Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZal de lage dosering 2cb werken?

Zal de lage dosering 2cb werken?

27 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeden dag forumleden!
Ik heb een vraagje. Ik ben nog een “beginner” met 2cb. Ik heb de 2cb bij toeval toen der tijd kunnen aanschaffen omdat een “kennis” het in zijn schoot geworpen kreeg. Ik heb geen weegschaal om te doseren en had dus capsules met 18-19 mg 2cb kant en klaar gekregen. Om een andere dosering te nemen had ik de 2cb in vodka opgelost zodat ik het in een spuitje kon doseren. Gaat prima!
Nu heb ik (helaas) nog maar 1 capsule over en nog +/- 4 mg 2cb in mijn vodka flesje.
Als ik de laatste capsule ook oplos in vodka en samen doe bij die 4 mg heb ik nu +/- 22-23 mg 2cb over.
Met de dosering van 18-19 mg had ik een leuke trip! Het had wat sterker gemogen en met wiet erbij werd het dat ook. De tweede keer had ik dus zo een 14-15 mg genomen en gelijk met wiet. Beviel ook goed!
Omdat ik bij god geen flauw idee heb of en wanneer ik weer aan 2cb kan komen wil ik er zuinig mee doen. Stel ik deel die 22-23 mg die ik over heb in tweeen en neem dus 11-12 mg. Denken jullie dat die lage dosering ĂĽberhaupt iets doet?
Ik ben van plan er weer een jointje bij te roken om het te versterken.
Een volledige “trip” zal het natuurlijk niet worden, dat snap ik maar zal ik met 10 a 11/12 mg wel een leuke avond hebben? Of is het zonde en bewaar ik de capsule voor een goede trip over en poosje?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sparen. 22mg kan je wel een leuke ervaring bezorgen. 2 x 11 gaat misschien 2 x een net niet ervaring worden en veel minder interessant. Je gaat wel iets voelen maar zeker geen noemenswaardige effecten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekZ zei:
Sparen. 22mg kan je wel een leuke ervaring bezorgen. 2 x 11 gaat misschien 2 x een net niet ervaring worden en veel minder interessant. Je gaat wel iets voelen maar zeker geen noemenswaardige effecten.
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik zelf ook al. Dan bewaar ik het! Ik hoop wel dat ik tzt wat meer kan bemachtigen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Dat dacht ik zelf ook al. Dan bewaar ik het! Ik hoop wel dat ik tzt wat meer kan bemachtigen.
Klik om te vergroten...

Ik zit met hetzelfde probleem en de bronnen worden met de jaren ingekort voor dit stofje. Ik zag bij een RC vendor 2c-D en 2c-C en op andere fora zijn mensen van mening dat deze wel iets toevoegen/versterken van de 2cb trip in combi natuurlijk. Denk dat ik het daarop es gooi.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekZ zei:
Ik zit met hetzelfde probleem en de bronnen worden met de jaren ingekort voor dit stofje. Ik zag bij een RC vendor 2c-D en 2c-C en op andere fora zijn mensen van mening dat deze wel iets toevoegen/versterken van de 2cb trip in combi natuurlijk. Denk dat ik het daarop es gooi.
Klik om te vergroten...
Denk dat je dan het beste 2C-D kunt hebben. Omdat die sowieso qua effect nog het meest op 2C-B lijkt en 2C-D ook wel het meest bekend staat als de potentiator.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mag ik vragen wat een potentiator precies is? En wat doet dat?
@Psychedelibee
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Mag ik vragen wat een potentiator precies is? En wat doet dat?
@Psychedelibee
Klik om te vergroten...
Dat woord heb ik net zelf verzonnen in deze context eigenlijk. Maar nooit van het Engelse woord potentiate gehoord? Wat versterken betekent.

2C-D staat redelijk bekent als een versterker van andere stoffen zonder zelf teveel zijn eigen karakter mee te geven. Persoonlijk heb ik geen ervaring met 2C-D als versterker gebruiken trouwens. Wel ervaring met 2C-D op zichzelf en vond het heel erg op 2C-B lijken, maar dan wel een heel slap en saai aftreksel ervan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Dat woord heb ik net zelf verzonnen in deze context eigenlijk. Maar nooit van het Engelse woord potentiate gehoord? Wat versterken betekent.

2C-D staat redelijk bekent als een versterker van andere stoffen zonder zelf teveel zijn eigen karakter mee te geven. Persoonlijk heb ik geen ervaring met 2C-D als versterker gebruiken trouwens. Wel ervaring met 2C-D op zichzelf en vond het heel erg op 2C-B lijken, maar dan wel een heel slap en saai aftreksel ervan.
Klik om te vergroten...
Ja ik dacht wel zoiets in die richting hoor maar ik kende het woord niet. Dat kan dus kloppen. :wink:
Als het een slap aftreksel van 2cb is zeg maar dan heb ik der niet echt behoefte aan. Toch bedankt voor de uitleg!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Psychedelibee .Dus 2C-D zou je samen met een ander middel kunnen/moeten nemen om dat andere middel te versterken? Bv je neemt (noem maar wat) mdma en dan 2C-D dan valt de mdma sterker uit? Ga je dan harder bedoel ik? Niet dat ik t ooit van plan en hoor! Ik geef het puur uit voorbeeld. Bedoel je het zo of snap ik het niet?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je 2CD tesamen met MDMA of 4FA inneemt zou het de ervaring wel vesterken met een meer wazig trippy effect wat herkenbaar is bij een hogere dosis mdma. Ik ben wat uitgekeken op lage dosis mdma en door de jaren heen kan het stofje me enkel nog plezier bezorgen op dosissen die hoger liggen dan de gezondheid het gemiddeld toe laat. Lijkt me interessant als het een matige dosis kan versterken. Of het gezond is om bv mdma en 2cD te combineren is dan weer minder bekend over.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
@Psychedelibee .Dus 2C-D zou je samen met een ander middel kunnen/moeten nemen om dat andere middel te versterken? Bv je neemt (noem maar wat) mdma en dan 2C-D dan valt de mdma sterker uit? Ga je dan harder bedoel ik? Niet dat ik t ooit van plan en hoor! Ik geef het puur uit voorbeeld. Bedoel je het zo of snap ik het niet?
Klik om te vergroten...
Ja zo bedoel ik het. Wat ik ook nog wel eens in reports lees is dat mensen 2C-D nemen wanneer bijvoorbeeld MDMA of 2C-B uitwerkt zodat het effect dan weer redelijk goed terugkomt. Dan is het dus niet zozeer het versterken, maar meer het verlengen.

Ik zie zelf persoonlijk niet zo het nut van 2C-D combineren om te versterken of verlengen in eigenlijk, maar het wordt dus wel veel gedaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekZ zei:
Of het gezond is om bv mdma en 2cD te combineren is dan weer minder bekend over.
Klik om te vergroten...
Dat is wel jammer ja. Ik gok dat het niet heel gezond is :wink:

Psychedelibee zei:
Ik zie zelf persoonlijk niet zo het nut van 2C-D combineren om te versterken of verlengen in eigenlijk, maar het wordt dus wel veel gedaan.
Klik om te vergroten...
Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
Dat is wel jammer ja. Ik gok dat het niet heel gezond is :wink:
Klik om te vergroten...
Ik gok dat het wel gezonder is dan enkel MDMA nemen, maar dan een hoge dosis.

De Dunne zei:
Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Als ik een sterker effect wil neem ik wel gewoon meer van het hoofd middel, of ik accepteer dat dat het gewoon is. Hetzelfde geldt voor het verlengen voor mij persoonlijk. Ik kan prima accepteren als iets is uitgewerkt of ik neem op voorhand gewoon een vergelijkbaar middel wat langer duurt.

Als ik middelen ga combineren doe ik dat echt voor de synergie of een uniek effect.
B
BramBoterhamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Dat woord heb ik net zelf verzonnen in deze context eigenlijk. Maar nooit van het Engelse woord potentiate gehoord? Wat versterken betekent.

2C-D staat redelijk bekent als een versterker van andere stoffen zonder zelf teveel zijn eigen karakter mee te geven. Persoonlijk heb ik geen ervaring met 2C-D als versterker gebruiken trouwens. Wel ervaring met 2C-D op zichzelf en vond het heel erg op 2C-B lijken, maar dan wel een heel slap en saai aftreksel ervan.
Klik om te vergroten...

Ik heb hier dan een vraagje over: laatst had ik wat 2cb gekocht, althans dat dacht ik. Heb dit laatst laten testen en bij de uitslag kreeg ik te horen dat er maar 3mg 2cb inzat en verder een andere stof waarvan ik de naam niet meer weet (2 nogwattesnogwattes). Toen ik vroeg of het een stof uit de 2c familie was kreeg ik te horen dat het qua molecuul structuur iets afwijkt en dus wel veel overeenkomt.

Het is dat ik dus niet meer weet welke stof dit is, maar stel het was 2cd zou dit dan die 3mg opkrikken naar het effect van 10mg ofzo? En wat ik me dan ook afvraag; waarom zou je pillen drukken met zo'n lage dosis 2cb en de rest aanvullen met wat anders? Financieel zou ik er wel in kunnen komen maar toch.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
BramBoterham zei:
Ik heb hier dan een vraagje over: laatst had ik wat 2cb gekocht, althans dat dacht ik. Heb dit laatst laten testen en bij de uitslag kreeg ik te horen dat er maar 3mg 2cb inzat en verder een andere stof waarvan ik de naam niet meer weet (2 nogwattesnogwattes). Toen ik vroeg of het een stof uit de 2c familie was kreeg ik te horen dat het qua molecuul structuur iets afwijkt en dus wel veel overeenkomt.

Het is dat ik dus niet meer weet welke stof dit is, maar stel het was 2cd zou dit dan die 3mg opkrikken naar het effect van 10mg ofzo? En wat ik me dan ook afvraag; waarom zou je pillen drukken met zo'n lage dosis 2cb en de rest aanvullen met wat anders? Financieel zou ik er wel in kunnen komen maar toch.
Klik om te vergroten...
Als je niet meer weet welke stof het is kunnen we je hier niet over adviseren. Je weet het niet meer dus het kan van alles zijn. Ook 2cd maar ook wat anders. Jammer dat je het niet hebt opgeschreven. Was het volgens het testcentrum ongevaarlijke stof of konden ze dat niet zeggen? Zolang je het niet weet zou ik persoonlijk ze niet nemen.
En ja pillen met zo weinig werkzame stof verkopen is puur voor het geld. Waarschijnlijk was er ook een hogere inhoud belooft ook bij aankoop?
B
BramBoterhamLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Als je niet meer weet welke stof het is kunnen we je hier niet over adviseren. Je weet het niet meer dus het kan van alles zijn. Ook 2cd maar ook wat anders. Jammer dat je het niet hebt opgeschreven. Was het volgens het testcentrum ongevaarlijke stof of konden ze dat niet zeggen? Zolang je het niet weet zou ik persoonlijk ze niet nemen.
En ja pillen met zo weinig werkzame stof verkopen is puur voor het geld. Waarschijnlijk was er ook een hogere inhoud belooft ook bij aankoop?
Klik om te vergroten...

Ze konden bij het testcentrum ook niet vertellen wat de werking van deze stof is jammer genoeg. Toen ik ze vroeg wat de formule van de stof was konden ze dat ook niet zeggen. Ben ook niet van plan om ze nog te nemen hoor.

Was me niet echt wat beloofd qua inhoud, was meer instemming toen ik een aantal noemde. Daarom heb ik ze ook laten testen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
BramBoterham zei:
Ze konden bij het testcentrum ook niet vertellen wat de werking van deze stof is jammer genoeg. Toen ik ze vroeg wat de formule van de stof was konden ze dat ook niet zeggen. Ben ook niet van plan om ze nog te nemen hoor.

Was me niet echt wat beloofd qua inhoud, was meer instemming toen ik een aantal noemde. Daarom heb ik ze ook laten testen.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of je je sample nummer nog hebt van het testcentrum, maar anders kun je ze gewoon nog een keer bellen. Als je weet wat erin zit kan ik je namelijk wel vertellen of het werkzaam is of niet, of dat kun je dan natuurlijk ook gewoon op wikipedia opzoeken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Daarnaast zou ik best voorzichtig zijn en ze zeker niet op de gok nemen. Als het 2C-X-NBOMe's zijn kan dat een gevaarlijk avontuur worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk dat ik de laatste capsule 2cb met oud en nieuw ga nemen. Lijkt mij vet mooi met het vuurwerk.
Heeft iemand wel eens met 2cb naar vuurwerk gekeken?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#20
Op mdma was ik in extase van het eindejaarsvuurwerk. Heb halfuur met open mond en wijd gesperde ogen naar het spektakel ziten staren met een WOW gevoel vergelijkbaar met een 6jarige die alles gekregen heeft wat hij vroeg aan de sint. Denk met 2cb dat dit best nog fantastischer kan zijn met het psychedelisch randje. Als je gaat pieken tijden het vuurwerk zal je waarschijnlijk wel meer in de lucht zien dan enkel vuurwerk ^^ .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."