#1
ach ja wellicht zijn er anderen die het lezen en willen weten. Ganjaman zoekt het maar zelf uit :P
Daar moet ik je volledig gelijk in geven! Misschien beter gezegd: ik geloof niet dat de overheid denkt dat middelen als een NBOME, 2C-P of 6-APB ook maar enige medische toepassing kunnen hebben en dat dat de reden is om deze middelen onder de Geneesmiddelenwet te laten vallen.Mindless zei:Is 6-APB niet vergelijkbaar met MDMA? (entactogeen) Met MDMA is in ieder geval aangetoond dat het mensen met PTSS kan helpen.
ooscaar zei:Daar komt natuurlijk nog eens bij dat ik me wel afvraag hoe middelen als NBOME, 2C-P, of 6-APB als geneesmiddel gebruikt moeten worden
ooscaar zei:Klinkt logisch inderdaad, want als je iets niet zomaar zonder onderbouwing onder de Opiumwet mag laten vallen, mag je iets ook niet zomaar zonder onderbouwing onder de Geneesmiddelenwet laten vallen
In de basis ben ik het hier wel mee eens, ware het niet dat er genoeg middelen onder de opiumwet vallen waarvan ook niet voldoende is aangetoond dat ze geen medische waarde hebben. RC's die uiteindelijk in de opiumwet worden opgenomen komen daar meestal niet omdat er voldoende is aangetoond dat het medische waarde heeft, maar komen daar omdat ze in enen populaire recreationele drugs zijn geworden en dat kan volgens de huidige wetgeving niet de bedoeling zijn.SmartieAndMe zei:Tsja het is dus niet geheel zonder onderbouwing en ik snap eigenlijk best waarom het er onder viel. Als een middel een psychoactieve werking heeft, kan het dus ook mogelijk als geneesmiddel worden ingezet en bij al die middelen is nog niet voldoende aangetoond dat het geen medische waarde heeft.
Psychedelibee zei:Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.
Ik weet dat je ook geen voorstander bent hoor van het huidige systeem. Ik wilde ook alleen maar aangeven dat het aantonen of iets medische toepassingen heeft in het huidige systeem blijkbaar geen voorwaarde is voor het verbieden van iets.SmartieAndMe zei:Ik ben ook absoluut niet voor verbieden en het huidige systeem van handhaven past niet meer bij deze tijd. Ik bedoelde alleen aan te geven dat ik ook niet vind dat de RC's zo vrij te koop moeten zijn als ze nu zijn. Als er voldoende informatievoorziening bij komt, wordt het al een ander verhaal.
Het heeft zeker ook zijn positieve kanten, maar toch vind ik het nog steeds redelijk bizar dat de huidige drugswetgeving zogenaamd gebaseerd is op mensen beschermen tegen het gebruik van 'gevaarlijke' middelen en dat dit als gevolg heeft dat er een heel scala aan nieuwe drugs op de markt zo goed als vrij verkrijgbaar zijn, maar die potentieel nog meer schade aan de gebruiker kunnen toedoen dan de klassieke drugs. Vanuit het oogpunt van maatschappelijke gezondheid lijkt het mij niet een bijzonder wenselijke situatie.SmartieAndMe zei:Psychedelibee zei:Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.
Dat maakt het aan de andere kant ook weer positief. Als de klassieke drugs nooit verboden waren geweest, was er waarschijnlijk ook niet een groep mensen geweest die alle varianten en analogen zou gaan testen (ook al is het ongereguleerd en ongecontroleerd). Het heeft wel een internet vol met gebruikerservaringen opgeleverd wat in de toekomst voor de medische toepassing van NPS weer van waarde kan zijn.
Volgens deze redenatie is LSD net zulke linke soep, op fataliteit na. :PJMThomas zei:Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.
Fool zei:redelijk vaak
Fool zei:Volgens deze redenatie is LSD net zulke linke soep, op fataliteit na. :PJMThomas zei:Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.
Nouja, als je een klein beetje moeite doet kom je meer dan genoeg blotters tegen met 25X'jes erop hoor.JMThomas zei:De N-BOMe serie wordt meestal in poedervorm (1gram zakken) verkocht op RC sites (heb zelf toevallig 2 zakjes thuis liggen).
LSD gelukkig meestal op blottertjes van wat ik persoonlijk ben tegen gekomen. :P
Gelukkig worden de NBOMes soms ook als blotters verkocht, je zult alleen iets meer moeten zoeken daarnaar. Zelf koop ik in ieder geval geen stoffen in poedervorm die onder de 5mg actief zijn. Als je dat wel doet moet je er heel voorzichtig mee omgaan en het bij voorkeur in water/alcohol oplossen.
Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat die poeders vrij link zijn, gelukkig zijn mensen redelijk vaak snugger genoeg om dat zelf ook te bedenken. :P
Ganjaman181 zei:Waarom kan je dit dan nergens op betrouwbare sites kopen?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."