Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRC's tegen pijn

RC's tegen pijn

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo beste DF'ers..

Een vriendin van mij heeft enorm veel last van haar knieën, ik weet niet wat precies maar we heeft constant een zeurende pijn. Verschillende operaties hebben niets uitgemaakt.

Toch zou ze graag af en toe eens zonder pijn leven, ze heeft thuis van die pijnstillende pleisters etc.
Maar enkele weken geleden hebben we samen 4-FMP gedaan (haar eerste keer) en als bij wonder was haar pijn voor enkele uren verdwenen. Hoe kan dit?

Zijn er enkele RC's tegen de pijn die niet (veel) psychoactief zijn vooral tegen de pijn?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat een nare kwaal. :(

Kan het niet zijn dat ze compleet afgeleid was van de pijn door het euforische gevoel? Heeft ze hetzelfde effect met mdma?
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het was haar eerste ervaring met drugs dus ik weet niet of ze dit ook met mdma heeft.

Ik denk dat ze sowieso niet afgeleid geweest was want we hebben een uurtje gewandeld en normaal kan ze niet meer wandelen na een kwartier en moet ze op mij steunen.
De dag erna waren haar knieën wel heel erg gezwollen omdat zeze overbelast heeft en kon ze amper wandelen. Dus de pijn dat zij heeft verdwijnt niet als je even afgeleid bent :(
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kwam dat niet gewoon door een klap endorfine? Ik merk hetzelfde tijdens potjes sparren, een tijdje na de pot gaat ineens vanalles zeer doen. :P

En ja, je hebt opiaat RC's, maar het lijkt me nogal linke soep om daar zelf mee te gaan prutsen. :(
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Kwam dat niet gewoon door een klap endorfine? Ik merk hetzelfde tijdens potjes sparren, een tijdje na de pot gaat ineens vanalles zeer doen. :P

En ja, je hebt opiaat RC's, maar het lijkt me nogal linke soep om daar zelf mee te gaan prutsen. :(
Klik om te vergroten...
Zeker met het vooruitzicht dat je nog lang/altijd met die pijn gaat moeten lopen.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja Fool zou best wel kunnen! Tis natuurlijk allemaal gissen maar tzal in ieder geval in die richting zijn.
De opiaten zou ze gewoon gebruiken om af en toe eens zonder pijn te zitten.
Zal eens wat ODT bestellen of anders gewoon wat pijnstillers op doktersvoorschrif vragen (Leuk voor mij :grin:)

Even nog een offtopic vraagje, als je enorme faalangst hebt en je neemt tijdens de examenperiode elke dag pyrazolam, dan zal er waarschijnlijk afhankelijkheid ontstaat maar na de "kuur" komt de faalangst dan eens zo hard terug of blijft ie op hetzelfde niveau ervoor?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmmm dubbel dit. De paar uurtjes zonder pijn moeten wel blijven opwegen tegen de uitgestelde pijn die je vriendin er de volgende dag extra bij krijgt + de pijn van het overbelasten (en het risico dat overbelasting eventueel herstel nog moeilijker maakt)

Kun je niet naast RC's wat 'veiliger' dingen proberen zoals cbd olie? Dit zal de pijn niet wegnemen maar er is genoeg op de markt wat het potentieel terug kan brengen naar een draaglijk niveau op een dagelijkse basis.

Wat de faalangst betreft (ik neem aan dat dat je eigen faalangst is) die is waarschijnlijk weer terug bij af als je stopt met de pyrazolam. Als je enig idee hebt waar de faalangst vandaan komt, vaak zijn het onderliggende problemen, zou ik dat aanpakken. Zelf of met een professional. Dan heb je er ook iets aan voor de lange termijn. Ik heb zelf een cursus gevolgd op de middelbare die zeer effectief is gebleken, wij werkten in groepsverband oa met meditatie en ademhalingsoefeningen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik snap nooit zo goed waarom mensen met serieuze klachten graag voor eigen dokter willen gaan spelen. Je kunt hiervoor gewoon naar een arts gaan en die zal gaan kijken naar passende medicatie of therapie. Dan sta je ook onder controle van arts en is de kans minder groot dat het allemaal uit de hand gaat lopen. Ik denk dat pijn wellicht echt met medicatie opgelost moet gaan worden, faalangst daarentegen eerder met therapie of meditatie bijvoorbeeld.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja natuurlijk moeten er meer voordeel als nadelen aan verbonden zijn.
Maar als ze wat opiaten neemt we gewoon een gezellig avondje tv kijken zonder pijn dan is dat ookal hemels voor haar.

Die faalangt is niet voor mij maar zij is wel al in behandeling bij een psych geweest en het helpt niet.
Ze heeft alleen faalangst voor examens, en ze doet 2 vakken voor het 3de jaar opnieuw omdat ze niet naar haar examen durft te gaan. En als ze gaat moet ze overgeven na 5minuten.
Dus ze moer gewoon deze 2 vakken nog doen en dan heeft ze haar diploma.

Ik weet ook dat pyra veel minder wazig is dan andere benzo's daarom geniet deze mijn voorkeur

De dokter had haar al xanax voorgeschreven maar daar werd zo heel erg slaperig van.
Ook had de dokter haar eens 4 weken anti depressieve laten nemen voor haar examens om haar gevoelens wat af te vlakken maar dit hielp ook niet
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ze al vanalles via de dokter geprobeerd heeft tegen faalangst is pyrazolam wellicht een optie inderdaad. Dit is echt een angstremmer zonder er heel duf van te worden.

Uiteindelijk denk ik nog steeds dat faalangst op de lange termijn niet met medicatie op te lossen is, maar heel praktisch voor de examens nu kan het wel helpen. Je zegt dat ze alleen faalangst voor examens heeft, waarschijnlijk omdat dit nu belangrijke en stressvolle zaken in haar leven zijn. Maar eenmaal klaar met school komt daar wellicht weer iets anders voor in de plaats waarvoor ze dan faalangst gaat krijgen. Komt het weer terug dan zal ze toch naar een structurele oplossing moeten gaan zoeken.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik merk hetzelfde. Ik heb helaas een progressieve spierziekte en dus dagelijks last van spierpijn. Als ik een stimulant gebruik of dronken ben heb ik vrijwel nergens last van, om de dag erna de klap te krijgen.

Ik denk dat het inderdaad door endorfines/adrenaline komt, aangezien voor zo ver ik weet de meeste stimulanten niet direct een verdovende werking hebben. Als ik speed gebruik kan ik veel makkelijker zonder pijnklachten doorgaan.

Nadeel is dus dat de klap erna harder is. Je gaat verder dan je eigenlijk zou kunnen gaan en daar moet je altijd de tol voor betalen. Functioneel gebruik van drugs of RC's is dan ook absoluut niet verstandig omdat de crash nog harder is dan wanneer je gewoon gebruikt. Het verslavingsrisico is vele malen groter. Doe dit dus altijd in samenspraak met een arts en niet zelf. Er zijn genoeg middelen die een avondje pijnvrij kunnen veroorzaken maar dus wel met de risico's van dien.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
LoveQuality zei:
Maar enkele weken geleden hebben we samen 4-FMP gedaan (haar eerste keer) en als bij wonder was haar pijn voor enkele uren verdwenen. Hoe kan dit?
Klik om te vergroten...
Amfetaminen zijn uitstekende pijnstillers. Maar niet voor de lange termijn.

LoveQuality zei:
Zijn er enkele RC's tegen de pijn die niet (veel) psychoactief zijn vooral tegen de pijn?
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen O-desmethyltramadol. Zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb ook vaak last van allerlei pijntjes en Tramadol HCL verricht wonderen voor mij.
L
LoveQualityLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hee bedanke iedereen voor de reacties.

Ik ga ze toch geen RC opiaten geven aangezien de kans op verslaving toch wat te hoog is.
Zij is totaal niet verslavingsgevoelig maar ik/zij willen het risico toch niet lopen.
Functioneel gebruik is altijd gevaarlijk he!

Ik heb de reacties die jullie gegeven hebben met haar besproken en in heel haar leven heeft ze nooit faalangst gehad behalve bij examens en studeren voor examens.
Het onderliggende probleem is heel moeilijk aan te pakken, dus gaan de voor de tijdelijke oplossing en dat is 3 weekjes pyrazolam :) (Als het werkt als gewenst)

Vandaag wordt men bestelling al geleverd, UK gaat toch een pak sneller dan vanuit Spanje :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."