Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD op een festival

Eerste keer LSD op een festival

36 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#1
Natozlato zei:
Dit is waarschijnlijk een cadeautje bij je bestelling. Als je wil weten wat het is en doet enz kan je het beste op psychonautwiki kijken. Ff googlen.
Klik om te vergroten...
Ik zal het nog even verder researchen, maar een cadeautje lijkt het mij niet. Ik heb het namelijk even gewogen en het komt neer op 1 gram. Volgens de vendor is dit meer waard dan de microdots die ik besteld had.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Een wat langer werkende XTC analoog.
is dit dan een veilige drugs?
Klik om te vergroten...
Wellicht ongeveer hetzelfde risicoprofiel en regels (3 maanden tussentijd) als XTC, maar garanties kan ik je uiteraard niet geven.

edit;
let er op dat prijzen hier niet mogen worden genoemd, ook niet die van RC's.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Een wat langer werkende XTC analoog.

Wellicht ongeveer hetzelfde risicoprofiel en regels (3 maanden tussentijd) als XTC, maar garanties kan ik je uiteraard niet geven.

edit;
let er op dat prijzen hier niet mogen worden genoemd, ook niet die van RC's.
Klik om te vergroten...
Excuus, heb de prijs weggehaald.
Betekend dit ook dat als ik bijvoorbeeld XTC heb gebruikt ik alsnog 3 maanden moet wachten voordat ik 6-APB gebruik?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Yep, ze trekken allebei dezelfde serotoninevoorraad leeg.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dan zal ik het voorlopig gewoon laten liggen, wie weet ga ik t volgend jaar ergens wel proberen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misfit zei:
En wat kan ik ervan verwachten?
Klik om te vergroten...
Mdma, maar dan beter. :wink: Al verschillen daar de meningen over.

(over 6-apb/benzo fury dus)
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vrijdag heb ik met een maat, die nuchter bleef, 20ug LSD uitgeprobeerd in de duinen. In het begin nog wel gespannen, maar zodra ik eenmaal in de duinen stond en de LSD doorgeslikt had had ik er al het vertrouwen in dat het een mooie dag ging worden. We zijn in open veld op een bankje gaan zitten om het effect af te wachten. Na ongeveer een half uur a 3 kwartier ben ik veel gaan praten en was ik best vrolijk, maar buiten dat voelde ik niet heel veel. Weet ook niet of dit door de LSD kwam.
Ik kreeg trouwens nog wat berichten van mijn moeder en ik had het idee dat ik door haar berichten te lezen een beetje in haar mindset kon komen. Alsof ik helemaal begreep wat er op dat moment in haar omging.
Na een uur zijn we opgestaan en zijn we gaan lopen. De natuur was echt supermooi, maar ik zag het niet anders dan normaal. Ik had verwacht dat ik wellicht meer oog voor detail zou gaan krijgen en dat muziek mooier zou worden, maar dat viel allemaal wel mee.
Na zo'n 1,5 uur besloot ik een hasj jointje te roken. Deze voelde veel lekkerder aan dan normaal. De high die ik er van kreeg was anders dan ik normaal gewend was van een joint. Ik voelde me minder vaag en had zin om een stuk te gaan lopen.
Toen we eten wilden gaan halen en het dorp weer binnen liepen kreeg ik ineens een andere soort "space". Zeker toen ik bij de plaatselijke snackbar naar binnen liep. Ik werd er een beetje vaag. Alsof ik een ongemakkelijk gevoel kreeg van de omgeving. Ik kon het prima onder controle houden en gedroeg me niet anders dan normaal, maar heb wel het idee dat als ik ooit een hoge dosis LSD neem ik zeker niet naar drukke plekken ga waar het normale leven doorgaat. Op een festival weet ik dat je lekker los kunt gaan en het grootste deel onder invloed is, maar in een dorp waar mensen met de normaalste zaken van de wereld bezig zijn zou ik absoluut niet onder invloed willen zijn van LSD.

Toen ik 's avonds probeerde te slapen ben ik denk ik pas in slaap gevallen rond 4 uur. Ik had gelezen dat LSD je wakker houdt, dus denk dat dat daarmee te maken had. Wel had ik nog een paar jointjes voor het slapen gaan gerookt, maar toen ik op bed lag voelde ik me niet heel high.

Al met al vond ik het een geslaagde dag en wil ik op Nomads ook zeker LSD gaan gebruiken. Ik had het idee dat 20ug net te licht voor me was en ik controle had over mijzelf, wat natuurlijk niet gek is bij zo'n lage dosering, maar ik vond het een beetje underwhelming.
Zou 40ug een goede dosis voor me kunnen zijn op het festival? Of zou ik het toch bij 30 houden?
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan ga je iig geen visuals krijgen. 100ug is prima te handelen op een festival.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zaterdag naar Nomads geweest. Was echt een top dag! Rond 14 uur waren een maat van me en ik aangekomen bij het Rohnepark in Amsterdam en zodra we binnen waren was de sfeer al goed aanwezig. Ik zat lekker in mijn vel, er werd goede muziek gedraaid en het volk dat er was was erg gezellig.
Rond 16 uur heb ik circa 32-40ug LSD genomen. Gezien ik van de 20ug weinig merkte had ik verwacht van deze dosis de eerste echte LSD effecten te merken. Weliswaar geen heftige effecten, maar meer een body high etc. Na inname besloten we even te gaan zitten en een half uur later zijn we een tent in gegaan waar ze een soort 70's funk draaide met een modern jasje. Hier ging ik echt goed op en heb lekker staan dansen. Ik wist niet of het door de LSD kwam, maar ik ging echt helemaal op in de muziek.
Toen we de tent uitgingen om weer even tot rust te komen leek het heel even alsof ik over het gras heen zweefde in plaats van liep. Dit ging na enkele minuten weer weg en voelde ik me vrijwel weer nuchter. Alleen als ik weer ging dansen kwam ik weer helemaal in de sfeer.
Rond 22 uur hebben we besloten om richting de boerenjongens te gaan om nog wat hasj op te halen en vervolgens de trein naar huis te pakken. Toen we de overstap naar de bus maakten voelde ik me ineens erg energiek terwijl ik daarvoor lichte hoofdpijn had en erg moe werd.
Thuis aangekomen zijn we in mijn tuin nog 2 jointjes wezen roken. Toen ik mijn 2e opstak merkte mijn maat op dat hij regenbogen zag als hij zijn ogen dicht deed. Toen ik dat ook probeerde zag ik duidelijk een kringetje in het midden van mijn gezichtsveld. Dit heb ik normaal gesproken ook als ik blow, maar dat was pas gekomen sinds ik een keer 2-CB had gebruikt. Nu bleef het daar niet bij, maar zag ik ook allemaal donkerrode en blauwe letters "e" door elkaar staan. Toen ik mijn ogen weer opende bleven deze aanwezig.
Het meest zieke was dat wanneer ik naar bed ging ik alles kon visualiseren waar ik aan dacht. Als ik aan het strand en de zee dacht zag ik die op een hele aparte, hallucinerende manier voor me. Echt verbazingwekkend hoe makkelijk je het kan sturen zeg! Ik lag voor zo'n 3 uur lang wakker en vond al het 'vuurwerk' uiteindelijk een beetje teveel worden. Nu dacht ik eraan dat ik er toch niets aan kon doen en beter ervan kon genieten. Daarna nog zo'n uur lang gekeken waarna ik in slaap was gevallen.

Ik denk dat ik overdag niet veel van de LSD merkte omdat ik in zo'n drukke omgeving zat. Ik was heel even bang dat de microdots die ik gehaald had nog lager waren dan ik dacht, maar na het opsteken van een joint was het overduidelijk dat ik wel degelijk LSD in mijn systeem had.
Volgende keer ga ik blotters bestellen en kijken hoeveel 70ug met mij doet.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi @Misfit ,

Wat leuk om jouw eerste ervaringen met LSD zo te lezen. Goed ook dat je zo rustig aan doet met de dosis. Jouw ervaring met je microdosis is heel herkenbaar voor me. Gewoon een hele goede mood en net even wat meer empathie en inzicht in anderen en jezelf. Fijn ook dat je festival ervaring ook goed is gegaan. Zoals je zelf al merkt is 30-40 ug prima te doen op een festival.

Ga je die 70ug ook weer op een festival doen? Ik heb zelf ervaring met kleine dosissen tot 35-40 ug en hogere doseringen (100-220ug) maar ik heb nog nooit 70 gedaan. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik vermoed dat je dan net tegen de grens van "echt trippen" aanzit. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eik zei:
Hoi @Misfit ,

Wat leuk om jouw eerste ervaringen met LSD zo te lezen. Goed ook dat je zo rustig aan doet met de dosis. Jouw ervaring met je microdosis is heel herkenbaar voor me. Gewoon een hele goede mood en net even wat meer empathie en inzicht in anderen en jezelf. Fijn ook dat je festival ervaring ook goed is gegaan. Zoals je zelf al merkt is 30-40 ug prima te doen op een festival.

Ga je die 70ug ook weer op een festival doen? Ik heb zelf ervaring met kleine dosissen tot 35-40 ug en hogere doseringen (100-220ug) maar ik heb nog nooit 70 gedaan. Ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen. Ik vermoed dat je dan net tegen de grens van "echt trippen" aanzit. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?
Klik om te vergroten...
Hey Eik,

Ik ga die 70ug in een rustige omgeving proberen. Dat lijkt me leuker omdat je dan goed kan merken wat de LSD doet. Ik overweeg echter nog om aanstaande vrijdag weer in de duinen 70ug uit te proberen. Even kijken of ze op tijd binnen zijn.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb vandaag twee zegels 1P-LSD binnen gekregen, 100ug per stuk. Vandaag overwoog ik om ze te gaan proberen, maar wegens omstandigheden ga ik ze volgende week proberen in de duinen. Heb besloten om voor de volle 100ug te gaan en geen 70, omdat ik toch wel toe ben aan een goede trip en niet zo'n net niet effect.
Heb me er goed over ingelezen en ga ze samen met een vriend van me doen. Het is voor hem de eerste keer LSD en voor mij de eerste normale dosering. Hij heeft nog nooit hard drugs geprobeerd, dus waarschijnlijk ga ik hem een beetje begeleiden. Ik denk niet dat een nuchter persoon nodig is, gezien ik de omgeving vorige keer goed ontdekt heb en het een prettige omgeving vind.

Zijn er nog tips waar ik rekening mee moet houden? Ik neem sowieso genoeg eten mee en dingen om te doen voor de komende uren.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misfit zei:
Zaterdag naar Nomads geweest. Was echt een top dag! Rond 14 uur waren een maat van me en ik aangekomen bij het Rohnepark in Amsterdam en zodra we binnen waren was de sfeer al goed aanwezig. Ik zat lekker in mijn vel, er werd goede muziek gedraaid en het volk dat er was was erg gezellig.
Rond 16 uur heb ik circa 32-40ug LSD genomen. Gezien ik van de 20ug weinig merkte had ik verwacht van deze dosis de eerste echte LSD effecten te merken. Weliswaar geen heftige effecten, maar meer een body high etc. Na inname besloten we even te gaan zitten en een half uur later zijn we een tent in gegaan waar ze een soort 70's funk draaide met een modern jasje. Hier ging ik echt goed op en heb lekker staan dansen. Ik wist niet of het door de LSD kwam, maar ik ging echt helemaal op in de muziek.
Toen we de tent uitgingen om weer even tot rust te komen leek het heel even alsof ik over het gras heen zweefde in plaats van liep. Dit ging na enkele minuten weer weg en voelde ik me vrijwel weer nuchter. Alleen als ik weer ging dansen kwam ik weer helemaal in de sfeer.
Rond 22 uur hebben we besloten om richting de boerenjongens te gaan om nog wat hasj op te halen en vervolgens de trein naar huis te pakken. Toen we de overstap naar de bus maakten voelde ik me ineens erg energiek terwijl ik daarvoor lichte hoofdpijn had en erg moe werd.
Thuis aangekomen zijn we in mijn tuin nog 2 jointjes wezen roken. Toen ik mijn 2e opstak merkte mijn maat op dat hij regenbogen zag als hij zijn ogen dicht deed. Toen ik dat ook probeerde zag ik duidelijk een kringetje in het midden van mijn gezichtsveld. Dit heb ik normaal gesproken ook als ik blow, maar dat was pas gekomen sinds ik een keer 2-CB had gebruikt. Nu bleef het daar niet bij, maar zag ik ook allemaal donkerrode en blauwe letters "e" door elkaar staan. Toen ik mijn ogen weer opende bleven deze aanwezig.
Het meest zieke was dat wanneer ik naar bed ging ik alles kon visualiseren waar ik aan dacht. Als ik aan het strand en de zee dacht zag ik die op een hele aparte, hallucinerende manier voor me. Echt verbazingwekkend hoe makkelijk je het kan sturen zeg! Ik lag voor zo'n 3 uur lang wakker en vond al het 'vuurwerk' uiteindelijk een beetje teveel worden. Nu dacht ik eraan dat ik er toch niets aan kon doen en beter ervan kon genieten. Daarna nog zo'n uur lang gekeken waarna ik in slaap was gevallen.

Ik denk dat ik overdag niet veel van de LSD merkte omdat ik in zo'n drukke omgeving zat. Ik was heel even bang dat de microdots die ik gehaald had nog lager waren dan ik dacht, maar na het opsteken van een joint was het overduidelijk dat ik wel degelijk LSD in mijn systeem had.
Volgende keer ga ik blotters bestellen en kijken hoeveel 70ug met mij doet.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor het delen van deze ervaring :) Ben je na deze ervaring van mening dat een relatief lage dosis (laat zeggen tot max 70 ug) een goed alternatief is voor in de MDMA pauzes? Ik kan met MDMA ook best wel spacen, dus als het puur opgaan in de muziek is met wat space lijkt het mij top
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chillax zei:
Ben je na deze ervaring van mening dat een relatief lage dosis (laat zeggen tot max 70 ug) een goed alternatief is voor in de MDMA pauzes? Ik kan met MDMA ook best wel spacen, dus als het puur opgaan in de muziek is met wat space lijkt het mij top
Klik om te vergroten...
Er zullen mensen tussen zitten die van mening zijn dat LSD een perfect alternatief is voor MDMA. Maar het blijft wel psychedelica wat vrij anders van aard is en niet iedereen gegarandeerd prettig valt. De setting en het gezelschap is altijd belangrijk maar met psychedelica is deze wel iets meer van belang natuurlijk. Het is waarschijnlijk wel handig om psychedelica eerst even rustig thuis uit te proberen. Je kunt op LSD absoluut spacen en opgaan in muziek in ieder geval.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Chillax zei:
Bedankt voor het delen van deze ervaring :) Ben je na deze ervaring van mening dat een relatief lage dosis (laat zeggen tot max 70 ug) een goed alternatief is voor in de MDMA pauzes? Ik kan met MDMA ook best wel spacen, dus als het puur opgaan in de muziek is met wat space lijkt het mij top
Klik om te vergroten...
Naar mijn mening is LSD prima om in je MDMA pauzes te doen. Ik vind echter niet dat 40ug voldoet om echt een duidelijke ervaring te krijgen. Voor zover ik het ervaren heb ben je wel degelijk onder invloed, maar omdat het zo natuurlijk aanvoelt vergeet je het heel snel of heb je het gewoonweg niet door. Een joint erbij roken doet wonderen op 40ug trouwens.
Zoals Jmths zegt, iedereen reageert er anders op. Ik had op Nomads zelf 40ug gedaan en mijn maat 20ug. Hij merkte er wel degelijk iets van en gaf aan dat hij heerlijk in zijn vel zat en niet verwacht had dat hij "nuchter" zo lekker kon gaan op de muziek (je voelt er dus niets van, maar je stemming wordt wel beïnvloed). Toen hij een joint rookte begon hij ook veel CEV's te krijgen die ik niet had op 20ug.
Ik weet niet wat je ervaring is met psychedelica, maar als je een lage dosis wilt doen om te proberen wat het met je doet zou ik 30ug aanraden, en eventueel 70ug als je de effecten wilt voelen. Schijnt dat je bij 70ug lichte hallucinaties kunt krijgen, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Wat ik trouwens nog toe wil voegen is dat wanneer ik LSD gebruik ik merk dat mijn omgeving heel veel invloed heeft. Mijn eerste keer met 20ug vond ik het moment dat ik de duinen uitging en terug het dorp in liep een beetje een naar gevoel. Alsof je je niet thuis voelt tussen de "nuchtere" mensen.
Die tweede keer met 40ug op Nomads ging ik best lekker, maar ik was niet heel spraakzaam tegen vreemden wat ik normaal best wel ben. Pas toen ik terug naar huis ging merkte ik ineens dat ik meer energie had en zin had om te praten. Waarschijnlijk door een rustigere omgeving. Toen heb ik in de bus op de terugweg een heel gezellig gesprek gehad met veel vreemden.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misfit zei:
Ik had op Nomads zelf 40ug gedaan en mijn maat 20ug.
Klik om te vergroten...

Heb je bij die dosis van 40ug ook nog een redose gedaan? Ik had een tijdje terug ook 40ug gedaan en ging prima (geen visuals maar al best wel onder invloed) maar na 2,5 uur was het in eens vrijwel helemaal weg. Had nog een heel zachte afterglow maar was moe en had geen zin meer. Ik hoef niet harder te pieken op een festival maar wat langer zou wel leuk zijn.

Zit nu te denken om volgende keer 1,5 uur nadat de piek begint nog 20ug bij te nemen.

Ik denk dat 40ug bijnemen ivm tolerantie opbouw beter is maar ben ook wel weer bang om te hard te gaan op een festival...
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#17
Chillax zei:
Heb je bij die dosis van 40ug ook nog een redose gedaan? Ik had een tijdje terug ook 40ug gedaan en ging prima (geen visuals maar al best wel onder invloed) maar na 2,5 uur was het in eens vrijwel helemaal weg. Had nog een heel zachte afterglow maar was moe en had geen zin meer. Ik hoef niet harder te pieken op een festival maar wat langer zou wel leuk zijn.

Zit nu te denken om volgende keer 1,5 uur nadat de piek begint nog 20ug bij te nemen.

Ik denk dat 40ug bijnemen ivm tolerantie opbouw beter is maar ben ook wel weer bang om te hard te gaan op een festival...
Klik om te vergroten...
Ik heb niet bijgenomen. Ik herken wel dat je na circa 2,5 uur helemaal inkakt. Daar had ik toen ook last van en wilde nog wel bijnemen om te kijken of ik nog wat effecten zou kunnen krijgen, maar omdat ik me op dat moment niet zo lekker voelde door de warmte leek mij dat geen goed idee. Sowieso heb ik begrepen dat bijnemen bij psychedelica na een bepaalde tijd de trip niet intenser maakt, maar juist verlengt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."