Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over inname LSD.

Vragen over inname LSD.

26 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat voor verschillende manieren zijn er om lsd in te nemen? (zegels). Kan dit alleen door op de tong te leggen of zijn er andere manieren?
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, ik zag namelijk niks anders dan onder de tong leggen. Heeft lsd eigenlijk enige smaak? Ik wil het zelf ooit een keer proberen maar ben er nog niet aan toe, ik probeer mezelf er alvast een beetje in te verdiepen:)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan de zegel bijvoorbeeld ook onder je tong leggen :P.

Andere opties zijn de zegels in water oplossen en dat drinken. Of de zegels in een capsule stoppen en die pluggen. Er zijn op zich verschillende mogelijkheden, maar zegels zijn gemaakt voor orale opname dus dat werkt het makkelijkst.

Is er een reden dat je opzoek bent naar andere manieren van inname?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kauw altijd een tijdje op een zegel, en slik hem daarna door, dan weet ik zeker dat ik alle aanwezige LSD binnenkrijg. Daarvoor heb ik geen andere bronnen, dat is een puur mijn gewoonte.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
spongecola zei:
Eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid, ik zag namelijk niks anders dan onder de tong leggen. Heeft lsd eigenlijk enige smaak? Ik wil het zelf ooit een keer proberen maar ben er nog niet aan toe, ik probeer mezelf er alvast een beetje in te verdiepen:)
Klik om te vergroten...
LSD zelf niet echt in zulke kleine doseringen, maar het is mogelijk dat je een beetje bittere inkt heb.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
In Pihkal staat een mooie anekdote over de smaak van LSD. Het komt er in het kort gezegd op neer dat een mede onderzoeker van Shulgin ooit eens per ongeluk een likje nam van een heel klein beetje pure LSD in de veronderstelling dat het psilocine was. Die man heeft de rest van de dag niet meer gewerkt en is de bloemen rondom het kantoor gaan verkennen aangezien het genoeg voor een trip was. De conclusie was overigens dat LSD een licht bittere smaak heeft.

Maar zoals Fool ook al zegt, in zulke minimale dosering en verspreid over een zegel zal je de LSD zelf niet proeven. De ink kan wel een smaakje hebben inderdaad.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als ik de zegel in water doe, moet de zegel er dan nog worden uitgehaald? Of trekt alles in het water? Wat valt er eigenlijk te doen op het moment dat je slecht gaat bij lsd? Heeft het enige vergelijking als slecht gaan op truffels?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou de zegel niet in water doen, daar zitten chloride-ionen in die LSD kapot maken.

Je doet gewoon hetzelfde als je op LSD slecht gaat, dan wat je zou doen als je op paddo's slecht gaat, of op 2C-B slecht gaat, of op ALD-52 slecht gaat, of op 25C-NBOMe slecht gaat, of op 4-AcO-DALT slecht gaat, of op DOM slecht gaat. Het afleiden van je gedachtes en het veranderen van de omgeving. LSD is echt geen ultiem psychedelicum dat verschilt van de anderen. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het kan vast, maar ik vind dat je met lsd lang niet zo gauw slecht gaat als met truffels/paddo's. Daarvoor stuurt het van zichzelf teveel naar het positieve. En het mist duidelijk dat duistere randje. Maar ja, het kan dus vast (vooral met hogere doseringen en als je de boel teveel probeert te sturen). In dat geval moet je dus doen wat Fool zegt: stoppen mee te gaan in die negatieve spiraal van gedachten. En dat kan op vele manieren.

Waarom zou je trouwens een zegel in water willen doen? Een zegeltje in je mond werkt hartstikke makkelijk.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De 2 dingen waar ik tegen op kijk is het verliezen van controle en dat ik in m'n onderbewustzijn keer, ik heb vroeger namelijk een en t ander meegemaakt. Met truffels ben ik ooit de controle kwijt geraakt en dat is ook het meest verschrikkelijke wat ik heb meegemaakt.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat je op LSD niet zo vaak duistere gedachten krijgt, in verhouding tot bijvoorbeeld truffels, mescaline of paddo's, is ook mijn ervaring.

Leren om een trip die de foute kant opgaat bij te trekken scheelt zeker, vooral als je je vrienden hiervoor in mag zetten, in het begin.

Als je al meer ervaring hebt met truffel/paddo's hoef je niet op te kijken naar LSD, het heeft zeker veel potentie, maar de "feeling" is vaak vrolijker/interessanter of minder emotioneel beladen. Het is moeilijk in woorden te beschrijven.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is toch een risico wat je neemt met psychedelica. Maar zoals gezegd blijft het met lsd vaak luchtiger en hou je de "controle" makkelijker in handen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
spongecola zei:
De 2 dingen waar ik tegen op kijk is het verliezen van controle en dat ik in m'n onderbewustzijn keer, ik heb vroeger namelijk een en t ander meegemaakt. Met truffels ben ik ooit de controle kwijt geraakt en dat is ook het meest verschrikkelijke wat ik heb meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Als je dat echt niet wilt moet je niet meer psychedelica doen, die draaien toch om de controle opgeven en je onderbewuste bloot leggen. Als je angsten wilt overwinnen en er wat van wilt leren dan zijn psychedelica wel de tools om dit op te zoeken. Psychedelica moet je in ieder geval niet gaan doen als je enkel op entertainment uit bent.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Als je dat echt niet wilt moet je niet meer psychedelica doen, die draaien toch om de controle opgeven en je onderbewuste bloot leggen. Als je angsten wilt overwinnen en er wat van wilt leren dan zijn psychedelica wel de tools om dit op te zoeken. Psychedelica moet je in ieder geval niet gaan doen als je enkel op entertainment uit bent.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Wanneer je een serieuze dosering psychedelica inneemt kun je er ongeveer van uit gaan dat je zelf de controle kwijtraakt, en je in een achtbaan stapt die je nog nooit gezien hebt.

als je meer ervaren word, of je dosering aanpast aan de setting(dat kan met sommige middelen en settings) hou je vaak een trip over die wel te sturen is, in mijn ervaring, maar ook vaak genoeg gedeeld met vrienden.

De middelen, doseringen en setting zijn daarbij belangrijk, maar ook eerdere ervaringen tellen mee. Dat neemt niet weg dat psychedelica je kunnen voeren naar plekken die je nooit ook maar bedacht kon hebben.

Mijn mening is dat psychedelica met ervaring redelijk recreatief ervaren kunnen worden, maar ook te gebruiken zijn om HEEL diep je binnenste te kunnen vrijmaken.

Jij gebruikt ze geloof ik altijd psychonautisch, nooit recreatief. Beide zijn volgens mij mogelijk, alleen de grens vinden zal nooit exact lukken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Nou ik weet niet hoor MeejheM, zeker niet na gisteravond. Ondanks mijn ruime ervaring met psilo ben ik gisteren goed ge-mindraped door m'n onbewuste tijdens een truffeltrip. Er kunnen gewoon momenten zijn waar je hele eerdere ervaring helemaal niets voorstelt en je als je kleine bange persoontje compleet gaat geloven in je angsten. Ja, het helpt dat je ervaring hebt en zo sneller dat geloof loslaat, maar op die momenten ben je een speeltje van je onderbewuste en is dat je realiteit. Kortom, die zogenaamde "controle" is helemaal geen controle. Als je met de instelling gaat trippen dat jij het bent die in controle bent, dan ben je zeer gevaarlijk bezig. En ja, trippen kan zeer vermakelijk zijn, maar het punt blijft wel dat de deur naar je onderbewuste vaak open wordt gezet. Je hoeft geen psychonaut of spiritueel ingesteld iemand te zijn om geconfronteerd te worden met wat daar verborgen ligt. Het kan zo ineens gebeuren. Altijd voorzichtig zijn met psychedelica en je bewust zijn van de risico's. Wil je de risico's niet nemen, dan moet je geen psychedelica doen. Nooit nemen om je goed te voelen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kijk mindless, wat jij zegt en uitlegt is de reden dat ik nog niet aan psychedelica ben begonnen. Ik ben echt heel erg nieuwgierig en heb er al langere tijd zin in om het te proberen. Maar omdat ik weet dat ik er nu nog niet echt klaar voor ben doe ik het niet. Ik ben een lichtelijke control freak en idd wat onderliggende issues die ik eerst op orde wil proberen te krijgen. Niet dat ik echt bang ben want ik weet dat het eens ophoud de trip maar ik wil graag een goede eerste ervaring. Er aan toe zijn en mij goed voelen. Tot nu toe heb ik daar nog geen 100% goed gevoel over dus stel ik het nog even uit. Ik moet wel melden dat ik tzt begin met 2cb. Dat is in mijn ogen een mooie drug om een eerste trip ervaring op te doen. En als het bevalt de 2cb trippen dan is mijn volgende stap eerder lsd dan paddo's of truffels. Maar dat duurt denk ik nog wel een flinke poos tot ik dat wil doen, als het er al van komt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Slim om het dan gewoon (nog) niet te doen. En als het je te doen is om psychonautische of spirituele redenen, daar hoef je geen middelen voor te gebruiken. Dat kan ook gewoon nuchter. Het gaat dan allemaal een stuk langzamer, maar je neemt dan geen uitzonderlijke risico's. Fysiek mag psychedelica dan erg veilig zijn, maar mentaal? Er zijn dingen over deze wereld, relatieve waarheden waar je achterkomt die je zullen shockeren voorbij je gruwelijkste fantasie. Ik wil hier niemand mee bang maken en ik geloof ook dat deze dingen uiteindelijk illusionair zijn. Wanneer er een werkelijke transcendentale ervaring is (welke een reële mogelijkheid is tijdens trippen), zal gezien worden dat alles meer dan goed is, maar het probleem is de fase voor en na de ego-oplossing. Op die momenten sta je als het ware met één been in de werkelijkheid die je gewend bent en met het andere been in het collectieve onderbewuste. Je wordt je bewust van wat er achter de schermen gebeurd, wat op dit moment de hele mensheid in zijn greep heeft, maar tegelijkertijd zie je niet in dat dit uiteindelijk een illusie is. Je kunt dingen zien waar je niet klaar voor bent. Nogmaals, niet bedoeld om wie dan ook bang te maken. Wie echt wil trippen zal toch gaan trippen, maar accepteer dan het risico wat je neemt. Maar heb je ook maar enige twijfel of ga je trippen puur voor de lol. Mijn advies: doe het niet en kies voor de langzame maar veilige weg van meditatie (voor het geval bewustzijnsverruiming je doel is). Uiteindelijk denk ik zelfs dat je niets van waarde zult missen als je nooit tript. Alles van waarde zit in ons en iedereen heeft daar vrije toegang toe. :) En als je gewoon lol wilt hebben zijn daar meer geschikte middelen voor (maar ook dat kan zonder drugs :wink: ).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Slim om het dan gewoon (nog) niet te doen. En als het je te doen is om psychonautische of spirituele redenen, daar hoef je geen middelen voor te gebruiken. Dat kan ook gewoon nuchter. Het gaat dan allemaal een stuk langzamer, maar je neemt dan geen uitzonderlijke risico's. Fysiek mag psychedelica dan erg veilig zijn, maar mentaal? Er zijn dingen over deze wereld, relatieve waarheden waar je achterkomt die je zullen shockeren voorbij je gruwelijkste fantasie. Ik wil hier niemand mee bang maken en ik geloof ook dat deze dingen uiteindelijk illusionair zijn. Wanneer er een werkelijke transcendentale ervaring is (welke een reële mogelijkheid is tijdens trippen), zal gezien worden dat alles meer dan goed is, maar het probleem is de fase voor en na de ego-oplossing. Op die momenten sta je als het ware met één been in de werkelijkheid die je gewend bent en met het andere been in het collectieve onderbewuste. Je wordt je bewust van wat er achter de schermen gebeurd, wat op dit moment de hele mensheid in zijn greep heeft, maar tegelijkertijd zie je niet in dat dit uiteindelijk een illusie is. Je kunt dingen zien waar je niet klaar voor bent. Nogmaals, niet bedoeld om wie dan ook bang te maken. Wie echt wil trippen zal toch gaan trippen, maar accepteer dan het risico wat je neemt. Maar heb je ook maar enige twijfel of ga je trippen puur voor de lol. Mijn advies: doe het niet en kies voor de langzame maar veilige weg van meditatie (voor het geval bewustzijnsverruiming je doel is). Uiteindelijk denk ik zelfs dat je niets van waarde zult missen als je nooit tript. Alles van waarde zit in ons en iedereen heeft daar vrije toegang toe. :) En als je gewoon lol wilt hebben zijn daar meer geschikte middelen voor (maar ook dat kan zonder drugs :wink: ).
Klik om te vergroten...


Wat leg je dat goed uit! En wat vertel je dat op een mooie begrijpelijke manier. Dank je wel! Ik weet hoe link (en ook leuk) het kán zijn. Daarom weet ik het ook nog niet of ik het ga doen. De 2cb staat vast maar weet nog niet wanneer. En daarna kijk ik of ik via andere middelen (zoals lsd) verder wil gaan. Het doel is idd psychonautisch bedoeld. Ik wil na de 2cb beslissen of ik dat via de korte (middelen)weg wil doen (durf eigenlijk) of dat ik de lange weg neem. In bed mediteer ik af en toe al maar het lukt niet altijd of ik val te snel in slaap. Maar ik blijf oefenen hoor! :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dankje!

2c-b zou ik in ieder geval niet zo over in zitten. Wat betreft het korte weg/lange weg: uiteindelijk is er denk ik geen shortcut. Ja, met behulp van psychedelica kun je je in een kwestie van uren of zelfs minuten realiseren dat jij werkelijk de boeddha bent. :) Maar dan komt de onvermijdelijke terugval naar ego-bewustzijn, omdat de substantie een groot deel van het werk doet. Om een glimp te krijgen van die staat en daarmee een bevestiging voor jezelf is psychedelica wel erg handig.

Super dat je ook met mediteren bezig bent. Ik kan me wel voorstellen dat je met in bed mediteren gauw in slaap valt. Ik zelf vind de meest ideale tijden voor meditatie 's ochtends vroeg en vroeg op de avond. Dan is de omgeving meestal aardig stil, maar ben je (nog) niet echt moe. Rechtop zitten met een rechte ruggengraat kan ook een groot verschil maken. Mindfulness door de dag heen is ook minstens zo belangrijk en eigenlijk niet echt anders dan meditatie.

Ik wil dit topic echter niet verder ontsporen. Dit hoort meer thuis in het bewustzijn topic. Er over PM'en kan natuurlijk ook altijd. Veel succes verder met je meditatie en veel plezier met trippen wanneer je je er klaar voor voelt. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bedankt voor je uitleg Mindless! mocht ik er meer over willen weten zal ik je een PM sturen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."