Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZal de lage dosering 2cb werken?

Zal de lage dosering 2cb werken?

27 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daarnaast zou ik best voorzichtig zijn en ze zeker niet op de gok nemen. Als het 2C-X-NBOMe's zijn kan dat een gevaarlijk avontuur worden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat ik de laatste capsule 2cb met oud en nieuw ga nemen. Lijkt mij vet mooi met het vuurwerk.
Heeft iemand wel eens met 2cb naar vuurwerk gekeken?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op mdma was ik in extase van het eindejaarsvuurwerk. Heb halfuur met open mond en wijd gesperde ogen naar het spektakel ziten staren met een WOW gevoel vergelijkbaar met een 6jarige die alles gekregen heeft wat hij vroeg aan de sint. Denk met 2cb dat dit best nog fantastischer kan zijn met het psychedelisch randje. Als je gaat pieken tijden het vuurwerk zal je waarschijnlijk wel meer in de lucht zien dan enkel vuurwerk ^^ .
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Op mdma was ik in extase van het eindejaarsvuurwerk. Heb halfuur met open mond en wijd gesperde ogen naar het spektakel ziten staren met een WOW gevoel vergelijkbaar met een 6jarige die alles gekregen heeft wat hij vroeg aan de sint. Denk met 2cb dat dit best nog fantastischer kan zijn met het psychedelisch randje. Als je gaat pieken tijden het vuurwerk zal je waarschijnlijk wel meer in de lucht zien dan enkel vuurwerk ^^ .
Klik om te vergroten...

Ow nou ik ben benieuwd! ^_^
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Ik denk dat ik de laatste capsule 2cb met oud en nieuw ga nemen. Lijkt mij vet mooi met het vuurwerk.
Heeft iemand wel eens met 2cb naar vuurwerk gekeken?
Klik om te vergroten...

Nooit gedaan, zou ik ook wel willen! Denk dat dat behoorlijk magisch kan worden! Maar ain't gonna happen tussen mijn vrienden die anti-drugs zijn (en een aantal ook nog zwanger momenteel, dus waarschijnlijk zuip ik in m'n eentje een groot deel van de champagneflessen leeg). Ben wel heel benieuwd naar hoe je dat gaat ervaren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze olifant zei:
Nooit gedaan, zou ik ook wel willen! Denk dat dat behoorlijk magisch kan worden! Maar ain't gonna happen tussen mijn vrienden die anti-drugs zijn (en een aantal ook nog zwanger momenteel, dus waarschijnlijk zuip ik in m'n eentje een groot deel van de champagneflessen leeg). Ben wel heel benieuwd naar hoe je dat gaat ervaren.
Klik om te vergroten...

Jij ook al anti drugs vrienden? Ik heb een aantal echte anti drugs vrienden, al zie ik die meer als goede kennissen. De meesten zijn niet écht anti maar doen het zelf niet en zullen het ook nooit doen. Zij snappen ook niet dat ik het wel gebruik. Ook heb ik een paar vrienden die blowen en/of wel eens een “halvie” achterover tikken. Maar thats it. Jammer he? Het zou zo leuk zijn als je dingen soms kunt delen met anderen. De meesten hebben idd ook al (een hoop) kids. Ik heb een keer als enige in een groep met stappers xtc genomen, de rest zoop. Nou dat doe ik nooit meer. Echt een kut avond gehad. Je hoorde nergens bij, zij ook niet bij mij. Ik ben de hele avond een beetje para geweest en depri.
Ik hoop voor je dat je het ooit eens kan doen!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had ook geen "drugs vrienden" eigenlijk. Ook niet anti of zo maar ze delen de interesse niet. Toch best jammer vond ik dat. Nu heb ik inmiddels wel wat leuke chatmaatjes op gedaan (voornamelijk via dit forum) en het is toch een toevoeging. En het is geen geheim dat ik ook een echte vriendin heb via dit forum, Roze Olifant. Ondanks dat onze vriendschap begonnen is met de intentie gezellig over drugservaringen te kunnen kletsen, en online trips samen te doen, is het inmiddels al zoveel meer dan dat en vind ik haar een echte volwaardige vriendin en klikt het enorm tussen ons op ontelbare gebieden. Zou haar niet meer willen missen. :)

Drugs doen tijdens speciale gelegenheden zal echter voor mij ook niet altijd een optie zijn. Zoals oud en nieuw bijvoorbeeld, aangezien mijn dochter dat bij mij viert. Mocht ze dat toch liever met haar vrienden gaan vieren word dat wel een ander verhaal maar het is wel een familiemens (gelukkig) dus dat word dan gewoon een gezellige nacht, zonder drugs.

OT: Ik heb geen visuals tot op heden met 2c-b maar ik kan me voorstellen dat als je die wel hebt, vuurwerk kijken wel een heel andere prachtige dimensie zou kunnen krijgen. Combi met MDMA al helemaal trouwens. :hearteyes:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Jij ook al anti drugs vrienden? Ik heb een aantal echte anti drugs vrienden, al zie ik die meer als goede kennissen. De meesten zijn niet écht anti maar doen het zelf niet en zullen het ook nooit doen. Zij snappen ook niet dat ik het wel gebruik. Ook heb ik een paar vrienden die blowen en/of wel eens een “halvie” achterover tikken. Maar thats it. Jammer he? Het zou zo leuk zijn als je dingen soms kunt delen met anderen. De meesten hebben idd ook al (een hoop) kids. Ik heb een keer als enige in een groep met stappers xtc genomen, de rest zoop. Nou dat doe ik nooit meer. Echt een kut avond gehad. Je hoorde nergens bij, zij ook niet bij mij. Ik ben de hele avond een beetje para geweest en depri.
Ik hoop voor je dat je het ooit eens kan doen!
Klik om te vergroten...

Ja, ik heb geen real life vrienden die mijn interesse delen, dat was voor mij ook de reden om me uiteindelijk op dit forum aan te melden. De meeste vrienden weten wel vaag dat ik af en toe iets uitprobeer, maar heel veel meer hoef ik er niet over te vertellen. Ze zijn misschien niet écht uitgesproken anti, maar je merkt aan hun houding dat het een 'no go' is om er teveel op door te gaan, en ze vinden het ook gewoon geen boeiend onderwerp. Heb wel een aantal familieleden (waaronder mijn zusje) die af en toe iets doen op feestjes, dus dat is dan nog wel leuk, maar echt inhoudelijk geïnteresseerd zijn die ook niet en ze lezen zich ook totaal niet in als ze iets proberen, haha. Ik vind het inderdaad vaak jammer dat ik niet echt open over deze hobby kan zijn bij vrienden, aan de andere kant weerhoudt zo'n omgeving je er ook weer van het te gaan normaliseren en er daardoor misschien te ver in door te gaan. Heeft voor- en nadelen.

In je eentje XTC gebruiken tussen de zuiplappen lijkt mij inderdaad niet fijn! Die twee middelen geven beide zo'n totaal andere vibe dat het volgens mij onmogelijk is om elkaar te begrijpen, hoe erg je ook je best doet...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
SanneBanne zei:
Nu heb ik inmiddels wel wat leuke chatmaatjes op gedaan (voornamelijk via dit forum) en het is toch een toevoeging. En het is geen geheim dat ik ook een echte vriendin heb via dit forum, Roze Olifant. Ondanks dat onze vriendschap begonnen is met de intentie gezellig over drugservaringen te kunnen kletsen, en online trips samen te doen, is het inmiddels al zoveel meer dan dat en vind ik haar een echte volwaardige vriendin en klikt het enorm tussen ons op ontelbare gebieden. Zou haar niet meer willen missen. :)
Klik om te vergroten...

Ahh. Insgelijks! :relaxed:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
Ik denk dat ik de laatste capsule 2cb met oud en nieuw ga nemen. Lijkt mij vet mooi met het vuurwerk.
Heeft iemand wel eens met 2cb naar vuurwerk gekeken?
Klik om te vergroten...
Zal erg mooi zijn denk ik. Geen ervaring met 2C-B en vuurwerk, maar ik vind de lichtshows op feesten ook altijd helemaal tegek op 2C-B. Ik verwacht iets vergelijkbaars.

Ik zou alleen wel een rustig plekje opzoeken buiten, want je kunt snel schrikken. Dus als je tussen de jonge gastjes staat die overal rotjes naartoe gooien of in het wilde weg babypijltjes afsteken dan kun je dat nog wel eens als een war zone gaan ervaren.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
SanneBanne zei:
Nu heb ik inmiddels wel wat leuke chatmaatjes op gedaan (voornamelijk via dit forum) en het is toch een toevoeging. En het is geen geheim dat ik ook een echte vriendin heb via dit forum, Roze Olifant. Ondanks dat onze vriendschap begonnen is met de intentie gezellig over drugservaringen te kunnen kletsen, en online trips samen te doen, is het inmiddels al zoveel meer dan dat en vind ik haar een echte volwaardige vriendin en klikt het enorm tussen ons op ontelbare gebieden. Zou haar niet meer willen missen. :)
Klik om te vergroten...

Wat leuk zeg! Zo zie je maar! :handok3:

Psychedelibee zei:
Ik zou alleen wel een rustig plekje opzoeken buiten, want je kunt snel schrikken. Dus als je tussen de jonge gastjes staat die overal rotjes naartoe gooien of in het wilde weg babypijltjes afsteken dan kun je dat nog wel eens als een war zone gaan ervaren.
Klik om te vergroten...

Ja ikzal er op letten hoor. Hier is er wel vuurwerk maar niet zo mega veel zoals in steden. En ik vlijf in de straat dus ik kan zo naar binnen gaan. Thanks voor de waarschuwing. :handok2:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goeden dag forumleden!
Ik heb een vraagje. Ik ben nog een “beginner” met 2cb. Ik heb de 2cb bij toeval toen der tijd kunnen aanschaffen omdat een “kennis” het in zijn schoot geworpen kreeg. Ik heb geen weegschaal om te doseren en had dus capsules met 18-19 mg 2cb kant en klaar gekregen. Om een andere dosering te nemen had ik de 2cb in vodka opgelost zodat ik het in een spuitje kon doseren. Gaat prima!
Nu heb ik (helaas) nog maar 1 capsule over en nog +/- 4 mg 2cb in mijn vodka flesje.
Als ik de laatste capsule ook oplos in vodka en samen doe bij die 4 mg heb ik nu +/- 22-23 mg 2cb over.
Met de dosering van 18-19 mg had ik een leuke trip! Het had wat sterker gemogen en met wiet erbij werd het dat ook. De tweede keer had ik dus zo een 14-15 mg genomen en gelijk met wiet. Beviel ook goed!
Omdat ik bij god geen flauw idee heb of en wanneer ik weer aan 2cb kan komen wil ik er zuinig mee doen. Stel ik deel die 22-23 mg die ik over heb in tweeen en neem dus 11-12 mg. Denken jullie dat die lage dosering ĂĽberhaupt iets doet?
Ik ben van plan er weer een jointje bij te roken om het te versterken.
Een volledige “trip” zal het natuurlijk niet worden, dat snap ik maar zal ik met 10 a 11/12 mg wel een leuke avond hebben? Of is het zonde en bewaar ik de capsule voor een goede trip over en poosje?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sparen. 22mg kan je wel een leuke ervaring bezorgen. 2 x 11 gaat misschien 2 x een net niet ervaring worden en veel minder interessant. Je gaat wel iets voelen maar zeker geen noemenswaardige effecten.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsyTekZ zei:
Sparen. 22mg kan je wel een leuke ervaring bezorgen. 2 x 11 gaat misschien 2 x een net niet ervaring worden en veel minder interessant. Je gaat wel iets voelen maar zeker geen noemenswaardige effecten.
Klik om te vergroten...
Dat dacht ik zelf ook al. Dan bewaar ik het! Ik hoop wel dat ik tzt wat meer kan bemachtigen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Dat dacht ik zelf ook al. Dan bewaar ik het! Ik hoop wel dat ik tzt wat meer kan bemachtigen.
Klik om te vergroten...

Ik zit met hetzelfde probleem en de bronnen worden met de jaren ingekort voor dit stofje. Ik zag bij een RC vendor 2c-D en 2c-C en op andere fora zijn mensen van mening dat deze wel iets toevoegen/versterken van de 2cb trip in combi natuurlijk. Denk dat ik het daarop es gooi.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
PsyTekZ zei:
Ik zit met hetzelfde probleem en de bronnen worden met de jaren ingekort voor dit stofje. Ik zag bij een RC vendor 2c-D en 2c-C en op andere fora zijn mensen van mening dat deze wel iets toevoegen/versterken van de 2cb trip in combi natuurlijk. Denk dat ik het daarop es gooi.
Klik om te vergroten...
Denk dat je dan het beste 2C-D kunt hebben. Omdat die sowieso qua effect nog het meest op 2C-B lijkt en 2C-D ook wel het meest bekend staat als de potentiator.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mag ik vragen wat een potentiator precies is? En wat doet dat?
@Psychedelibee
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Mag ik vragen wat een potentiator precies is? En wat doet dat?
@Psychedelibee
Klik om te vergroten...
Dat woord heb ik net zelf verzonnen in deze context eigenlijk. Maar nooit van het Engelse woord potentiate gehoord? Wat versterken betekent.

2C-D staat redelijk bekent als een versterker van andere stoffen zonder zelf teveel zijn eigen karakter mee te geven. Persoonlijk heb ik geen ervaring met 2C-D als versterker gebruiken trouwens. Wel ervaring met 2C-D op zichzelf en vond het heel erg op 2C-B lijken, maar dan wel een heel slap en saai aftreksel ervan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Dat woord heb ik net zelf verzonnen in deze context eigenlijk. Maar nooit van het Engelse woord potentiate gehoord? Wat versterken betekent.

2C-D staat redelijk bekent als een versterker van andere stoffen zonder zelf teveel zijn eigen karakter mee te geven. Persoonlijk heb ik geen ervaring met 2C-D als versterker gebruiken trouwens. Wel ervaring met 2C-D op zichzelf en vond het heel erg op 2C-B lijken, maar dan wel een heel slap en saai aftreksel ervan.
Klik om te vergroten...
Ja ik dacht wel zoiets in die richting hoor maar ik kende het woord niet. Dat kan dus kloppen. :wink:
Als het een slap aftreksel van 2cb is zeg maar dan heb ik der niet echt behoefte aan. Toch bedankt voor de uitleg!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Psychedelibee .Dus 2C-D zou je samen met een ander middel kunnen/moeten nemen om dat andere middel te versterken? Bv je neemt (noem maar wat) mdma en dan 2C-D dan valt de mdma sterker uit? Ga je dan harder bedoel ik? Niet dat ik t ooit van plan en hoor! Ik geef het puur uit voorbeeld. Bedoel je het zo of snap ik het niet?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."