Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe blindstaren in de zon

Je blindstaren in de zon

19 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_myth6.shtml

En dan vooral de laatste zin is belangrijk.
W
WirwarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom denk je dat ze van die speciale brillen hebben om naar de zonsverduistering te kunnen kijken :rolleyes:
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, als je lang in de zon kijkt kan je blind worden. Gewoon niet doen, slecht idee. Kan me ook moeilijk/helemaal niet voorstellen dat te doen, ik vind licht sowieso al snel veel te fel, zoals een witte vloer buiten al gekmakend kan zijn.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Op solstice heb ik LSD genomen, en in de trip kreeg ik een ongelovelijke wardering voor de zon, en naar de zon kijkend op solstice zag ik de oppermacht van het licht; De zon was een vurig, eindeloos mooi iets met zes seraphimvleugels, en daaromheen drie regenboogcirkels, die liefde uitstraalde, een transcedente staat van zijn...

Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben (en totaal te zijn gereinigt van alle negativiteit, en een eindeloze wardering voor licht te krijgen) schrok ik me rot; ik las ergens dat je je blind kan staren in de zon als je tript, doordat je pupillen erg wijd open zijn... Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?

Bedankt voor het antwoord!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
azgaza zei:
Ja, als je lang in de zon kijkt kan je blind worden. Gewoon niet doen, slecht idee. Kan me ook moeilijk/helemaal niet voorstellen dat te doen, ik vind licht sowieso al snel veel te fel, zoals een witte vloer buiten al gekmakend kan zijn.
Klik om te vergroten...

Ook niet gedaan dus :).
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#6
Angramar Temenos zei:
Ook niet gedaan dus :).
Klik om te vergroten...
Angramar Temenos zei:
Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben
Klik om te vergroten...
?

zowieso is in de zon kijken ontzettend slecht voor je.
3 seconden is ook al schadelijk :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
underworld zei:
Angramar Temenos zei:
Ook niet gedaan dus :).
Klik om te vergroten...
Angramar Temenos zei:
Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben
Klik om te vergroten...
?

zowieso is in de zon kijken ontzettend slecht voor je.
3 seconden is ook al schadelijk :wink:
Klik om te vergroten...

Denk dat dat overdreven is, die 3 secondes heeft geen effect gehad op m'n ogen, ik denk eerder dat als ik een halve minuut keihard zat te staren het een wat naar effect zou hebben, en miss na een minuut of twee echt flinke oogschade.. Het was miss 2-3 seconden, heel even, en toen herinnerde ik me dat ik ergens een verhaal las van iemand die zich blind zou staren in de zon tijdens een trip..
t
tripkopLid
01-01-2024, 00:00
#8
Angramar Temenos zei:
Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?
Klik om te vergroten...

Ook als je nuchter 5 minuten in de zon kijkt heb je blijvende schade aan je ogen en ben je in het slechtste geval blind hoor.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kan me helemaal niet voorstellen om in de zon te gaan staren, doet bij een fractie van een secconde al pijn aan mijn ogen, en in een trip met grote pupillen is zelfs naar lichte gebouwen kijken in de zon al vervelend aan de ogen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ok, duidelijk, niet in de zon kijken :grin:.
b
bringabongLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat doet me denken aan de memorabele openings scene van "Pi" :)


En dan ook meteen aan dit nummer waarin die ene zin als sample is verwerkt

l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Ok, duidelijk, niet in de zon kijken :grin:.
Klik om te vergroten...

ik dacht dat jij over enige hersencellen beschikte ....

de zon vernietigd alles .... je drugs, je huid, je autolak, je haar, zelfs al kijk je niet in de zon gaan je ogen naar de klote.

waarom denk je dat een vampier verbrand overdag ?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#13
bringabong zei:
Dat doet me denken aan de memorabele openings scene van "Pi" :)
Klik om te vergroten...

Was het eerste waar ik aan dacht toen ik de topic titel zag. :P
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
"...Later on the story was shown to be a hoax. A Dr. Yoder from the
Institute of the Blind in Pennsylvania admitted he had made up the story
"because I am concerned about the illicit use of LSD and other drugs".
Klik om te vergroten...

noproblemo
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Angramar Temenos zei:
Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben (en totaal te zijn gereinigt van alle negativiteit, en een eindeloze wardering voor licht te krijgen) schrok ik me rot; ik las ergens dat je je blind kan staren in de zon als je tript, doordat je pupillen erg wijd open zijn... Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?
Klik om te vergroten...
Je bent door het oog van de naald gekropen :grin:
Zet volgende keer een laskap op :wink:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#16
yeti zei:
Angramar Temenos zei:
Maar na ong. 3 seconden gekeken te hebben (en totaal te zijn gereinigt van alle negativiteit, en een eindeloze wardering voor licht te krijgen) schrok ik me rot; ik las ergens dat je je blind kan staren in de zon als je tript, doordat je pupillen erg wijd open zijn... Klopt dit, of is het een broodje-aap verhaal? Ik merk niks aan m'n ogen nu, maar stel dat ik 5 minuten was blijven kijken, had ik blijvende oogschade eraan overgehouden?
Klik om te vergroten...
Je bent door het oog van de naald gekropen :grin:
Zet volgende keer een laskap op :wink:
Klik om te vergroten...

'k ga de volgende keer gewoon niet naar de zon kijken :wave:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wirwar zei:
Waarom denk je dat ze van die speciale brillen hebben om naar de zonsverduistering te kunnen kijken :rolleyes:
Klik om te vergroten...
is gewoon een grote grap om mensen voor lul te zetten met die idiote brillen :wink:
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#18
gNuxx zei:
"...Later on the story was shown to be a hoax. A Dr. Yoder from the
Institute of the Blind in Pennsylvania admitted he had made up the story
"because I am concerned about the illicit use of LSD and other drugs".
Klik om te vergroten...

noproblemo
Klik om te vergroten...
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#19
lysergine25 zei:
waarom denk je dat een vampier verbrand overdag ?
Klik om te vergroten...

Omdat ie z'n zonnebrand is vergeten net als die domme hollanders aan het strand. :wink:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
http://en.wikipedia.org/wiki/Sungazing

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."