Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer paar vraagjes

Eerste keer paar vraagjes

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AliceinwonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om 50 microgram te nemen, het is de eerste keer. Ik heb iemand bij me die veel ervaring heeft en bij me blijft.
Ik heb gehoord dat dit een veilige startdosis is waarbij je nog enigszins controle hebt, wat kan ik daarvan verwachten? Ik heb er inmiddels al veel over gelezen en gehoord maar hoe groot is de kans dat het mis kan gaan? En als het mis gaat, kun je dan met deze dosis nog zelf bedenken dat het ook weer over gaat? Of kun je dat dan nog in elk geval aannemen van degene die bij je is?

Niet dat ik alleen hierop gefocust ben maar ik maak me vooral hier een beetje zorgen over.

Verder heb ik allemaal fijne muziek en ben ik heel erg benieuwd wat ik allemaal ga ervaren, ik hoop in wonderland terrecht te komen 🥰 heb er erg veel zin in.
A
AliceinwonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet hoe ik het bericht kan bewerken dus doe ik het zo, ik wil graag in contact komen met mijn overleden broer. Is er een mogelijkheid om dat te bereiken met lsd?

Ik geloof in reincarnatie en leven na de dood en ik had gehoord dat met bijv dmt en ayuasca je in een spirituele staat kunnen brengen.
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op de vraag of je je broer zult vinden... Geen idee. Dat kan denk ik niemand jouw op voorhand vertellen omdat het ook te maken heeft met je eigen insteek/openheid op dat moment.

Als er iemand bij je is, die compleet nuchter is, zal er qua "gevaarlijke" situaties (denk aan, weg op rennen, uit je raam springen, psychotische acties), weinig mis gaan denk ik. Die gene hoort jou daarin namelijk te beschermen.
Wat jij voelt op dat moment kan echter wel levensecht aanvoelen, en dood eng zijn. Ook dat is lastig nu te voorspellen. Zorg dat je je goed voelt, dat je goed in je vel zit en weinig dingen hebt waar je je druk om maakt.

qua dosis;

  • Sommige mensen reageren gevoeliger op LSD. De drempelwaarde (dat is de hoeveelheid waar mensen effect beginnen te merken) varieert van persoon tot persoon en is 10 - 50 microgram.
  • Bij veel mensen is de drempelwaarde ongeveer 20 microgram.
  • Als je 20 microgram of iets meer neemt, krijg je een trip die op een langdurige hasjroes lijkt.
  • Veel mensen nemen 50 - 150 microgram voor een gemiddelde tot sterke trip. 50 - 100 microgram is voor ervaren LSD trippers een lichte trip. Voor onervaren trippers is dit al tamelijk sterk.
  • Vanaf 200 - 250 microgram heb je een zeer sterke trip met hallucinaties en vergaande inzichten.
  • Een trip met zeer heftige en totaal overweldigende hallucinaties ontstaat na 400 microgram. Het verder verhogen van de dosis verlengt de trip, maar verhevigt deze dan niet meer.
www.drugsinfoteam.nl

LSD - Werking | drugsinfoteam.nl

Info over de werking van LSD; gewenste en ongewenste effecten.
www.drugsinfoteam.nl
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#4
en vooral natuurlijk;

Heel veel plezier en verheldering gewenst!!!
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat had je in je lichaam dan niet meer onder controle? Kreeg je spasmen of ademhalingsproblemen? Hartkloppingen, incontinentie? Moeite met spreken?

Angsten worden meestal vergroot door LSD. Het gevoel bezeten te zijn is de angstige variant van het gevoel van eenheid met anderen, alles en iedereen dat je ook vaak ziet bij LSD.
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bij 50ug zul je waarschijnlijk lichte verandering van je omgeving waarnemen maar geen echte hallucinaties. Ik denk dat dit een prima dosis is om te proberen of je het wat vind. Je kunt proberen erbij te mediteren dat je iets dieper in een trip komt maar ik denk een hele kleine kans dat je in contact kunt komen met een overleden familie lid.
A
AliceinwonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de uitgebreide uitleg 😊 Ik ben benieuwd ^_^ Ga het straks nemen
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel plezier!
G
GonzoGrasshopperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Veel trip plezier!
S
SoberlurkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aliceinwonderland zei:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg 😊 Ik ben benieuwd ^_^ Ga het straks nemen
Klik om te vergroten...
Geniet ervan!! Laat je weten hoe het is gegaan??
A
AliceinwonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is nu een paar uur verder en het is niet helemaal goed gegaan. Ik heb 100 microgram genomen en na een tijdje begon m'n hele lichaam oncontroleerbare bewegingen te maken. Het bleef maar doorgaan dus degene die bij me is gaf me diazepam. Wat is dat wat er gebeurde met mijn lichaam? Ik had er totaal geen controle meer over. Hetzelfde geld voor mijn brein, ik zit er nog steeds een beetje in denk ik maar ik maak me er zorgen om. Ik kan niet helder denken, blijf ik hierin hangen? Degene die bij me is heeft dit ook nog nooit meegemaakt, dat m'n hele lichaam niet onder controle was. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer ademen. Dit is een bad trip dat weet ik maar heeft iemand ooit zoiets als dit meegemaakt? En word mijn mind ooit weer normaal? Ik nam het om half 4 dus het zou nu bijna voorbij moeten zijn maar word ik dan weer normaal? En wat gebeurde er met mijn lichaam? Is dit "gewoon" een bad trip of iets anders?
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Aliceinwonderland zei:
Het is nu een paar uur verder en het is niet helemaal goed gegaan. Ik heb 100 microgram genomen en na een tijdje begon m'n hele lichaam oncontroleerbare bewegingen te maken. Het bleef maar doorgaan dus degene die bij me is gaf me diazepam. Wat is dat wat er gebeurde met mijn lichaam? Ik had er totaal geen controle meer over. Hetzelfde geld voor mijn brein, ik zit er nog steeds een beetje in denk ik maar ik maak me er zorgen om. Ik kan niet helder denken, blijf ik hierin hangen? Degene die bij me is heeft dit ook nog nooit meegemaakt, dat m'n hele lichaam niet onder controle was. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer ademen. Dit is een bad trip dat weet ik maar heeft iemand ooit zoiets als dit meegemaakt? En word mijn mind ooit weer normaal? Ik nam het om half 4 dus het zou nu bijna voorbij moeten zijn maar word ik dan weer normaal? En wat gebeurde er met mijn lichaam? Is dit "gewoon" een bad trip of iets anders?
Klik om te vergroten...
Nee, je blijft niet hangen. Dat is waarschijnlijk omdat het je eerste keer is en je lichaam en geest te gestrest zijn. Komt goed, keep kalm.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oh dat is wel schrikken zeg! Ik ben niet zo van de pammen dus ik weet niet in hoeverre dat de trip echt korter maakt. Maar ga je sowieso de komende 24 uur geen zorgen maken over als je nog een beetje vaag bent of als je ineens weer denkt te trippen. Kan echt zo lang duren...

Ik weet niet wat er gebeurd is. “Bad gaan” is persoonlijk en relatief. Volgens mij ben jij best heel bad gegaan en dat is gewoon kut.

Ik vond je al zo verstandig dat je met 50ug begon...fokking ongenadig hard spul is dat LSD ook...heb vorige week ook op m’n flikker gehad omdat ik 50ug meer nam dan ik achteraf had moeten nemen..

Oh en ik meen op Reddit al vaker dit soort first trips te hebben langs zien komen. Is niet gebruikelijk maar ook niet heel zeldzaam. Komt wel weer in orde met je 👍.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Balen dat het zo uitgepakt heeft. Hoe is het nu met je?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ben ook wel benieuwd hoe het met je is?
A
AliceinwonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik voel me een beetje weird, kan het niet precies omschrijven maar ben nog niet helemaal mezelf. Ik vraag me af wat er met m'n lichaam gebeurde. Het was echt vreselijk, leek ook of ik bezeten was ofzo en het gezicht van m'n vriend veranderde ook even in de duivel, maar hij bleef op me in praten en toen ging dat snel over. Ook ben ik (maar dat was ik ook al wel voor de trip maar nu erger) heel erg bang dat m'n vriend me gaat verlaten. Hij zegt steeds van niet en dat hij echt wel wat gewend is, dat hij zelf ook bad trips heeft gehad en dat hij er voor me is enzo dat helpt wel maar toch is er iets in mij wat dat niet helemaal geloofd/bang is.
Ik moet echt even bijkomen van gister en ik vraag me af wat er met mijn lichaam gebeurde, ik bedoel het kan je denken overnemen en je zicht met hallucinaties (buiten dat het gezicht van m'n vriend even veranderde en ik me bezeten voelde) enzo maar je lichaam? O.o Ik heb op spacecake weleens bad trips gehad die vreselijk waren maar never zoiets als dit met m'n lichaam.
E
ExtaseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pffff heftig! Gelukkig gaat het nu beter!
A
AliceinwonderlandLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een soort van oncontroleerbare stuiptrekkingen en mijn handen en armen die samen trokken en alle kanten op gingen en m'n benen en de rest van m'n lichaam die alle kanten op gingen en in een krachtige kramp zaten waar ik geen controle over had, ik kon m'n vriend niet meer vasthouden. Hij probeerde mij vast te houden maar dat ging moeilijk omdat alles zo strijf en spastisch was, het volgende moment viel ik op de grond, ik kon niet meer staan en elke keer als ik dat probeerde ging ik weer neer met al die rot stuiptrekkingen. Uiteindelijk met veel pijn en moeite de trap op naar boven en toen op bed kon ik niet meer ademen, alsof ik stikte. M'n vriend zegt dat dat beneden ook gebeurde. Ik kon helemaal niks meer met mijn lichaam.
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oh wow 😳. Ik dacht dat ik het vorige week ff slecht had maar dit is wel even andere koek.

Hé maar er zijn ook een hele hoop andere drugs ☺️!
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Aliceinwonderland zei:
Een soort van oncontroleerbare stuiptrekkingen en mijn handen en armen die samen trokken en alle kanten op gingen en m'n benen en de rest van m'n lichaam die alle kanten op gingen en in een krachtige kramp zaten waar ik geen controle over had, ik kon m'n vriend niet meer vasthouden. Hij probeerde mij vast te houden maar dat ging moeilijk omdat alles zo strijf en spastisch was, het volgende moment viel ik op de grond, ik kon niet meer staan en elke keer als ik dat probeerde ging ik weer neer met al die rot stuiptrekkingen. Uiteindelijk met veel pijn en moeite de trap op naar boven en toen op bed kon ik niet meer ademen, alsof ik stikte. M'n vriend zegt dat dat beneden ook gebeurde. Ik kon helemaal niks meer met mijn lichaam.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen of jij wel eens amfetaminen hebt gebruikt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."