Hellraiser_[NL] zei:
hey
ga 14 jan EINDELIJK weer keer trippen op de acid maar weet niet of me zegels nog goed zijn
heb de zegels nu al 1 jaar verpakt in aluminium folie en in een wiet zakje zonder lucht erin
weet een van de LSD trippers hier of ze nog goed zijn of moet ik nieuwe haalen ?
thanks alvast
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf hoe veel er op je zegel zat, maar ik vroeg me vóór oud en nieuw het zelfde af met een 2 jaar oude zegel die op dezelfde manier bewaard was, in folie, leeg wietzakje en de lucht er zo veel mogelijk uit persen; ik moet zeggen: die was nog extreem goed, ik heb vrij veel vergelijkings materiaal en ik kan met enige zekerheid zeggen dat er niet meer dan 50 ug van was gegaan; dus vandaar het punt: hoe sterk waren ze? Die zegel van mij was toevallig 400 ug toen ik hem kocht (getest vel, maarja het was dus inmiddels 2 jaar later).
Wat ik heb gevonden op erowid is dat LSD weinig slijt bij temperaturen onder de 25 graden C, maar daarboven relatief snel. Gezien we de afgelopen zomers in nederland steeds één redelijke hittegolf per zomer hadden kan je volgens dat stukje op erowid zo'n 20-30 ug slijtage per hittegolf verwachten (ik ben nu relatief te gaar om het te gaan zoeken, mocht je het heel graag na willen kijken of het echt klopt dan mag je zelf gaan zoeken, het staat er wel ergens), dus bij een zegel van 50 ug kan je verwachten dat ie heel slap geworden is maar eentje van bv 150 ug toen je hem kocht zou het nog prima moeten doen.
Wat veel makkelijker is dan gokken is natuurlijk als je er meerdere van hebt er eentje naar een test punt brengen, dan weet je het precies.
In ieder geval zal je LSD nog wel goed zijn, het enige wat kan zijn is dat er meer is afgebroken maar de stof waar in LSD afbreekt is nÃet gevaarlijk; het is alleen zo dat je er niet van gaat trippen, je trip wordt er ook geen mindere kwaliteit van als er nog genoeg LSD op zat om van te trippen, dus veilig nemen kan in ieder geval maar bij zwakke zegels is er kans dat er nog vrij weinig op zit, bij sterke zegels zal dat probleem niet zo opvallen.