Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerking LSD afhankelijk van de gebruikte puurheid?

Werking LSD afhankelijk van de gebruikte puurheid?

17 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
J0rrit zei:
tomz0r zei:
Ik had ergens gelezen dat er meerdere isomeren van het LSD molecuul zijn. Isomeren zijn moleculen met dezelfde molecuulformule maar met verschillende structuurformules, dat houdt in dat er in een molecuul dezelfde atomen zitten, maar dat er een bindingsverschil is of dat de atomen op een andere plek in het molecuul zitten. Volgens mij is dit mogelijk bij LSD, namelijk dat het koolstofatoom op een andere plek zit.
Zo heb je iets andere moleculen, maar het is wel LSD. De werking ervan kan verschillen omdat de moleculen licht verschillen. Tenslotte wordt er getest op LSD, en 2 moleculen die verschillen in structuur maar allebei de atomen bevatten die LSD hoort te bevatten worden gezien als LSD.

Verbeter me als ik het fout heb. Dit lijkt mij de meest logische verklaring mocht er werkelijk een verschil zijn. Maar ik ben geen afgestudeerd chemicus ofzo. :P

Ik denk dat er een verschil in synthesemethodes is waardoor er isomeren van LSD ontstaan. Dit zou best kunnen kloppen omdat er weinig LSD labs zijn in verhouding met bijvoorbeeld MDMA-labs. Mensen die LSD besluiten te gaan maken doen dat vaak met hun eigen scheikundige kennis en niet met informatie die op internet staat zoals bij MDMA wel gebeurt. :wave:
Klik om te vergroten...

Klinkt inderdaad heel logisch eigenlijk, dat zal het inderdaad wel zijn ja denk ik zo!!! Weet iemand dan vervolgens ook hoe dat werkt? Een andere isomeer dringt dan misschien juist door in andere gebieden van de hersenen of juist iets meer dan een ander isomeer waardoot er bijvoorbeeld meer mindfuck is?
Klik om te vergroten...

Lsd hecht zich aan de serotonine receptor door de gelijkenis van de formule van de stof. Ze hebben allebei een indool-ring. Serotonine is onder andere betrokken bij waarneming en stemming.
Doordat de "vreemde" stof LSD in de serotonine receptoren gaat zitten wordt je waarneming verstoord.

Als er een licht verschil in de LSD molecuul is kan het zijn dat de serotoninereceptor lichtelijk anders geprikkeld wordt en je dingen dus anders ervaart.



Al denk ik dat zoals jij zegt LSD gewoon LSD is. En dat iemand ooit eens op een forum iets gepost heeft over verschillende soorten LSD en iedereen het klakkeloos over heeft genomen zonder dat ze ook al weer weten waar het stond. Elke LSD-ervaring is sowieso anders. Stemming, dosis, tripplek, maaginhoud en lichamelijke frisheid maken allemaal verschil hoe een LSD-trip zich vormt.
Dat met die isomeren is slechts een suggestie, maar ik denk niet dat er werkelijk in de praktijk verschillende soorten LSD voorkomen, maar het is wel een mogelijkheid. LSD wordt over het algemeen niet vaak getest, en dus kan het zijn dat je een lagere dosis neemt dan je dacht te nemen en dat daardoor je trip veel "helderder" leek.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk persoonlijk dat het meer in mensen hun hoofd zit. Had van maya's tot dusver altijd heel heldere kleurrijke trips, en afgelopen wekend met de donder en bliksem werd alles ook heel duister... Had echt het gevoel alsof het een andere stof was (is misschien ook wel zo, we weten niet precies wat er met de LSD in je lichaam gebeurt), veel koortsachtiger ook. Wat ik heb gehoord over LSD is dat het echt gewoon 1 stof is, en ook zelden vermengd word (in tegenstelling tot pillen enz.)!
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nu wil ik toch wel eens eens en voor altijd weten wat nu waar is of niet. Is het waar( dus bewezen ) dat een minder pure concentratie aan LSD meer mindfuck geeft dan een puurdere concentratie LSD, en hoe komt dit precies? Klopt het dat op blotters een stof zit waardoor de LSD ook meer mindfuck veroorzaakt dan drips?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zowel blotters, dots als geconcentreerde liquid gehad.

Acid was acid qua uitwerking. Punt. Andere verschillen waren er wel...

Dots zijn per unit erg sterk, dots duurde langer voordat ze uberhaupt een effect gaven. Vaak pas na een uur voelde ik wat. Maar dan ga je ook echt.

Zwakke zegels bestaan. Maar heb heel sterk getript op deze vorm, een sterke zegel is net zo goed als welke andere vorm dan ook. Zit geen verschil in.

Liquid. Per drip vaak 100 tot 125 mcg. Geeft een aparte lijm achtige smaak in de mond die uren blijft hangen en die zul je 'onthouden'. Kickt zeer snel in, na enkele seconden voel je dat een heel klein beetje direct via je gehemelte naar je hersenen wordt getrokken. Daardoor wordt je 'onrustig'. Effecten beginnen al na 15 minuten.

Door de aparte geur van de solvent van liquid, de smaak en de spot in je mond en misschien de vorm zelf kun je je meer 1 met de stof voelen.

Maar acid = acid. Bromo dragonfly is echt een pure zeldzaamheid. Low dose acid = natuurlijk geen slechte acid.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb van ver de klok eens horen luiden over de structuur van de lsd kristallen zouden kunnen verschillen waardoor je trips iets anders worden gestuurd
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er zijn toch ook verschillende kristallen heb ik me laten vertellen? Oranje kristal geeft chaotischere trips met meer mindfuck dan bijv het witte kristal. Maar ik heb dat alleen van horen zeggen....
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drientje zei:
Er zijn toch ook verschillende kristallen heb ik me laten vertellen? Oranje kristal geeft chaotischere trips met meer mindfuck dan bijv het witte kristal. Maar ik heb dat alleen van horen zeggen....
Klik om te vergroten...

Dit bedoelde ik dus eigenlijk, andere kristallen met een verschillende concentratie. Beetje slecht verwoord had ik het wel volgens mij.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien ook handig als de titel wordt veranderd in: Werking LSD afhankelijk van de gebruikte kristal?

en dan een sticky ofzo want volgens mij is dit best een veel besproken issue.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anyone?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb van horen zeggen dat er bij het maken van drugs altijd processen zijn die je niet kunt beheersen. Als je een lab hebt van een paar duizend euro kun je geen stof maken zoals ze dat kunnen in de pharmaceutische industrie etcetera. Daardoor heeft acid een 'karakter'. Dat is waarom je bijvoorbeeld van maya's een erg dierlijke, 'ademende' trip hebt, en van shiva's een hele kleurrijke, 'synthetische' trip.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#11
DreamWeaver zei:
Ik heb van horen zeggen dat er bij het maken van drugs altijd processen zijn die je niet kunt beheersen. Als je een lab hebt van een paar duizend euro kun je geen stof maken zoals ze dat kunnen in de pharmaceutische industrie etcetera. Daardoor heeft acid een 'karakter'. Dat is waarom je bijvoorbeeld van maya's een erg dierlijke, 'ademende' trip hebt, en van shiva's een hele kleurrijke, 'synthetische' trip.
Klik om te vergroten...

Ow oke, maar dat betekent dat er dus toch nog andere werkzame stoffen MOETEN zijn?!

Krijg je van mayas wel gewoon evenveel en dezelfde visuals als van shivas? Dus gewoon alles golft en krioelt?
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
^ja dat vond ik van wel, alleen de kleuren waren veel intenser, en met shiva's kan ik altijd nog wel de visuals van elkaar onderscheiden. Met maya's werd het grasveld een enorme felgekleurde rimpelende oceaan van gras. T was veel helderder en tegelijk overdonderender...
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drientje zei:
^ja dat vond ik van wel, alleen de kleuren waren veel intenser, en met shiva's kan ik altijd nog wel de visuals van elkaar onderscheiden. Met maya's werd het grasveld een enorme felgekleurde rimpelende oceaan van gras. T was veel helderder en tegelijk overdonderender...
Klik om te vergroten...

Komt msischien ook door de dosis? Maar ik vind het heel gek dat iedereen roept en ja verschillende trips hebben verschillende uitwerkingen maar het niemand interesseert hoe dit nu eigenlijk komt.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Iedereen wil het weten, maar in tegenstelling tot de Nederlandse pillenfabriek (iedereen kent wel iemand die mdma maakt etc) zijn er niet veel mensen die lsd produceren. Dit is ook een stuk lastiger dan het maken van de meeste psychoactieve stoffen, en als je voor een gram lsd al zo'n €9000 tot €20.000 euro kwijt bent ga je dat niet aan de grote klok hangen. Kortom, er zijn gewoon weinig mensen die ervaring hebben met het maken van acid en er zijn dus ook weinig mensen die antwoord kunnen geven op je vraag.

Maar op je vraag of er verschillende soorten lsd zijn; ja en nee. Het is net als met mdma, tegenwoordig heeft iedereen zoveel ervaring met het maken van dat spul dat je vrijwel altijd 80%+ mdma hebt, zonder fratsen. Vroegâh ging zo'n synthese niet altijd helemaal goed en dan zat er een klein beetje mda in omdat de reactie niet helemaal uitpakte zoals het hoorde. Dat kleine beetje mda zorgt toch weer voor een andere ervaring dan normaal. Zo is het met lsd ook ongeveer, alleen is het maken van lsd een stuk complexer.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
DreamWeaver zei:
Iedereen wil het weten, maar in tegenstelling tot de Nederlandse pillenfabriek (iedereen kent wel iemand die mdma maakt etc) zijn er niet veel mensen die lsd produceren. Dit is ook een stuk lastiger dan het maken van de meeste psychoactieve stoffen, en als je voor een gram lsd al zo'n €9000 tot €20.000 euro kwijt bent ga je dat niet aan de grote klok hangen. Kortom, er zijn gewoon weinig mensen die ervaring hebben met het maken van acid en er zijn dus ook weinig mensen die antwoord kunnen geven op je vraag.

Maar op je vraag of er verschillende soorten lsd zijn; ja en nee. Het is net als met mdma, tegenwoordig heeft iedereen zoveel ervaring met het maken van dat spul dat je vrijwel altijd 80%+ mdma hebt, zonder fratsen. Vroegâh ging zo'n synthese niet altijd helemaal goed en dan zat er een klein beetje mda in omdat de reactie niet helemaal uitpakte zoals het hoorde. Dat kleine beetje mda zorgt toch weer voor een andere ervaring dan normaal. Zo is het met lsd ook ongeveer, alleen is het maken van lsd een stuk complexer.
Klik om te vergroten...

owzo oke, dus erstaan dus ook andere psychoactieve stoffen bij de productie van LSD, althans dat wordt aangenomen?
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#16
LSD 24?
met deze gok ga ik voor de frigo
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik had ergens gelezen dat er meerdere isomeren van het LSD molecuul zijn. Isomeren zijn moleculen met dezelfde molecuulformule maar met verschillende structuurformules, dat houdt in dat er in een molecuul dezelfde atomen zitten, maar dat er een bindingsverschil is of dat de atomen op een andere plek in het molecuul zitten. Volgens mij is dit mogelijk bij LSD, namelijk dat het koolstofatoom op een andere plek zit.
Zo heb je iets andere moleculen, maar het is wel LSD. De werking ervan kan verschillen omdat de moleculen licht verschillen. Tenslotte wordt er getest op LSD, en 2 moleculen die verschillen in structuur maar allebei de atomen bevatten die LSD hoort te bevatten worden gezien als LSD.

Verbeter me als ik het fout heb. Dit lijkt mij de meest logische verklaring mocht er werkelijk een verschil zijn. Maar ik ben geen afgestudeerd chemicus ofzo. :P

Ik denk dat er een verschil in synthesemethodes is waardoor er isomeren van LSD ontstaan. Dit zou best kunnen kloppen omdat er weinig LSD labs zijn in verhouding met bijvoorbeeld MDMA-labs. Mensen die LSD besluiten te gaan maken doen dat vaak met hun eigen scheikundige kennis en niet met informatie die op internet staat zoals bij MDMA wel gebeurt. :wave:
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#18
tomz0r zei:
Ik had ergens gelezen dat er meerdere isomeren van het LSD molecuul zijn. Isomeren zijn moleculen met dezelfde molecuulformule maar met verschillende structuurformules, dat houdt in dat er in een molecuul dezelfde atomen zitten, maar dat er een bindingsverschil is of dat de atomen op een andere plek in het molecuul zitten. Volgens mij is dit mogelijk bij LSD, namelijk dat het koolstofatoom op een andere plek zit.
Zo heb je iets andere moleculen, maar het is wel LSD. De werking ervan kan verschillen omdat de moleculen licht verschillen. Tenslotte wordt er getest op LSD, en 2 moleculen die verschillen in structuur maar allebei de atomen bevatten die LSD hoort te bevatten worden gezien als LSD.

Verbeter me als ik het fout heb. Dit lijkt mij de meest logische verklaring mocht er werkelijk een verschil zijn. Maar ik ben geen afgestudeerd chemicus ofzo. :P

Ik denk dat er een verschil in synthesemethodes is waardoor er isomeren van LSD ontstaan. Dit zou best kunnen kloppen omdat er weinig LSD labs zijn in verhouding met bijvoorbeeld MDMA-labs. Mensen die LSD besluiten te gaan maken doen dat vaak met hun eigen scheikundige kennis en niet met informatie die op internet staat zoals bij MDMA wel gebeurt. :wave:
Klik om te vergroten...

Klinkt inderdaad heel logisch eigenlijk, dat zal het inderdaad wel zijn ja denk ik zo!!! Weet iemand dan vervolgens ook hoe dat werkt? Een andere isomeer dringt dan misschien juist door in andere gebieden van de hersenen of juist iets meer dan een ander isomeer waardoot er bijvoorbeeld meer mindfuck is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."