Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD nieuwe setting nodig

LSD nieuwe setting nodig

46 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fenrir zei:
(Ik weet niet waarom ik door het woord "kneuterig" de compulsie krijg om in pseudo-Middelnederlands te schrijven, maar dat is hier dus gebeurd. Sorry.)
Klik om te vergroten...

Haha, geen probleem. We hebben blijkbaar wel een verschillende associatie bij kneuterigheid, want als ik het begrip probeer te visualiseren denk ik geloof ik met name aan peerd’n, boer’n en boerinn’n en oud-Hollands (ah, dus toch een link tussen onze associaties!) Delfts-blauw theeservies. Verder tuinkabouters, bordjes aan de schouw met ‘oost west thuis best’, een pannetje soep dat pruttelt op het vuur. En dus vlaai, koffie en bejaardenhuizen. En tja, mijn truffeltrips. Niks mis met een goeie portie kneuterigheid op z’n tijd.

In de sneeuw spelen en daarna opwarmen voor een haardvuur klinkt ook wel goed acceptabel ja!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze olifant zei:
Haha, geen probleem. We hebben blijkbaar wel een verschillende associatie bij kneuterigheid, want als ik het begrip probeer te visualiseren denk ik geloof ik met name aan peerd’n, boer’n en boerinn’n en oud-Hollands (ah, dus toch een link tussen onze associaties!) Delfts-blauw theeservies. Verder tuinkabouters, bordjes met ‘oost west thuis best’, een pannetje soep dat pruttelt op het vuur. En dus vlaai, koffie en bejaardenhuizen. En tja, mijn truffeltrips. Niks mis met een goeie portie kneuterigheid op z’n tijd.

In de sneeuw spelen en daarna opwarmen voor een haardvuur klinkt ook wel goed acceptabel ja!
Klik om te vergroten...

Dat is ook wel mijn visualisatie bij het woord, ik denk dat het gewoon komt omdat het woord zelf zo ouderwets klinkt of zo. De logica is wel weer ver te vinden bij mij haha. Te lang nuchter denk ik :shrugman:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Aan de ene kant snap ik waarom iemand zou willen trippen tijdens het zien van bijvoorbeeld het noorderlicht. Aan de andere kant zou ik tijdens een piek van een goede trip helemaal geen oog hebben voor zoiets denk ik. Naar het plafond kijken is waarschijnlijk net zo magisch voor mij. :)
Klik om te vergroten...
De laatste keer dat ik buiten tripte keek ik op een gegeven moment naar boven, en was in opperste verbazing over de waanzinnig mooie wolkenlucht boven mij. Aaaaaah, zo mooi! Achteraf was het een doodnormale blauwe lucht met witte wolkjes. Maar op LSD was het een prachtig natuurverschijnsel. Het noorderlicht willen meemaken tijdens een trip, daar kan ik dus helemaal inkomen. Lijkt me inderdaad heel speciaal.

Lytje pole zei:
Haha, bizar man. Hoe lang heb je je kamer zo gehouden?
Klik om te vergroten...
Ruim een maand. Misschien wel anderhalve maand. Ik heb er in totaal drie keer (in vrij korte tijd) in getript, met verschillende mensen erbij. Een jaar na dato kom ik nog steeds piepschuimsnippers tegen wanneer ik een bank of een kast opzij schuif. :rolleyes:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze olifant zei:
Seems legit. Nuchterheid gaat je na een bepaalde tijd echt opbreken. :tongueout:

Gemütlichkeit is eigenlijk nog het beste woord vind ik. Minder negatieve klank dan kneuterigheid of gezapigheid en toch ook verfijnder dan ‘gesjellug’. Onze versie ‘gemoedelijkheid’ mist de X-factor vind ik. Die Duitsers hadden het toch goed begrepen op sommige vlakken.

Nu maar weer aan het werk... damn, wel een beetje een bummer dit, nu heb ik dat psychedelische hutje met haardvuur in de sneeuw in m’n hoofd. Thanks hè!
Klik om te vergroten...

Onze Oosterburen zijn sowieso goed in woorden. Gemütlichkeit, maar ook kummerspeck, sehnsucht, wanderlust, schadenfreude, weltschmertz, fernweh, treppenwitz, ... Love it!

Oei, succes! Hopelijk heb ik je concentratie niet te erg verstoord met mijn gedagdroom...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Aan de ene kant snap ik waarom iemand zou willen trippen tijdens het zien van bijvoorbeeld het noorderlicht. Aan de andere kant zou ik tijdens een piek van een goede trip helemaal geen oog hebben voor zoiets denk ik. Naar het plafond kijken is waarschijnlijk net zo magisch voor mij.
Klik om te vergroten...


Ik denk dat je dat nog echt zou verbazen. Het is best indrukwekkend en je staat natuurlijk te kijken naar een natuurverschijnsel waardoor je weer een nieuw beeld krijgt van de aarde.

Levensbesef veranderen,
Ik heb bij een krokodil gestaan op een paar meter afstand achter een hek van wel vier of vijf meter groot.
En hij werd gek en ageresief en ik zat in een goede LSD trip.
En het besef van de details wat er gebeurde en wie IK ben en wie HIJ is!

Wij komen elke dag buiten uit betonnen huizen met betonnen straten. En hoeven niet bang te zijn dat er een of ander gek beest tevoorschijn springt om jou op te eten. Of giftig is.

Maar om dan toch nog speciale natuurverschijnselen te zien of echte wildlife animals met LSD op gaat zeker je leven veranderen
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Fenrir zei:
Te lang nuchter denk ik :shrugman:
Klik om te vergroten...

Seems legit. Nuchterheid gaat je na een bepaalde tijd echt opbreken. :tongueout:

Gemütlichkeit is eigenlijk nog het beste woord vind ik. Minder negatieve klank dan kneuterigheid of gezapigheid en toch ook verfijnder dan ‘gesjellug’. Onze versie ‘gemoedelijkheid’ mist de X-factor vind ik. Die Duitsers hadden het toch goed begrepen op sommige vlakken.

Nu maar weer aan het werk... damn, wel een beetje een bummer dit, nu heb ik dat psychedelische hutje met haardvuur in de sneeuw in m’n hoofd. Thanks hè!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rebell zei:
Ik denk dat je dat nog echt zou verbazen. Het is best indrukwekkend en je staat natuurlijk te kijken naar een natuurverschijnsel waardoor je weer een nieuw beeld krijgt van de aarde.
Klik om te vergroten...
Ja denk het toch ook wel. Maar dan meer voor en na de piek vermoed ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."