Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan dit de samenbrenging van wetenschap en spiritualiteit zijn?

Kan dit de samenbrenging van wetenschap en spiritualiteit zijn?

27 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fool zei:
Even los van die quantumshit, en laten we voor the sake of the argument eens aannemen dat deze theorie klopt.

Hoe weet je dat menselijke ziektes niet overgeprojecteert zijn uit je 'lichtlichaam', als gevolg van een ziek origineel. Dan zou de projectie toch als gevolg ook ziek moeten worden? Stel dat dit hogere lichaam bestaat, een projectie blijft toch altijd een replica van het origineel, helemaal als het een lichtprojectie is? :tongueout:

Als de projectie veranderd zou de oorzaak toch altijd in de verandering van het origineel moeten liggen?
Klik om te vergroten...
Hoe ik het zie, is dat wij interdimensionale wezens zijn. We bestaan op allerlei niveau's in een "licht" spectrum. Verhoog de (je) frequentie en je gaat meer naar het originele signaal van de hoogste frequentie toe. Je innerlijke staat zie je direct weerspiegelt terug in je wereld. Wij als 'body-minds' bestaan in dit spectrum op een vrij lage frequentie. Op deze frequentie wordt het originele signaal (het pure "licht") door de 'mind' gestraald die als een soort prisma fungeert. Wat wij als geconditioneerd bewustzijn zien als wereld, is de schaduw of projectie die onze mind creëert wanneer het pure licht er "doorheen" schijnt.

Dit zogenaamde hogere lichtlichaam zou dan een tussenstap zijn tussen de geconditioneerde body-mind en het pure licht (onze essentie). De 'mind' zou veel groter zijn dan wij normaliter beseffen en ook het lichtlichaam en zelfs de wereld omvatten. Maar alles in de mind is een vervorming van het pure licht, de essentie.

Je kunt simpelweg testen met serieuze meditatie, dat je op een gegeven moment op een hogere frequentie zit en je lichaam beter zal gaan functioneren. Houding en ademhaling zijn een paar van de eerste kenmerken, maar de vraag is: waar stopt het? Is er überhaupt een limiet aan zelf-heling?

Als de projectie veranderd, hoeft dat imo niet te betekenen dat het origineel veranderd is. Het kan ook betekenen dat de lens waardoor gekeken wordt niet helder is. (Edit: en dan gaat het hier om helderheid in de zin van zoveel mogelijk de essentie doorlaten in de wereld, zonder er voor in de weg te staan dmv conditionering/identificaties).


Ik ga later wel even op je andere post in, maar goede post. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psychedelibee zei:
Er is immers genoeg onderzoek gedaan naar de effecten van meditatie en mindfulness op het lichaam en de hersenen of naar spirituele ervaringen in het algemeen.
Klik om te vergroten...

Ik vind het fijn dat je dit zegt. In het vervolg van het topic lijken de meningen heel zwart wit te zijn waarin meditatie en spiritualiteit als onzin worden neergezet voor persoonlijk (geestelijke en lichamelijke) heling. Terwijl de positieve effecten van meditatie bewezen zijn. Ik geloof (correct me if I am wrong) dat ze meer positieve resultaten gezien hebben qua geestelijke heling dan lichamelijk. Maar tegelijk geloof ik er zelf wel degelijk in dat die 2 op elkaar van invloed zijn.
Ik heb 2 verhalen gehoord in het filmpje die "bewijzen" dat energieën van het lichaam het lichaam kunnen genezen. Kanker in de heup met regeneratie en de man met de pijnlijke voet.
Om zulke grote vormen van heling geloofwaardig te maken zullen er toch echt meer gedocumenteerde voorbeelden van moeten zijn. 2 is gewoon niet genoeg om iets met zekerheid te kunnen zeggen. Ik ben het helemaal eens dat ze daar een grote sprong maken.

Laat ik mezelf even als voorbeeld nemen, want dat is net zo makkelijk.
Ik heb last van blaasjes eczeem, migraine, vlekken in mijn nek en mijn astma kan ik duidelijk erger voelen worden.
Meestal komen deze uitspattingen van mijn lichaam niet tegelijk. Wel zit er een duidelijke correlatie in wanneer ze komen.
Migraine komt als ik een zware psychische periode meegemaakt heb. Dat kan een overlijden in de familie zijn maar dat kan ook zijn dat ik ineens 2x zoveel moet werken omdat een collega ziek is. Zodra de stress over is en ik rustig kan zitten en bij komen, dan krijg ik migraine. Het is geen 100% raak maar de 70% haal ik denk ik wel.
Als ik me gestrest of op een andere manier mentaal negatief voel dan krijg ik eczeem en vaak merk ik ook dat ik meer last heb van mijn astma. De vlekken in mijn nek zijn zeldzamer maar ook die komen alleen in tijden van stress.
Als het lichaam negatief kan reageren op de gestreste geest dan is het niet raar om te denken dat het lichaam positief kan reageren met een relaxte geest. Kanker genezen is wel een hele grote prestatie. Maar je merkt het toch wel een beetje. Mijn huid is bijvoorbeeld egaler van kleur als ik happy ben, foundation opdoen is dan minder nodig haha. Ik loop automatisch rechter, mijn libido neemt toe, ik kan 25 keer opdrukken ipv 20 keer etc. In dat soort kleine dingen merk ik wel degelijk verschil.
Nu zou je natuurlijk het argument kunnen maken dat mijn lichaam niet beter werkt omdat ik me fijner voel maar dat mijn lichaam hetzelfde is alleen dat ik hem anders ervaar omdat ik me happy voel. En dat is een prima argument, logischerwijs kan ik daar weinig tegenin brengen, beide manieren van kijken hebben (naar mijn mening) evenveel kans om de waarheid te zijn.
Nu kom ik op het puntje van de waarheid aanpassen. De wereld om je heen beïnvloeden zodat je hem aan kan passen. In grote lijnen denk je dan aan het veranderen van je auto, nooit meer onderhoud nodig want je past de onderdelen gewoon aan met je energie. Even erg bot gebracht. Nu zie ik hier momenteel ook weinig heil in en klinkt dit vooral als een leuke en interessante theorie om over na te denken.
Als we het even wat anders gaan bekijken dan vind ik hem logischer klinken en zou je er misschien iets voor kunnen zeggen.
Ik ben heel erg een persoon die gelooft dat iedereen de wereld om zich heen op zijn eigen unieke manier ervaart en dat er geen 2 mensen op de wereld zijn die de wereld en realiteit op exact dezelfde manier ervaren. Simpel voorbeeld, ik vind rauwe tomaat niet lekker en persoon X vind ze wel lekker. Een tomaat is dus lekker en smerig tegelijk, die 2 waarheden, ondanks dat ze niet kloppen, zijn toch even waar. X jaar later ben ik een broodje aan het eten en ik heb niet in de gaten dat er tomaat op zit. Ik neem een hap en denk wat is dat? Dat is eigenlijk best lekker. (Ik denk dat iedereen zoiets wel eens meegemaakt heeft, kwa smaak, geur, politieke voorkeur etc) Mijn waarheid en perceptie van de wereld is dus aangepast. Mijn waarheid die ik 1 maand geleden had is nu een leugen geworden, of een verandering in mijn realiteit.
Als we het erover eens zijn dat zulke kleine dingetjes wel te veranderen zijn, dat je waarheid wel aangepast kan worden. Is de stap dan zo heel erg groot om te zeggen dat je door meditatie je waarheid aan kan passen? Is dit niet een voorbeeld van hoe onze gedachte onze realiteit bepalen?

Psychedelibee zei:
Het is een interessante theorie dat wel, maar de zogenaamde bewijzen die ze aanhalen zijn nergens op gebaseerd.
Klik om te vergroten...

Het is nog altijd beter dan de flat earth theory :grin:
Ik vind de bewijzen vaak minder belangrijk, mits we het over een gedachte gang hebben die niet bewezen kan worden met de huidige technieken. De theorieën die je misschien het beste kan onder verdelen in het bovennatuurlijk en spiritualiteit. Het is denk ik wel handig om die claim van mij even toe te lichten als ik zeg dat bewijs er niet toe doet haha.
Ik ben ook zeker wetenschappelijk ingesteld en ik hecht zeer veel waarde aan bewijs.
Voor spirituele en bovennatuurlijke dingen is bewijs gewoon moeilijker, anders was het ook geen interessant onderwerp om te bespreken en de meningen van andere te horen en samen te brainstormen. Als het antwoord bewezen is ben je snel klaar met praten. Ik heb er dus weinig moeite mee dat de bewijzen op zijn minst gammel zijn, het geeft stof tot nadenken.

Interessant zeer zeker. Ik kan het niet helpen dat mijn gedachte bij dit soort theorieën, die gaan over energie velden etc, snel naar dark energie afglijden. Dark energie weten we helemaal niks vanaf dus altijd een leuke om die mee te nemen tijdens het denken en brainstormen.
Ik vind het idee niet raar dat alles over een energie veld loopt, dat alles met elkaar verbonden is. Zwaartekracht houd het hele universum bij elkaar, dan hebben we magnetische velden om de aarde lopen die de planeet beschermen en misschien kun je het higgs boson veld ook nog op die stapel erbij gooien. Genoeg velden waar energie doorheen kan lopen. Als we van bepaalde van die velden bewezen hebben dat er energie doorheen stroomt dan is de gedachte niet heel gek dat dark energie ook een veld is waar energie doorheen loopt. We hebben alleen geen idee wat en hoe. Ik zie een overeenkomst, van het bewustzijn hebben we ook geen flauw idee hoe of wat. We weten er ook helemaal niks van. Oke, we hebben het vermoeden dat dark energie een tegenovergestelde zwaarte kracht is. Het zorgt ervoor dat het universum uitzet. Zouden die 2 velden met elkaar verbonden kunnen zijn? Dark energie komt overal en redelijk als eerste. Is het dan zo heel raar om de gedachte te volgen of dark energie misschien het bewustzijn van het universum is? Dat ons bewustzijn gebruik maakt van het veld van dark energie?
Neem nou telepathie. Er zijn testen gedaan die de indruk wekken dat telepathie mogelijk is. Het is dan niet alsof er een heel verhaal verteld word maar het gaat dan meer over een fragment, een beeld wat doorgegeven kan worden.
Ik heb de neiging (of ik wil graag :grin:) om te denken dat ons bewustzijn dan gebruikt maar van een veld. Dat al het bewustzijn continu met elkaar in contact staat. Omdat het met elkaar in contact staat kunnen die milde vormen van telepathie plaats vinden.
De vraag die ik dan krijg is of ons bewustzijn een eigen veld heeft of dat het misschien interessant is om te denken dat dark energie onze veld is waar ons bewustzijn op reist.
Mensen die een ego dood ervaren, in diepe meditatie zijn. Je hoort ze zeggen dat ze door het universum gereisd zijn en dat ze een zijn geworden met alles. Ik vind die beschrijving op zich wel passen bij het idee dat ons bewustzijn als energie op het netwerk van dark energie mee lift.
In die staat van diepe meditatie of ego dood sta je dus zeer dichtbij de ultieme kracht van het universum. Als die kracht er niet voor kan zorgen dat je lichaam geneest dan moeten we dat idee maar gewoon op gaan geven :tongueout:.
Dus mijn idee is nog steeds ver gezocht maar volgens mij zit er wel enige logica in.
Mijn logica ondersteunt het idee uit het filmpje dat je de realiteit aan kan passen en je lichaam door meditatie kunt genezen. Ik heb er alleen een compleet andere weg naartoe genomen.

Dus, ik heb gedachte opgeschreven hoe de dingen uit het filmpje misschien ook verklaard kunnen worden. Het aanpassen van de realiteit en het genezen van je lichaam.
kwantum fysica is ook heel interessant en heeft al bewezen dat het communiceert met elkaar op grote afstand. Er is hier vast wel iemand die dat wat beter en duidelijker uit kan leggen dan ik.
Dus is het zo ver gezocht dat als kwantum fysica op grote afstand elkaar beïnvloed dat mensen in een diepe staat van bewustzijn die ook niet aan kunnen passen op minimalistische manieren?

acht.zes zei:
Ik zal je even uit de brand helpen, kanker kan je niet genezen met kosmische energie. Nog sterker, als je kanker behandelt met bijvoorbeeld reiki gaat het alleen maar sneller groeien.
Klik om te vergroten...

Dit is voor het eerst dat ik hoor dat een reiki behandeling kanker sneller laat groeien. Zou je mij de theorie daarachter kunnen toe lichten?
Is het niet arrogant om te geloven dat kosmische energieën kanker niet kan genezen? We weten zo weinig van wat er zich allemaal afspeelt dat je niet met zekerheid die optie uit kan sluiten. Ik ben het met je eens dat de kans niet zo groot is, maar om te zeggen dat de kans nihil is terwijl we erg weinig weten over de kosmische energieën is misschien zelfs wel moedig te noemen.
Vroeger was de aarde plat, alle sterren en planeten draaide om de zon en de atoom was het kleinste wat er was totdat we er een naald in prikte en er allemaal troep uitkwam.

Jmths zei:
Wellicht relevant, er is een grootschalig internationaal onderzoek onder kankerpatiënten dat concludeerde dat mensen die zich verzetten tegen hun ziekte en mensen die hun ziekte ontkennen aanzienlijk vaker overleefden dan mensen die hun ziekte accepteerden. Misschien een beetje voorbarig om causaal effect te concluderen maar wel interessant.
Klik om te vergroten...

Uuh even een vraag voor de duidelijkheid omdat ik niet zeker ben.
Zeg je nu dat mensen die een negatieve instelling hebben wat betreft hun ziekte aanzienlijk vaker overleven? Ik zou juist het tegenovergestelde verwachten vandaar dat ik het even na vraag of ik je goed begrijp of niet.

Fool zei:
Dit is niet als een klacht bedoelt hoor, maar ik kan je wel vertellen waar je mij kwijtraakt. :)
Zo nu en dan tover je uit een of ander YouTube (lijkt het) een wetenschappelijk concept waarmee je niet (erg) bekend mee lijkt te zijn. Deze concepten worden gepresenteerd met cruciale fouten in details en/of achterwege gelaten relevante kennis.
Maar om de een of andere reden zit er wel een of ander 'theoretisch natuurkundig' of gewoonweg wazig concept in het filmpje, soms compleet ongerelateerd aan het geleende concept, en vaak in tegenspraak met de weggelaten details.

Iemand die mogelijk een correcte theorie bedenkt in dit soort gebieden zou dat nooit in een youtube filmpje publiceren, maar in als een echt paper. Maar daarin zitten jaren aan gestructureerd onderzoek, door gebouwt op onderzoek van andere slimme mensen. Wat je nu ziet is dat iemand zo'n jarenlange onderzoek pakt, wat leuke nieuwe regels toevoegt en dan alle oude regels achterwege laten die in tegenspraak zijn met mijn eigen nieuwe regels. Dit is voor de maker van het filmpje misschien wel een leuke gedachteoefening in rechtlullen wat schreef zit, maar voor mij is dit onbetrouwbaar. Helemaal als je kijkt hoe goed de bronvermelding van de rest van zijn content is (in het bijzonder zijn bronnen van buitenaards leven , :') )
Klik om te vergroten...


Zodra het bewezen is en in een wetenschappelijk artikel beschreven en uitgewerkt is zit er geen mysterie meer aan waardoor het direct niet meer interessant is om over na te denken. Juist die vergezochte theorieën vind ik interessant omdat die een opening geven voor mij om zelf met de theorie aan de haal te gaan en te ervaren waar het mijn gedachte naartoe brengt. Ook kun je dan met andere mensen praten over hun ideeën en theorieën, samen brainstormen over wat zou kunnen zijn. Ik vind het heerlijk!!!
Ancient Aliens vind ik daarom ook ontzettend interessant, laat maar horen welke gedachtes mensen hebben en welke (voor hun) logische ideeën ze bedacht hebben om dingen te verklaren. Dat wil absoluut niet zeggen dat ik het ook geloof, dat dat ook even duidelijk is :grin:

Fool zei:
Even los van die quantumshit, en laten we voor the sake of the argument eens aannemen dat deze theorie klopt.

Hoe weet je dat menselijke ziektes niet overgeprojecteert zijn uit je 'lichtlichaam', als gevolg van een ziek origineel. Dan zou de projectie toch als gevolg ook ziek moeten worden? Stel dat dit hogere lichaam bestaat, een projectie blijft toch altijd een replica van het origineel, helemaal als het een lichtprojectie is? :tongueout:

Als de projectie veranderd zou de oorzaak toch altijd in de verandering van het origineel moeten liggen?
Klik om te vergroten...


Laatste en dan ben ik bij :grin:
Volgens die theorie uit het filmpje switched je lichaam tussen een solid en een licht, om het zo maar even te verwoorden. Het filmpje zegt ook dat je met je bewustzijns-energie moleculen kan aanpassen.
Als je originele lichtlichaam defect is kun je hem in de fysieke wereld correct maken door de moleculen aan te passen terwijl je in het licht zit. Het origineel is broken maar het fysieke deel kan nog steeds geheeld worden. Aangezien alleen je fysieke lichaam gezond moet zijn om in de fysieke wereld te leven is het niet van toepassing dat het origineel defect is.
Het origineel, de energie gaat niet verloren, die blijft bestaan in het universum. Zodra je je fysieke lichaam kwijt bent word je bewustzijns-energie weer 1 met het universum. Als je bewustzijns-energie nooit verloren gaat is het dan belangrijk dat je originele licht lichaam defect is?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
@Zweibeiner

Zo heb ik het geleerd bij mijn cursus reiki in ieder geval. Kanker mag dus nooit met reiki behandeld worden op de plaats waar de kanker zelf zit. Wel zijn er reiki behandelingen die verlichting geven bij bestralen/chemo, dus mensen met kanker kunnen wel degelijk baat hebben met reiki.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweibeiner zei:
Zeg je nu dat mensen die een negatieve instelling hebben wat betreft hun ziekte aanzienlijk vaker overleven?
Klik om te vergroten...
Vanuit samenhang kan geen causaliteit worden geconcludeerd dus ik heb hier geen enkel woord aan toe te voegen, haha.

Maar wellicht is de vraag 'wat is een negatieve instelling?' hier op zijn plek. Nu jij weer. :tongueout:

acht.zes zei:
Dat was mijn bijdrage alweer. Ik ben het gewoonweg beu dat sommige lieden zich zo op een voetstuk plaatsen en zo vol zijn van zichzelf.
Klik om te vergroten...
Niet iedereen kan zo onderbouwd en genuanceerd wezen als mij. Maar ik voel zeker soms dezelfde behoefte om mij te distantiëren van mensen.
Z
ZweibeinerLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Jazeker.

Kosmische energie bevordert in eerste instantie dus genezing. Als je dan wat dieper kijkt dan worden kapotte cellen dus sneller vervangen door gezonde cellen.

Kanker betreft lichaamseigen cellen die zich delen. Als je kanker behandeld met kosmische energie dan gaan die lichaamseigen cellen dus nog sneller delen. Je versnelt de ziekte dus in plaats van dat je die bestrijdt. Kosmische energie kan geen onderschied maken tussen kanker en gezonde cellen, want het zijn per definitie dezelfde cellen met dezelfde DNA.
Klik om te vergroten...

Klinkt logisch :)
Dit is ook bewezen door solide testen bij mensen?


Jmths zei:
Uit samenhang kan geen causaal verband worden geconcludeerd dus ik heb hier geen enkel woord aan toe te voegen, haha.

Maar wellicht is de vraag 'wat is een negatieve instelling?' hier op zijn plek. Nu jij weer. :tongueout:
Klik om te vergroten...

Ik had een duidelijke vraag die met ja of nee beantwoord kon worden...... :tongueout:
Wat is een negatieve instelling? En de bal ligt weer bij mij. Jij vertelt dat mensen met een negatieve instelling aanzienlijk vaker overleven, ik neem aan dat je dan ook een idee hebt wat een negatieve instelling zou zijn. Ik ga er vanuit dat je dat niet uit je duim gezogen hebt en dat je er wat over gelezen of gezien hebt.

Als ik een negatieve instelling hoor dan denk ik aan:
Mensen die boos worden op alles
Mensen die iedereen om zich heen de schuld geven
Mensen die niet kunnen accepteren dat ze ziek zijn
Mensen die de hele dag thuis in een hoekje zitten te huilen
Mensen die geen motivatie meer hebben voor dingen
Mensen die geen plezier meer halen uit hun hobby's waar ze dat voor de ziekte nog wel deden
Mensen die hun sociale kring afstoten omdat ze denken dat ze dood gaan dus vrienden hebben heeft geen nut
En zo kun je nog wel even doorgaan wat een negatieve instelling zou kunnen zijn.

Hoe zie jij een negatieve instelling?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweibeiner zei:
Jij vertelt dat mensen met een negatieve instelling aanzienlijk vaker overleven, ik neem aan dat je dan ook een idee hebt wat een negatieve instelling zou zijn.
Klik om te vergroten...
Nooooooope, ik distantieer mij van deze aanname! :')

Zweibeiner zei:
Ik ga er vanuit dat je dat niet uit je duim gezogen hebt en dat je er wat over gelezen of gezien hebt.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk niet!

Zweibeiner zei:
Mensen die boos worden op alles
Klik om te vergroten...
Mensen die reflecteren.

Zweibeiner zei:
Mensen die iedereen om zich heen de schuld geven
Klik om te vergroten...
Slechts bij de helft van de voorvallen.

Zweibeiner zei:
Mensen die niet kunnen accepteren dat ze ziek zijn
Klik om te vergroten...
Mensen met passie.

Zweibeiner zei:
Mensen die de hele dag thuis in een hoekje zitten te huilen
Klik om te vergroten...
Mensen die de feiten kunnen accepteren.

Zweibeiner zei:
Mensen die geen motivatie meer hebben voor dingen
Klik om te vergroten...
Mensen die efficiëntie belangrijk vinden.

Zweibeiner zei:
Mensen die geen plezier meer halen uit hun hobby's waar ze dat voor de ziekte nog wel deden
Klik om te vergroten...
Mensen met prioriteiten.

Zweibeiner zei:
Mensen die hun sociale kring afstoten omdat ze denken dat ze dood gaan dus vrienden hebben heeft geen nut
Klik om te vergroten...
Mensen die anderen niet willen beladen.

Zweibeiner zei:
Hoe zie jij een negatieve instelling?
Klik om te vergroten...
Als een grijs vlak.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zweibeiner zei:
Ik vind de bewijzen vaak minder belangrijk, mits we het over een gedachte gang hebben die niet bewezen kan worden met de huidige technieken. De theorieën die je misschien het beste kan onder verdelen in het bovennatuurlijk en spiritualiteit
Klik om te vergroten...
Ik vind bewijzen als het om spiritualiteit gaat ook niet zo belangrijk. Maar waar ik wel moeite mee heb is, zoals in dit filmpje, dat er wetenschappelijke theorieën bij worden gehaald als bewijs voor een of andere spirituele gedachte terwijl de twee niks met elkaar te maken hebben.

Kijk dat de link gelegd wordtwmet een wetenschappelijke theorie en dan lekker gaan filosoferen over de mogelijke gevolgen is 1 ding, maar zeggen dat de wetenschap het dan bewezen heeft is oneigenlijk gebruik van wetenschap en in mijn optiek alleen maar schadelijk voor de reputatie van spiritualiteit in deze. Bovendien kan het ook gevaarlijke situaties opleveren, kijk maar naar het voorbeeld van Jomanda en Sylvia Millecam destijds.

Ach ja, mensen die ook maar een schijntje skepticisme of logica met zich mee dragen zullen snappen dat dit soort filmpjes gewoon volstrekte bullshit zijn en dat ze achterlijke verbanden leggen. Maar er zijn ook zoveel mensen op de wereld die blijkbaar niet begrijpen wat logica en skepticisme inhouden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
Kosmische energie bevordert in eerste instantie dus genezing. Als je dan wat dieper kijkt dan worden kapotte cellen dus sneller vervangen door gezonde cellen.

Kanker betreft lichaamseigen cellen die zich delen. Als je kanker behandeld met kosmische energie dan gaan die lichaamseigen cellen dus nog sneller delen. Je versnelt de ziekte dus in plaats van dat je die bestrijdt. Kosmische energie kan geen onderschied maken tussen kanker en gezonde cellen, want het zijn per definitie dezelfde cellen met dezelfde DNA.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt op het eerste gezicht logisch.

Maar wat in de spiritualiteit nou juist wordt gesteld, is dat op de een of andere manier op een fundamenteel niveau liefde een rol speelt in creatie. Dat wanneer bewustzijn en kosmische energie samenkomen, creatie middels liefde geschied. En ik zie hiervan voor mezelf het directe bewijs terug in de natuur. Overal waar je ziet is de hand van liefde te herkennen. Pure kosmische energie mag dan misschien geen onderscheid maken tussen gezonde en ongezonde cellen, maar bewustzijn wel. Wat als dit hele universum in werkelijkheid bewust is en zo in staat is middels liefde gezonde materie te creëren, maar dat mensen (en sommige dieren) als een soort bubbels zijn (in een groter veld van bewustzijn) waarin dat bewustzijn grotendeels ontbreekt en daardoor fouten ontstaan in de manifestatie van materie.

Nee, ik heb hier geen bewijs van, maar ik probeer een gevoel te vertalen naar een theorie. :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."