Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD als eerste keer drugs, kan dat?

LSD als eerste keer drugs, kan dat?

33 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Okay, ook jullie drie erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga het nog eens goed met hem bespreken. Ik denk dat het vooral vanwege de lange werkingsduur nog wel een risico is. Ook hadden we het plan om het buiten te doen, maar aan de hand van jullie reacties lijkt me dat al helemaal niet zo een geweldig idee. Ik denk toch dat het handiger is om hem eerst gewoon mee te nemen op en 20 à 25 mg 2C-B trip en dan kijken hoe dat valt. Een beetje met de logica van: als hij toch geneigd blijkt in paniek te raken op psychedelica, dan merken we het dan en is het allemaal niet zo een groot probleem. Als dat geen probleem is, denk ik dat we het ook wel aandurven met LSD.

Het kan nog best maanden duren, maar een report volgt zeker als ik LSD heb geprobeerd.
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dosis van 60-80mcg voor de eerste keer zou naar mijn mening kunnen. Bespreek duidelijk dat jullie op elkaar letten, wat het plan is als er iemand zich minder voelt en bereid je gewoon goed voor. Chil fruit is blijkbaar een goede aanrader, zou geen synthetische drankjes meenemen want dat proef je enorm (de nepsmaak).
Iets waar je je mee kan vermaken zoals lampjes of bellenblaas (op dat moment kan dat magisch zijn). Misschien kleine deken voor iedereen stel dat je het koud zou krijgen. Je zou via 2CB kunnen beginnen, maar als hij goed stabiel/in zn vel zit kan je hem ook direct ontgroenen/man laten worden.

Hij staat er immers erg voor open en het is iets wat hij zelf wil. Probeer wel voor ieder te bedenken met welke intentie je dit wilt doen. Reacreatief is natuurlijk een ding, maar wat wil je leren of nog verwerken. Zeker belangrijk.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#3
ooscaar zei:
Ook hadden we het plan om het buiten te doen, maar aan de hand van jullie reacties lijkt me dat al helemaal niet zo een geweldig idee.
Klik om te vergroten...

heh, wat, waar, welke reacties ?

Doe LSD, doe het buiten. Laat die idiote 2CB maar achterwege.

LSD zegels zijn niet vaak erg zwaar gedoseerd, zeker als je niet je best doet om die te zoeken is de kans dat je ze toch gekregen hebt minimaal. Gezien testen bij het lab tegenwoordig blijkbaar lastig is zou ik als het kan er eentje laten testen door een ervaren tripper die je kan vertellen hoe sterk ze ongeveer zijn en of je met een hele of halve moet beginnen. Als dat niet kan begin je gewoon met een halfje. Bijnemen heeft minder effect dan in 1 keer nemen, maar het werkt zeker wel.

Gewoon op een dag met mooi weer ergens in de natuur waar je de komende uren ongestoord kan trippen en er iemand aanwezig is (of op te bellen) die je daarna naar huis kan brengen of wherever jullie heen willen gaan.

Intenties en blabla kan als je dat wilt, maar dat moet je lekker zelf weten. Ik ben persoonlijk niet zon voorstander van je van te voren al druk beginnen te maken om van alles.
Van te voren een plan hebben voor als het misgaat is ok tot op zekere hoogte. De belangrijkste reden dat het mis gaat is denken dat het misgaat of je er veel zorgen over maken. Maar het is wel handig er van te voren over na gedacht te hebben hoe je omgaat met iemand die zich niet goed voelt: geruststellen, de persoon eraan herinneren dat het komt door de drugs en tijdelijk is, hij absoluut niet gek wordt en zijn gedachten richting positieve dingen sturen.

Wat die werkingsduur betreft: ja het duurt lang, maar je bent niet 10-12 uur aan het trippen als een idioot. 1 tot 4 uur na inname is de piek, daarna neemt het geleidelijk af en na 10-12 uur is het zo goed als uitgewerkt. (een heel klein na effect kan nog veel langer dan 12 uur duren, maar dat is echt minimaal en bijna gegarandeerd positief, zelfs als de trip zelf niet overwegend positief was) Als je die duur een probleem vind raad ik je eerder paddos dan 2cb aan. Paddos duren ongeveer half zo lang als LSD.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
ooscaar zei:
Dat van die microdosis zeg ik alleen omdat je net zo goed superslappe zegels kan krijgen natuurlijk, dus dit is enkel om de dosis een beetje goed in te schatten. Anders is het helemaal op de gok. Hoe zou jij het doen dan?
Klik om te vergroten...
Als je een achtste van een sterke zegel neemt, merk je er alsnog niets van. Dus je gaat zo nooit kunnen bepalen hoe sterk ze zijn. Ik zou 'm gewoon nemen. Met hem. En buiten, op een plek in de natuur waar niemand komt.

Maak je vooral niet te veel zorgen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Inderdaad wel een goede tip ook om eventueel iemand te regelen die ons nog op kan halen, vooral voor de jongen zonder drugservaring wel handig om te voorkomen dat hij zich mogelijk zorgen gaat maken. Om die reden dacht ik dat de natuur voor de eerste keer wellicht niet zo een geweldig idee was, en om beter een 'veiligere' (of meer vertrouwde) omgeving te kiezen. Maar je hebt gelijk, om te trippen is de natuur mijns inziens toch ook wel de allerbeste setting, mits het goed weer is.

Ik denk dat het niet echt nuttig is om het te veel met hem erover te gaan hebben wat hij wil leren en dergelijke, mede omdat het mij toch echt niet goed lukt om iemand zonder ervaring met psychedelica de mentale kant van een trip goed uit te leggen. Dat zou alleen maar een vaag gesprek worden waarbij hij niet snapt wat ik bedoel. Waarmee je mentaal aan de gang wilt gaan vind ik persoonlijk ook niet relevant van tevoren, meestal komen er vanzelf allemaal dingen naar boven waar je over kan filosoferen en zo.

Jullie hebben me in ieder geval wel overtuigd :mrgreen: Ik ga het er nog eens over hebben, maar wat mij betreft gaan we ervoor!

Thanks voor alle tips :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou, het is er in ieder geval van gekomen, gisteren! Uit ervaring met een kwart zegel schat is de dosis in als 150 microgram, vrij veel dus wel voor de eerste keer. Maar echt een geweldige ervaring :hearteyes:

Niet normaal wat een complexiteit van denken, wat voor inzichten het je allemaal geeft en hoe nederig en dankbaar het je doet voelen. Voor mij is die in een keer de beste en meest complete drug die ik ooit heb genomen. Met meditatie (zoals Mindless het bijvoorbeeld aanraadt) heb ik toch wel echt de meest speciale momenten gehad. LSD heeft me vlagen van geluk gegeven waar MDMA letterlijk helemaal niets bij is. Ik ben helemaal om :hearteyes: Als ik er zo op terug kijk stelt 2C-B echt geen fuck voor. Dit komt in de verste verte niet in de buurt hierbij. Met alle uren best diep trippen heeft deze ene keer al zoveel gebracht dat dit letterlijk het bijzonderste is wat me ooit is overkomen. Superblij dus dat ik het heb gedaan en absoluut voor herhaling vatbaar!

Een echt trip report schrijven heb ik niet zo veel zin in. Sommige dingen van tijdens de trip zijn ook zo oneindig complex dat ik echt niet weet hoe ik het op papier moet zetten. Dus misschien de volgende keer jongens :mrgreen:

We hebben het gewoon buiten getript met zijn drieën, wat toch wel de enige juiste optie leek. Beiden gingen helemaal goed, de vriend zonder tripervaring hebben we wat minder gegeven. Maar ik weet niet meer wie het zei, maar ik ben het er 100% mee eens dat niets je voorbereidt op zo een LSD trip. Zeker dat slappe 2C-B niet :mrgreen:

Thanks voor al het advies omtrent LSD dus, en ik wilde jullie dus nog laten horen hoe het was.

Peace :hearteyes:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fantastisch he lsd!! :grin: :grin:

Ben blij dat je er zo ondersteboven van bent! Na een keer snap je meteen alle lof he? :)
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Fantastisch he lsd!! :grin: :grin:

Ben blij dat je er zo ondersteboven van bent! Na een keer snap je meteen alle lof he? :)
Klik om te vergroten...
Absoluut :hearteyes: De dingen uit die je leest in reports van anderen waren opeens zo herkenbaar! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer dat je niet een report wilt schrijven trouwens. Het is juist zo leuk om een report van iemand over z'n eerste keer met drugs dit of dat te lezen. En al helemaal met psychedelica. En wie weet, misschien schiet het je zo allemaal weer te binnen als je begint te typen. Voor mij is het ook altijd een manier om een trip te herbeleven. Vaak komen er ook dan pas details boven. En sowieso zul je de complexiteit nooit over kunnen zetten naar woorden natuurlijk, maar het leuke eraan vind ik, is om daar toch steeds naar te streven. :)

Heeft die ene die nog nooit drugs gedaan heeft ook meegedaan? Zo ja, hoe vondt die het?

Vertel tenminste dat dan. :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja misschien moet ik er inderdaad ook wel eentje schrijven. Het is ook dat ik denk als ik dit ga typen dat het zo een extreem lang report wordt als ik niet uitkijk. Er is echt ontzettend veel voorbij gekomen! Bij de ander is het ook goed bevallen! Op momentjes had hij het wel wat moeilijker, wat in principe begrijpelijk is. Je moet ergens misschien ook een beetje met een intense trip om weten te gaan, en dat dwingt LSD je echt door de werkingsduur. Maar hij ging zeker wel goed erop hoor, het was meer dat hij het moeilijk had op een goede manier, zoals je dat hebt bij een lsd trip.

Ik vond het trouwens opvallend dat psilo me nooit deze intensiteit en diepgang heeft gegeven. Ook niet zo heel vaak gedaan, maar ik denk dat ik dat ook maar weer eens moet gaan doen :)

Wellicht schrijf ik dat report als ik even wat tijd heb, sowieso is deze maand weer erg druk maar ik kan vast wel een momentje vinden. Dat is ook een beetje de reden dat ik zo weinig te vinden ben hier de laatste tijd.

In ieder geval, ook voor het verwerken van de trip lijkt me een report wel echt goed. Zo zet je alles voor jezelf nog op een rijtje.

Nu in ieder geval de vrijdagavond vieren :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Een report zou leuk zijn inderdaad. Zelf vind ik het ook altijd de perfecte manier om alles weer even op een rijtje te zetten en daarbij ook leuk voor later om weer eens terug te lezen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
De intensiteit moet je bij psilo wat opwekken. :) Bij lsd heb je die stoot van energie constant in je rug wat het vanzelf wat naar de intense kant stuurt heb ik het idee. Als je eenmaal doorbreekt vind ik psilo veel intenser dan lsd. Het is echt van een andere orde vind ik. Maar ik moet sowieso ook eens wat hoger doseren proberen met lsd moet ik erbij zeggen.

Een lang report is niet erg hoor. :wink:
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is inderdaad zeker waar! Ook voor anderen is zo een report natuurlijk leuk om te lezen, omdat je een hoop herkent maar er ook weer een hoop nieuws in terug leest.

Wat betreft psilo denk ik wel dat je gelijk hebt Mindless! De periode dat ik aantal keer psilo genomen had was toch in een periode dat ik misschien wat oppervlakkeriger was, en wat meer op zoek was naar alleen maar een 'coole' ervaring of zoiets op psilo (zo van, wow visuals zijn vast gaaf en bijzonder, laat ik truffels nemen). In principe ook niet zo veel mis mee, maar met psychedelica kun je met een juiste denkwijze (meditatie, introspectie) zulke bijzondere dingen meemaken, dan is het grappige en enkel 'aparte' wat psychedelica je sowieso wel geven daar natuurlijk helemaal niets bij. Zoals jullie beiden natuurlijk maar al te goed weten. :)

Dat lijkt me dus in ieder geval ook de reden dat ik psilo toen niet heel bijzonder vond.

Ook ben ik blij dat we met LSD eigenlijk gelijk de eerste keer redelijk hoog hebben gedoseerd. Zo een LSD-trip lijkt me erg jammer als je zo lang met een net-niet gevoel zit.

Ik moest trouwens nog denken aan jouw fietsverhaal op lsd Mindless! Heb je eigenlijk enig idee hoeveel je toen genomen hebt in microgrammen (naar schatting)? Want voor ons was het echt ondenkbaar om een stuk te gaan fietsen. Daar was alles echt te intens voor en veeeel te veel impulsen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
ooscaar zei:
Ik moest trouwens nog denken aan jouw fietsverhaal op lsd Mindless! Heb je eigenlijk enig idee hoeveel je toen genomen hebt in microgrammen (naar schatting)? Want voor ons was het echt ondenkbaar om een stuk te gaan fietsen. Daar was alles echt te intens voor en veeeel te veel impulsen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoeveel lsd er op mijn zegels zit. Ik had er toen geloof ik 1,5 genomen, maar mijn zegels zijn aardig zwak volgens mij. Als ik het moet schatten was het waarschijnlijk een kleine 100 microgram. Maar in het begin van de trip was het voor mij ook te intens om erop uit te gaan hoor. Ik heb het toen even afgewacht. Met een eerdere lsd trip met sterkere zegels waarvan ik er een keer 2 had genomen, was het bijvoorbeeld ook veel te intens geweest om te gaan fietsen.

En er is inderdaad niets mis mee om gewoon voor de lol te gaan trippen. Maar dan haal je dus nog lang niet alles eruit wat erin zit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."