Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugkerende gedachteloop van je af zetten.

Terugkerende gedachteloop van je af zetten.

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#1
De enige manier om hiervan af te komen is door de angst te confronteren. Het maakt niks uit wat voor dosis je neemt, je onderbewuste komt altijd een keer in je trip naar voren met die gedachtenloop waar je bang voor bent. Probeer in te zien dat er niets is om bang voor te zijn, het zijn alleen maar gedachten, probeer er niet te veel waarde aan te hechten en laat alles gebeuren. Nu verzet je je ertegen waardoor je er niet uit kan komen. Laat het over je heen komen en go with the flow en ga mee met de loops.

Dat is inderdaad makkelijk gezegd, heb het zelf ook gehad. Probeer gewoon op een halve zegel om er mee om te leren gaan en daarna opbouwen eventueel. Een andere oplossing is om een grote dosis te nemen zodat je je wel over moet geven, maar daar moet je wel ballen voor hebben :wink:

Succes ermee, it's all in the head.
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb gisteren voor de tweede keer LSD gebruikt, een halve zegel net als de vorige keer (een jaar geleden). Maar ik merkte dat ik stagneerde op een punt waar mijn vorige LSD trip in een bad trip ophield.

Aan het begin voelde ik me superrelaxt, ik heb 3 uur helemaal in een deuk gelegen net als de 2 anderen waarmee ik het gebruikte. Maar toen de trip op een gegeven moment heftiger begon te worden begon ik te mindfucken als een idioot. Ik heb een heel blaadje volgeschreven met allemaal halve zinnen en was compleet geobsedeerd met het concept van oneindigheid, eindigheid, random, dat alles uit twee helften bestaat etc. Dit had ik de vorige keer dus ook aan het einde van mijn trip.

Toch heb ik het niet echt als een bad trip ervaren. Het was eigenlijk alleen als ik me achterover lieten vallen op de bank of naar voren ging om te schrijven voelde ik een doodsangst die steeds verder opliep. Echt een verschikkelijk gevoel. Maar zodra ik (letterlijk) weer op 1 lijn zat met die anderen ging ik weer goed.

Op een gegeven moment begon ik panisch te zoeken naar de valium die ik voor de zekerheid had meegenomen en die kon ik niet vinden omdat 1 van die anderen het in z'n zak had. Toen begon ik echt het gevoel te krijgen dat er iets heel erg ernstig mis was. Ik ging op steeds kleiner niveau bekijken wat er mis zou kunnen zijn.

Toen ik later aan hen vroeg hoe hun trip was zeiden ze: "ja, ik vond het supervet". Bottomline is: Hoe kan ik me over dit steeds terugkerende concept heenzetten en ook van mn trip genieten zonder extreem diepe mindfucks en mindloops. Ik begrijp dat je van bad trips kan leren maar ik heb geen idee hoe ik dit oplos want ik wil eigenlijk ook gewoon 'lekker' trippen.

Iemand suggesties of ervaringen? Ik zat te denken aan misschien een kwart zegel in m'n eentje met valium binnenhand bereik zodat ik er (voor mijn gevoel) altijd uit kan
I
IonescoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tja, ik heb geen echte advies te geven hierbij, omdat het mij ook vaak overkomt. Je zou inderdaad een kwartje kunnen proberen, daar zal je veel minder van voelen maar het is wel allemaal veel makkelijker onder controle te houden.

In ieder geval gaan wij een keertje samen trippen!
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Henkfloyd heeft gelijk, je zult je angsten beter kunnen confronteren daa vermijden of onderdrukken. Met vermijden los je angst niet op, je geeft het alleen ruimte om te bestaan. Ik zou als ik jou was dus die diepe gedachtes, waar je bang voor bent misschien in je trip proberen uit te spreken, ze niet vermijden maar er op in gaan maar er geen waarde aan hechten, laat ze gewoon bestaan als 'bestaand iets' en accepteer het. Dan kan ook jij makkelijk en fijn trippen.
C
ComplicityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de tips! Het is inderdaad wel een goed idee om het uit te spreken en van me af te zetten. In zekere zin was ik er ook mee bezig. Ik schreef alles op en vertelde telkens hoe alles in elkaar zat. Maar ik scheen niet echt te volgen te zijn. Het is sowieso vaag, ik denk er in het dagelijks leven nooit aan (die concepten) maar het komt een jaar later met LSD weer terug.

Ik ga denk ik nog een keer in m'n eentje met een kwart proberen of ik me eroverheen zetten. Ik weet dat het allemaal in mijn hoofd zit maar met een hele zegel heb ik denk ik ECHT ernstige angstgevoelens. Misschien kan ik het op een lagere dosis oplossen of leren kanaliseren en dan later de dosis opvoeren.

Nogmaals bedankt voor de reacties, ik heb er wel wat aan gehad!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vaak heb ik een onredelijke angst die diep van binnen aan me knaagt, waar geen logica tegen opgewassen is. Deze angst veroorzaakt bij mij een onredelijke overtuiging dat ik gek aan het worden ben. Het belooft mij dat dit nooit op zal houden. Dat ik compleet door zal draaien. Een diepe onrust van binnen.

Ik vermoed zelf dat dit een verdedigingsmechanisme, een instinct is, die niet meer begrijpt wat er allemaal gebeurt, en daardoor alarm slaat.

Confrontatie of redeneren werkt bij mij niet als ik die angst heb. Ik ben dan ook een keer 'bad' gegaan door deze angst en kwam in een neerwaartse spiraal (fractals) van dwanggedachten waar ik een paar uur in heb vastgezeten voordat ik weer bij zinnen kwam.

Later heb ik geleerd dat je deze angst alleen kan overwinnen door je volledig over te geven aan de trip. Wuif de alarmsignalen van je instinct weg en laat je opslokken, zonder bang te zijn waar je terecht komt.

Je moet in ieder geval nooit tegenstribbelen! Daar krijg je een bad trip van.
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#7
haha ja goed dat we je die valium gevoerd hebben :P
je was inderdaad nogal loco :P

Je moet in ieder geval nooit tegenstribbelen! Daar krijg je een bad trip van.
klopt inderdaad, ik stribbelde ook tegen toen een trip van bijna 30 uur niet wilde ophouden, en dat was echt eng, maar toen ik me er aan overgaf was alles veeeel relaxter geworden.
dus jezelf overgeven werkt!
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
dirtbag zei:
haha ja goed dat we je die valium gevoerd hebben :P
je was inderdaad nogal loco :P

Je moet in ieder geval nooit tegenstribbelen! Daar krijg je een bad trip van.
klopt inderdaad, ik stribbelde ook tegen toen een trip van bijna 30 uur niet wilde ophouden, en dat was echt eng, maar toen ik me er aan overgaf was alles veeeel relaxter geworden.
dus jezelf overgeven werkt!
Klik om te vergroten...

30 uur?!
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#9
phy zei:
Vaak heb ik een onredelijke angst die diep van binnen aan me knaagt, waar geen logica tegen opgewassen is. Deze angst veroorzaakt bij mij een onredelijke overtuiging dat ik gek aan het worden ben. Het belooft mij dat dit nooit op zal houden. Dat ik compleet door zal draaien. Een diepe onrust van binnen.

Ik vermoed zelf dat dit een verdedigingsmechanisme, een instinct is, die niet meer begrijpt wat er allemaal gebeurt, en daardoor alarm slaat.

Confrontatie of redeneren werkt bij mij niet als ik die angst heb. Ik ben dan ook een keer 'bad' gegaan door deze angst en kwam in een neerwaartse spiraal (fractals) van dwanggedachten waar ik een paar uur in heb vastgezeten voordat ik weer bij zinnen kwam.

Later heb ik geleerd dat je deze angst alleen kan overwinnen door je volledig over te geven aan de trip. Wuif de alarmsignalen van je instinct weg en laat je opslokken, zonder bang te zijn waar je terecht komt.

Je moet in ieder geval nooit tegenstribbelen! Daar krijg je een bad trip van.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar ik was blij toen ik de zon weer op zag komen, dat geeft weer een vorm realiteit terug :grin: !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."