Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoelang bekomen van LSD?

Hoelang bekomen van LSD?

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
Hoelang moet je bekomen van LSD? Heb je hier een soort kater van? Of ga je nog weken rare flitsen zien?
Ik ben namelijk binnenkort van plan 50ug - 250ug (microgram) te nemen; eerste keer LSD ooit.

Maar 3 a 4 dagen erna moet ik wel een weekje fris zijn.
Is dat mogelijk? Of met je er mentaal echt een week van bekomen?

En bij een normale dosering, is er dan ook risico op flashbacks de dagen erna? Hoelang blijven deze aanhouden?
En ook lees ik dat je gedrag en denken 1-2 dagen erna wat anders kan zijn; gaan mensen in mijn omgeving dit merken als ik
dat wat probeer te onderdrukken? Of hoe erg is dat?
B
BlauweaapLid
Ik heb na mijn trip 100ug 1p-lsd 36u+ geslapenEn zo heftig was mijn trip niet.
h
heyolLid
Chuuuuus??? Aan 1 stuk???
h
heyolLid
Maar daarna wel terug frisjes?
B
BlauweaapLid
Af en toe een meal eten en dan plofte ik neer. Weet zelf ook totaal niet waar dit aan ligt beetje vergelijkerbaar alsof ik anderhalve dag aan de pep heb gezeten zo moe. Heb wel aardig mijn slaap klok verneukt nu voor een veel te milde trip... teleurstelling dit.
B
BlauweaapLid
heyol zei:
Maar daarna wel terug frisjes?
Klik om te vergroten...
Weetniet denk wel over 3 uur flinke gym session op de planning staan met 2u C
cardio. wss ga Ik geen zin hebben voor die 2u voel me nog best lamlendig en het was vrijdag.
h
heyolLid
Aaah nog vrij recent gedaan dan. Wow, pittiiiigssss... En hoe zou je je trip beschrijven? Is het bij 50ug ook cool of is dat de moeite niet?
B
BlauweaapLid
heyol zei:
Aaah nog vrij recent gedaan dan. Wow, pittiiiigssss... En hoe zou je je trip beschrijven? Is het bij 50ug ook cool of is dat de moeite niet?
Klik om te vergroten...
Ik zat op 100ug was ook me eerste x het was wel leuk en alles zag er wat spannender uit veel lachkicks en vooral heel gezellig. Maar van visuals 0,0 maar de rest wel. Dus of mijn zegel was toevallig onder gedoseerd tegenover de rest. Of de zegels waren zwz onder gedoseerd. Of ik kan ookal hier meer tegen dan het gemiddeld persoon en heb hier dus ook een hogere dosering voor nodig. Volgende x ga ik een andere vendor zoeken en daar bestellen en eventueel anderhalf of 2 pakken. Maar ik vond zelf 2cb (45mg) visueel heftiger dan dit dus dat vond ik wel jammer. Naja volgende x beter na deze soort van kater zoek ik het eigenlijk ook niet om nog ff iets van drugs aan te raken het is wel weer even genoeg geweest. Denk dat ik het weer lekker op een paar borrels houdt de komende tijd dat is ook prima.
M
MindlessLid
heyol zei:
Hoelang moet je bekomen van LSD? Heb je hier een soort kater van? Of ga je nog weken rare flitsen zien?
Ik ben namelijk binnenkort van plan 50ug - 250ug (microgram) te nemen; eerste keer LSD ooit.
Klik om te vergroten...
Kater valt heel erg mee bij mij. Is niet echt een kater te noemen. Wat moe de volgende dag en misschien wat lichte hoofdpijn. Geen rare flitsen.

Tussen 50 en 250 zit nogal een verschil...

heyol zei:
Klik om te vergroten...
Zolang je de volgende dag maar niets te doen hebt. Een paar dagen vrij na een trip is misschien nog beter. Maar hoe erg je er mentaal van moet bekomen verschilt denk ik echt per persoon, per dosering en per situatie. In de regel met een normale dosering (100-150ug) echt niet een week. Tenminste, je kan nog wel veel aan de trip denken en dingen geestelijk verwerken, maar je kunt (in mijn beleving) wel weer prima dingen doen.

heyol zei:
En bij een normale dosering, is er dan ook risico op flashbacks de dagen erna? Hoelang blijven deze aanhouden?
En ook lees ik dat je gedrag en denken 1-2 dagen erna wat anders kan zijn; gaan mensen in mijn omgeving dit merken als ik
Klik om te vergroten...
LSD wordt in mijn ogen veel teveel gelinkt aan flashbacks. In de realiteit hebben veruit de meeste mensen geen last van echte flashbacks. Ik heb meer dan 30 keer LSD gedaan en heb ze nooit gehad.

Je moet in de eerste plaats niets onderdrukken. Je kunt mogelijk in een erg goed humeur (afterglow) zijn in de dagen na een LSD trip. Iedereen heeft weleens een goed humeur toch? Ga je niet verontschuldigen voor een goed humeur. Bovendien, als je je zo goed voelt is het makkelijk om te negeren wat andere mensen ervan denken/vinden/zeggen.
K
KlaasVaakLid
heyol zei:

Klik om te vergroten...
Het valt bij mij wel mee. Als je gewoon overdag tript, ben je hoogstens wat meer vermoeid de dag erna.

Wat betreft verandering in denken, dat is voor mij altijd positief. Ik ben altijd wat rustiger in mijn hoofd, de dagen na een trip. Niet iets wat verdacht is voor andere mensen.

Flashbacks nog nooit gehad.
N
Neo-ShulginistLid
Het is wel verstandig om na de trip nog een dagje vrij te houden. Dat is tijdens de trip voornamelijk prettig: dan heb je niet in je achterhoofd steeds het idee dat je nog op tijd nuchter moet gaan worden en gaan slapen. Vanwege het verlies van tijdsgevoel is dat gewoon lastig.

De dag na de trip kun je je nog een beetje moe of uitgeblust voelen, maar dat is lang niet altijd zo.
M
MindlessLid
Spyro zei:
Ik heb na mijn eerste keer LSD (bad trip) na een paar dagen meteen die flashbacks gehad. Het kan dus wel en het was echt verschrikkelijk. Kreeg gewoon opnieuw een bad trip. Vreselijk eng. Het kan dus wel degelijk maar is niet heel gebruikelijk.
Klik om te vergroten...
Heel naar :(

Maar inderdaad het kan wel... Je neemt áltijd risico met trippen.
S
SpyroLid
Mindless zei:
Heel naar :(

Maar inderdaad het kan wel... Je neemt áltijd risico met trippen.
Klik om te vergroten...
Ik was voor mijn trip al niet goed voorbereid en uitgerust dus het heeft mij wel geleerd meer respect te hebben voor dit goedje. Ik denk dat een goede voorbereiding al 80% is. Ik persoonlijk zou het liefste na LSD 2 dagen vrij zijn. Dat idee vind ik met het trippen zelf ook een stuk prettiger.

Het enge was dat ik niets over flashbacks wist. Ik woonde toen nog thuis en ineens begonnen alle letters op mijn scherm te draaien in de nacht. Heb de meest vreselijke dingen gezien en toen liep ik naar beneden. Kwam mijn moeder naast me staan, zegt ze; welke drugs heb jij gebruikt? En het lukte niet om haar te overtuigen dat ik nuchter was.

Heb de vriend waarmee ik LSD gedaan had geappt en hij had precies hetzelfde. Hij dacht ook even gek te worden. Was zo bizar. Beide op hetzelfde moment een flashback... Bijzonder goedje. Ben daarna heel bang geweest om nog LSD te nemen.
8
8️⃣6️⃣Lid
Het is verschillend per persoon. Zelf ervaar ik meestal een poisitieve afterglow van minstens 2 a 3 dagen die in een zeldzaam geval tot weken kan aanhouden.

Als je te snel na de trip plannen hebt, kan je je hier in je trip druk over gaan maken en kan het je trip beinvloeden. Slapen na een trip kan ook lastig zijn.

Dus plan ik op zich niks een dag na een trip, hoewel het al is voorgekomen dat ik in de afterglow mijn ouders ga bezoeken, een platenzaak heb bezocht en meer van dat soort dingen, maar dat was altijd spontaan.

edit;
Ik ben er eigenlijk toch wel gemakkelijker mee geworden. Zo heb ik na een zware DOC trip al een paar keer na een paar uur slaap gewoon gaan werken, op zich ging dat wel, hoewel ik dan altijd wel wat laag in mn energie zat.

Als je je maar niet tijdens de trip druk gaat lopen maken omdat je vlak daarna iets belangrijks hebt.
S
SpyroLid
Ik heb na mijn eerste keer LSD (bad trip) na een paar dagen meteen die flashbacks gehad. Het kan dus wel en het was echt verschrikkelijk. Kreeg gewoon opnieuw een bad trip. Vreselijk eng. Het kan dus wel degelijk maar is niet heel gebruikelijk.
C
ChillaxLid
50-250 ug?! Weet je het niet of wat? Daar zou ik erg voorzichtig mee doen en met 50 beginnen. De een voelt daar niet zo veel van maar zowel ik als mijn vriendin waren serieus aan het trippen op die dosis (ongeveer). Beter begin je laag ipv meteen zo veel te nemen
E
EikLid
Blauweaap zei:
Ik zat op 100ug was ook me eerste x het was wel leuk en alles zag er wat spannender uit veel lachkicks en vooral heel gezellig. Maar van visuals 0,0 maar de rest wel. Dus of mijn zegel was toevallig onder gedoseerd tegenover de rest. Of de zegels waren zwz onder gedoseerd.
Klik om te vergroten...
Klinkt niet echt als 100ug wat ik zo hoor. Nagenoeg alle "straat-lsd" is lager gedoseerd dan waarvoor ze verkocht worden. 100ug is voor de meeste mensen genoeg voor een milde maar wel volwaardige LSD trip. Het zou dus kunnen dat jij minder gevoelig bent maar het is waarschijnlijker dat die zegels geen 100 ug zijn. Zelf vind ik LSD ook niet altijd heel visueel. Ik heb vooral closed-eye-visuals met LSD. De wat meer overheersende visuals komen pas op hogere doseringen en zijn in mijn beleving minder spectaculair dan de bij tryptamines.

Zoals iedereen hier al aangeeft is het prettig om een dagje na je trip vrij te houden om alles mentaal een plekje te kunnen geven en omdat het een rustiger gevoel geeft tijdens de trip.
8️⃣6️⃣ zei:
Zelf ervaar ik meestal een poisitieve afterglow van minstens 2 a 3 dagen die in een zeldzaam geval tot weken kan aanhouden.
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook precies zo. Maar ik weet dat er ook mensen zijn die geen afterglow of zelfs negatieve gevoelens hebben na een trip. Iedereen is anders.

Spyro zei:
Het enge was dat ik niets over flashbacks wist. Ik woonde toen nog thuis en ineens begonnen alle letters op mijn scherm te draaien in de nacht. Heb de meest vreselijke dingen gezien en toen liep ik naar beneden. Kwam mijn moeder naast me staan, zegt ze; welke drugs heb jij gebruikt? En het lukte niet om haar te overtuigen dat ik nuchter was.
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf nooit flashbacks gehad. Mijn twee vrienden met wie ik op mijn 19de een vrij heftige paddotrip heb beleefd hebben daar beide wel een keer een flashback van gehad. De een een vrij beangstigende flashback midden in de nacht, de andere een onpraktische maar verder niet vervelende flashback terwijl hij met zijn vriendin door het bos liep...
T
TomorrowneverknowsLid
Verschilt idd per persoon en per trip! Ik heb zelf iig nooit ergens last van. Ik slaap altijd lang uit na een trip en voel me dan als herboren. Eventueel droom je overdag nog weleens weg omdat je terug denkt aan je trip, maar je kan prima functioneren hoor!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."