Dit. Ik heb voldoende quantum-theroe gehad om te zeggen dat dit filmpje wetenschappelijke onzin vertolkt.
Beetje dubbel dat het hier op zo'n rigide wetenschappelijke manier wordt verklaard. In dit geval dus er enkel altijd vanuit gaan dat alleen hetgeen dat geobserveerd en waargenomen kan worden feitelijk is. Dat is in ieder geval hoe ik het geleerd kreeg uit het handboekje voor wetenschappelijke droogies. En tegelijkertijd vertellen dat alles mogelijk is, het is net een jurist met een wetboek in de hand die een standaard trucje uithaalt.
pff, wat een bullshit dit.
Je beweerde al eerder dat je met mediteren psychische stoornissen zoals ADHD kan genezen, en dit gaat dan nog een stukje verder met ziektes als kanker.
Ik zal je even uit de brand helpen, kanker kan je niet genezen met kosmische energie. Nog sterker, als je kanker behandelt met bijvoorbeeld reiki gaat het alleen maar sneller groeien.
ben tot tweederde gekomen en toen trok ik het echt niet meer.
Laat ik ten eerste noemen dat Ik je gedachtekronkels wel snap. :')
Mij is verteld dat ze in het ziekenhuis juist mensen meestal aanmoedigen in alles dat de patiënt gelooft dat kan positief bijdragen omdat mensen de tendens hebben zichzelf te bevestigen. Zelf denk ik dat rust in algemene zin, of het nou sporten of mediteren is wel positief kan bijdragen aan de concentratie.
Dat heeft helemaal niets met quantumfysica te maken.
Op mn opleiding is wel eens aangehaald dat verschillende werkvelden nog wel eens verschillende definities van dezelfde termen hanteren wat zich op zijn beurt in een vrij letterlijk verschil van perceptie en communiceren vertaalt. Er werd in dit geval gesproken over verschillen tussen rechtsniveau en gedragswetenschappelijk niveau.
Ik denk dat dit ook wel een beetje het geval is tussen Mindless en een bepaald slag mensen op het forum.
Al moet ik zeggen dat mijn kennis rond quantum physica vrij nihil is maar om mijn punt maar even te onderbouwen: "Let op: Spelling van 1858 Lat., eene zekere som; de grootte, menigte, veelheid, getal, de maat. Quantum est, quod nescimus! hoe veel is er, dat wij niet weten!"
- http://www.dbnl.org/tekst/weil004kuns01_01/
Quantum suggereert wel een beetje 'onbeperkte mogelijkheden', in een wereld waar alles relatief is in ieder geval. :')