#1
Ga ik wel checken denk ik.
Mindless zei:Ja, je kunt het van beide kanten bekijken. Ik denk wel dat je kunt handelen in het belang van een ander of in het belang van het geheel, maar een ander kan zeggen dat dat egoïstisch is, omdat ik me er goed door voel. Belangrijk is denk ik de definitie van jezelf. Zie je jezelf slechts als de persoon, of zie je dat je op allerlei manieren verbonden bent met alles in je omgeving. Dat vervaagt natuurlijk de grens tussen goed doen voor jezelf of voor een ander.
Misschien is het wel goed om eerst egoïstisch te zijn en je geluk te vinden. Egoïsme wordt als zoiets slechts bevonden in deze maatschappij, maar is het niet meer dan logisch om je eigen geluk te zoeken. Ik denk sowieso dat je pas anderen kunt laten delen in je geluk wanneer je het eerst zelf hebt. Wat heeft een miserabel iemand anderen te geven?
Psychedelibee zei:Heb net de trailer gezien en ziet er interessant uit, helaas is die niet meer beschikbaar op de NPO.
Mindless zei:Ja, je kunt het van beide kanten bekijken. Ik denk wel dat je kunt handelen in het belang van een ander of in het belang van het geheel, maar een ander kan zeggen dat dat egoïstisch is, omdat ik me er goed door voel. Belangrijk is denk ik de definitie van jezelf. Zie je jezelf slechts als de persoon, of zie je dat je op allerlei manieren verbonden bent met alles in je omgeving. Dat vervaagt natuurlijk de grens tussen goed doen voor jezelf of voor een ander.
Misschien is het wel goed om eerst egoïstisch te zijn en je geluk te vinden. Egoïsme wordt als zoiets slechts bevonden in deze maatschappij, maar is het niet meer dan logisch om je eigen geluk te zoeken. Ik denk sowieso dat je pas anderen kunt laten delen in je geluk wanneer je het eerst zelf hebt. Wat heeft een miserabel iemand anderen te geven?

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."