#1
Interessant! Ik ga het later lezen, bookmarked nogal haast zie ik nu..
het is een aantal films, vele uren in totaal, die zijn 'systeem/logica' uitlegt waarom 'hij' gelukkig kan blijvenTijdloos zei:Interessant! Ik ga het later lezen, bookmarked nogal haast zie ik nu..

In welk systeem leef je? Het gaat er in de videos juist om dat je niet het systeem van een ander aanneemt, maar je eigen vrije wil volgt, je eigen gevoel en lot uitvoert in dit fysieke leven. Veel mensen zien de overheid als waarheid, een externe leider om orde te scheppen. In de videos wordt uitgelegd dat dat nooit kan werken, zonder dat er chaos ontstaat in de wereld.autysd zei:het is een aantal films, vele uren in totaal, die zijn 'systeem/logica' uitlegt waarom 'hij' gelukkig kan blijvenTijdloos zei:Interessant! Ik ga het later lezen, bookmarked nogal haast zie ik nu..
na 30' gestopt, ik heb mijn eigen systeem en ga geen 2 maanden van mijn leven investeren om die van een ander aan te horen![]()
![]()
![]()
Dat kun je doen en doe ik zelf ook. Maar ik weet niet, ik merk dat ego heel makkelijk weer kan binnenglippen op die manier. We 'willen' het anders dan het is, we 'willen' de situatie verbeteren. Aan de oppervlakte lijkt dat nobel/goed, maar ik heb er mijn twijfels over... Zo enorm veel kwaad is en wordt gedaan in naam van goedheid.mikoz zei:Je kunt meer doen in de zin van: de waarheid verspreiden over god(geen mannetje op een wolk) aan je medemens, dewetenschap van de vrije wil, zonder iemand anders hiermee te bestelen van zijn of haar vrije wil, te verspreiden.
Van een ander ja. Maar je gedachten, zijn die van jezelf? Wat is het eigenlijk écht, dat ik wil? Dit zijn denk ik immens diepe vragen die niet te snel en oppervlakkig beantwoord moeten worden. Aan de oppervlakte worden deze vragen namelijk snel beantwoord. Maar hetgeen wat hier het antwoord geeft is gedachten/het verstand zelf. Niet echt een betrouwbare bron wanneer de vraag is: "zijn mijn gedachten van mezelf?"Het is paradoxaal omdat het hier lijkt dat, in dit geval, ik je 'opleg' om die vrije wil te volgen. Maar het enige wat ik hiermee zeg is dat je een vrije wil hebt die onderdrukt wordt door een externe wil, van een ander dus. Een ander ontneemt je vrije wil door te groeperen en te zeggen wat je moet doen.
Ik begrijp wat je bedoeld en ben dit met je eens wanneer meditatie strikt wordt gezien als in positie gaan zitten, je ogen dichtdoen en inwaarts keren. Dat is een essentieel iets, maar inderdaad niet iets wat je onophoudelijk kunt doen. En het is niet wat meditatie in zijn volledigheid is. Meditatie is de doorgaande herkenning van jezelf door jezelf. Er is geen voorwaarde gebonden aan meditatie. En wat ik zelf merk (ik kan alleen voor mezelf spreken), is dat hoe dieper de meditatie is, hoe dieper de herkenning van wat ik echt ben, hoe meer de vrije wil verdwijnt. Dat de vrije wil slechts 1 van de gedachtes was die zich voordeed als mij. Ja, er is een echte vrije wil, maar deze ligt in de keuze om ofwel dat te herkennen wat we zijn, ofwel dat te negeren. Nogmaals, dat is hoe ik het ervaar. Ik wil hierin ook niemand wat opdringen.Wanneer je enkel mediteert en deze wetenschap niet verspreid, blijf je in slaapmodus, inactieve modus. En je hebt gelijk, het moet niet te snel verspreid worden. Mede omdat mensen zo vastgeroest zitten in de veronderstelling dat een ander ze altijd al heeft opgelegd wat je wel en niet mag. De zelfredzaamheid is dan nergens te bekennen, dus de wetenschap over de vrije wil ook niet. Dus zie je ook niet in dat dit wordt veroorzaakt door een externe macht over jouw beslissingen.
Ik wil echt niet flauw doen hoor.Je hebt het ook nog over of die vrije wil dan wel echt jouw wil is.. Daar kun je achter komen door te kijken naar(en dan voel je het ook echt!): zitten mijn gedachten in 1 lijn met mijn emoties en zitten mijn emoties in 1 lijn met wat zich manifesteert uit mijn acties. Nogmaals: zonder dat het iemand anders iets ontneemt.
Tot op zekere hoogte kan dat denk ik, maar je weet hoe ik over persoonlijke wil denk.En inderdaad jouw vrije wil kan aansluiten bij een bestaand concept. Maar dan nog kan je de keuze maken om dit concept te gaan doen of niet, kijkend vanuit de natuurlijke wet als maatstaaf voor orde of chaos buiten jou en binnenin jou. Wat komt er uit jouw keuzes. Bekijk ook alle kettingreacties die daar uit voort komen.
Dat is waar, maar dat is één kant van onbewustheid. Er is het dominante ego, maar ook het onderdanige. Er is het superioriteitsgevoel, maar ook het inferioriteitsgevoel. En beide zullen ontstegen moeten worden. Wat een van de moeilijkste dingen is om in te zien, is dat beide elkaar nodig hebben. En dat je vanuit je persoonlijke vrije wil (wat ik denk dat uiteindelijk een illusie is) precies de rol speelt die je wílt spelen. Onder de massa heerst een collectief inferioriteitsgevoel (wat volgens mij ook goed wordt omschreven door die Mark Passio). Velen zeggen dat ze niet meer onderdrukt willen worden (door degenen met het superioriteitsgevoel), maar (onbewust) wíllen ze zich inferieur voelen. Onbewust willen we geen echte verandering en daarom komt er ook maar steeds geen echte verandering. Het ego wil wanneer het erop aankomt geen echte verandering en helaas: het ego wíl lijden.Vanuit de 'hogere machten', de overheid wordt dit (onbewust) erg slim aangepakt: zij laten anderen recruteren om hun ego-wetten (wet die geen rekening houdt met de vrijeheid van anderen) uit te laten voeren in de wereld, waardoor zij er niet direct mee worden geassocieerd door de mensen waarop de aanslag op de vrijheid wordt uitgevoerd.
Mindless zei:Dat kun je doen en doe ik zelf ook. Maar ik weet niet, ik merk dat ego heel makkelijk weer kan binnenglippen op die manier. We 'willen' het anders dan het is, we 'willen' de situatie verbeteren. Aan de oppervlakte lijkt dat nobel/goed, maar ik heb er mijn twijfels over... Zo enorm veel kwaad is en wordt gedaan in naam van goedheid.mikoz zei:Je kunt meer doen in de zin van: de waarheid verspreiden over god(geen mannetje op een wolk) aan je medemens, dewetenschap van de vrije wil, zonder iemand anders hiermee te bestelen van zijn of haar vrije wil, te verspreiden.
´In de naam van goedheid´ terwijl de natural law gebroken wordt, ja. Daaruit komt enorm veel kwaad uit voort, omdat je anderen iets ontneemt.
Van een ander ja. Maar je gedachten, zijn die van jezelf? Wat is het eigenlijk écht, dat ik wil?Het is paradoxaal omdat het hier lijkt dat, in dit geval, ik je 'opleg' om die vrije wil te volgen. Maar het enige wat ik hiermee zeg is dat je een vrije wil hebt die onderdrukt wordt door een externe wil, van een ander dus. Een ander ontneemt je vrije wil door te groeperen en te zeggen wat je moet doen.
Vrijheid of chaos, die grote keuze is er. Als je natural law aanhoudt kun je vrijheid creëren, als je beslissingen maakt die tegen de natural law ingaan kun je chaos creëren, zo simpel is het en je kunt er over door blijven malen, maar nadat je het hebt ingezien heeft dat malen geen zin meer. Dan gaat het om actie of geen actie.
Dit zijn denk ik immens diepe vragen die niet te snel en oppervlakkig beantwoord moeten worden. Aan de oppervlakte worden deze vragen namelijk snel beantwoord. Maar hetgeen wat hier het antwoord geeft is gedachten/het verstand zelf. Niet echt een betrouwbare bron wanneer de vraag is: "zijn mijn gedachten van mezelf?"
Of je gedachten van jezelf zijn of niet kun je inzien door de natural law te hanteren. Dan zijn je gedachten, iedeën en acties uniek en tegelijkertijd universeel aanvaardbaar, aangezien je niemand anders wat ontneemt met jouw gedachten en acties, misschien ontneem je macht van de overtreders, de echte criminelen.
Ik begrijp wat je bedoeld en ben dit met je eens wanneer meditatie strikt wordt gezien als in positie gaan zitten, je ogen dichtdoen en inwaarts keren. Dat is een essentieel iets, maar inderdaad niet iets wat je onophoudelijk kunt doen. En het is niet wat meditatie in zijn volledigheid is. Meditatie is de doorgaande herkenning van jezelf door jezelf. Er is geen voorwaarde gebonden aan meditatie. En wat ik zelf merk (ik kan alleen voor mezelf spreken), is dat hoe dieper de meditatie is, hoe dieper de herkenning van wat ik echt ben, hoe meer de vrije wil verdwijnt. Dat de vrije wil slechts 1 van de gedachtes was die zich voordeed als mij. Ja, er is een echte vrije wil, maar deze ligt in de keuze om ofwel dat te herkennen wat we zijn, ofwel dat te negeren. Nogmaals, dat is hoe ik het ervaar. Ik wil hierin ook niemand wat opdringen.Wanneer je enkel mediteert en deze wetenschap niet verspreid, blijf je in slaapmodus, inactieve modus. En je hebt gelijk, het moet niet te snel verspreid worden. Mede omdat mensen zo vastgeroest zitten in de veronderstelling dat een ander ze altijd al heeft opgelegd wat je wel en niet mag. De zelfredzaamheid is dan nergens te bekennen, dus de wetenschap over de vrije wil ook niet. Dus zie je ook niet in dat dit wordt veroorzaakt door een externe macht over jouw beslissingen.
En hier moet je mee oppassen, ''hoe dieper de herkenning van wat ik echt ben, hoe meer de vrije wil verdwijnt'' want dit is gewoon weer een truc om in slaap te blijven in de fysieke wereld en wellicht wat daarna volgt. Wat je daarna zegt, resoneert met de waarheid ''Ja, er is een echte vrije wil, maar deze ligt in de keuze om ofwel dat te herkennen wat we zijn, ofwel dat te negeren.'' Daarnaast kun je ook herkennen wat wij collectief veroorzaken in de fysieke wereld, of dat te negeren. En ja dit kun je negeren omdat je dit leven niet als je echte leven ziet, maar ik zie het juist als een doel om in deze 'dimensie', de fysieke wereld waar we NU zijn en waar onze nakomelingen in zullen moeten leven, vrede te verspreiden, het licht aanzetten in de duisternis.
Ik wil echt niet flauw doen hoor.Je hebt het ook nog over of die vrije wil dan wel echt jouw wil is.. Daar kun je achter komen door te kijken naar(en dan voel je het ook echt!): zitten mijn gedachten in 1 lijn met mijn emoties en zitten mijn emoties in 1 lijn met wat zich manifesteert uit mijn acties. Nogmaals: zonder dat het iemand anders iets ontneemt.Maar, kan een emotie los gezien worden van een gedachte? En daarmee: kan een emotie vertrouwd worden? Heeft het volgen van je emoties nooit ten gevolge dat je de (compleet) verkeerde weg in bent geslagen? Ik weet niet meer wie het zei, volgens mij Alan Watts: Dat gedachten droog zijn en emoties juicy. Het is ook waar dat emoties een stuk dieper zitten. Je gedachten kunnen soms in één keer 180 graden de andere kant op gaan, terwijl je emoties meer blijven plakken. En de emoties aan de basis van een diepe overtuiging willen we vaak niet voelen omdat ze zo vast zitten en pijn doen wanneer ze loskomen.
Oke klopt, herstel: Daar kun je achter komen door te kijken naar(en dan voel je het ook echt!) : zitten mijn gedachten in 1 lijn met mijn emoties en zitten mijn emoties in 1 lijn met wat zich manifesteert uit mijn acties. Is die actie in vrede met natural law? = geen diefstal van andermans vrijheid en dan kun je nog vragen: hebben de mensen met macht over anderen geen vrijheid om de macht over anderen te hebben? Ja dat is het geval nu wel. En kijk wat het veroorzaakt.
Tot op zekere hoogte kan dat denk ik, maar je weet hoe ik over persoonlijke wil denk.En inderdaad jouw vrije wil kan aansluiten bij een bestaand concept. Maar dan nog kan je de keuze maken om dit concept te gaan doen of niet, kijkend vanuit de natuurlijke wet als maatstaf voor orde of chaos buiten jou en binnenin jou. Wat komt er uit jouw keuzes. Bekijk ook alle kettingreacties die daar uit voort komen.
Het gaat erom of je inziet dat je chaos of vrede creëert, door middel van na te gaan of de vrije wil van anderen hierdoor geschaad wordt (als gevolg meer chaos in de wereld en in het zelf) of dat de vrije wil van anderen onaangetast blijft of juist vooruit gaat (met als gevolg meer vrede in de wereld en in het zelf).
Dat is waar, maar dat is één kant van onbewustheid. Er is het dominante ego, maar ook het onderdanige. Er is het superioriteitsgevoel, maar ook het inferioriteitsgevoel. En beide zullen ontstegen moeten worden. Wat een van de moeilijkste dingen is om in te zien, is dat beide elkaar nodig hebben. En dat je vanuit je persoonlijke vrije wil (wat ik denk dat uiteindelijk een illusie is) precies de rol speelt die je wílt spelen. Onder de massa heerst een collectief inferioriteitsgevoel (wat volgens mij ook goed wordt omschreven door die Mark Passio). Velen zeggen dat ze niet meer onderdrukt willen worden (door degenen met het superioriteitsgevoel), maar (onbewust) wíllen ze zich inferieur voelen. Onbewust willen we geen echte verandering en daarom komt er ook maar steeds geen echte verandering. Het ego wil wanneer het erop aankomt geen echte verandering en helaas: het ego wíl lijden.Vanuit de 'hogere machten', de overheid wordt dit (onbewust) erg slim aangepakt: zij laten anderen recruteren om hun ego-wetten (wet die geen rekening houdt met de vrijheid van anderen) uit te laten voeren in de wereld, waardoor zij er niet direct mee worden geassocieerd door de mensen waarop de aanslag op de vrijheid wordt uitgevoerd.
Ik ben me hier heel goed bewust van en zal dan ook niet mijn ideeën manifesteren wanneer het een ander iets ontneemt, ofwel een andermans vrije wil ontneemt, ofwel tegen de natural law ingaat. Zo simpel is het.
Wat ik dus aangeef, is dat het binnen die dualiteit niet werkt om aan de miserie van je gespeelde rol - wat voor rol dan ook - te ontsnappen. En dat doorgaande meditatie - strikt leven voor en in het moment - die dualiteit kan ontstijgen. Wat dan meer en meer wordt ingezien (wederom: ik beschrijf hier mijn ervaring) is dat de enige vrije wil die over blijft, de keuze is om slapend of lucide het moment mee te maken. De kennis van corrupte regeringen en andere groeperingen is dan niet nodig, omdat het spectrum van goed én kwaad wordt ontstegen in de simpele herkenning van de realiteit, van het nu.
dat klopt, ik ben atheist, geloof ook niet in metafysica en ik leef volgens mijn eigen flexibel want evoluerend systeem van normen en waarden;mikoz zei:In welk systeem leef je? Het gaat er in de videos juist om dat je niet het systeem van een ander aanneemt, maar je eigen vrije wil volgt, je eigen gevoel en lot uitvoert in dit fysieke leven. Veel mensen zien de overheid als waarheid, een externe leider om orde te scheppen. In de videos wordt uitgelegd dat dat nooit kan werken, zonder dat er chaos ontstaat in de wereld.autysd zei:het is een aantal films, vele uren in totaal, die zijn 'systeem/logica' uitlegt waarom 'hij' gelukkig kan blijvenTijdloos zei:Interessant! Ik ga het later lezen, bookmarked nogal haast zie ik nu..
na 30' gestopt, ik heb mijn eigen systeem en ga geen 2 maanden van mijn leven investeren om die van een ander aan te horen![]()
![]()
![]()
Kijk eerlijk naar hoe de mensen op de wereld zich gedragen, hebben gedragen en zullen gedragen... Hoe beoordeel jij het? is het chaotisch, is het harmonieus? lijkt het ook maar een beetje die goede kant op te gaan? Nee, je vrijheid wordt onopgemerkt afgenomen, waardoor je je nooit volledig vrij zal voelen.
Respecteer de vrije wil en vrijheid om eigen keuzes te maken van zowel jezelf als je medemensen en het kwaad zal als sneeuw voor de zon van onze aarde verdwijnen.

Alles in de droom is opgebouwd uit tegenstellingen. Dat wat droomt is dat wat tegenstellingen ziet, maar zelf geen tegenstelling is.mikoz zei:Ah ik begrijp je denk ik, er is maar 1 polariteit: duisternis is de afwezigheid van licht, kou is de afwezigheid van warmte is 1 van de punten die ik door zie schemeren(?)
Dat bedoel ik ja.En als je licht laat schijnen in jezelf, door ook oude aannames te laten vallen, zal de echte waarheid zich manifesteren vanuit jou en zal de energie over springen naar anderen.
Wat duurt super lang? Waarom is er haast? Wie heeft geen geduld? Dat zijn denk ik belangrijke vragen hierin.Dit duurt alleen super lang als je het alleen op deze manier doet, daarom vind ik de directe aanpak van Mark Passio persoonlijk een hele goede(maar alleen voor de already geïnteresseerden in bewustzijn)
Mark passio brengt het inderdaad wat dringender dan wat ik verder heb gezien qua 'teachers'. Ik keek eerst wel eens filmpjes van Eckhart Tolle, en ik begreep het wel een beetje, ging mediteren, werd wat bewuster van dingen. Maar ik voelde geen echte switch in mezelf. Nu ik the natural law van Mark Passio heb gekeken, voelde ik ook echt ineens een switch in me zeg maar, na de eerste 10-30 minuten ofzo al. Zo van BAM dat is de waarheid. Alsof je ineens all seeing, all knowing bent. Recht voor de raap. zonder zo'n half slaperige afwachtende instelling.
Ik had daar misschien duidelijker moeten zijn. Ik bedoelde daar de persoonlijke wil. Naarmate er meer herkenning is van wat ik ben, van wat hier echt is, hoe meer de persoonlijke wil verdwijnt, omdat de persoonlijke wil (identificatie met-) gedachten is. Geen willen meer, geen verlangen, geen identificatie met gedachten en daarmee geen tijd. Enkel realiteit, welke altijd het moment zelf is. Dat dit niet compatible zou zijn met de fysieke wereld is niet waar. De fysieke wereld bestaat alleen uit/in dit moment. Het IS dit moment. Wanneer je alleen in dit moment leeft, mis je niets van die dimensie. Sterker nog: alleen daar kun je volop leven in die dimensie. Er is geen kwestie van ontsnappen daaraan en negeren daarvan. Ik zie het niet zo dat dit leven niet het echte leven is. Dit leven is 'het'. Het enige leven dat er is. Het veranderd van vorm, maar het is altijd hetzelfde leven.En hier moet je mee oppassen, ''hoe dieper de herkenning van wat ik echt ben, hoe meer de vrije wil verdwijnt'' want dit is gewoon weer een truc om in slaap te blijven in de fysieke wereld en wellicht wat daarna volgt. Wat je daarna zegt, resoneert met de waarheid ''Ja, er is een echte vrije wil, maar deze ligt in de keuze om ofwel dat te herkennen wat we zijn, ofwel dat te negeren.'' Daarnaast kun je ook herkennen wat wij collectief veroorzaken in de fysieke wereld, of dat te negeren. En ja dit kun je negeren omdat je dit leven niet als je echte leven ziet, maar ik zie het juist als een doel om in deze 'dimensie', de fysieke wereld waar we NU zijn en waar onze nakomelingen in zullen moeten leven, vrede te verspreiden, het licht aanzetten in de duisternis.



quote van Mindless:
'ik beschouw mezelf niet als religieus, maar Jezus zei het prachtig:
'First, seek the kingdom (of heaven) within. Then, everything else will be bestowed upon you.''
nee, ik weet niet hoe die werkt, ik zal het onderzoekenPsychedelibee zei:Weet je wel hoe de quote functie werkt hier autysd? Zo leest het niet zo lekker.


"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."