vinden. Dus ik was benieuwd of Merelkerel wat van zijn geleerde manieren wilde delen😊

Dingen als “luisteren naar mijn lichaam” zijn zo makkelijk niet… Zo ken ik geen hongergevoel tot ik echt nagenoeg neerval. Maar ook vermoeidheid ken ik pas als ik ben uitgeslapen, bijvoorbeeld. Je “dopaneregulatie” weer normaliseren… tsja bij mij zijn die standaard ontregelt. En ik weet dat iedereen dit wel in meer of mindere mate heeft, maar met mijn neurodivers breintje loopt het soms de spuigaten uit. Dan zijn handvatten heel welkom!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
merelkerel12 zei:
Hi lieve mensen,

Sinds een tijdje geleden ben ik succesvol afgebouwd van mijn Phenibut verslaving en/of afhankelijkheid. Ik wil jullie mijn verhaal delen, omdat ik laatst tijdens een onderzoek over GHB/Phenibut verslaving veel mensen had ontmoet die niet de juiste hulp of informatie kregen voor hun problemen.
Short story: Ik had al jaren een afhankelijkheid voor benzodiazepines (voorgeschreven) opgebouwd, waarvan ik later pas echt niet meer van af kwam. Ondertussen had ik heel snel een Phenibut verslaving ontwikkeld. Ik gebruikte het eerst voor alleen situaties waarin ik bang was om te falen (zoals studie of belangrijke overige dingen), maar gauw gebruikte ik het ook voor normale sociale gelegenheden, feesten, slapen etc.
Ondertussen was ik verslaafd aan 12 gram Phenibut per dag en 10 tot 20 mg diazepam per dag.

Toen ik hulp zocht bij het "afkicken" of afbouwen, werd ik bij 5 reguliere verslavingsklinieken afgewezen (Jellinek, Trubendorff, Kick Your Habits, Castle Craig en Brijder). Hun redenen waren o.a. dat ik een te heftige casus was (ze behandelden wel dubbeldiagnose maar niet als je volgens een aantal psychiaters te complex bent), maar ook dat ze geen raad wisten met de middelen. Phenibut werd niet genoemd, maar ik vermoed die wel.
Ik werd doorverwezen door mijn zorgverzekeraar naar een bekend ziekenhuis (Wil eventueel wel de naam in dm geven, dit omdat ik niet weet of mijn behandelteam het fijn vindt dat ik hun namen zomaar opgeef) voor een second opinion omdat ik met het aantal onnozele DSM labels nergens heen kon, en ze wilden mij meteen helpen ook met afbouwen en therapie.
De hoofdpsychiater had toevallig al meegewerkt aan een case study over detoxification Phenibut met Baclofen als substituut. (Deze case study kan ik eventueel ook doorsturen in een dm)
Ik had zelf al veel informatie verzameld over Phenibut en het afkicken, dus mijn psychiater en arts gaven de regie in mijn handen en mocht thuis afbouwen. Ik had ondertussen wekelijks gesprekken over de voortgang van het afbouwen en kreeg psycho educatie en ook nog therapie voor mijn andere dingetjes (trauma, autisme). Omdat ik begon met de Phenibut, werd mijn dosering van de diazepam verhoogd naar 40 mg.
De afbouw was zwaar, maar ook wel te doen en het was fijn dat ik grotendeels het tempo kon bepalen.
Toen ik afgebouwd was tot 1,25 gr. (de moeilijke drempel) lukte het me niet meer om zelf verder te gaan. Ik werd in een klinische setting overgezet tot 17,5 mg Baclofen (1gr phenibut = 10 mg Baclofen) en bleef daar 2 weken totdat het zeker was dat ik stabiel thuis verder kon afbouwen. Na een maand na de kliniek was ik eindelijk clean.

Ik heb zelf een compleet uitgewerkt afbouwschema, eventuele informatie over wat er bij komt kijken etc etc voor wie dat willen.
Ik heb zelf wel ervaring met GHB, echter niet afhankelijkheid, maar ik heb ook informatie daarover als mensen dat graag willen.

En als er nog vragen zijn kan je me ook een berichtje sturen!
Hopelijk kan ik iemand hiermee helpen :)
Klik om te vergroten...
Trubendorffer doer, of deed naar mijn weten nooit ghb. Goed dat Brijder tegenwoordig wel baclofen doet, is een Easy Rider vergeleken met GHB , Dia of Xyrem afbouw. Ben toen zelf ook in 1 keer overgegaan naar baclofen toen ik zelf had afgebouwd naar 2ml. Moet je ook niet te vaak doen, afkicken van GHB of aanverwanten wordt elke keer zwaarder.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#9
merelkerel12 zei:
Sorry voor mijn late reactie, mijn brein is nog niet helemaal optimaal voor snel antwoorden en "online" zijn

Ik herken enorm de struggle van helemaal overprikkeld zijn aan het einde van de dag. Dit is ook nog steeds een dingetje waar ik dagelijks mee bezig ben, maar heb al veel geleerd om hiermee om te gaan.

Voor mij is vooral heel belangrijk dat ik een bepaalde structuur heb, ook in de avond. Als ik weet waar ik aan toe ben, dan hoef ik namelijk niet nog te beslissen wat ik ga doen terwijl mijn hoofd helemaal vol zit. Ook heb ik een paar vaste dingen die ik op de avond kan doen om te ontladen. Die hoef ik niet allemaal elke avond te doen in dezelfde volgorde, maar omdat ik weet dat het voor mij werkt hoef ik er ook niet meer over na te denken. Dit zijn voor mij: wandelen, schrijven, Tai Chi of yoga, lezen, douchen of voetenbad, documentaire kijken of bezig zijn met muziek/planten.
En als ik echt helemaal over de toeren ben, is het vooral ademhalingsoefeningen, iets eten, douchen en self-care en van mij af schrijven (of voor therapie schrijven).

Wat ik ook heb geleerd vanuit therapie/coaching is om mijn prikkelverwerking over de dag een beetje te balanceren. Dus wanneer ik iets heb gedaan dat veel energie kost qua prikkels, moet ik ook een moment inplannen om te ontladen. En dat inplannen is misschien nog het belangrijkste, want anders doe je het vaak niet of sta je er niet bij stil. Vaak weet ik ook niet op dat moment dat ik eigenlijk rust nodig heb, waardoor ik juist in de avond helemaal vol zit.
Ik heb nu ook in de dag een aantal momenten dat ik even helemaal niks doe/moet doen/hoef te doen. Dat zijn dat 30 minuten zonder enige afleiding, en wat ik vaak doe is uit het raam kijken, of in de tuin zitten. En het is dan niet erg als je bijvoorbeeld een idee of ingeving hebt om iets te gaan doen, bijvoorbeeld even rommelen in je huis of je boeken in de boekenkast doorbladeren. Het idee is vooral dat je je hoofd en lichaam oprecht de tijd geeft om uit te rusten en dingen te verwerken.

Ik wist natuurlijk niet meteen wat mijn momenten zijn die veel energie kosten of energie geven, dus had eerst dat dagelijks bijgehouden. Daarna kon ik een beetje inschatten wanneer die rust momenten voor mij belangrijk zijn, maar dat is nog steeds zoeken. En soms voel je de signalen in je hoofd niet, maar je lichaam kan best veel verraden. Ik weet bijvoorbeeld wanneer ik veel aan het kaakklemmen ben, wazig zie, gespannen schouders heb etc, dat ik dan eigenlijk te overprikkeld ben. Dat hou ik ook erg veel bij, ook omdat ik vaak emoties of gevoelens heb die ik zelf niet in mijn hoofd ervaar maar wel in mijn lichaam.

En wat ook iets is waar ik zelf tegenaan loop, is dat ik veel van mijzelf "moet". Dus op het einde van de dag is het nooit genoeg en stress ik over alles wat ik nog van mezelf "moet" doen. Voorheen waren de Benzo's, alcohol, phenibut, wiet mijn quick fix om dat uit te zetten. Door gedachtepatronen te veranderen met o.a. therapie, leer ik dat ik van mezelf dingen "mag" doen, en wanneer de dag om is ik ook het mag loslaten. Misschien is dit niet waar jij naar op zoek bent, maar wie weet.

Als je iets specifiekers wilt weten, let me know! :3
Klik om te vergroten...
Wat een mooi bericht! Bedankt voor het delen. Ik heb hem opgeslagen. Hoe gaat het nu met je?
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze Herbs Mang zei:
Trubendorffer doer, of deed naar mijn weten nooit ghb. Goed dat Brijder tegenwoordig wel baclofen doet, is een Easy Rider vergeleken met GHB , Dia of Xyrem afbouw. Ben toen zelf ook in 1 keer overgegaan naar baclofen toen ik zelf had afgebouwd naar 2ml. Moet je ook niet te vaak doen, afkicken van GHB of aanverwanten wordt elke keer zwaarder.
Klik om te vergroten...
Ik zat zelf niet aan de GHB (wel eerder recreatief) maar aan de phenibut, maar zal dan wel 1 pot nat zijn voor de klinieken. Ik weet dat ik bij Brijder werd afgewezen omdat mijn "dossier" met labels te complex was, was hierdoor direct doorverwezen naar CIB Parnassia waar ik ook direct was afgewezen zonder reden. Overigens kreeg ik niks mee van die doorverwijzingen en afwijzingen, moest daar zelf achterkomen na een telefoontje met de klantenservice haha. Maar al met al, ben ik uiteindelijk toch wel blij met alle afwijzingen bij alle klinieken, want ik zit nu op een goede plek waar ik de hulp krijg die ik nodig heb en er niet zo keihard op labels wordt gekeken.

En ja Baclofen was echt een geschenk, heeft mijn afkick voor Phenibut zo erg geholpen! Gelukkig zie ik dat het steeds meer ingezet wordt bij bepaalde middelen :)
m
merelkerel12Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Koffieb00n zei:
Wat een mooi bericht! Bedankt voor het delen. Ik heb hem opgeslagen. Hoe gaat het nu met je?
Klik om te vergroten...
Geen dank, deel het graag! Elke week leer ik steeds meer, door therapie maar ook door mijn eigen ervaringen en/of zelfbewustzijn. Als je meer wilt weten of vragen hebt, let me know!

Op dit moment gaat het even zwaar, had ook wat intense gebeurtenissen de afgelopen maanden. Rechtszaak vanwege seksuele intimidatie, WIA aanvraag (vind ik zelf altijd intens), lopende zaak tegen zorgverzekeraar, verstandskiezen eruit moeten halen.. nu eindelijk wat meer rust zodat ik weer wat ruimte heb om verder af te bouwen maar ook om wat leuke dingen te doen en weer uit mijn isolement te komen.

Op dit moment qua afbouw bezig om de oxazepam naar de diazepam om te zetten. Was al net van de diazepam net afgekickt, maar doordat ik mega gevoelig ben voor fluctuerende medicijnspiegels leek het toch verstandig en fijner om te switchen van oxa naar dia, zodat ik daar ook goed van af kan kicken :)
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben zelf meerdere malen verslaafd aan ghb... Bij brijder willen ze niks weten van baclofen.. anders is hun verdienmodel weg alles draait om geld daar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."