Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBinnenkort misschien LSD proberen

Binnenkort misschien LSD proberen

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hugotjuuh zei:
Ik woon ver van een gebouw waar ik mijn middelen kan laten testten. Maar ik heb een dealer die heeft 2-cb 14mg en hij zegt zelf ook dat er veel dealers zeggen dat er 20mg in zit maar het meestal veel lager uitvalt. Veel vrienden van mij hebben van hem al gebruikt en zagen bijv, mos groeien op hekjes en lichten op het dak. Dus ik zie 2-cb wel als een betere optie
Klik om te vergroten...
Je weet dat alle dealers vaak liegen? Ook bevriende dealers? Het gaat om geld dus ze verdienen er heel graag aan. Ook al moeten ze er over liegen. Ook kunnen pillen die er precies hetzelfde uit zien toch uit verschillende batches komen. Ze drukken zelf pillen met kleurtjes en logo’s na maar stoppen er iets anders in.
2cb zal minder slecht zijn als lsd ja voor jou.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hugotjuuh zei:
Dankjewel voor de reactie. Ik begon ook met xtc door privé problemen maar na een tijdje te stoppen daarmee ben ik mezelf mentaal beter gaan voelen en heb ik het gebruikt om een leuke avond te hebben. Niet om een slecht gevoel te wegschuiven.
Klik om te vergroten...
Ik had maanden tot bijna een jaar nodig voor ik mentaal weer beter was door xtc gebruik en dan spreek ik nog niet over de rest.
Maar goed dat je hier komt voor hulp, dat is al goed.
Mij advies aan jou wacht tot je wat ouder bent maar als je echt wilt gebruiken doe het veilig, hou de nodige pauzes zoals 3 maanden bij xtc en denk ook je bent nog in ontwikkeling.
s
smileysLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Dunne zei:
Je weet dat alle dealers vaak liegen? Ook bevriende dealers? Het gaat om geld dus ze verdienen er heel graag aan. Ook al moeten ze er over liegen. Ook kunnen pillen die er precies hetzelfde uit zien toch uit verschillende batches komen. Ze drukken zelf pillen met kleurtjes en logo’s na maar stoppen er iets anders in.
2cb zal minder slecht zijn als lsd ja voor jou.
Klik om te vergroten...
Ja dat weet ik. Maar deze dealer zegt juist dat er minder in zit dan in de meeste pillen en dat is meestal nadeliger voor een dealer
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dag Hugo pas goed op jezelf hoor. Incidenteel XTC is redelijk veilig, maar het is moeilijk om er vanaf te blijven en teveel xtc heeft hele nare gevolgen. Ik heb genoeg tieners erdoor zien afglijden. Depressieve klachten, veel ruzie thuis, slechte school resultaten, veel blowen, slecht slapen, eindeloos gamen, ongemotiveerd etc.
Pas goed op jezelf en probeer het experimenteren jezelf alleen toe te staan, als op andere vlakken je leven ook goed op orde is. En wacht inderdaad liever gewoon een jaar of 5.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is wel opmerkelijk dat je vorig jaar in oktober al 16 jaar was https://drugsforum.nl/threads/bad-trip-wiet.68237/
Maar goed, knetter stoned op school dus, het is niet zo gek dat je vaak te horen krijgt dat je te jong bent. Zeg nou eens eerlijk, hoe oud ben je echt?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hugotjuuh zei:
Ja dat weet ik. Maar deze dealer zegt juist dat er minder in zit dan in de meeste pillen en dat is meestal nadeliger voor een dealer
Klik om te vergroten...
Of er zit maar 7mg in ipv 14, wordt je alsnog genaaid... :tearsofjoy:
s
smileysLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pace Ley zei:
Het is wel opmerkelijk dat je vorig jaar in oktober al 16 jaar was https://drugsforum.nl/threads/bad-trip-wiet.68237/
Maar goed, knetter stoned op school dus, het is niet zo gek dat je vaak te horen krijgt dat je te jong bent. Zeg nou eens eerlijk, hoe oud ben je echt?
Klik om te vergroten...
15jaar ben ik nu. Heb het toen des tijds gezegd zodat er normaal gereageerd kon worden. Achteraf gezien maakt het niet heel veel uit.
s
smileysLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Of er zit maar 7mg in ipv 14, wordt je alsnog genaaid... :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Hahaha dat zou ook kunnen. Maarja ik zag vrienden van mij er erg goed op gaan dus neem aan dat hij wel gelijk heeft
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hugotjuuh zei:
15jaar ben ik nu. Heb het toen des tijds gezegd zodat er normaal gereageerd kon worden. Achteraf gezien maakt het niet heel veel uit.
Klik om te vergroten...
Ik zou er echt niet aan beginnen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hugotjuuh zei:
15jaar ben ik nu. Heb het toen des tijds gezegd zodat er normaal gereageerd kon worden. Achteraf gezien maakt het niet heel veel uit.
Klik om te vergroten...
Normaal reageren?
Je krijgt elders het advies om geen Xtc meer te nemen en dan open je een topic dat je LSD wilt proberen.
En nu doodleuk zeggen dat je vorig jaar loog om normale reactie's te krijgen.

Ik wens je veel succes.
s
smileysLid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Normaal reageren?
Je krijgt elders het advies om geen Xtc meer te nemen en dan open je een topic dat je LSD wilt proberen.
En nu doodleuk zeggen dat je vorig jaar loog om normale reactie's te krijgen.

Ik wens je veel succes.
Klik om te vergroten...
Klopt. Maar dit heeft niet te maken met xtc ik vroeg mij af of het mogelijk is. Ik vraag dus eigenlijk kan ik het doen of is het minder veilig dan. En daar heb ik reacties op gekregen waar ik veel mee kan!
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waarom wil je LSD proberen? Alleen maar om te hallucineren en mooie kleurtjes te zien?

Weet dat een psychedelicum veel meer kan doen dan dat. Ben jij voorbereid op een ervaring waarvan je je van tevoren onmogelijk een voorstelling kunt maken? Ben je voorbereid op een ervaring die mogelijk je leven kan veranderen?

Een volwassen persoon die voor het eerst een psychedelicum wil proberen mag zichzelf precies dezelfde vragen stellen. En of je nu 20, 30 of 50 bent, kun je ooit voorbereid zijn? Bij de meeste mensen pakt het uit in positieve zin uit. Er zijn uitzonderingen. En ook de meest doorgewinterde tripper kan opeens een helse ervaring meemaken.

Of je op je 15e minder voorbereid bent, of minder in staat een trip goed te verwerken, dat weet ik niet. Is dit te onderbouwen?

Je zou ook kunnen stellen dat als je jong bent je meer openstaat voor de mindblowing levenslessen die het je kan leren. Je beeld is nog veel minder vertroebeld door al wat je gedurende je leven als vanzelfsprekend en voor waarheid bent gaan zien. Moet je echt de eerste 20 of 25 van je levensjaren dwalen alvorens je mag zien wat het universum nog meer voor ongelofelijks in petto heeft naast het gebaande pad dat onze verheven westerse cultuur keurig voor je heeft uitgestippeld?

Het is een modern westers idee dat de combinatie jongeren/kinderen en psychedelica controversieel is, en kinderen aan de Ritalin zetten niet. In je jeugd wordt je continu aangeleerd om een braaf burger te zijn, te doen wat je gevraagd wordt en zo min mogelijk kritisch te zijn. Het pad richting spirituele zelfontwikkeling wordt afgeraden te betreden, want je zou maar eens aan iets anders waarde kunnen hechten dan aan het materiële.

Onze huidige cultuur is maar een detail in de totale geschiedenis van de mens. Een geschiedenis waarin het lang niet altijd even vanzelfsprekend is geweest dat je pas vanaf een bepaalde leeftijd toegang krijgt tot het scala aan plantmedicijnen dat de natuur ons biedt. Weten we het nu echt zoveel beter dan al die milennia oude beschavingen die veel meer in contact stonden met natuur en spirit?

Daarmee wil ik niet zeggen dat je dan maar snel LSD moet proberen, Hugo. Bedenk vooral waarom je het wilt doen. Bereid je grondig voor, en zorg dat er iemand bij je is die je volledig vertrouwt. Als je mooie kleurtjes wilt zien moet je geen LSD nemen maar naar de kermis gaan.

En over de MDMA. Met de hoeveelheid en frequentie van jouw gebruik zou ik een volwassene aanraden minstens een half jaar pauze te nemen. Je lichaam moet bijkomen. Maar gezien je leeftijd is je gebruik gewoon ronduit schokkend. Natuurlijk voelt het fijn, maar het is het niet waard.
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor de mooie kleurtjes .......en verder zou ik zeggen praat er eerst met je ouders over
1610304992673.png
s
smileysLid
01-01-2024, 00:00
#14
verwondering zei:
Waarom wil je LSD proberen? Alleen maar om te hallucineren en mooie kleurtjes te zien?

Weet dat een psychedelicum veel meer kan doen dan dat. Ben jij voorbereid op een ervaring waarvan je je van tevoren onmogelijk een voorstelling kunt maken? Ben je voorbereid op een ervaring die mogelijk je leven kan veranderen?

Een volwassen persoon die voor het eerst een psychedelicum wil proberen mag zichzelf precies dezelfde vragen stellen. En of je nu 20, 30 of 50 bent, kun je ooit voorbereid zijn? Bij de meeste mensen pakt het uit in positieve zin uit. Er zijn uitzonderingen. En ook de meest doorgewinterde tripper kan opeens een helse ervaring meemaken.

Of je op je 15e minder voorbereid bent, of minder in staat een trip goed te verwerken, dat weet ik niet. Is dit te onderbouwen?

Je zou ook kunnen stellen dat als je jong bent je meer openstaat voor de mindblowing levenslessen die het je kan leren. Je beeld is nog veel minder vertroebeld door al wat je gedurende je leven als vanzelfsprekend en voor waarheid bent gaan zien. Moet je echt de eerste 20 of 25 van je levensjaren dwalen alvorens je mag zien wat het universum nog meer voor ongelofelijks in petto heeft naast het gebaande pad dat onze verheven westerse cultuur keurig voor je heeft uitgestippeld?

Het is een modern westers idee dat de combinatie jongeren/kinderen en psychedelica controversieel is, en kinderen aan de Ritalin zetten niet. In je jeugd wordt je continu aangeleerd om een braaf burger te zijn, te doen wat je gevraagd wordt en zo min mogelijk kritisch te zijn. Het pad richting spirituele zelfontwikkeling wordt afgeraden te betreden, want je zou maar eens aan iets anders waarde kunnen hechten dan aan het materiële.

Onze huidige cultuur is maar een detail in de totale geschiedenis van de mens. Een geschiedenis waarin het lang niet altijd even vanzelfsprekend is geweest dat je pas vanaf een bepaalde leeftijd toegang krijgt tot het scala aan plantmedicijnen dat de natuur ons biedt. Weten we het nu echt zoveel beter dan al die milennia oude beschavingen die veel meer in contact stonden met natuur en spirit?

Daarmee wil ik niet zeggen dat je dan maar snel LSD moet proberen, Hugo. Bedenk vooral waarom je het wilt doen. Bereid je grondig voor, en zorg dat er iemand bij je is die je volledig vertrouwt. Als je mooie kleurtjes wilt zien moet je geen LSD nemen maar naar de kermis gaan.

En over de MDMA. Met de hoeveelheid en frequentie van jouw gebruik zou ik een volwassene aanraden minstens een half jaar pauze te nemen. Je lichaam moet bijkomen. Maar gezien je leeftijd is je gebruik gewoon ronduit schokkend. Natuurlijk voelt het fijn, maar het is het niet waard.
Klik om te vergroten...
Heel mooi hoe je je bericht heb verwoord! Hier heb ik veel aan. Ik wil lsd gebruiken omdat het een ervaring is die heel bijzonder is en goede maar ook slechte ervaringen mee kan brengen. Ik denk dat als ik nog even wacht ik het wel zou kunnen doen. Bedankt voor je reactie!
s
smileysLid
01-01-2024, 00:00
#15
wapboy zei:
Voor de mooie kleurtjes .......en verder zou ik zeggen praat er eerst met je ouders over
Bekijk bijlage 14122
Klik om te vergroten...
Dat gaat helaas niet want die zijn tegen drugs. Ze weten dat ik het gebruik maar ze willen het soort van niet accepteren maar er zitten geen consequenties aan verbonden.
P
Pace LeyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Verstandige keus om te wachten hugo! Vergeet niet dat het op jou leeftijd heel normaal is om weinig zelfbeheersing en discipline te hebben. Dan krijg je dwaze toestanden zoals stoned worden in de schoolpauzes en veel te veel xtc gebruiken. Dat trekt bij veel jongeren wel voorbij maar zorg ervoor dat je het onschuldig wangedrag houd en verpest je toekomst en gezondheid er niet mee. Als mensen zeggen dat je er te jong voor bent, dan komt dat uit bezorgdheid en niet om je te plagen :) LSD is heel confronterend en het lijkt me een helse combinatie met een labiel puberbrein, weinig zelfbeheersing, vaak ook een wankel zelf- en wereldbeeld. Wat mensen hierboven ook al hebben gezegd - het effect is nauwelijks te beschrijven omdat je er geen voorstelling van kan maken als je het nooit ervaren hebt.
Ter lering en voorpret kun je ook eens een goed boek lezen over psychedelica. Misschien bevredigt dat voor nu ook je nieuwsgierigheid en lezen wordt niemand minder van.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Dunne zei:
Ik denk dat lsd een wat te zwaar middel is om het puur voor hallucineren te nemen. Je kunt er echt van in een andere wereld terecht komen. Ook hele enge werelden, 100x een enge droom. Hoe jonger je bent hoe lastiger dat is om te verwerken en te plaatsen.
Liever adviseer ik helemaal geen drugs aan je maar als je dan echt eens iets wil zien dat er eigenlijk niet is, is een LAGE dosis 2cb misschien beter. Lsd duurt ook 10 a 12 uren dus als je heel bad gaat zitje 12 uren aan vast. 12 uren in de meest vreselijke nachtmerrie blijven zal je geen goed doen.
Klik om te vergroten...
Hij laat zien hoe trips werken en wat je m kan nemen en hoe je je moet voorbereidden , heel leerzaam
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Samantha1980 zei:
Hij laat zien hoe trips werken en wat je m kan nemen en hoe je je moet voorbereidden , heel leerzaam
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de tip! :thumbsup:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#19
@Neo-Shulginist top verwoord weer!

Nu ben ik benieuwd of er ook een soort van terugweg is? Als je het te bont maakt op jonge leeftijd en je merkt psychische problemen, zeg maar 10 a 20 jaar later, kan je de hersenen terug op de juiste manier stimuleren door middel van medicatie/therapie/technieken of is dit definitief?
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
toen ik 15 was speelde ik runescape.
Lobbys verkopen in varrock 200gp ea.
Noobs pken in de wildy
etc etc..
Wat een mooie tijd was dat

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."