#1
J0rrit zei:tomz0r zei:Ik had ergens gelezen dat er meerdere isomeren van het LSD molecuul zijn. Isomeren zijn moleculen met dezelfde molecuulformule maar met verschillende structuurformules, dat houdt in dat er in een molecuul dezelfde atomen zitten, maar dat er een bindingsverschil is of dat de atomen op een andere plek in het molecuul zitten. Volgens mij is dit mogelijk bij LSD, namelijk dat het koolstofatoom op een andere plek zit.
Zo heb je iets andere moleculen, maar het is wel LSD. De werking ervan kan verschillen omdat de moleculen licht verschillen. Tenslotte wordt er getest op LSD, en 2 moleculen die verschillen in structuur maar allebei de atomen bevatten die LSD hoort te bevatten worden gezien als LSD.
Verbeter me als ik het fout heb. Dit lijkt mij de meest logische verklaring mocht er werkelijk een verschil zijn. Maar ik ben geen afgestudeerd chemicus ofzo. :P
Ik denk dat er een verschil in synthesemethodes is waardoor er isomeren van LSD ontstaan. Dit zou best kunnen kloppen omdat er weinig LSD labs zijn in verhouding met bijvoorbeeld MDMA-labs. Mensen die LSD besluiten te gaan maken doen dat vaak met hun eigen scheikundige kennis en niet met informatie die op internet staat zoals bij MDMA wel gebeurt.![]()
Klinkt inderdaad heel logisch eigenlijk, dat zal het inderdaad wel zijn ja denk ik zo!!! Weet iemand dan vervolgens ook hoe dat werkt? Een andere isomeer dringt dan misschien juist door in andere gebieden van de hersenen of juist iets meer dan een ander isomeer waardoot er bijvoorbeeld meer mindfuck is?
Lsd hecht zich aan de serotonine receptor door de gelijkenis van de formule van de stof. Ze hebben allebei een indool-ring. Serotonine is onder andere betrokken bij waarneming en stemming.
Doordat de "vreemde" stof LSD in de serotonine receptoren gaat zitten wordt je waarneming verstoord.
Als er een licht verschil in de LSD molecuul is kan het zijn dat de serotoninereceptor lichtelijk anders geprikkeld wordt en je dingen dus anders ervaart.
Al denk ik dat zoals jij zegt LSD gewoon LSD is. En dat iemand ooit eens op een forum iets gepost heeft over verschillende soorten LSD en iedereen het klakkeloos over heeft genomen zonder dat ze ook al weer weten waar het stond. Elke LSD-ervaring is sowieso anders. Stemming, dosis, tripplek, maaginhoud en lichamelijke frisheid maken allemaal verschil hoe een LSD-trip zich vormt.
Dat met die isomeren is slechts een suggestie, maar ik denk niet dat er werkelijk in de praktijk verschillende soorten LSD voorkomen, maar het is wel een mogelijkheid. LSD wordt over het algemeen niet vaak getest, en dus kan het zijn dat je een lagere dosis neemt dan je dacht te nemen en dat daardoor je trip veel "helderder" leek.