Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums400 mg 6-apb - fotorealitsche cev's

400 mg 6-apb - fotorealitsche cev's

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

First of all, dit is geen paniektopic, want ik ben helemaal in orde :) Ik ben niet op zoek naar hulp. Nee, ik heb een ervaring meegemaakt die ik graag wil delen.

Ik heb eergisteren 2 dosissen 6-apb HCL variant gebruikt, toen ik alleen was op mijn kamer. (ik woon in een studentenhuis) Ik begon met 200 mg om ongeveer 12:30. Om ongeveer 15:00 heb ik een tweede dosis van 200 mg genomen.

Het effect was helemaal prima. Erg sterk, maar niet overwhelming. De pure goddelijke liefde stroomde door mij heen. Om ongeveer 23:00 begon het effect af te nemen. Heel langzaam en niet neerstortend als een kapotte vlieger, wat ik vaak bij MDMA heb.

Afijn, ik wilde gaan slapen. Althans, liggen, was niet voorbereid op een hele goede nachtrust, maar dit vond ik prima. Had eerst nog mijn laptop gepakt om in bed iets van een film of serie op te starten. Alles prima, na ongeveer 20/30 minuten sloot ik mijn ogen. Het licht was uit, maar het was niet compleet pikdonker in mijn kamer.


Het eerste wat me opviel was, "he, wat gek, mijn oogleden zijn doorzichtig?"

Het was alsof ik door mijn oogleden kon heenkijken en de kamer kon blijven zien. Van hieruit had ik door dat ik best harde CEV's had. Ik heb ooit op MDMA best intense kleuren en vormen gezien. Dat vond ik al fantastisch. Maar het was niet echt grijpbare of defineerbare materie, meer een soort "illusie achtige" dingen. Moeilijk te omschrijven.

Dit keer was ik letterlijk de seconden dat ik mijn ogen sloot aan het wandelen door kamers. Ik zag bureaus met allemaal boeken, lampen, papieren en poppetjes, een beetje het soort bureau van een verstrooide professor. Ik liep hier doorheen maar kon het niet besturen. Ik kon niet bepalen wat er gebeurde. Ik kon ook niet proberen naar één punt te blijven staren, want mijn blik ging letterlijk mee met de beelden. Het was echt zo realistisch, alsof ik er letterlijk doorheen liep. Als een soort droom die gelijk begint als je je ogen sluit, maar waarbij je wel weet dat het nep is. Een soort verlamde droom.

Het volgende wat me opviel was dat ik allemaal kussens en kleedjes aan het vastpakken was in mijn hallucinaties, en ze letterlijk voor mijn ogen aan het ronddraaien en bekijken was. Elke keer als ik zo'n kussen vast leek te hebben, kwam hij soms heel dicht bij mij gezichtsveld. Ik praat echt over enkele centimeters van mijn ogen af als het ware.

En ik zag zo fantastisch helder en realistisch de patronen van het stof. Elk draadje was zichtbaar. Mijn eerste reactie: "hoe the fuck kan mijn brein deze stoffen zo realistisch bedenken?"

Als ze te dichtbij kwamen, begonnen ze een soort van te verbranden. Er was geen vuur of licht. Het was alsof hele kleine stofdeeltjes van de stof vervlogen in de lucht, en wegwaaide naar boven. Ik praat werkelijk over realistische beelden die niet van de werkelijkheid te onderscheiden waren. Alsof ik letterlijk elke molecuul kon zien ontbinden.

Wat ik vooral zo fantastisch vind is, is dat mijn brein schijnbaar zulke realistische beelden kan tonen. Zo realistisch dat je bijna denkt dat het realistischer en scherper is dan in het echte leven. Heeft iemand zoiets meegemaakt? Ik begrijp dat dit niet uitzonderlijk is voor hallucinerende middelen, maar op entactogenen als 6-apb en MDMA heb ik het nog nooit zo onvoorstelbaar realistische CEV's gehad.

Er was een klein nadeel, ik kon er niet goed door slapen omdat ik constant aan het meebewegen was met mijn ogen. Hierdoor weinig slaap gehad. Verder natuurlijk de comedown waar ik midden in zit. "Let it come, I won't budge :)"

Conclusie: FUCKING AMAZING! Werkelijk blown away! Niet een ervaring waar ik iets aan ga hebben of waar ik iets geleerd van heb, meer een unieke en bijzondere ervaring. Ik zou zo graag wilen dat ik het kon filmen en kon laten zien. Ik weet zeker dat er een ervaren psychonaut is die dan zegt: "Ik ken het".


Dank voor het lezen :blush:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niet echt ervaring met fotorealistische cev's op 6-apb, maar de keren dat ik lucide heb gedroomd heb ik met opzet met veel aandacht naar oppervlakten zitten kijken, bijvoorbeeld de bast van bomen, bladeren, muren. De textuur daarvan was extreem gedetailleerd. Meer detail dan in mijn gemiddelde beleving van de alledaagse werkelijkheid.

Ik denk alleen niet dat dat hem zit in de droom, maar in luciditeit zelf. Wanneer je meer lucide/bewust wordt, neemt het detail van je waarneming toe, of dat nu in een droom, een trip of in deze "werkelijkheid" is. Je ziet letterlijk meer van de realiteit, omdat je een diepere beleving van het nu hebt.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Atwa zei:
Bas, heb je het dan over 200mg poeder, of werkzame stof
Klik om te vergroten...

200 mg poeder.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Niet echt ervaring met fotorealistische cev's op 6-apb
Klik om te vergroten...

Is ook niet de drug waar je meteen van verwacht dit soort dingen mee te maken. Had het zelf ook niet verwacht. Heb je dit wel gehad met echt hallucinogenen?

Mindless zei:
de keren dat ik lucide heb gedroomd heb ik met opzet met veel aandacht naar oppervlakten zitten kijken, bijvoorbeeld de bast van bomen, bladeren, muren.
Klik om te vergroten...

Prijs jezelf gelukkig. Lucide dromen lijkt me fantastisch. Het heeft wel grote nadelen, maar ondanks dat zou ik het dolgraag een keer willen meemaken. Het is me tot op heden niet gelukt.

Mindless zei:
De textuur daarvan was extreem gedetailleerd. Meer detail dan in mijn gemiddelde beleving van de alledaagse werkelijkheid.
Klik om te vergroten...

Ja precies, meer detail dan je normaal ziet. Maar dan komt de vraag in mij op, hoe gedetailleerd het ook is, dit moet toch ergens vandaan komen?

Omdat het zo realistische CEV's waren was het net alsof ik het toppunt van visuele perceptie had, alsof ik dingen zo realistisch mogelijk kon zien, wat ik in het echte leven of dromen nog nooit ervaren heb.

Daarbij, wat is überhaupt de betekenis van de verbrande ontbindende stukken stof die ik zag wegwaaien? DIt is bijhoorliokjk specifiek. (Als die betekenis er is natuurlijk. Ik zoek misschien verklaringen voor dingen die geen verklaring hebben)

Als ik je vraag "denk aan een roze olifant." (Niet ons mede forumlid :tongueout:) Dan weet ik zeker dat je een roze olifant ziet. Maar als ik je nu vraag, hoeveel rimpels heeft zijn slurf? Dan ga je dieper nadenken. Je gaat langzaamaan de olifant steeds beter en beter voor je zien, aan de hand van de vragen die ik stel.

Ooit een filmpje gezien van een ayahuasca ervaring (volgens mij met 2 bestanddelen, waarvan 1 DMT) waarin die persoon beschreef dat, zoals ik beschrijf in bovenstaande alinea, je in je hoofd voorstellingen kan maken die gedetailleerder en gedetailleerder worden met meer informatie, maar dat bij een ayahuasca trip deze dingen meteen al gedetailleerd as can be in je hoofd binnenkomen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
BasvanHoven zei:
Is ook niet de drug waar je meteen van verwacht dit soort dingen mee te maken. Had het zelf ook niet verwacht. Heb je dit wel gehad met echt hallucinogenen?
Klik om te vergroten...
Nee, met psychedelica heb ik niet echt fotorealistische visuals. Meer patronen/overlays op laag niveau trips en werelden gemaakt van licht/patronen op hoger niveau trips. De werelden in mijn (lucide) dromen zijn echter niet van "echt" te onderscheiden of juist echter dan wanneer ik wakker ben. Complete berglandschappen met bossen, grote futuristische steden inclusief ultra realistisch geluid. Waar je je dus vrij in kunt bewegen. Alleen is het altijd zo dat wanneer ik door begin te krijgen dat ik droom, dat het niet lang duurt tot ik wakker word. Dus dan begin ik snel de boel te verkennen totdat ik uit de droom gehaald wordt. :wink: Maar je kunt je hierin trainen schijnt het.

BasvanHoven zei:
Prijs jezelf gelukkig. Lucide dromen lijkt me fantastisch. Het heeft wel grote nadelen, maar ondanks dat zou ik het dolgraag een keer willen meemaken. Het is me tot op heden niet gelukt.
Klik om te vergroten...
Nadelen?

BasvanHoven zei:
Ja precies, meer detail dan je normaal ziet. Maar dan komt de vraag in mij op, hoe gedetailleerd het ook is, dit moet toch ergens vandaan komen?
Klik om te vergroten...
Hetzelfde kun je je afvragen van de ervaring die je nu hebt, maar dat doen we in de regel niet omdat we denken te weten wat deze wereld is (geloof in materie).

BasvanHoven zei:
JDaarbij, wat is überhaupt de betekenis van de verbrande ontbindende stukken stof die ik zag wegwaaien? DIt is bijhoorliokjk specifiek. (Als die betekenis er is natuurlijk. Ik zoek misschien verklaringen voor dingen die geen verklaring hebben)
Klik om te vergroten...
Weet ik niet. Misschien dat de wereld die je ziet niet zo solide is als je dacht?
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Nadelen?
Klik om te vergroten...

Ik ben er niet van overtuigd dat dromen iets negatiefs is. Volgens mij is dromen belangrijk om dingen los te laten van het verleden en dat het dus goed voor je kan zijn. Lucide dromen is volgens mij niet erg, maar zoals het beschreven wordt door jou en veel anderen lijkt het mij ook wel eens voor te komen dat mensen erin verstrikt raken om te ontsnappen aan dingen in het dagelijkse leven.

Ik heb ook ooit verhalen gelezen over personen die dit schenen te hebben meegemaakt. Ze waren zo goed in lucide dromen opwekken dat ze het heel vaak lukte, en deden dit ook heel vaak, waardoor ze er niet mee wilden ophouden.

Mindless zei:
Weet ik niet. Misschien dat de wereld die je ziet niet zo solide is als je dacht?
Klik om te vergroten...

Hm, wie weet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een aantal keer tijdens MDMA al dansend op een feest zulke fotorealistische CEVs gehad.

Het begon dan altijd eerst met een tunnel die zich langzaamaan vormde en waar ik doorheen raasde. Die tunnel was nooit echt fotorealistisch, was veel meer een tunnel opgebouwd uit patronen. Maar na niet al te lange tijd kwam ik dan de tunnel uit en raasde ik in enen over zeer fotorealistische landschappen, zoals stranden, boulevards met palmbomen, etc. Ik kon dan vaak ter plekke het landschap naar eigen wens opbouwen.

Op psychedelica heb ik zulke fotorealistische CEVs nog nooit gehad, dat is eigenlijk altijd gewoon op basis van geometrische patronen gebaseerd. In hoge doseringen heb ik ook wel landschappen, steden, werelden, etc gezien, maar nooit fotorealistisch.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
BasvanHoven zei:
Ik ben er niet van overtuigd dat dromen iets negatiefs is. Volgens mij is dromen belangrijk om dingen los te laten van het verleden en dat het dus goed voor je kan zijn. Lucide dromen is volgens mij niet erg, maar zoals het beschreven wordt door jou en veel anderen lijkt het mij ook wel eens voor te komen dat mensen erin verstrikt raken om te ontsnappen aan dingen in het dagelijkse leven.

Ik heb ook ooit verhalen gelezen over personen die dit schenen te hebben meegemaakt. Ze waren zo goed in lucide dromen opwekken dat ze het heel vaak lukte, en deden dit ook heel vaak, waardoor ze er niet mee wilden ophouden.
Klik om te vergroten...
Oké daar kan ik me iets bij voorstellen. Je kunt aan alles verslaafd raken/alles teveel (willen) doen.


Psychedelibee zei:
Het begon dan altijd eerst met een tunnel die zich langzaamaan vormde en waar ik doorheen raasde. Die tunnel was nooit echt fotorealistisch, was veel meer een tunnel opgebouwd uit patronen. Maar na niet al te lange tijd kwam ik dan de tunnel uit en raasde ik in enen over zeer fotorealistische landschappen, zoals stranden, boulevards met palmbomen, etc. Ik kon dan vaak ter plekke het landschap naar eigen wens opbouwen.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt best indrukwekkend... (net als die visuals van Bas trouwens) En dan was er ook niets meer te zien van de omgeving waarin je was?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
En dan was er ook niets meer te zien van de omgeving waarin je was?
Klik om te vergroten...
Zijn closed eye visuals he :wink:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ugh... Ik ben er echt niet bij met mijn hoofd... :sweatsmile:
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuk verhaal! Bijzonder dat het toppunt dus eigenlijk pas lijkt te komen terwijl het aan het uitwerken was?

Lijkt me wel vet dat je zulke dingen kan zien. En wellicht denk je dat je het scherper ziet dan dat je normaal ooit hebt gezien, omdat je in het echte leven niet zoveel aandacht er aan besteed? Je hersenen nemen het wellicht wel op, maar doen er verder niks mee. Dus als je een textuur van een kussen ooit in het echt hebt gezien, komt het nu weer naar voren omdat je het ooit wel eens gezien hebt en het ergens in je hersenen is opgeslagen.. Dat is mijn theorie :)
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om niet op elk detail in te gaan, maar wel op je vraag: bij truffels ondervind ik ook dat ik details voor het oog kan halen die ik anders nooit zou kunnen bedenken. Je brein is iets mooi, complex, en vooral van jezelf! Stel niet alles in vraag, en accepteer je capaciteiten. Dat houdt het wat mysterieus en spannend. Anderzijds: luister niet naar mij, ik heb geen enkele waarheid in pacht, nochtans denk ik soms van wel.
d
dissoliefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb na 3-meo-pcp een paar realistische CEV's gehad. Ik heb ook zo'n cev gehad dat ik zag alsof mijn ogen open waren, maar in paarse kleur. Ik had ook een cev gehad waarin vloog ik naar verschilende plekken(bossen, stranden, etc.). Het was zo realistisch dat ik voelde dat ik daar echt was.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#14
BasvanHoven zei:
En ik zag zo fantastisch helder en realistisch de patronen van het stof. Elk draadje was zichtbaar. Mijn eerste reactie: "hoe the fuck kan mijn brein deze stoffen zo realistisch bedenken?"

Als ze te dichtbij kwamen, begonnen ze een soort van te verbranden. Er was geen vuur of licht. Het was alsof hele kleine stofdeeltjes van de stof vervlogen in de lucht, en wegwaaide naar boven. Ik praat werkelijk over realistische beelden die niet van de werkelijkheid te onderscheiden waren. Alsof ik letterlijk elke molecuul kon zien ontbinden.

Wat ik vooral zo fantastisch vind is, is dat mijn brein schijnbaar zulke realistische beelden kan tonen. Zo realistisch dat je bijna denkt dat het realistischer en scherper is dan in het echte leven. Heeft iemand zoiets meegemaakt? Ik begrijp dat dit niet uitzonderlijk is voor hallucinerende middelen, maar op entactogenen als 6-apb en MDMA heb ik het nog nooit zo onvoorstelbaar realistische CEV's gehad.
Klik om te vergroten...
Dit herken ik heel goed. Een aantal keer heb ik CEV's gehad die erg lijken op wat jij beschrijft. Het gekke is dat ik die enkel op lachgas heb gehad.

Een keer had ik een milde dosis LSD gebruikt, toen de trip vrijwel over was gebruikte ik een paar patronen lachgas. En met mijn ogen dicht zag ik levensechte beelden voor me, bijvoorbeeld een stof zoals jij dat omschrijft. Het kwam dichter naar me toe, totdat ik alle vezels apart kon zien. En toen het zich vlak voor mijn ogen bevond, draaide het geheel ineens om. Bij een volgende ballon was het weer iets heel anders. Bijvoorbeeld een verkeersbord. Dit kwam steeds dichterbij tot ik alle patroontjes kon zien waaruit het bord bestond. En zo was het bij elke ballon anders. Soms een honingraat, soms een vel papier, soms een stuk hout. Stuk voor stuk heel realistisch, alsof het zich echt voor me bevond, en naarmate het dichterbij kwam was het alsof ik het door een vergrootglas zag.

Later heb ik dit nog een aantal keren gehad, maar toen zonder dat ik LSD had gebruikt. Toen had ik die levensechte beelden ineens voor me terwijl ik alleen maar aan het lachgas zat.

Het gekke is dat ik dit type CEV's nooit met andere middelen heb gehad, op tripmiddelen zie ik weer heel andere dingen.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had het eergister dus wéér, op 200mg orale dosis 6-apb. Het was een fantastische ervaring. 200mg is duidelijk mijn sweet spot. Zeker niet te sterk maar wel flink van de kaart.

Maar het gebeurde dus weer. De hele ervaring duurde weer flink lang, zeker 10 uur voordat ik een klein beetje aan het dalen was. Ik probeerde wat te liggen op bed met mijn ogen dicht. Probeerde wat rust te nemen aangezien ik flink kapot was. Had al de gebruikelijke lichte visuals en verstoringen. Niet intens, maar best licht.

En toen ik mijn ogen deed was het weer zover. Ik vloog als een drone over mijn bureau. Zag allemaal koffers met vakjes met spullen erin. En bakjes met pennen erin. En lampen. En boeken. En mappen die ik nog nooit gezien had.

Wauw. 6-APB is by far mijn favoriete drug. Helaas wat veel bijwerkingen en die kaakklem duurt nog dagen na de trip. Maar verder, het is voor mij MDMA x2. Al het positieve van MDMA 2x vergroot, net als de duur.
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bas, heb je het dan over 200mg poeder, of werkzame stof?

Mijn eerste keer viel me vies tegen en ik wil het nog een keer uittesten, voordat ik besluit om mijn serotonine slurper weer op MDMA te houden.

Vandaar dat ik benieuwd ben naar de dosissen van mensen die wel goede ervaringen hebben met de stof
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Atwa zei:
Bas, heb je het dan over 200mg poeder, of werkzame stof?
Klik om te vergroten...
Je kunt niet weten hoeveel werkzame stof je hebt, aangezien 6-APB niet gekwantificeerd wordt bij het testcentrum. 6-APB hydrochloride kan maximaal 83% zuivere werkzame stof bevatten, dus 200mg poeder is maximaal 166mg werkzame stof maar kan net zo goed minder zijn.
A
AtwaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ok, dat is goed om te weten, ik was eigenlijk van plan mijn poeder naar het testcentrum te brengen in de hoop een zuiverheid percentage te krijgen.

Dan ga ik gewoon verder met experimenteren op gewicht

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."