#1
Nog even over dit: ik heb het weleens zo ervaren, maar dan weet je eigenlijk zeker dat je niet op het hoogste niveau van realisatie zit, want er zit nog teveel ego in je ervaring. Sterker nog, misschien is het hele idee van hogere en lagere realisaties uiteindelijk één grote egotrip.Mijn vraag is daarom: ervaren anderen dat ook zo?
Bedankt voor deze uitleg. Ik had zo snel even niet paraat wat solipsisme inhoudt. Wat ik denk is, kort gezegd, solipsisme impliceert juist ego, en is dus zeker niet de ‘hoogste’ realisatie, maar alleen een verdere uitbouw van het ego op een veelomvattender niveau.Ja dan kun je solipsisme krijgen (alleen mijn geest is echt en jullie zijn allemaal verzinsels van mijn geest).