Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje.

Vraagje.

29 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#1
1 -2u climax.
3-5u gevoel.
Ik neem aan dat ge geen ervaren tripper zijt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wou even informeren hoe lang een trip duurt als je een kwartje zegel neemt.

Dank bij voorbaat.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is per persoon verschillend :confused: There is only one way to find out :hearteyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een kwart zegel ga je niks van merken.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nick de Neger zei:
Is per persoon verschillend :confused: There is only one way to find out :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ja dat dacht ik wel :) maar zo een gemiddelde... of maakt dat gewoon niets uit of je nu een kwart, halve of hele zegel naar binnen werkt qua duur dan?
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Natuurlijk ga je daar wel iets van voelen! :rolleyes:
Niet gelijk bij 120ug, maar desondanks zal je wel een geestelijk en lichamelijk verschil voelen.

Ik heb al vaker op gewone gelegenheden kwartjes van een zegel genomen, en het effect is mild, maar toch merkbaar. Zeer aangenaam voor concerten, wandelingen,...
Albert Hoffman deed dat ook wel vaker, op 25ug een wandeling maken, zonder overweldigd te worden door de impulsen en stimuli.

Qua duur zou ik zeggen 5 uur merkbaar. Euforisch, fysiek actief, geestelijke boost,...

Maar als je echt wilt trippen, zul je toch naar die volledige zegel moeten grijpen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.
Ik neem aan dat ge geen ervaren tripper zijt.
Klik om te vergroten...

Ja toch wel ik heb al 10 paddotrips achter de rug maar ik heb nog nooit LSD genomen...
en we zouden dit in de Zoo willen doen vandaar dat het me beter leek om te beginnen met een kwartje en indien dit niet genoeg zou zijn nog een kwartje bijnemen wat later. :)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zoo in Hasselt? (gister nog naar ne dark daar geweest :tongueout:).

KoxBox zei:
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.
Ik neem aan dat ge geen ervaren tripper zijt.
Klik om te vergroten...

Ja toch wel ik heb al 10 paddotrips achter de rug maar ik heb nog nooit LSD genomen...
en we zouden dit in de Zoo willen doen vandaar dat het me beter leek om te beginnen met een kwartje en indien dit niet genoeg zou zijn nog een kwartje bijnemen wat later. :)
Klik om te vergroten...
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Debris zei:
Zoo in Hasselt? (gister nog naar ne dark daar geweest :tongueout:).

KoxBox zei:
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.
Ik neem aan dat ge geen ervaren tripper zijt.
Klik om te vergroten...

Ja toch wel ik heb al 10 paddotrips achter de rug maar ik heb nog nooit LSD genomen...
en we zouden dit in de Zoo willen doen vandaar dat het me beter leek om te beginnen met een kwartje en indien dit niet genoeg zou zijn nog een kwartje bijnemen wat later. :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Nee in Antwerpen ofwel Planckendael in eum Mechelen zeker? :)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lijkt me niet echt meest geschikte locatie voor lsd se.
Eerste keer zou ik thuis doen, en verder vooral op feestjes toch (imho).
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er worden zoveel conclusies getrokken terwijl er niks bekend is over de sterkte van de zegel.

Wat is een kwartje? 25 ug? (shiva) 45 ug? (maya) 100 ug? (hartje). Als het dat laatste is zul je zeker 8 uur wat voelen van een kwartje. Bij een maya zul je ook wel een redelijke trip hebben, zeker voor beginners, ook zeker 8 uur. Kwartje shiva zal je niets tot bijna niets doen. Waarschijnlijk een ietsjepietsje andere manier van denken en een beetje lacherigheid. Misschien als je geluk hebt zul je nog iets zien bewegen. Van de duur daarvan is moeilijk te zeggen aangezien je zo weinig verschil merkt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is een Hofmann... weet niet hoe sterk die zijn vandaar dat ik wou beginnen met een kwartje...

En ik vond de zoo wel een leuk gedacht omdat het net na mijn examens is (volgende week dus) midden in de week, meesten zitten nog op school of moeten werken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#13
Er van uitgaande dat de zegel van gemiddelde sterkte is (100µg) en de persoon in kwestie enige vorm van tripperij wil merken zou ik minstens voor een halve gaan, of een hele.. en inderdaad niet in de dierentuin maar ergens buiten waar het rustig is.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
Het is een Hofmann... weet niet hoe sterk die zijn vandaar dat ik wou beginnen met een kwartje...

En ik vond de zoo wel een leuk gedacht omdat het net na mijn examens is (volgende week dus) midden in de week, meesten zitten nog op school of moeten werken.
Klik om te vergroten...
Doet gwn thuis of bij een maat, en als 't allemaal goed gaat kunde aan 't zuid of korenlei gaan zitten. Daar zijn ze trippende mensen ondertussen ook gewend :).
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gohja ik weet ook wel dat het beter is om thuis te doen enzo maar ik heb dit al redelijk vaak gedaan en ook in het stad (Gent).
Dus leek het mij gewoon eens plezant om ergens te gaan waar ik het nooit heb gedaan of in eerste instantie zelf niet aan zou denken om te gaan doen.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Minimaal een halve als je een ervaren tripper bent.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
DreamWeaver zei:
Minimaal een halve als je een ervaren tripper bent.
Klik om te vergroten...

Ja dit was mijn eerste gedachte maar ik wil mezelf niet direct knetter trippen voor de eerste keer tenzij dat een halfje nog vrij mild is...

Allesinds bedankt voor al jullie reacties. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Al heb je zegels van, laten we zeggen, 150 µg, dan is de helft nog 75 en dat is goed te doen voor een eerste keer hoor.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
azgaza zei:
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.
Klik om te vergroten...

Ik kan mij dit wel enigzins voorstellen maar alsk ik begin met een kwartje en ik neem na ongeveer een uur of 2 het andere kwartje is dat dan hetzelfde als je vande eerste keer een halve neemt of heeft het meer weg van een verlenging dan van een versterking?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."