#1
Vervelend dat het niet wil lukken...Ik ben aan het werk hoor zowel meditatie als therapie. Al best wel lang. Maar ik merk dat ik een beetje vast zit. Al mijn copings mechanismen zitten zo hoog dat ik mezelf niet meer zo goed kan vinden zelfs niet met meditatie. Maar ik snap dat het onverstandig is.
Meditatie kan ook erg lastig zijn. Ik heb er zelf jaren over gedaan alvorens ik überhaupt een keer in de echte meditatiestaat kwam. En dan de volgende keer weer gaan zitten en dan wil het weer niet, soms maanden niet. Was dan eigenlijk de hele tijd alleen maar bezig met vechten tegen mezelf.
Ik zou zeker wel doorgaan met meditatie en jezelf er vooral ook aan blijven herinneren dat meditatie een fijn iets is. Even een momentje waarin je jezelf toelaat gewoon te 'zijn', zonder dat je jezelf wilt veranderen of iets dergelijks. Het is zo makkelijk om er weer een doel van te maken, iets dat je wilt bereiken middels mediteren. En te vergeten dat meditatie juist draait om alle doelen los te laten.