Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje.

Vraagje.

29 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoffmannetjes zijn volgens mij wel wat sterker dan 100 ug. Ik zou zeggen, neem een 3e.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Debris zei:
Zoo in Hasselt? (gister nog naar ne dark daar geweest :tongueout:).

KoxBox zei:
Debris zei:
1 -2u climax.
3-5u gevoel.
Ik neem aan dat ge geen ervaren tripper zijt.
Klik om te vergroten...

Ja toch wel ik heb al 10 paddotrips achter de rug maar ik heb nog nooit LSD genomen...
en we zouden dit in de Zoo willen doen vandaar dat het me beter leek om te beginnen met een kwartje en indien dit niet genoeg zou zijn nog een kwartje bijnemen wat later. :)
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...

Nee in Antwerpen ofwel Planckendael in eum Mechelen zeker? :)
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Lijkt me niet echt meest geschikte locatie voor lsd se.
Eerste keer zou ik thuis doen, en verder vooral op feestjes toch (imho).
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er worden zoveel conclusies getrokken terwijl er niks bekend is over de sterkte van de zegel.

Wat is een kwartje? 25 ug? (shiva) 45 ug? (maya) 100 ug? (hartje). Als het dat laatste is zul je zeker 8 uur wat voelen van een kwartje. Bij een maya zul je ook wel een redelijke trip hebben, zeker voor beginners, ook zeker 8 uur. Kwartje shiva zal je niets tot bijna niets doen. Waarschijnlijk een ietsjepietsje andere manier van denken en een beetje lacherigheid. Misschien als je geluk hebt zul je nog iets zien bewegen. Van de duur daarvan is moeilijk te zeggen aangezien je zo weinig verschil merkt.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is een Hofmann... weet niet hoe sterk die zijn vandaar dat ik wou beginnen met een kwartje...

En ik vond de zoo wel een leuk gedacht omdat het net na mijn examens is (volgende week dus) midden in de week, meesten zitten nog op school of moeten werken.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er van uitgaande dat de zegel van gemiddelde sterkte is (100µg) en de persoon in kwestie enige vorm van tripperij wil merken zou ik minstens voor een halve gaan, of een hele.. en inderdaad niet in de dierentuin maar ergens buiten waar het rustig is.
D
DebrisLid
01-01-2024, 00:00
#7
KoxBox zei:
Het is een Hofmann... weet niet hoe sterk die zijn vandaar dat ik wou beginnen met een kwartje...

En ik vond de zoo wel een leuk gedacht omdat het net na mijn examens is (volgende week dus) midden in de week, meesten zitten nog op school of moeten werken.
Klik om te vergroten...
Doet gwn thuis of bij een maat, en als 't allemaal goed gaat kunde aan 't zuid of korenlei gaan zitten. Daar zijn ze trippende mensen ondertussen ook gewend :).
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gohja ik weet ook wel dat het beter is om thuis te doen enzo maar ik heb dit al redelijk vaak gedaan en ook in het stad (Gent).
Dus leek het mij gewoon eens plezant om ergens te gaan waar ik het nooit heb gedaan of in eerste instantie zelf niet aan zou denken om te gaan doen.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Minimaal een halve als je een ervaren tripper bent.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
DreamWeaver zei:
Minimaal een halve als je een ervaren tripper bent.
Klik om te vergroten...

Ja dit was mijn eerste gedachte maar ik wil mezelf niet direct knetter trippen voor de eerste keer tenzij dat een halfje nog vrij mild is...

Allesinds bedankt voor al jullie reacties. :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#11
Al heb je zegels van, laten we zeggen, 150 µg, dan is de helft nog 75 en dat is goed te doen voor een eerste keer hoor.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
azgaza zei:
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.
Klik om te vergroten...

Ik kan mij dit wel enigzins voorstellen maar alsk ik begin met een kwartje en ik neem na ongeveer een uur of 2 het andere kwartje is dat dan hetzelfde als je vande eerste keer een halve neemt of heeft het meer weg van een verlenging dan van een versterking?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
KoxBox zei:
azgaza zei:
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.
Klik om te vergroten...

Ik kan mij dit wel enigzins voorstellen maar alsk ik begin met een kwartje en ik neem na ongeveer een uur of 2 het andere kwartje is dat dan hetzelfde als je vande eerste keer een halve neemt of heeft het meer weg van een verlenging dan van een versterking?
Klik om te vergroten...

Twee keer een kwartje met twee uur ertussen is niet hetzelfde als een halve, dan zit de nadruk toch al een béétje op verlenging, maar het kan wel dat als je eerst niks voelde je het dan ineens een beetje begint te voelen. Als je er ongeveer één uur tussen laat telt het nog wat duidelijker op maar is de piek toch net iets milder, als je bang bent voor een sterke piek is dat te doen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
azgaza zei:
KoxBox zei:
azgaza zei:
Een kwart zegel kan haast alleen maar telleurstellen met de zegels die nu rond gaan, een halve daar in tegen is vaak prima.
Klik om te vergroten...

Ik kan mij dit wel enigzins voorstellen maar alsk ik begin met een kwartje en ik neem na ongeveer een uur of 2 het andere kwartje is dat dan hetzelfde als je vande eerste keer een halve neemt of heeft het meer weg van een verlenging dan van een versterking?
Klik om te vergroten...

Twee keer een kwartje met twee uur ertussen is niet hetzelfde als een halve, dan zit de nadruk toch al een béétje op verlenging, maar het kan wel dat als je eerst niks voelde je het dan ineens een beetje begint te voelen. Als je er ongeveer één uur tussen laat telt het nog wat duidelijker op maar is de piek toch net iets milder, als je bang bent voor een sterke piek is dat te doen.
Klik om te vergroten...

Maar de piek duurt nu ook niet zo lang heb ik mij laten vertellen... ik weet niet wat de definitie is van een ervaren tripper maar ik heb hiervoor al 10 keer getript op paddo's en toch al 3keer serieus fout gegaan. Dus ik denk met wat ik hier op dit forum zo al gelezen heb dat een halfje ook wel goed te doen is... en hoe zit het dan met de duur? Ook al rap iets van een 12uur?
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een halfje kan ook wel na een uur of 9-10 trippen afgelopen zijn, waarvan zo'n 2-3 uur comedown zijn, 1 uurtje opkomen en de rest plateau, een duidelijke uitstekende piek valt mij sowieso nooit zo op.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
azgaza zei:
Een halfje kan ook wel na een uur of 9-10 trippen afgelopen zijn, waarvan zo'n 2-3 uur comedown zijn, 1 uurtje opkomen en de rest plateau, een duidelijke uitstekende piek valt mij sowieso nooit zo op.
Klik om te vergroten...

Ok, bedankt voor de reacties ik zal het dan op een halfje houden denk ik :).
Lijkt mij perfect voor mijn eerste keer daarna wel overschakelen op een hele.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja de eerste keer een halve is altijd veilig, maar dan trip je tenminste wel een beetje. Veel prezier met je trip alvast.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik bedenk me net een vraagje voor dat ik morgen ga trippen.

Is het ook zo zoals bij paddo's dat je 4uur van te voren niets mag eten? Of maakt dat helemaal niets uit omdat het een chemische stof is en nx te maken heeft met je maag...?
l
lucifer in the skyLid
01-01-2024, 00:00
#20
nee normaal maakt dat nix uit met lsd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."