#1
Hahaha jij kan echt toveren met woorden man
. Ik dacht ff: jaaaaaa dat is het helemaal!.... en vervolgens realiseerde ik me weer dat ik maar een mens ben en continu iets doe wat ten koste gaat van iets of iemand. Soms maak ik dezelfde fouten keer op keer en dan is het een idd een slechte gewoonte. Gelukkig ken ik niemand zonder slechte gewoonten. Ben niet de enige
.
.
.
Ik kom soms in situaties terecht waarbij ik heel goed moet nadenken over wat ik wel of niet moet willen en wel of niet moet doen. Soms is er niet eens tijd om erover na te denken.
. Mooi gezegd. Kan wel eng zijn om te doen. Omdat dit altijd in relatie tot de ander is.... en je weet niet hoe daar dan op gereageerd gaat worden.
Dat is een goeie idd. Meer bewustzijn = ook meer kopzorgen, althans in mijn gevalImo komt die "macht" bij zoveel mogelijk bewustzijn brengen in je ervaring.
Onwillekeurig denk ik aan "Meer liefde. Meer aids." (Stond met graffiti onder elkaar op muurtjes enzo). Heel flauw sorryIs dat niet je ervaring? Wanneer je in de "staat" van liefde bent, dat er nooit slachtoffers zijn?
Ik kom soms in situaties terecht waarbij ik heel goed moet nadenken over wat ik wel of niet moet willen en wel of niet moet doen. Soms is er niet eens tijd om erover na te denken.
Ik vind het super mooi gezegd. Het enige is dat ik me dan wel afvraag of je je daarmee niet verloochent. Of bedoel je dat je accepteert dat we als mens-zijn beschadigende dingen doen?Ja heb ik ook vaak hoor. En daarom is het ook zo belangrijk om onderscheid te maken tussen je ego en jezelf. Je ego wil altijd ergens houvast: zekerheid voor de toekomst. Jezelf "daarachter" heeft daar geen enkele interesse in, omdat "het" weet dat niets het kan kapotmaken. Niet omdat het zo sterk is, maar omdat het "niets" is. Niets substantieels, dan. Een beetje zoals de lucht. De lucht is ook niet bang voor een onweerswolk bijvoorbeeld, hoe donker, dreigend en gewelddadig die ook is, het slaat niet eens een deuk in de lucht. Niet omdat de lucht zo sterk is, maar omdat het "niets" is.
Ja, daar zeg ik wel amen opSuper belangrijk juist, om wel eerlijk te zijn over je gevoelens. Anders sla je dat gedeelte over en zal dat altijd precies hetgene zijn dat voor problemen gaat zorgen. Beter erkennen, voelen, onderzoeken.Wederom: er bewustzijn in brengen. Want meer bewustzijn ergens in brengen, is hetzelfde als intelligentie en liefde ergens in brengen. Je lost dingen dan op een intelligente, liefdevolle manier op, in plaats van bijvoorbeeld een forcerende of onderdrukkende of negerende manier.