"Beste mensen, ik ben niet nieuw hier op het forum ( ik heet eigenlijk Ja Precies ) maar weet mijn oude wachtwoord niet meer, dus maar even een nieuwe gebruikersnaam! Ik ben Manisch Depressief en moet daarvoor helaas mijn leven lang een antipsychoticum slikken ( Abilify ) en een antidepressivum ( Lexapro ). Ik ben een aantal keren gestopt met de medicijnen, maar dan kan ik te makkelijk in een psychose belanden, zo werd mij een half jaar geleden maar weer eens duidelijk..
Toen ik een halfjaar geleden weer stemmen begon te horen, begon ik weer met de medicijnen. Aanvankelijk was ik blij dat ze goed aansloegen, ik hoorde geen stomme stemmen meer, was niet ( meer ) depressief, enz. Maar die blijdschap was van korte duur. Al gauw begonnen de bijwerkingen van mijn medicijnen de kop op te steken, d.w.z. constant MOE, suf, saai, stil, breindood, constant honger, enz. Ik veranderde van een spontaan, creatief, grappig meisje in een grijze, saaie, suffe, veel te veel koekjesetende kasplant, die weliswaar geen last meer had van depressies en manische genante toestanden, maar daar was dan ook alles mee gezegd.
Aangezien ik bekend ben met amfetamine ofwel speed, wist ik dat speed die bijwerkingen teniet zou doen. Het is immers een stimulerend middel voor de psyche! Ook ben je niet meer zo moe. Maar ja, ik heb totaal geen zin om speed te MOETEN gebruiken. Via een kennis van een vriendin, die in hetzelfde schuitje zat als ik, heb ik toen gehoord van Dexamfetamine. Nooit van gehoord. Blijkt dus op recept verkrijgbaar en toegepast bij ADHD. Nou mensen, het is voor mij DE ontdekking van de eeuw! Het heft de nare verschrikkelijk suffe deprimerende bijwerkingen van medicijnen bij Manisch Depressiviteit op en is tenminste geen speed van de straat. Het is een gereguleerd middel!
Waarom meld ik dit... ik had tot voor kort nog nooit gehoord van Dexamfetamine aangezien het nooit wordt toegepast bij MD. Het bespaart een hoop leed als je dit weet! Je hoeft geen kasplantje te zijn ( zonde van het creatieve brein van een MD'er! ), je hoeft niet aan de speed en je hoeft niet te stoppen met de medicijnen. Want ik ben echt blij met de werking van mijn medicijnen, maar ABSOLUUT NIET!!!!! met de bijwerkingen!! En het is heel fijn als er dan een pilletje bestaat, die die bijwerkingen opheft.
Okee, het is veel pillen slikken ( en dan slik ik OOK nog eens DE pil! ), maar dat vind ik geen enkel probleem. Als ik me maar goed voel! En dat doe ik nu eindelijk. Ik heb - ondanks en/ of dankzij - de MD toch een leuk leven. Dus slik je antipsychoticum en/of antidepressivum, vraag dan om DEXAMFETAMINE als opheffer van de negatieven bijwerkingen. Het scheelt een hoop suffe shit!!!!!"