Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLsd vs paddo's

Lsd vs paddo's

26 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
Tommie_KLid
01-01-2024, 00:00
#1
ElvenSpice zei:
Tommy_K wat bedoel je met analoog en digitaal (en microfragmenten)? IAls je die microfragmenten en digtiaal enzo wat kan toelichten zou dat erg fijn zijn!
Klik om te vergroten...

"Analog signals are continuously variable, both in the number of possible values of the signal at a given time, as well as in the number of points in the signal in a given period of time. However, digital signals are discrete in both of those respects – generally a finite sequence of integers."

Bron: wikipedia.

"het in kleinere fragmenten te conceptualizeren"

Bron: jouw reactie

Het leven is een dualiteit, menselijk bewustzijn. Het universum is ongedefineerd en non-duaal op het grootste niveau.
Klik om te vergroten...

Ik moet toegeven dat mijn oorspronkelijke reactie een bij elkaar geassocieerd bord word spaghetti is, gebracht met een air alsof het om feitelijke waarheden gaat. Maar het is eerder een soort gedicht. Dat associeren gaat ongeveer zo:

Wel of niet -> 0 of 1 -> Digitaal -> Discrete fragmenten -> Resolutie -> Resolutieloosheid -> Oneindig inzoomen -> Fractals -> Zichzelf bevattende figuren
enzovoorts. En voor je het weet staat er een essay op papier en schijnt het ochtendzonnetje alweer door de gordijnen.

Dat een dilemma vaak een schijndilemma blijkt te zijn als je genoeg afstand neemt van het onderwerp is zo'n fijn stukje inzicht dat ik verkreeg tijdens het tripgebeuren. Maar van daar naar een zichzelf replicerende paradox als bouwsteen van de werkelijkheid is best een flinke stap.

Wat niet wegneemt dat ik het allemaal rete-interessant vindt en nieuwsgierig ben naar hoe je het leven ziet als een dualiteit en het universum als non-duaal. Is dat soms ook zo'n paradox?

En waarom wil je ons niet vermoeien met quantummechanica? Ik hou van onzin en flauwekul en ik heb wel eens het vermoeden dat de werkelijkheid samenhangt van onzin en flauwekul. Maar dat zou wel eens wishful thinking kunnen zijn, realiseer ik me.

Echter heb ik goede hoop dat een klein beetje kennis over quantumdeeltjes wel eens heel veel voldoening zou kunnen brengen. Wat ik erover hoor is altijd stukken maffer dan de thermodynamica enzovoorts, en alleen al de begrippen daar kan je gerust je band / electro-outfit naar vernoemen: "Fuzzy Logic", "Dark Matter", "The Identical Particles", "Probability Flux", fuck yeah, genoeg flauwekul om me in rond te wentelen.

Hoewel, goede hoop... Kennis is een ding, begrip is wat anders. Over dat laatste maak ik me wat meer zorgen, gezien het aantal keren dat ik al heb geprobeerd quantum mechanics for dummies-achtige artikelen door te worstelen.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaringen:

Paddo's/truffs:
-trips vaak ervaren als mysterieuzer en donkerder
-enorm vieze smaak, is zeer persoonlijk, want een vriendin vond het meevallen
-werd er vaak loom van, ogen toe en trip was vaak met gesloten ogen, minder visueel
-vaak krampen (darmen/maag)
-body high is pak minder aangenaam

LSD:
-veel aangenamer om in te nemen (15-20min onder of op de tong laten sabbelen en inslikken) en geen vieze smaak
-meer visuele effecten en zalige body high
-energieker en meer euforisch
-gevoel, geur en smaakbeleving is de max
-pak minder last van maag en darmen
-na de trip blijft het nog langere tijd lekker licht na-effecten

Mijn keuze gaat uiteraard naar LSD <3 :hearteyes:
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vraag me bij dit soort lijstjes altijd af of het niet ook veel te maken heeft met de mindset: omdat je weet dat je paddo's eet, en allerlei associaties hebt bij waar een paddo voor staat, wordt je trip natuurlijk ook al een bepaalde kant opgestuurd.

De vraag is of er inhoudelijk nog zoveel verschil in blijft zitten, wanneer je je psychedelicum dubbelblind zou krijgen toegediend... Veel hangt waarschijnlijk ook weer van de dosering af: als je een gemiddelde zegel met 75 ug gaat vergelijken met 3 gram paddo's , ja natuurlijk zijn er dan flinke verschillen...

Mensen spreken bijvoorbeeld over 'het gevoel vergiftigd te zijn': dit is een mooi voorbeeld van hoe subjectief dit is, aangezien je voor vergiftiging een hele goede maatstaf hebt, namelijk de verhouding tussen de effectieve dosis en de LD50. Met een ED:LD50 van 1:400 voor paddo's is het veel minder 'giftig' dan bijvoorbeeld koffie (1:100) of MDMA (1:10). De fysieke sensaties die je krijgt met psychedelische middelen zijn dus nooit een gevolg van vergiftigingsverschijnselen, maar het gevolg van een veranderde perceptie van je lijf + interpretatie van die perceptie.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi Cheiron,

Ik heb niet zoveel ervaring als enkele anderen hier (9 keer psilocybine en 2 keer LSD gedaan). Ik vond de verschillen echter wel heel duidelijk merkbaar en ik weet vrij zeker dat deze niet enkel toe te wijzen zijn aan bepaalde (voor)oordelen die je bij beide middelen hebt. Ik durf met een vrij grote mate van zekerheid te zeggen dat je bij een "blinde" dosering puur op basis van de effecten heel gemakkelijk kunt zeggen of je LSD of psilocybine in je lijf hebt.

Voor wat betreft het gevoel van vergiftigd zijn is het best mogelijk dat voorordelen een grotere rol spelen. Alhoewel ik ook hier vermoed dat het misschien gewoon te maken heeft met of mensen wel of niet misselijk worden van het stofje. Ik heb dat bij LSD nog niet gehad en bij psilocybine wel. Dit zou kunnen komen omdat ik LSD alleen nog maar in een relatief lage dosering heb gedaan. Ik weet niet hoe dit bij anderen is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb hetzelfde als Eik. Ruime ervaring met zowel LSD als psilocybine en voor mij hebben ze beide heel erg een eigen gevoel. Uiteraard zullen mijn verwachtingen hierin wel meespelen, maar bijvoorbeeld psilocybine heeft zo'n kenmerkend karakter, dat ik dat in de verste verten niet terug zie in LSD. Niet eens een heel klein beetje. Bij LSD is het echt mij met mijn diepste inzichten en subtiele eigenaardigheden. Psilocybine daarentegen is gewoon ongelofelijk alien en raar. Op de meest bijzondere prachtige manier bedoel ik dat, maar alsnog: vreselijk raar. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
cheiron zei:
Mensen spreken bijvoorbeeld over 'het gevoel vergiftigd te zijn': dit is een mooi voorbeeld van hoe subjectief dit is, aangezien je voor vergiftiging een hele goede maatstaf hebt, namelijk de verhouding tussen de effectieve dosis en de LD50. Met een ED:LD50 van 1:400 voor paddo's is het veel minder 'giftig' dan bijvoorbeeld koffie (1:100) of MDMA (1:10). De fysieke sensaties die je krijgt met psychedelische middelen zijn dus nooit een gevolg van vergiftigingsverschijnselen, maar het gevolg van een veranderde perceptie van je lijf + interpretatie van die perceptie.
Klik om te vergroten...
Het gevoel hebben dat je vergiftigd bent is natuurlijk ook iets heel anders dan daadwerkelijk vergiftigd zijn. Maar volgens was er ook niemand in dit topic die daadwerkelijk dacht vergiftigd te zijn, dus snap deze toevoeging niet helemaal.

Dat de verschillen tussen LSD en paddo's subjectief zijn ben ik zeker met je eens, maar ik weet ook vrijwel zeker dat ik LSD en psilo uit elkaar zou kunnen houden bij een dubbelblind studie.
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Ik durf met een vrij grote mate van zekerheid te zeggen dat je bij een "blinde" dosering puur op basis van de effecten heel gemakkelijk kunt zeggen of je LSD of psilocybine in je lijf hebt.
Klik om te vergroten...

Mindless zei:
Ruime ervaring met zowel LSD als psilocybine en voor mij hebben ze beide heel erg een eigen gevoel.
Klik om te vergroten...

Psychedelibee zei:
ik weet ook vrijwel zeker dat ik LSD en psilo uit elkaar zou kunnen houden bij een dubbelblind studie.
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf veel meer ervaring met LSD dan met paddestoelen. Desondanks waren die ervaringen voor mij ook wel duidelijk anders. Het zijn ook andere stoffen, dus uiteindelijk ook niet heel vreemd dat ze anders werken. Toch vermoed ik dat er ook veel dingen te maken hebben met de verwachting. Zo heb ik bijvoorbeeld meerdere malen van mensen gehoord dat je met ayahuasca veel 'jungle' dingen zou zien, zoals slangen en panters. In de setting van de Santo Daime heb ik daar maar heel zelden mensen over gehoord; ik denk echt dat dat meer te maken heeft met het feit dat een setting in het oerwoud van brazilië, of zelfs in nederland met een "echte" sjamaan, dat soort associaties oproept.

Goed, mijn bedoeling is vooral om een nuance aan te brengen; een deel van het verschil zal vast van de stoffen komen, een deel van het verschil van de associaties die mensen hebben (paddestoelen zijn natuurlijk, LSD is chemisch, etc.). Ik denk eigenlijk ook wel dat iedereen hier die er even over nadenkt, het daarmee eens zal zijn, hoewel waarschijnlijk veel mensen alsnog de impact van de suggestie onderschatten ...

Psychedelibee zei:
Maar volgens was er ook niemand in dit topic die daadwerkelijk dacht vergiftigd te zijn, dus snap deze toevoeging niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Psychedelibee zei:
Het gevoel hebben dat je vergiftigd bent is natuurlijk ook iets heel anders dan daadwerkelijk vergiftigd zijn. Maar volgens was er ook niemand in dit topic die daadwerkelijk dacht vergiftigd te zijn, dus snap deze toevoeging niet helemaal.
Klik om te vergroten...

Ik noem het vooral omdat in mijn ervaring weinig mensen echt begrijpen hoe niet-giftig de meeste psychedelische stoffen zijn. Wat mij betreft zijn de woorden 'vergif' en LSD of paddestoelen in één zin sowieso niet helemaal met elkaar te rijmen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."