Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet geregistreerde psychedelica

Niet geregistreerde psychedelica

41 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ach ja wellicht zijn er anderen die het lezen en willen weten. Ganjaman zoekt het maar zelf uit :P
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Is 6-APB niet vergelijkbaar met MDMA? (entactogeen) Met MDMA is in ieder geval aangetoond dat het mensen met PTSS kan helpen.
Klik om te vergroten...
Daar moet ik je volledig gelijk in geven! Misschien beter gezegd: ik geloof niet dat de overheid denkt dat middelen als een NBOME, 2C-P of 6-APB ook maar enige medische toepassing kunnen hebben en dat dat de reden is om deze middelen onder de Geneesmiddelenwet te laten vallen. :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha ja, nu snap ik je. :wink:

Het is best triest dat dat de reden is dat vele mensen die lijden door bepaalde klachten niet in contact komen met potentiële medicijnen die een echt verschil kunnen maken. Ik kan me voorstellen dat 1 mdma ervaring (onder toezicht of niet) iemand uit een diep dal kan trekken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is inderdaad best triest dat middelen zoals MDMA of psychedelica zijn afgeschreven als middelen die nul medische toepassingen hebben, terwijl inmiddels is aangetoond dat er zeker op geestelijk vlak wel degelijk toepassingen zijn. Gelukkig komt onderzoek hiernaar bij mensen weer langzaam op gang.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
ooscaar zei:
Daar komt natuurlijk nog eens bij dat ik me wel afvraag hoe middelen als NBOME, 2C-P, of 6-APB als geneesmiddel gebruikt moeten worden
Klik om te vergroten...

Ach ja LSD, MDMA en ketamine lijken ook van waarde te zijn als geneesmiddel of therapeutisch hulpmiddel. De kans bestaat toch best dat een middel als NBOME of 2C-P ook een medische waarde kan hebben.

ooscaar zei:
Klinkt logisch inderdaad, want als je iets niet zomaar zonder onderbouwing onder de Opiumwet mag laten vallen, mag je iets ook niet zomaar zonder onderbouwing onder de Geneesmiddelenwet laten vallen
Klik om te vergroten...

Tsja het is dus niet geheel zonder onderbouwing en ik snap eigenlijk best waarom het er onder viel. Als een middel een psychoactieve werking heeft, kan het dus ook mogelijk als geneesmiddel worden ingezet en bij al die middelen is nog niet voldoende aangetoond dat het geen medische waarde heeft.

Daarnaast zijn het risicovolle middelen en zouden ze wat mij betreft ook niet zomaar zonder informatie op internet te bestellen moeten zijn, enige wettelijke bescherming zou dus niet overdreven zijn zodat mensen het niet zomaar in hun mik steken. Al is de geneesmiddelenwet niet helemaal de juiste wet om de middelen mee te controleren..
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daar heb je gelijk in, maar voordat iets als een voedingsmiddel of als een voedingssupplement verkocht mag worden, moet het ook aan eisen voldoen. Ook als research chemicals legaal verkrijgbaar zijn, mogen ze niet zomaar in de smartshop verkocht worden voor menselijke consumptie. Ook zonder de Geneesmiddelenwet lijkt het me duidelijk dat je deze middelen niet zomaar kunt nemen alsof het alcoholvrij bier is. Al met al kunnen we blij zijn met de uitspraak van het Europees Jof :)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar heb je ook zeker gelijk in, echter zit er wel een verschil tussen jonge kaas en 25i-nBOMe.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Tsja het is dus niet geheel zonder onderbouwing en ik snap eigenlijk best waarom het er onder viel. Als een middel een psychoactieve werking heeft, kan het dus ook mogelijk als geneesmiddel worden ingezet en bij al die middelen is nog niet voldoende aangetoond dat het geen medische waarde heeft.
Klik om te vergroten...
In de basis ben ik het hier wel mee eens, ware het niet dat er genoeg middelen onder de opiumwet vallen waarvan ook niet voldoende is aangetoond dat ze geen medische waarde hebben. RC's die uiteindelijk in de opiumwet worden opgenomen komen daar meestal niet omdat er voldoende is aangetoond dat het medische waarde heeft, maar komen daar omdat ze in enen populaire recreationele drugs zijn geworden en dat kan volgens de huidige wetgeving niet de bedoeling zijn.

Uiteindelijk zou het goed zijn als alle psychoactieve stoffen gewoon gereguleerd worden, maar dan wel via een wet die het niet verbiedt maar zich richt op kwaliteit en informatie voorziening. Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben ook absoluut niet voor verbieden en het huidige systeem van handhaven past niet meer bij deze tijd. Ik bedoelde alleen aan te geven dat ik ook niet vind dat de RC's zo vrij te koop moeten zijn als ze nu zijn. Als er voldoende informatievoorziening bij komt, wordt het al een ander verhaal.

Psychedelibee zei:
Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.
Klik om te vergroten...

Dat maakt het aan de andere kant ook weer positief. Als de klassieke drugs nooit verboden waren geweest, was er waarschijnlijk ook niet een groep mensen geweest die alle varianten en analogen zou gaan testen (ook al is het ongereguleerd en ongecontroleerd). Het heeft wel een internet vol met gebruikerservaringen opgeleverd wat in de toekomst voor de medische toepassing van NPS weer van waarde kan zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
LSD in poeder of kristal vorm zul je niet snel tegenkomen inderdaad, dan zul je de chemicus moeten kennen.

Gelukkig worden de NBOMes soms ook als blotters verkocht, je zult alleen iets meer moeten zoeken daarnaar. Zelf koop ik in ieder geval geen stoffen in poedervorm die onder de 5mg actief zijn. Als je dat wel doet moet je er heel voorzichtig mee omgaan en het bij voorkeur in water/alcohol oplossen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
SmartieAndMe zei:
Ik ben ook absoluut niet voor verbieden en het huidige systeem van handhaven past niet meer bij deze tijd. Ik bedoelde alleen aan te geven dat ik ook niet vind dat de RC's zo vrij te koop moeten zijn als ze nu zijn. Als er voldoende informatievoorziening bij komt, wordt het al een ander verhaal.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat je ook geen voorstander bent hoor van het huidige systeem. Ik wilde ook alleen maar aangeven dat het aantonen of iets medische toepassingen heeft in het huidige systeem blijkbaar geen voorwaarde is voor het verbieden van iets.

SmartieAndMe zei:
Psychedelibee zei:
Wat het geheel eigenlijk extra absurd maakt is dat de hele RC markt er zeer waarschijnlijk niet was geweest als de bekende drugs niet zo zwaar verboden zouden zijn.
Klik om te vergroten...

Dat maakt het aan de andere kant ook weer positief. Als de klassieke drugs nooit verboden waren geweest, was er waarschijnlijk ook niet een groep mensen geweest die alle varianten en analogen zou gaan testen (ook al is het ongereguleerd en ongecontroleerd). Het heeft wel een internet vol met gebruikerservaringen opgeleverd wat in de toekomst voor de medische toepassing van NPS weer van waarde kan zijn.
Klik om te vergroten...
Het heeft zeker ook zijn positieve kanten, maar toch vind ik het nog steeds redelijk bizar dat de huidige drugswetgeving zogenaamd gebaseerd is op mensen beschermen tegen het gebruik van 'gevaarlijke' middelen en dat dit als gevolg heeft dat er een heel scala aan nieuwe drugs op de markt zo goed als vrij verkrijgbaar zijn, maar die potentieel nog meer schade aan de gebruiker kunnen toedoen dan de klassieke drugs. Vanuit het oogpunt van maatschappelijke gezondheid lijkt het mij niet een bijzonder wenselijke situatie.

Daarbij moet ik wel zeggen dat je je kunt afvragen of er niet soortgelijke analogen op de markt waren gekomen of getest als bepaalde klassieke drugs niet vanaf het begin waren afgeschreven als drugs zonder medische waarde. Neem de psychedelica, als die vrij waren gegeven voor de farmaceutische industrie om onderzoek te doen naar de medische toepasbaarheid binnen de geestelijke gezondheidszorg, is het best aannemelijk dat ze nog steeds dezelfde analogen op bijvoorbeeld psilocybine en LSD hadden ontwikkeld. Dit gebeurt met alle andere medicijnen immers ook, hoeveel verschillende benzo's heeft de farmaceutische industrie inmiddels wel niet ontwikkeld terwijl ze ook hadden kunnen stoppen bij de eerste die succesvol was.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Los van de discussie.

Van wat ik op school heb geleerd (psychologie) is er een extreem hoge correlatie met de leeftijd waarop mensen beginnen met 'verslavende middelen' en de kans op misbruik en verslaving, alcohol en roken vallen hier ook onder.
Lang verhaal kort, de kans dat je jezelf kwijt raakt in deze middelen is vele malen groter wanneer je er op je 18e mee begint in vergelijking met bijvoorbeeld wanneer je er op je 21e mee begint, die 3 jaar wachten maken al een gigantisch verschil i.v.m. de ontwikkeling van de hersenen, het puberbrein is nou eenmaal veel impulsiever omdat deze nog niet volledig ontwikkelt is.

Zodra je in het gebied van RCs duikt komt er een gigantische hoeveelheid stoffen tot je beschikking die je vanuit je luie stoel kunt bestellen, veel mensen zijn zich er niet zelfbewust van maar er is veel zelfdiscipline voor nodig om geen impulsieve aankopen te doen, net als bij lekker eten, zodra het eenmaal in je huis ligt is de kans groot dat het binnen korte termijn naar binnen gaat. :P

Als ik zelf op mijn 18e mezelf toegang zou verschaffen tot grote hoeveelheden zeer prettige en makkelijk toegankelijke snoepjes zou ik waarschijnlijk op dat moment en vandaag de dag nog steeds elke dag met mijn handjes in de snoeptrommel zitten en had mijn leven er nu waarschijnlijk wel een beetje anders uit gezien.

Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#13
JMThomas zei:
Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.
Klik om te vergroten...
Volgens deze redenatie is LSD net zulke linke soep, op fataliteit na. :P
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Fool zei:
redelijk vaak
Klik om te vergroten...

Helaas 'redelijk vaak', ik had liever gezien dat daar 'altijd' had gestaan... Als iedereen slim genoeg was, was het geen probleem om 25Xjes in poedervorm te verkopen, maar in deze wereld zijn zakken van een gram gewoon levensgevaarlijk..
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fool zei:
JMThomas zei:
Het is je eigen leven en vanaf je 18de ben je volgens de wet gewoon volwassen maar wel een belangrijk gegeven om in je achterhoofd te houden als je het mij vraagt.
Als je er ook aan begint, lees je altijd goed in. De N-BOMe serie is bijvoorbeeld linke boel, die zijn onder de milligram al aardig actief, van huidcontact of een briesje wind kun je al snel een trip binnen krijgen van 10uur+ plus.
Er zijn dan ook al veel gevallen bekend van dood als gevolg van overdosering rond deze serie.
Klik om te vergroten...
Volgens deze redenatie is LSD net zulke linke soep, op fataliteit na. :P
Klik om te vergroten...


De N-BOMe serie wordt meestal in poedervorm (1gram zakken) verkocht op RC sites (heb zelf toevallig 2 zakjes thuis liggen).
LSD gelukkig meestal op blottertjes van wat ik persoonlijk ben tegen gekomen. :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
JMThomas zei:
De N-BOMe serie wordt meestal in poedervorm (1gram zakken) verkocht op RC sites (heb zelf toevallig 2 zakjes thuis liggen).
LSD gelukkig meestal op blottertjes van wat ik persoonlijk ben tegen gekomen. :P
Klik om te vergroten...
Nouja, als je een klein beetje moeite doet kom je meer dan genoeg blotters tegen met 25X'jes erop hoor. :)

Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat die poeders vrij link zijn, gelukkig zijn mensen redelijk vaak snugger genoeg om dat zelf ook te bedenken. :P
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gelukkig worden de NBOMes soms ook als blotters verkocht, je zult alleen iets meer moeten zoeken daarnaar. Zelf koop ik in ieder geval geen stoffen in poedervorm die onder de 5mg actief zijn. Als je dat wel doet moet je er heel voorzichtig mee omgaan en het bij voorkeur in water/alcohol oplossen.
Klik om te vergroten...

Normaal gesproken ik zelf ook niet, ben er als de dood voor, zelfs met mijn mondkapje, veiligheidsbrilletje en witte jasje aan.
Maar in dit geval was het te koop voor *KNIP* (Bedenk me net dat er geen prijzen vermeld mogen worden, dom!) i.v.m. dat het 1juli op de opiumlijst komt te staan, als je nagaat dat het volgens erowid op silk road al snel zo'n 20x zoveel per gram kost kon ik de verleiding niet weerstaan. :hearteyes:

Het zit op het moment veilig in een doosje met slot er op maar ben wel van plan het zo snel mogelijk te mengen met wat liters propyleengycol, ik ben ook niet van plan het in huis te bewaren. :rolleyes:

Maar ik ben het inderdaad wel met je eens dat die poeders vrij link zijn, gelukkig zijn mensen redelijk vaak snugger genoeg om dat zelf ook te bedenken. :P
Klik om te vergroten...

Een paar mensen toch blijkbaar niet snugger genoeg, vertrouw sowieso geen pubers met drugs. :P
G
Ganjaman181Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik doelde juist nie op RCs. Alexander Shulgin heeft hondert tallen aan psychedelica gemaakt. Veel daar van zijn geen RCs en staan ook niet op de opium lijst.
Waarom kan je dit dan nergens op betrouwbare sites kopen?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als het gaat om psychoactieve stoffen die nog niet genoeg onderzocht zijn om ze onder bijvoorbeeld de Opiumwet te laten vallen, gaat het per definitie wel om research chemicals. Omdat deze stoffen nog niet genoeg onderzocht zijn, mogen ze ook niet zomaar verkocht worden voor menselijke consumptie als bijvoorbeeld een voedingssupplement of een smartdrug. Wat je dan vaak ziet, is dat deze middelen verkocht worden onder het mom van onderzoek of als bijvoorbeeld badzout. En dan hebben we het dus over de welbekende vendors van research chemicals.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganjaman181 zei:
Waarom kan je dit dan nergens op betrouwbare sites kopen?
Klik om te vergroten...

Er is geen controle op, en de verkoop wordt vaak ook niet gedaan door professionele labs zoals dat in de farma gebeurd. Je kunt er dus nooit vanuit gaan dat je stof 100% zuiver is en daarnaast kun je er ook niet vanuit gaan dat de verkoper geen fouten maakt. Er zijn wel meer verhalen bekend over het verwisselen van zakjes/labels.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."