#1
Doordat ik dit geheim wilde houden ging ik overdag naar buiten om te "wandelen"
Dan moet je je toch heel eenzaam hebben gevoeld
Vast ook bang om betrapt te worden?
Doordat ik dit geheim wilde houden ging ik overdag naar buiten om te "wandelen"
Klopt, dat voelt het ook. Je leeft voor je gevoel in een andere wereld dan "normale" mensen. Door isolatie versterk je dat gevoel alleen maar.Dan moet je je toch heel eenzaam hebben gevoeld
Vast ook bang om betrapt te worden?
. Ik had een flinke voorraad pep in de vriezer liggen. 's Ochtends vroeg lag er op mijn nachtkastje al een bordje met pep waar ik voordat ik mijn bed uit was al de eerste lijn van nam om aan de dag te kunnen beginnen.
Wow. Als je grote hoeveelheden in de diepvries hebt (om nooit te weinig te hebben gok ik) en de dag met pep moet beginnen vanuit bed ben je echt verslaafd.
Ja en nee. Ik weet dat eerste keer stoppen met nicotine eigelijk de makkelijkste was. Maar na terugvallen die ik heb meegemaakt, werd het wel steeds moeilijker iedere stoppoging. Nu ga ik vooral nooit meer een peuk aansteken omdat ik niet zeker weet of ik ooit weer weet te stoppen!Ben dan ook benieuwd of er wellicht iemand is die dit ook herkend?
Ik ben eerlijk gezegd nooit "verlsaafd" geweest aan nicotine. Ik heb 20+ jaar gerookt. Soms jaren achtereen een pakje per dag. Dan weer eentje na het eten. Dan weer alleen bij het drinken. Dan weer volle bak. Dan weer zus en zo. Ik heb geen idee, maar nicotine wekt bij mij geen verslaving op(?) Het roken deed ik uit gewoonte. Ben begonnen als brugklasser omdat iedereen dat deed. Maar ik kreeg geen cravings ofzo als ik niet rookte. En aangezien het een mega schadelijke gewoonte is, ben ik een aantal jaar geleden maar voorgoed gestopt😂Jij bent 1x verslaafd geweest aan nicotine en daarna nooit meer?
Misschien wat gek of afwijkend van de verhalen die ik hier lees, maar ik heb gedurende mijn verslaving(en) eigenlijk gewoon doorgefunctioneerd. Uiteindelijk ben ik wel in een burn-out terechtgekomen, maar of dit aan de verslaving toe te schrijven is, weet ik niet. Wellicht deels. Dat zeg ik omdat ik destijds reeds ruim van mijn ergste periodes van gebruik af was. Het zal nooit helemaal te verklaren zijn of en in welke mate dit een rol heeft gespeeld. Het zal.
Maar goed. Ik heb wiet/hasj, benzo, coke, speed, alcohol (en nicotine) verslavingen gekend. De wiet verslaving heb ik echter nooit als verslaving ervaren, simpelweg omdat ik niet zo veel van verslaving afwist, en wietgebruik (en tabakgebruik) in mijn omgeving toen net zo normaal was als het eten van een boterham. Voor mij was het ook geen "drugs", omdat je het gewoon in een shop kon kopen. Let wel: dit speelde zich af tussen mijn 14e en 21e. Wist ik veel.
Later verslingerd geraakt aan coke en speed, alcohol en benzo's. De coke vooral in de weekenden, de speed ook, maar ook als oppepper doordeweeks. En de alcohol en de benzo's werd al snel dagelijks. Doordat mijn leefstijl veranderde, ben ik van de een op de andere dag gestopt met blowen. Voor mij was dat iets wat jongeren deden en wat niet meer bij mijn leeftijd paste. En ben dus gewoon om die reden gestopt. Coke en speed heb ik jarenlang een haat liefde verhouding mee gehad. Omdat alcohol het een en ander in werking stelde. Als ik niet dronk, gebruikte ik ook geen coke en nauwelijks speed. Zo simpel was het. Van de andere kant was het ook geen standaard recept om coke te gebruiken wanneer ik dronk. Wel in de weekenden. Doordeweeks dronk ik gedurende de dag slokken van flessen sterke drank, die overal in huis verstopt lagen. Zelfs eentje onder de bijrijdersstoel van mijn auto... De benzoverlaving ben ik later van afgekickt, ambulant, omdat ik merkte dat ik niet meer zonder kon slapen. Pas toen realiseerde ik me dat ik dus verslaafd was aan van alles en nog wat. En ook verslaafd geweest was, zonder dat actief in de gaten te hebben gehad.
Uiteindelijk inmiddels zo'n kleine 4 jaar clean van alles. En eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat het stoppen met drugs en alcohol problematisch was. Het gebruik wel, maar het ermee stoppen niet. Hoogstens het stoppen met de benzo's, omdat dat lang duurde omwille van het taperen. Maar zeker t.o.v. wat ik hier en op andere plekken lees, was het voor mij kattenpis.
Ik wil niemands verhaal omtrent verslaving downgraden, maar als ik naar mezelf kijk, kom ik telkens uit op het feit dat ik simpelweg weinig wist van problematisch gebruik, er weinig hinder van had in het dagelijks leven en het ermee stoppen dáárdoor ook erg gemakkelijk ging. Ik denk dat, wanneer ik destijds veel op dit forum had gekeken bijvoorbeeld, het psychisch veel erger was geweest. Door de horror verhalen die je leest. Ik ben dan soms ook wat terughoudend in de commentaren op verslavingsproblematiek. Omdat ik wel degelijk erken dat dat bestaat en erg problematisch is of kan zijn, maar je psychisch óók beïnvloedt raakt door alle ellende te lezen. Het credo "wat niet weet, wat niet deert" gaat voor mij persoonlijk wel echt behoorlijk op, in dit kader. Had ik het geweten, bewust geweest van mijn cannabis verslaving bijvoorbeeld, dan had ik denk ik niet zo gemakkelijk kunnen stoppen. In mijn hoofd hoorde dat niet bij een 20+er, maar bij scholieren. Dat was mijn mindset. Ik wist gewoon niet beter. Was een andere tijd ook natuurlijk. Pre smartphone era etc.
Alle andere verslavingen heb ik overigens op diezelfde wijze gestaakt, op de benzo's na dan. Al wist ik toen wel al meer over problematisch gebruik en erkende ik zelf ook dat dat toen bij mij het geval was. De drijfveer om te stoppen was immens en dus stopte ik. Ik weet dat het makkelijk lullen is als het je zo vergaat en nogmaals wil ik niemands verslaving bagatelliseren, maar gek genoeg heeft onkunde mij het meest geholpen te stoppen (letterlijk onbewust dus in sommige gevallen) en een drijfveer op nummer twee (in de overige gevallen). Ben m'n hele leven eigenlijk verslaafd geweest, al heb ik dat hoogstens 10 procent van de tijd zo ervaren.
Normaliter zou ik niet zo veel over mezelf openbaar delen en heb het redelijk beknopt gehouden, denk ik. Maar wilde toch ook een keer een "ander" verhaal laten horen omtrent verslaving. Ben dan ook benieuwd of er wellicht iemand is die dit ook herkend?
a ik had altijd wel minimaal 50-100 gram op voorraad
Sodejuu @MyLittlePonyPack
Ik moest even twee keer lezen of ik het goed las.
Dan had je een be-hoor-lijke voorraad in de diepvries liggen.
Waarom eigenlijk zoveel? was je bang om te weinig te hebben en gaf je deze hoeveelheid een gerust gevoel?
Nouja het was meer ook dat ik het bij een vriend haalde die aan de andere kant van het land woonde en die ik niet zo vaak zag. Dus daarom nam ik altijd meteen een hele grote voorraad mee waar ik ook wel echt een tijd mee vooruit kon. Ook omdat ik nooit echt precies wist wanneer ik hem weer zag.
Ook wel een risico om te vervoeren.
Maar dat zal je destijds mogelijk niet zoveel hebben uitgemaakt dat risico.

https://drugsforum.nl/threads/tips-voor-3mmc-binge.73491/#post-1809646 Eén van de dagen uit het hoogte- / dieptepunt van mijn verslaving.Voor degene die verslaafd zijn / waren en het willen delen:
Hoe zag voor jou een dag / week / periode uit?
Een gevoelig onderwerp maar mogelijk ook een goed onderwerp. Om mensen inzicht te geven wat er nu achter de voordeur van een verslaafd iemand afspeelt, of op dat bankje in het park.
Ik kan er zelf gelukkig niet over mee praten maar ik ben echter wel van mening dat het goed is dat er een realistischer beeld komt ipv alleen maar die negativiteit / neerbuigend gedrag van anderen. En misschien ook wel als stok achter de deur voor gebruikers: "zo wil ik niet eindigen".
https://drugsforum.nl/threads/tips-voor-3mmc-binge.73491/#post-1809646 Eén van de dagen uit het hoogte- / dieptepunt van mijn verslaving.
Ik had zelf ook nooit gedacht dat ik het zo ver zou laten gaan hoor. Maar het gebeurde gewoon en ik had niets te willen.Pakkend. Laat idd heel goed zien hoe de craving en het toegeven daar aan werkt.
Maar ook "de lak aan" je baas en eigen gezondheid.
Dit zijn nu teksten waar van je hoopt dat iemand die nog niet de enveloppen in tienvoud moet kopen zich achter de oren krabt en denkt: "dit wil ik niet"
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."