500 mcg is genoeg om elke mentale constructie volledig vloeibaar te krijgen tot oersoep. Niets is verenigd of gefuseerd. Noch is iets vast te stellen.
Een vaststaande constructie, zoals in sobere toestand. Stelt ons in staat om als afzonderlijke individuele gedachtenbron te bouwen aan een individuele controller, waarmee zelf een opzet en wil kunnen verwerven binnen de waarneembare wereld.
Het ego, of beter gezegd de zelf-controlemacht, destabiliseerd, vervormd, bij heroische doseringen en zal uiteindelijk niet present zijn. Vaststellende waarneming bestaat niet. Tijd, toekomst, ruimte hebben geen vaststaande perceptie noch een betekenis.
Er is geen ik, of model waarin je jezelf kunt vinden, vaststellen of herkennen. Het volledige verlies van zelf agentschap is de dood. Wat overblijft is het levende lichaam en het geheel identiteitsloze bewustzijn.
Nadat je geestelijke model zich begint te herstellen en weer terugvriest naar de vaste mentale constructie (normale staat van bewustzijn), kan dat gezien worden als herboring of transformatie. Of mystieke, transcendale, goddelijke vervoering naar het leven in vrijheid.
Het ondergaan hiervan is alles behalve plezierig en zal de eerste keer worden geinterpreteerd als zijnde je leven uit handen moet geven, en afscheid gedwongen afscheid moeten nemen van je omgeving en al je naasten, dierbaren en wie of wat je iets waard is.
Je ligt alsware op je rug volledig into bondage, en geeft je hele lot over aan wat je ten beurt valt. Tegenstribbelen zal leiden tot krankzinnige gevechten en scenarios als 'NEE! Ik wil niet! Alsjeblieft! Ik wil niet dood!' om de vaste constructie en het zelf agentschap, oftwel ego niet te verliezen.
2 x meegemaakt, 1 x op paddo's en 1 x op LSD. Op 10 gram gedroogde mexicaanse heb ik lang geworsteld en me verzet om daarna gedwongen te sterven want het vechten was ondraagelijk qua energie. Het is een 7 uur durende hel geweest. Door de absentie van Ik kon er geen signaal gegeven worden voor motoriek om uit een glas te drinken. Hoewel ik natuurlijk niet kan vaststellen of dit het absolute 0 punt was. De claim ego dood zal ik na die ervaring, en ook in het heden nooit als zijnde ondergaan opeisen tot m'n werkelijke fysieke dood intreed. Tot die tijd heb ik te maken met mensen.
De volgende ochtend werd ik wakker met een gevoel alsof het een ontmoeting met de schepper was, het opperste, het ontastbare, het transcendale, het allereerste atoom.
Op LSD was het allemaal een stuk minder heftig en intens en vooral minder destructief. Alsof het meer klinisch gebeurde in plaats van uitdrogen in een woestijn.
Het beste kun je beginnen met het idee dat je niets bent, en geen betekenis hebt of bindings waarde met het leven. Vecht niet voor jezelf. Ga met die gedachte en probeer niets aan elkaar te knopen voor een vaste constructie of opzet.
Vanuit mezelf uit ben ik vrij direct en zelfbewust, dat zal niet veranderen, maar de transformatie heeft volledig blootgelegd hoe deze constructie tot een 'ik' is gekomen dat zich herkent als zijnde zichzelf.
![:wink:]()