#1
ElvenSpice zei:Tommy_K wat bedoel je met analoog en digitaal (en microfragmenten)? IAls je die microfragmenten en digtiaal enzo wat kan toelichten zou dat erg fijn zijn!
"Analog signals are continuously variable, both in the number of possible values of the signal at a given time, as well as in the number of points in the signal in a given period of time. However, digital signals are discrete in both of those respects – generally a finite sequence of integers."
Bron: wikipedia.
"het in kleinere fragmenten te conceptualizeren"
Bron: jouw reactie
Het leven is een dualiteit, menselijk bewustzijn. Het universum is ongedefineerd en non-duaal op het grootste niveau.
Ik moet toegeven dat mijn oorspronkelijke reactie een bij elkaar geassocieerd bord word spaghetti is, gebracht met een air alsof het om feitelijke waarheden gaat. Maar het is eerder een soort gedicht. Dat associeren gaat ongeveer zo:
Wel of niet -> 0 of 1 -> Digitaal -> Discrete fragmenten -> Resolutie -> Resolutieloosheid -> Oneindig inzoomen -> Fractals -> Zichzelf bevattende figuren enzovoorts. En voor je het weet staat er een essay op papier en schijnt het ochtendzonnetje alweer door de gordijnen.
Dat een dilemma vaak een schijndilemma blijkt te zijn als je genoeg afstand neemt van het onderwerp is zo'n fijn stukje inzicht dat ik verkreeg tijdens het tripgebeuren. Maar van daar naar een zichzelf replicerende paradox als bouwsteen van de werkelijkheid is best een flinke stap.
Wat niet wegneemt dat ik het allemaal rete-interessant vindt en nieuwsgierig ben naar hoe je het leven ziet als een dualiteit en het universum als non-duaal. Is dat soms ook zo'n paradox?
En waarom wil je ons niet vermoeien met quantummechanica? Ik hou van onzin en flauwekul en ik heb wel eens het vermoeden dat de werkelijkheid samenhangt van onzin en flauwekul. Maar dat zou wel eens wishful thinking kunnen zijn, realiseer ik me.
Echter heb ik goede hoop dat een klein beetje kennis over quantumdeeltjes wel eens heel veel voldoening zou kunnen brengen. Wat ik erover hoor is altijd stukken maffer dan de thermodynamica enzovoorts, en alleen al de begrippen daar kan je gerust je band / electro-outfit naar vernoemen: "Fuzzy Logic", "Dark Matter", "The Identical Particles", "Probability Flux", fuck yeah, genoeg flauwekul om me in rond te wentelen.
Hoewel, goede hoop... Kennis is een ding, begrip is wat anders. Over dat laatste maak ik me wat meer zorgen, gezien het aantal keren dat ik al heb geprobeerd quantum mechanics for dummies-achtige artikelen door te worstelen.