Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer LSD op een festival

Eerste keer LSD op een festival

36 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Yep, ze trekken allebei dezelfde serotoninevoorraad leeg.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hey allemaal,

Ik ga over 2 weken samen met een goede vriend naar een rustig techno festival (Nomads). Nu wilden we allebei iets gaan gebruiken, maar willen nog geen MDMA gebruiken omdat we dit beiden 2 maanden geleden al gedaan hebben. Speed e.d. willen we niet aan beginnen, dus kwamen we met het idee om te gaan microdosen met 1P LSD. Ik heb de microdots (8-10 ug) al besteld. Nu is mijn vraag eigenlijk wat de ideale dosering is. Ik wil geen volledige trip krijgen, wat ook niet zou lukken met zulke laag gedoseerde pillen, maar zou wel graag een lekkere high willen ervaren met lichte visuals. Ik zat zelf aan 20 a 30 ug te denken (2 a 3 pillen dus). Is dit verstandig om dit de eerste keer op een festival te gaan doen? Of raden jullie een lagere dosering aan.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb je ervaring met LSD?

20 a 30ug lijkt me te weinig voor visuals en een high, in ieder geval voor mij.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Verstandig dat je nog even van de mdma af blijft! Microdoseren met (1P) LSD kan prima. Ik weet niet hoeveel ervaring je met psychedelica hebt en kan dus niet inschatten of jij en je vriend de effecter ervan als prettig zullen ervaren. Zelf vind ik een 11-14 ug ideaal voor als je ook nog wat werk voor elkaar wilt krijgen. Vanaf 15-20ug vind ik de micro dosering al wat meer afleiden en "socialer" worden. Ik heb vorig jaar op een festival 35ug gedaan. Dit was op zich prima te doen maar geeft wel al een groter effect. De echte visuals beginnen bij mij pas vanaf de circa 100ug.

Er vanuit gaande dat jullie nog niet veel ervaring hebben zou ik eerst een keer 1 pil testen op een zaterdag of zondag en dan op basis daarvan beslissen hoeveel je wilt doen op het festival. Als je daar geen tijd meer voor hebt is 20-30 ug voor een feestje waarschijnlijk wel een leuke kennismaking.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Heb je ervaring met LSD?

20 a 30ug lijkt me te weinig voor visuals en een high, in ieder geval voor mij.
Klik om te vergroten...
Ik heb nog geen ervaring met LSD. Dit festival wordt dus mijn eerste keer, maar wil niet een te hoge dosering nemen waardoor ik slecht zou gaan. Echter wil ik ook geen te lage dosering waardoor het effect misschien tegen zou gaan vallen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
acht.zes zei:
Heb je ervaring met LSD?

20 a 30ug lijkt me te weinig voor visuals en een high, in ieder geval voor mij.
Klik om te vergroten...
Ja een "trip" of een echte "high" zou ik het niet meteen noemen. Al vind ik dat 30ug al teveel is voor wat je normaal gesproken een "microdosering" zou noemen... 30-70 ug is een beetje schemergebied tussen Microdoseren en "trippen" volgens mij...
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Verstandig dat je nog even van de mdma af blijft! Microdoseren met (1P) LSD kan prima. Ik weet niet hoeveel ervaring je met psychedelica hebt en kan dus niet inschatten of jij en je vriend de effecter ervan als prettig zullen ervaren. Zelf vind ik een 11-14 ug ideaal voor als je ook nog wat werk voor elkaar wilt krijgen. Vanaf 15-20ug vind ik de micro dosering al wat meer afleiden en "socialer" worden. Ik heb vorig jaar op een festival 35ug gedaan. Dit was op zich prima te doen maar geeft wel al een groter effect. De echte visuals beginnen bij mij pas vanaf de circa 100ug.

Er vanuit gaande dat jullie nog niet veel ervaring hebben zou ik eerst een keer 1 pil testen op een zaterdag of zondag en dan op basis daarvan beslissen hoeveel je wilt doen op het festival. Als je daar geen tijd meer voor hebt is 20-30 ug voor een feestje waarschijnlijk wel een leuke kennismaking.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie! Ik zal even kijken of ik zondag de tijd heb om er eentje te proberen, mocht ik ze dan binnen hebben. Ik verwacht ook niet dat ik teveel visuals zal gaan krijgen wegens de lage dosering, maar wat intensere kleuren of kleine patroontjes lijken mij wel vet. Ik heb een keer 2-CB gedaan, zo'n 30mg. De visuals kon ik goed hebben, maar de bodyload was echt niet te doen. Ik voelde met net een autistisch jongetje die door elk geluid of beweging overprikkeld raakte. Dit kwam volgens mij doordat de setting verre van optimaal was en ik van te voren niet lekker in mijn vel zat.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
LSD is natuurlijk heel anders dan 2-CB maar het is redelijk veilig om te verwachten dat 30ug lsd minder heftig uitpakt dan 30mg 2-CB. Ik vind de bodyload van 2-CB ook niet altijd even prettig. Vooral bij de come-up ben ik dan vaak wat rillerig en misselijk. De bodyload van een lage dosis LSD vind ik meestal wel fijn. Ik heb dan het idee dat muziek wat beter binnenkomt, ik wat vrolijker ben en wat "dichter bij mezelf sta"... Echt "slecht gaan" zul je niet heel snel van doseringen tot 30ug.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Misfit zei:
Echter wil ik ook geen te lage dosering waardoor het effect misschien tegen zou gaan vallen.
Klik om te vergroten...
Het concept van microdoseren houdt in dat je de effecten van de LSD eigenlijk bewust niet ervaart. Vanaf 25mcg had ik het idee dat ik al net iets chaotischer was dan normaal. Wou ik studie gerelateerde actie ondernemen doseerde ik LSD bijvoorbeeld niet boven de 15mcg. Binnen het therapeutisch kader van LSD microdoseren wordt ook gesteld minstens 4 dagen pauze tussen iedere microdosering te houden.
Misfit zei:
Ik heb een keer 2-CB gedaan, zo'n 30mg.
Klik om te vergroten...
30mg 2C-B (HCL) is ook veel te veel voor een eerste psychedelische ervaring. Voor een eerste keer psychedelica is 15mg 2C-B al voldoende voor duidelijke visuals. Persoonlijk doseer ik 2C-B sowieso nooit voorbij de 25mg omdat 2C-B hoger gedoseerd naar mijn mening geen meerwaarde heeft boven het lichamelijk ongemak dat deze dan produceert. Vergelijkbaar aan dat je ook geen alcohol wilt drinken tot kotsen toe.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
LSD is natuurlijk heel anders dan 2-CB maar het is redelijk veilig om te verwachten dat 30ug lsd minder heftig uitpakt dan 30mg 2-CB. Ik vind de bodyload van 2-CB ook niet altijd even prettig. Vooral bij de come-up ben ik dan vaak wat rillerig en misselijk. De bodyload van een lage dosis LSD vind ik meestal wel fijn. Ik heb dan het idee dat muziek wat beter binnenkomt, ik wat vrolijker ben en wat "dichter bij mezelf sta"... Echt "slecht gaan" zul je niet heel snel van doseringen tot 30ug.
Klik om te vergroten...
Dat is al een hele last van mijn schouders. Gezien ik helemaal gek werd van alle geluiden en het verlies van tijdsbesef bij 2-CB was ik even bang dat LSD en andere psychedelica hetzelfde zou doen.
Ik heb besloten om zondag in de duinen 20ug LSD te nemen met een goede vriend die er nuchter bij blijft. Aan de hand daarvan even beslissen hoeveel ik op het festival ga gebruiken. Ik laat nog wel even weten hoe het is verlopen.

Nu heb ik nog een vraag, hoe zit het met blowen na LSD gebruik? Ik rook zelf vrij veel hasj, hoewel ik wel bezig ben met doordeweeks te stoppen, maar heb gehoord dat blowen een week na LSD gebruik de trip terug kan brengen. Is het dan verstandig om een hele week na gebruik niet meer te blowen, of kan dit geen kwaad?
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
Het concept van microdoseren houdt in dat je de effecten van de LSD eigenlijk bewust niet ervaart. Vanaf 25mcg had ik het idee dat ik al net iets chaotischer was dan normaal. Wou ik studie gerelateerde actie ondernemen doseerde ik LSD bijvoorbeeld niet boven de 15mcg. Binnen het therapeutisch kader van LSD microdoseren wordt ook gesteld minstens 4 dagen pauze tussen iedere microdosering te houden.

30mg 2C-B (HCL) is ook veel te veel voor een eerste psychedelische ervaring. Voor een eerste keer psychedelica is 15mg 2C-B al voldoende voor duidelijke visuals. Persoonlijk doseer ik 2C-B sowieso nooit voorbij de 25mg omdat 2C-B hoger gedoseerd naar mijn mening geen meerwaarde heeft boven het lichamelijk ongemak dat deze dan produceert. Vergelijkbaar aan dat je ook geen alcohol wilt drinken tot kotsen toe.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat microdoseren eigenlijk niet de goede term is voor wat ik wil gaan doen, maar wist even niet hoe ik het anders moet verwoorden.
Dat 30mg 2-CB teveel is voor een eerste keer is mij helaas op harde wijze ook duidelijk geworden. Ik begon in december met mijn eerste hard drugs ervaringen op doen (XTC en 2-CB). Een vriend van mij is erg bekend met veel middelen en heeft heel veel gebruikt. Hij had mij toen 1,5 pil 2-CB gegeven van circa 20mg per pil. Ik vertrouwde hem erop dat hij wist wat hij aan het doen was, maar als ik er nu naar terug kijk is hij erg onbewust van zijn acties en misbruikt hij drugs bijna maandelijks. XTC doseert hij altijd rond de 300mg per avond en 2-CB dus altijd rond de 30mg. Dit probeer ik hem nog wel eens uit te leggen, maar dan is het vaak alsof je tegen een muur praat. Zo raad ik hem af om zo vaak XTC te gebruiken, maar bijna elke 4 weken staat hij strak.
Dit is ook de reden dat ik geen drugs meer wil gebruiken met hem.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Misfit zei:
Ik vertrouwde hem erop dat hij wist wat hij aan het doen was, maar als ik er nu naar terug kijk is hij erg onbewust van zijn acties en misbruikt hij drugs bijna maandelijks.
Klik om te vergroten...
Zo had ik eens een voormalig vriend die mij zou tripzitten tijdens een MXE tripje. Ik had nog braaf de gebruikelijke doseringen opgezocht en een weegschaaltje meegenomen. Halverwege tijdens het opbouwen van de trip zet hij het weegschaaltje opzij met de mededeling dat afwegen met een weegschaaltje toch maar onzin is gevolgd door een zeer onplezierige kennismaking voor 3 mensen. Dan ben ik toch wel meteen mijn respect kwijt voor iemand.
Misfit zei:
Dit probeer ik hem nog wel eens uit te leggen, maar dan is het vaak alsof je tegen een muur praat.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat we allemaal wel eens een Sjonny tegen zijn gekomen die het onderscheid tussen korte en lange termijn niet weet te maken. Op zulk soort momenten ben ik altijd meer geneigd om die persoon aan te moedigen. Er zijn jammer genoeg een hoop figuren die drugs om de verkeerde redenen gebruiken en waar je beter de nodige afstand van kunt bewaren.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goed dat je er verstandiger mee omgaat dan je vriend. Je hebt maar 1 leven op deze aardkloot en het is zonde om die te verpesten met drugsmisbruik...

Goed dat je de LSD eerst even uittest in een rustige setting. 20 ug is best wel mild dus verwacht er niet al te gek veel van. Maar ga ook niet in een keer veel meer gebruiken op dat festival. LSD is op hogere dossissen in potentie een stuk krachtiger dan die 30mg 2-CB die je hebt gehad.

Wat betreft blowen kan dat volgens mij best bij of na een bescheiden dosering LSD. Hou er wel rekening mee dat het de LSD effecten kan intensiveren tijdens je "tripje". Dus kijk eerst even aan hoe de LSD valt voordat je een joint opsteekt.

Misfit zei:
maar heb gehoord dat blowen een week na LSD gebruik de trip terug kan brengen. Is het dan verstandig om een hele week na gebruik niet meer te blowen, of kan dit geen kwaad?
Klik om te vergroten...
Bij een dergelijke lage dosis verwacht ik niet meteen dat hash je trip terug zal brengen. Dit hoor je overigens wel vaker bij mensen die een heftige trip hebben meegemaakt.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jmths zei:
Zo had ik eens een voormalig vriend die mij zou tripzitten tijdens een MXE tripje. Ik had nog braaf de gebruikelijke doseringen opgezocht en een weegschaaltje meegenomen. Halverwege tijdens het opbouwen van de trip zet hij het weegschaaltje opzij met de mededeling dat afwegen met een weegschaaltje toch maar onzin is gevolgd door een zeer onplezierige kennismaking voor 3 mensen. Dan ben ik toch wel meteen mijn respect kwijt voor iemand.

Ik denk dat we allemaal wel eens een Sjonny tegen zijn gekomen die het onderscheid tussen korte en lange termijn niet weet te maken. Op zulk soort momenten ben ik altijd meer geneigd om die persoon aan te moedigen. Er zijn jammer genoeg een hoop figuren die drugs om de verkeerde redenen gebruiken en waar je beter de nodige afstand van kunt bewaren.
Klik om te vergroten...

Helaas is het grootste deel van mijn vriendengroep die drugs gebruiken onverstandig ermee. Hetgeen wat mij echt kwaad maakt is het feit dat ik ook een paar nieuwsgierige vrienden heb die ook wel eens bijv. XTC willen gebruiken, die ik dan goed advies probeer te geven. Wanneer ik dat dan vertel in het bijzijn van een van mijn maten die misbruikt doen ze alsof ik te voorzichtig ben en het allemaal wel meevalt.

Eik zei:
Goed dat je er verstandiger mee omgaat dan je vriend. Je hebt maar 1 leven op deze aardkloot en het is zonde om die te verpesten met drugsmisbruik...

Goed dat je de LSD eerst even uittest in een rustige setting. 20 ug is best wel mild dus verwacht er niet al te gek veel van. Maar ga ook niet in een keer veel meer gebruiken op dat festival. LSD is op hogere dossissen in potentie een stuk krachtiger dan die 30mg 2-CB die je hebt gehad.

Wat betreft blowen kan dat volgens mij best bij of na een bescheiden dosering LSD. Hou er wel rekening mee dat het de LSD effecten kan intensiveren tijdens je "tripje". Dus kijk eerst even aan hoe de LSD valt voordat je een joint opsteekt.


Bij een dergelijke lage dosis verwacht ik niet meteen dat hash je trip terug zal brengen. Dit hoor je overigens wel vaker bij mensen die een heftige trip hebben meegemaakt.
Klik om te vergroten...

Ik ga ook zeker niet gek veel gebruiken op een festival. Mocht ik ooit meer willen gebruiken dan bijvoorbeeld 30ug zal ik dit wel in een thuis situatie proberen.
Wel fijn dat blowen dan geen kwaad kan, ben de week na het festival alleen thuis en zou het zonde vinden als ik dan niet kan blowen. :sweatsmile:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eik zei:
LSD is op hogere dossissen in potentie een stuk krachtiger dan die 30mg 2-CB die je hebt gehad.
Klik om te vergroten...
De meeste 2C-B op de markt is verre van zuiver. In de meeste gevallen is er een aanzienlijk deel '2C-H' en restproduct terug te vinden. Veel mensen onderschatten de potentie in gewicht van 2C-B dan ook. Ook liegen dealers vrij standaard (al dan bewust of onbewust) over de potentie van hun product, MDMA lijkt wat dit betreft grotendeels de uitzondering te wezen omdat je hiervoor wel op dosering kunt testen.
Om de intensiteit van 30mg 2C-B tijdens de piek te evenaren heb je meer dan 200mcg LSD nodig al valt er moeilijk een exact getal op te plakken. Maar los van hoe geschikt een drug is voor hogere doseringen leent 2C-B zich sowieso beter voor sociale setting dan LSD aangezien LSD net als andere tryptamines meer chaotisch en naar binnen gericht is qua effecten.

Ik betwijfel dat Misfit daadwerkelijk 30mg 2C-B heeft gehad op dat moment.
Misfit zei:
Wanneer ik dat dan vertel in het bijzijn van een van mijn maten die misbruikt doen ze alsof ik te voorzichtig ben en het allemaal wel meevalt.
Klik om te vergroten...
Ik heb wel momenten mee gemaakt dat er 50mg MDMA werd aangeraden voor een 1e ervaring MDMA. Persoonlijk vind ik 100mg MDMA al te laag voor een 1e keer tenzij het al een klein meisje of gebrek aan kennis rondom de batch betreft. Voor een 1e keer hou ik gewoon lichaamsgewicht*1,5 aan. Maar los daarvan klinkt het alsof je maten zich persoonlijk aangevallen voelen, wat eerlijk gezegd hun probleem is. Blijkbaar weten ze wel beter.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Die snap ik even niet @Jmths. 30 mg 2C-B heb ik toch echt als stukken milder ervaren dan ALD-52/LSD doseringen van rond de 150 ug. Laat staan 200 ug. :/ Zou het niet eens echt durven vergelijken... Appels en peren. Die 2C-B pillen waren gewoon getest, en heb ervaring met verschillende batches, die allen naar het testcentrum zijn geweest. Ik vond 30 mg 2C-B persoonlijk ook weinig toevoegen vs. 20-25 mg. Sinds ik die conclusie heb getrokken hou ik het dus vrijwel altijd bij 20 mg, wat prima is voor een leuk maar niet al te heftig space-je. Thuis, weliswaar. Heb 2C-B nog nooit op een feest gebruikt.

200 ug ALD-52/LSD is serious business. Ik heb nog nooit zo hoog gedoseerd zelfs, mijn max ligt op 190 ug ALD-52 so far (wil wel nog eens voor de 225 ug gaan). Ik vraag me af hoe je aan je vergelijking komt?

Verder eens met je opmerking over MDMA. Ik vind de suggestie van 1 mg/kg ook veel te conservatief. Ik weeg zelf zo’n 57 kilo bij 1.80 m en 100 mg is voor mij een prima startdosis (85 mg, dus 1.5 mg/kg, zou voor mij al te flauw zijn, laat staan 57 lol). Ik probeer tegenwoordig altijd om dan na die voor mij perfecte startdosis van 100 mg maar één keer bij te nemen met 50 mg. Dan haal ik naar mijn idee redelijk het maximale effect eruit, in verhouding tot de kater die dan relatief mild uitvalt.
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#17
Reeds heb ik 150UG 1P-LSD gedaan op een festival. Wat mij op viel, en ik totaal niet had verwacht is dat ik echt redelijk wat euforie ervoer. Tijdens mijn piek had ik constant een "MDMA inklap gevoel". Indien je ervaring hebt met psychedelica zou een 100UG prima te handelen moeten zijn op een festival.

Jmths zei:
Om de intensiteit van 30mg 2C-B tijdens de piek te evenaren heb je meer dan 200mcg LSD nodig al valt er moeilijk een exact getal op te plakken. Maar los van hoe geschikt een drug is voor hogere doseringen leent 2C-B zich sowieso beter voor sociale setting dan LSD aangezien LSD net als andere tryptamines meer chaotisch en naar binnen gericht is qua effecten.
Klik om te vergroten...

Dit zal wellicht erg persoonlijk zijn, ik zelf vond 150UG 1P-LSD heftiger dan 20-30mg (ja, getest) 2C-B.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoxyz zei:
ik zelf vond 150UG 1P-LSD heftiger dan 20-30mg (ja, getest) 2C-B.
Klik om te vergroten...
Hm, ik vond 200mcg 1P-LSD beter verteerbaar dan 30mg 2C-B. Maar dat zal dan wel persoonlijk wezen ja, in dat geval heb ik niets gezegd.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vandaag de 1P-LSD binnen gekregen via de post, maar er blijft mij nog 1 raadsel bij. Er zat naast de microdots ook nog een zakje met een bruin/beige poeder bij met het label 6-APB. Na even wat google'n is dit dus Benzofury. Wat doet dit bij mijn bestelling en mocht ik dit ooit willen gebruiken, is dit dan een veilige drugs? En wat kan ik ervan verwachten?



Overigens was ik ook nog benieuwd naar de effecten van 20ug LSD. Wat kan ik hiervan verwachten?
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit is waarschijnlijk een cadeautje bij je bestelling. Als je wil weten wat het is en doet enz kan je het beste op psychonautwiki kijken. Ff googlen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."