Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's, LSD of geen van beiden?

Paddo's, LSD of geen van beiden?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MaureenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik neig denk ik toch naar Paddo's. Dan is de vraag...met welke zou ik moeten, beginnen? Mexicaanse? En hoeveel zou ik in moeten nemen voor een trip die voldoet aan de eisen van een beginner? :) Eigenlijk ben ik sowieso van plan ze zonder met iets te mengen op te eten. Dan heb ik totale controle over de hoeveelheid.

Bedankt overigens voor jullie inbreng.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maureen zei:
Ik neig denk ik toch naar Paddo's. Dan is de vraag...met welke zou ik moeten, beginnen? Mexicaanse? En hoeveel zou ik in moeten nemen voor een trip die voldoet aan de eisen van een beginner? :) Eigenlijk ben ik sowieso van plan ze zonder met iets te mengen op te eten. Dan heb ik totale controle over de hoeveelheid.

Bedankt overigens voor jullie inbreng.
Klik om te vergroten...

Mexicaanse zou ik mee beginnen

Ik zou als ik jou was thee van de paddo's zetten en 1/3 of 1/2 opdrinken

Als je het wil eten kan het beste door vla doen.

Geen chocolade vla want dan ga je harder trippen
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nouja, het is kiezen tussen:

Controleerbaar(der), 8 tot 12u (LSD)

en

Praktisch oncontroleerbaar, echter maar 4 tot 6u (paddo's)

Het verstandigst, in mijn ogen, zou dus een lage dosis paddo's zijn. Enigszins controleerbaar en niet te lang. Aangezien het redelijk nieuw voor je is, wil je niet een trip van 8 tot 12u uitzitten mocht het mis gaan. En je hoeft toch ook niet meteen jezelf het diepe in te gooien? Better safe than sorry.
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#4
het hangt ook wel veel af van de dosis, een halve portie champies is nog controleerbaar, maar een dikke LSD-trip kan ook oncontroleerbaar worden...
maar over t algemeen zijn de meeste lsd-bloters die je vindt niet zo sterk.
M
MaureenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ej, nogmaals bedankt mensen. De antwoorden betekenen veel voor me. Er zijn echter nog een aantal dingen die ik me afvraag. Is een halve portie ook in aantal uit te drukken? Bijvoorbeeld mexicaanse Paddo's. Hoeveel zou ik er gemiddeld in moeten, nemen? Eenmaal in de trip, ben je compleet onbewust van wie je bent en wat je doet? Met andere woorden:''kan ik me naderhand nog iets herinneren van wat ik heb meegemaakt? Ik ben van plan de drugs samen met twee vrienden in te nemen op mijn kamer in Groningen. Ook heb ik iemand gevraagd nuchter te blijven en toezicht te houden. Ik denk dat het neerkomt op plaatjes draaien en films kijken. Is deze setting een goede? Wat is nog meer cool om te doen tijdens de trip? O ja nog één klein dingetje waar ik nieuwschierig naar ben, ik weet dat visueel alles een stuk vetter kan worden maar hoe zit dat met geluid en muziek? Wordt ook dat een stuk indrukwekkender?
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een hele portie is 30/35 g mexicaanse, dus als je ze met zen 3en gaat doen, kan je beste denkik 2 porties kopen, das dan ongveer 20 g per persoon.

Je weet nog wie je bent, en wat je doet. En waarom je bepaalde dinge doet zal je je waarschijnlijk welis afvrage in je trip.
En ja, je herinnert je de dinge nog wel vrij goed, behalve als je massas alcohol drinkt tijdens de trip, maar dat raad ik niet aan met paddos...

Geluid en muziek worden intenser, de muziek dringt diep in je hoofd door, zorg dus zeker voor n muziekske...
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Muziek is geweldig op paddo's, en zeker aan te raden, en je kan je paddo's zeker herinneren. De gedachtes zijn vaag maar het is opzich ook wel weer helder.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#8
yup tenzij je echt superver zat dan weet je nog alles

of idd te veel alcohol drinken is ook nie goed.. khad overlaatst 2 zegels plus 20-tal pinten binnen en die avodn was ik een zwijn en ik weet er bijna niets meer van..

ondanks dit is lsd=alcohol toch de leukste combinatie voor mij, ik had het anders ook niet zo ver gedreven wss

een 3-tal glazen alcohol drinken nog voor de trip is ook goed om er wat vloeiender in te komen en al in de lacherige sfeer te zijn, je voelt niet veel van de drank, maar je voelt wel de effecten ervan op je stemming, dus meer zelfvertrouwen, lacherig en socialer, maar ook vlugger agressief, arroganter en blackouts :wink:

Ikzelf zou wss eerst paddo's doen omdat die minder lang duren, dus zo kan je zien of het effect je aanstaat of nie
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#9
M'n eerste trip was op een halve LSD zegel en was redelijk goed controleerbaar met niet te harde visuals. En ik kon vrij goed nadenken enzo.
Het nadeel is dat je, als je de trip echt perse wilt stoppen dat je een benzo ofzoiets moet hebben dat verkrijgbaar is bij de apotheker met een voorschriftje spijtig genoeg of in een illegaal circuit.

En ja, paddo's heb ik nog geen ervaring in. Maar naar't schijnt kun je die trip gewoon minderen of stoppen met suiker. Geen idee.

Lees eens een paar 1ste tripreports, zo kun je beetje een situatie inschetsen wat er mogelijk kan gebeuren.
Het begint zo, je wordt een beetje zenuwachtig, je neemt je tripje in, dan wachten op de trip waardoor het gevoel in u zeer sterk wordt (kietelig, zenuwachtig) en eenmaal het rustig opkomt word je gewoon blij en ga je meer denken aan uw trip en ook uw aandacht besteden aan visuals en andere gedachtes. Het kan ook zijn dat je aan uw mindere momenten ga denken. Maar dan zoek je gewoon uit hoe het kwam en .. en na een tijdje zit je weer op een andere spoor over iets anders te denken.
Een hele tijd later, 3 uur na inname is de trip rustig aan't minderen en zo rond 8 a 12 uur na inname is het uitgewerkt en voel jeje nog vrij euforisch van de goeie trip! tenminste, dat had ik toch van LSD. Nog niet echt puur slecht gegaan. Alleen kan ik wel zeggen. Ergens op een feestje waar er iets niet leuk gebeurde (bv gevecht) voelde ik dat enorm aan. Het was niet leuk, dus ging ik naar buiten waardoor het al een heel stuk beter ging.

Oja! Drugs geven u geen bad trip, de gebruiker of de mensen om u heen kunnen de bad trip maken. En vooral, go with the flow!
P
PsyderboyLid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD
gwn omdat lsd super is
ok heel soms gaat een lsd-trip fout, maar zelden de eerste keer
ik weet echt al veel meer geslaagde first lsd trips dan first paddo trips
M
MaureenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hallo,
Veel mensen stellen deze vragen en ook ik zou dat nog een keer over willen, doen. Sorry maar elke situatie is anders en ik zou graag antwoorden willen op mijn vragen in mijn situatie.

Wat het gebruik van drugs betreft ben ik eigenlijk onervaren. Ik gebruik al jaren zeer regelmatig softdrugs(Wiet/Hasj)maar ben nooit verder gegaan. Toch overweeg ik te beginnen met Paddo's of LSD. In andere drugs ben ik niet geinteresseerd. Mijn vraag is dus, met welke zou ik volgens jullie moeten, beginnen? Ik heb gelezen dat Paddo's beklemmender werken dan LSD. Klopt dit? Maar ja, is LSD verstandig voor een onervaren gebruiker als ik?

Klassiek is ook dat ik jarenlang depressief ben geweest en het één en ander heb meegemaakt(wie niet?)waar ik tot op de dag van vandaag nog wel eens aan denk(misschien soms zelf pieker). Momenteel gaat het wel stukken beter met me. Eigenlijk best wel goed. Maar toch ben ik bang dat het mis zal gaan tijdens het slikken van één van twee. Vergroot dat de kans op een bad trip niet?

Hartelijk dank voor eventuele antwoorden mensen. Ik zal het advies zeker serieus nemen en opvolgen.
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou toch voor LSD gaan als ik dan toch moet kiezen. Gewoon omdat je meer controle hebt over een LSD-trip als je niet teveel neemt natuurlijk. Paddo's kunnen al snel een loopje nemen met je gedachten vind ik. Natuurlijk moet je extra voorzichtig zijn als je van jezelf vindt dat je een beetje depressief bent, maar ik denk dat foutgaan op paddo's makkelijker is dan op LSD.

En misschien moet je maar is proberen stoppen met blowen want ik denk dat dit ook een slechte invloed heeft op je stemming..
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
In principe vind ik zelf LSD makkelijker op de gedachten dan paddo's, maar de meningen daarover verschillen ook weer per persoon.
Ik zal even kort proberen het verschil uit te leggen en ga dan in op jouw situatie. Paddo's werken korter, wat een voordeel is als het je niet bevalt, ze geven wel veel meer verwarring, en elke paddotrip die ik had tot nu toe had even een moeilijker moment, althans de meesten wel. Visueel zijn paddo's mooi en ze geven een hele unieke sfeer, bij paddo's is alles waar je houvast aan had (bij hoog genoege dosis) daarna weg.
LSD is weer anders, het werkt veel langer (10 uur is geen uitzondering), en het is meestal visueel iets sterker. LSD geeft meer een euforie randje eraan heb ik gemerkt en je blijft wat meer bij je logische gedachtes. Begrijp dat niet verkeerd, je bent wel degelijk heel vaag, maar je vind jezelf over het algemeen nog iets normaler.
Dus voor een eerste trip zou ik eerder een lage dosis lsd aanraden.

En dan nu je situatie; je zegt dat je depressief bent geweest. Neem het alleen als je zeker weet dta je er niet écht meer mee zit, het kan nog best in je gedachten zitten, als het echte gevoel maar weg is, en realiseer je dat je in de trip er wellicht aan zal kunnen gaan denken.

Hoe dan ook, veel plezier en succes d'r mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."