Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJe favoriete 2c-.

Je favoriete 2c-.

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb ervaring met 2-cb (lage dosering) en 2c-i (redelijke dosering)

2c-i was geweldig. heel intens qua visuals en toch ook heel erg filosofisch (erg ''eenheidsgevoel''), ik vond deze middelmatige dosis (ik had 17 mg) bijvoorbeeld een heel stuk visueler dan een redelijke dosis (zo'n 150ug) LSD.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mooie reacties, heb er veel aan, dank.

Als ik het zo allemaal lees dan komt 2c-I op mijn to do lijstje. :grin:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou hier graag je top 5 van de 2c's zien, welke vind je het fijnst, waarom. Wat zijn de onderlinge verschillen. Ik heb alleen nog 2c-B gebruikt, dus zou het mooi vinden om alle vergelijkingen en verschillen op een rijtje te zien. Lijkt me mooi als mensen hier een overzichterlijk en informatieve post voor kunnen maken, die mooi laat zien wat wat is met welk doel je wat zou kunnen nemen. Verschillen in doses onderling. En verschillende ervaringen, regeert het merendeel op elke stofje het zelfde of zijn er duidelijke verschillen kwa werking bij iedereen onderling. Lijkt me mooi om dat in dit topic aan het licht te brengen.

Please goede input, geen gezeik. :wave:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#4
De enige 2C die me blijft boeien is, terwijl de andere me maar een minieme geestelijke verruiming bieden:

2C-B: visueel spektakel, maar geestelijk nog vrij helder. Fantastisch voor een combo met LSD of mescaline.
Grootste nadeel dat je het nagenoeg niet oraal kan innemen (tenzij 's morgens, aangezien je maag absolúút leeg moet zijn om maar enige werking te bekomen), nasaal brandt het als de hel (en brengt het een aanzienlijke bodyload met zich mee), en anaal, tja, dat lijkt me de efficiëntste route voor 2C-B, maar aangenaam is het evenmin.

2C-C: echt saai.

2C-D: nog saaier.

2C-E op zich niet zo interessant, maar wel in combo met LSD of enkele uurtjes voor de Keta in te nemen. 2C-E op zich (en dit geldt m.i. wel voor alle 2C-familieleden) is maar saaitjes. Er komt zeker enige 'energie' vrij, maar je kan er nagenoeg niets mee te doen (i.t.t. tot bijvoorbeeld paddo's of LSD die je fantastische geestessprongen bezorgen).

2C-T-7: schijnt een ferm middel te zijn, maar om de één of andere reden heb ik hiervoor een te hoge tolerantie om enige werkzaamheid te bemerken.
Idem voor HOT-7 (waar 2C-T-7 structureel zeer nauw mee verbonden is): ik kan daar 50mg kan nemen en mezelf nog steeds op baseline situeren.

Ik het het dus wel gehad met de 2C-xen. Ze zijn gewoon mijn ding niet.
Misschien dat ik ooit nog eens 2C-I wil proberen als het op mijn weg komt, want daar zijn de recensies veel lovender van.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
ErnstJünger zei:
De enige 2C die me blijft boeien is, terwijl de andere me maar een minieme geestelijke verruiming bieden:

2C-B: visueel spektakel, maar geestelijk nog vrij helder. Fantastisch voor een combo met LSD of mescaline.
Grootste nadeel dat je het nagenoeg niet oraal kan innemen (tenzij 's morgens, aangezien je maag absolúút leeg moet zijn om maar enige werking te bekomen), nasaal brandt het als de hel (en brengt het een aanzienlijke bodyload met zich mee), en anaal, tja, dat lijkt me de efficiëntste route voor 2C-B, maar aangenaam is het evenmin.

2C-C: echt saai.

2C-D: nog saaier.

2C-E op zich niet zo interessant, maar wel in combo met LSD of enkele uurtjes voor de Keta in te nemen. 2C-E op zich (en dit geldt m.i. wel voor alle 2C-familieleden) is maar saaitjes. Er komt zeker enige 'energie' vrij, maar je kan er nagenoeg niets mee te doen (i.t.t. tot bijvoorbeeld paddo's of LSD die je fantastische geestessprongen bezorgen).

2C-T-7: schijnt een ferm middel te zijn, maar om de één of andere reden heb ik hiervoor een te hoge tolerantie om enige werkzaamheid te bemerken.
Idem voor HOT-7 (waar 2C-T-7 structureel zeer nauw mee verbonden is): ik kan daar 50mg kan nemen en mezelf nog steeds op baseline situeren.

Ik het het dus wel gehad met de 2C-xen. Ze zijn gewoon mijn ding niet.
Misschien dat ik ooit nog eens 2C-I wil proberen als het op mijn weg komt, want daar zijn de recensies veel lovender van.
Klik om te vergroten...

Dank, boeiende post. Heb zelf dan alleen 2cb gehad maar vond dat inderdaad ook al saai en je mist echt het spelen wat je wel kunt met acid bv. Alhoewel mijn laatste trip toch wel wat meer potentie leek te hebben dan vorige ervaringen met het goedje.

Zou je nog de genomen doses kunnen posten van de genoemde stoffen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben alleen bekend met 2c-b. Die vind ik te oppervlakkig, leuke visuals maar niet heel interessant verder. Bijna saai zelfs.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#7
2c-t7 staat bij mij op nummer 1, prachtig visueel spektakel, fractalvormen en een hele vriendelijke warme trip. is alleen de ergste 2c om te snuiven op het gebied van creperen van de pijn terwijl je trip inwerkt.

2c-i hele heftige trip opgehad, 25 mg geslikt en toen dat in begon te werken 6 mg bijgesnoven, nou dat ging een partij tekeer. enorm gedetailleerde tapijtvorming, gedetailleerde mystieke patronen. kan ook redelijk een mindfucker zijn in hoge hoeveelheiden. heeft ook wel een stimulerende werking qua energie. lange tijdsduur, dus beter! :grin:

2c-b leuk spul, alleen jammer dat het zo kort duurt en meestal wel abrupt eindigt.

2c-e vind ik een beetje een neutraal tintje hebben, had er niet echt patronen op, maar weer dat dingen allemaal warpden en transformeerdern, veel frutseltjes enzo. tevens ook een ongelovelijke bodyload(kan mss ook aan de hoeveelheid hebben gelegen,25mg) dat het niet meer prettig was

binnenkort ook maar even de t2,D proberen en me weer eens aan de E wagen.
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op het moment:

2C-I (erg fijn, lange duur, mild, geen last van bodyload, gewoon hele fijne aangename trips op had, licht stimulerend dus ook wat energie. Dosisrange gehad: 15 tot 28mg. Ook een paar keer op een party genuttigd; erg fijn. Vooral de lange duur is fijn, het werkt niet zomaar plots uit en wanneer het dan eindelijk uitwerkt is het wel mooi en over ook)

2C-B: Daar heb ik persoonlijk de meeste en geteld vanaf de eerste keer ook de langste ervaring mee, tot hoge dosissen aan toe, slechts 1x even een half uurtje misselijk van geweest. Dosisrange gehad 12+6mg tot 50mg. De eerste twee keer wel wat last van gewrichtspijnen, mn in m'n handen, maar dat treedt tegenwoordig niet meer op. Prachtige visuals op gehad, al met al vaak aangename, maar toch redelijk korte trips die ineens afgelopen zijn. Heb er toch ook redelijk wat van nodig. Meestal toch de voorkeur aan een langere trip, waardoor 2C-I hierboven staat.

2C-T2: Slechts één keer op tot nu toe (22+5mg), een volgende keer is wel zichtbaar aan de horizon, gezien er weer meer van het spul voor handen is hier. Maat had eerst nog 93mg over en dat is niet genoeg voor 4-5 personen, meestal het aantal mensen waarmee we spacen. Nu is er weer genoeg. Weet dat die ene trip, prettig warm en lang was, veel gelachen toen, geen last gehad van bodyload. Zat dus te twijfelen of ik deze boven of onder 2C-B zou zetten, toch maar eronder ivm weinig ervaring tov toch groot aantal fijne ervaringen met 2C-B. Een enkele keer moeite gehad met inslapen.

2C-T7: Twee keer op (23+8mg en 25,5mg ineens) , de 2e keer was recent en duurde erg lang (11+ uur) en de laatste uurtjes was ik alleen, tja dat is dan niet meer de ideale setting. Spacend naar huis in de metro en proberen te slapen maar het niet kunnen (zeldzaam voor mij na 2C'tjes; maar dit werkte dus gewoon nog). De eerste keer duurde het vrij lang voor dat het werkte en was het ook niet zo heftig, werkte toen ook een redelijk normale 7-8uur. Toen ook wel een beetje last van bodyload meen ik me te herinneren. Zou later toch nog hoger in de lijst kunnen komen te staan.

2C-E: Afgelopen vrijdagnacht voor het eerst op (19 + later nog 4mg); heftig spul, erg potent. Opzich wel fijn dat aspect, maar het is nog even wennen denk ik. De setting was niet helemaal top toen we de trip ingingen, in ieder geval, bij mij persoonlijk niet, mogelijk dat dat meespeelde in hoe de trip de eerste uren verliep. Best wel last van bodyload in het begin, niet echt misselijk maar wel een redelijk 'zwaar' gevoel op de maag, af en toe als ik op stond moest ik echt weer even gaan zitten, omdat als ik me zou inspannen, ik wist dat ik zou gaan kokhalzen oid. Was na een tijdje wel over en toe resteerde een fijne trip. Nog wat exploratie bij nodig, misschien dat het met een betere setting volgende keer al veel fijner valt. Weet dat ik de dosis dan iig nog niet ophoog, wordt gewoon iets vergelijkbaars.

2C-C: Een keer op, 20mg, was vrij mild, dat was de bedoeling ook wel. Het was op een hard techno feestje, ik had er net wat van binnen en wilde testen of het wel een 2C-tje was en dat is gelukt. Ook dit heeft nog wat exploratie nodig, maar als gezegd, vrij mild bij deze dosis in ieder geval.

Maar de volgorde kan in de toekomst dus nog wel veranderen, gezien het aantal 2C-tjes dat slechts 1 of 2x getest is.
2
2C-EmLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijkt me een goed plan, want hij is erg fijn :)
P
PsiloLid
01-01-2024, 00:00
#10
2C-B heb ik meer dan 10 jaar geleden voor het laatst gebruikt. en met veel plezier.
Ik hoor er steeds meer over.
Het blijft alleen wat lastig om de juiste verkopers te strikken.
2C-T7 vond ik een wat koude variant van 2C-B (beide in het legale tijdperk geprobeerd)

2C-I moet wel een gebeuren.

Leuk dat er meer over gesproken wordt op dit forum.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#11
DrippTone zei:
Zou je nog de genomen doses kunnen posten van de genoemde stoffen?
Klik om te vergroten...

Ik heb geen drugs-dagboek bijgehouden, dus kan zo de dosissen niet uit mijn mouw schudden, maar traditioneel volg ik bij de Erowid-dosissen altijd de 'heavy dose', omdat ik gewoonweg veel nodig heb van een stof om een gelijkaardig effect te voelen dat iemand met een milde dosis heeft. :smilingimp: Spijtig, maar 't is nu eenmaal zo.

Wat de 2C-xen betreft, overschrijdt ik meestal zelfs de aanbevelingen van op Erowid.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#12
#1 2cb: Gave duidelijke visuals, geen mindfuck en complete mentale helderheid.
#2 ?
#3 ?
#4 ?
#5 ?

De enige 2c-x die ik naast 2cb verder heb gehad was 2c-t-7 en dat was 2 malig waarvan de 2e keer 22mg nasaal, wat een belachelijk veels te harde trip op leverde. Had ook redelijk wat alcohol achter de kiezen :flushed: ! Misschien geef ik in de toekomst 2c-t-7 nog een kans met een geschikte set en setting.. :)
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#13
2c-i Lijkt me ook megachill, als ik dit zo lees hier.

Crave, crave :hearteyes:
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gevaarlijke actie Kees. Er zijn al mensen gestorven van 2ct7 te snuiven. 't Is volgens mij de gevaarlijkste 2c die er is..

Ik heb tot nu toe enkel ervaring met 2cb en 2cc.

2cb: 't is niet zo een drug voor mij. Iedereen heeft het over de spectaculaire visuals, maar ik krijg op 35 mg 2cb nog minder visuals dan op 50-60 mics LSD.

2cc: vond ik mentaal erg helder en kreeg er ook een erg fijne MDMA-achtige bodyrush van. Visueler dan 2cb vind ik. Ik ga hier binnenkort nog wat mee experimenteren in verschillende settings.

Wat me opvalt is dat de effecten van 2c's erg verschillen per persoon. Dus je zal zelf moeten uitzoeken welke voor je de fijnste is :).
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Soma zei:
2cb: 't is niet zo een drug voor mij. Iedereen heeft het over de spectaculaire visuals, maar ik krijg op 35 mg 2cb nog minder visuals dan op 50-60 mics LSD.
Klik om te vergroten...
pluggen. :wink:

Soma zei:
Wat me opvalt is dat de effecten van 2c's erg verschillen per persoon. Dus je zal zelf moeten uitzoeken welke voor je de fijnste is :).
Klik om te vergroten...
Ja maar zoals ik het hier lees is het voor sommige dan weer wel een beetje het zelfde. Het is altijd leuk om ze zo naast elkaar te zien en de verschillen te horen van de verschillende gebruikers. Ik heb zo het idee nu dat 2c-I het meest de moeite waard is, misschien werkt het voor mij anders maar misschien wel net zo en dan heb ik er toch wat aan gehad. Ik zie het een beetje als een gobale kaart van wat wat is. Maar je moet dan inderdaad altijd nog uitvinden welke voor jou persoonlijk de fijnste is inderdaad.
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#16
Soma zei:
Gevaarlijke actie Kees. Er zijn al mensen gestorven van 2ct7 te snuiven. 't Is volgens mij de gevaarlijkste 2c die er is...
Klik om te vergroten...

de keren dat ik 2ct7 heb gebruikt, heb ik het altijd gesnoven hoor. je moet het alleen niet in kees klapkaak hoeveelheiden doen :P
ik doe zelf altijd 14-17mg nasaal van 2ct7.
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Soma & Underworld

Het was ook gevaarlijk maar ik had de nasale dosering niet gecheckt op erowid, en ging er vanuit dat na 44mg 2c-t-7 oraal, 22mg nasaal niets zou voorstellen. Plus ik was in redelijk beschonken toestand! Of is dat geen excuus? :stoned:

Ik schrok ook best en was blij dat ik het overleefd had, nadat ik op erowid las dat +- 35mg 2c-t-7 als fatality (dus met dodelijke afloop) stond. :flushed:
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb enkel 2c-b geprobeert dus die is voor mij nummer 1.

an sich is het inderdaad een vrij saai middel, met wat maten is het wel uren lachen geblazen.
icm mdma is het een stuk trippender (als dat een woord is) en dat is zeker de leukste combinatie die ik ooit genomen heb (het bleef alleen niet bij die twee :flushed: )
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kees Klapkaak zei:
@Soma & Underworld

Het was ook gevaarlijk maar ik had de nasale dosering niet gecheckt op erowid, en ging er vanuit dat na 44mg 2c-t-7 oraal, 22mg nasaal niets zou voorstellen. Plus ik was in redelijk beschonken toestand! Of is dat geen excuus? :stoned:

Ik schrok ook best en was blij dat ik het overleefd had, nadat ik op erowid las dat +- 35mg 2c-t-7 als fatality (dus met dodelijke afloop) stond. :flushed:
Klik om te vergroten...
maar je bent er nog en daar gaat het om :wink:
hoop dat je er wijzer van bent geworden..
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Idd, je hebt het gelukkig toch overleefd :wink:. En zoals ik al zei, kunnen reacties op 2c's erg verschillen dus niet iedereen zal er zomaar van sterven. Ik heb ook gelezen dat 2ct7 een MAO-remmende werking had en dat er daarom ook mensen zijn gestorven aan de combi MDMA + 2ct7, maar op bluelight zijn er blijkbaar mensen die het alsnog combineren en het ook overleven.

@Dripptone

Dat pluggen heb ik al gedaan met een spuitje. Ik heb toen 20 mg gebruikt denk ik. Had er veel van verwacht omdat ik vaak hoor dat pluggen zoveel harder is, maar dat was bij mij dus niet het geval. Heb ook eens een zegel (shiva) rectaal gestoken, maar dat werkte ook niet zo hard als ik had gehoopt. Ik weet niet, dat rectaal drugs gebruiken werkt precies niet goed bij mij. Mss moet ik eerst eens een anaaldouche nemen fzo :tongueout:. Maarja, 2cb kan ik op dit moment niet zomaar aangeraken in poedervorm dus daar ga ik voorlopig ook niet mee kunnen experimenteren. Met 2cc kan dat later wel nog.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."