Zijn closed eye visuals heEn dan was er ook niets meer te zien van de omgeving waarin je was?
Zijn closed eye visuals heEn dan was er ook niets meer te zien van de omgeving waarin je was?
Dit herken ik heel goed. Een aantal keer heb ik CEV's gehad die erg lijken op wat jij beschrijft. Het gekke is dat ik die enkel op lachgas heb gehad.En ik zag zo fantastisch helder en realistisch de patronen van het stof. Elk draadje was zichtbaar. Mijn eerste reactie: "hoe the fuck kan mijn brein deze stoffen zo realistisch bedenken?"
Als ze te dichtbij kwamen, begonnen ze een soort van te verbranden. Er was geen vuur of licht. Het was alsof hele kleine stofdeeltjes van de stof vervlogen in de lucht, en wegwaaide naar boven. Ik praat werkelijk over realistische beelden die niet van de werkelijkheid te onderscheiden waren. Alsof ik letterlijk elke molecuul kon zien ontbinden.
Wat ik vooral zo fantastisch vind is, is dat mijn brein schijnbaar zulke realistische beelden kan tonen. Zo realistisch dat je bijna denkt dat het realistischer en scherper is dan in het echte leven. Heeft iemand zoiets meegemaakt? Ik begrijp dat dit niet uitzonderlijk is voor hallucinerende middelen, maar op entactogenen als 6-apb en MDMA heb ik het nog nooit zo onvoorstelbaar realistische CEV's gehad.
Je kunt niet weten hoeveel werkzame stof je hebt, aangezien 6-APB niet gekwantificeerd wordt bij het testcentrum. 6-APB hydrochloride kan maximaal 83% zuivere werkzame stof bevatten, dus 200mg poeder is maximaal 166mg werkzame stof maar kan net zo goed minder zijn.Bas, heb je het dan over 200mg poeder, of werkzame stof?
Bas, heb je het dan over 200mg poeder, of werkzame stof
Niet echt ervaring met fotorealistische cev's op 6-apb
de keren dat ik lucide heb gedroomd heb ik met opzet met veel aandacht naar oppervlakten zitten kijken, bijvoorbeeld de bast van bomen, bladeren, muren.
De textuur daarvan was extreem gedetailleerd. Meer detail dan in mijn gemiddelde beleving van de alledaagse werkelijkheid.
Nee, met psychedelica heb ik niet echt fotorealistische visuals. Meer patronen/overlays op laag niveau trips en werelden gemaakt van licht/patronen op hoger niveau trips. De werelden in mijn (lucide) dromen zijn echter niet van "echt" te onderscheiden of juist echter dan wanneer ik wakker ben. Complete berglandschappen met bossen, grote futuristische steden inclusief ultra realistisch geluid. Waar je je dus vrij in kunt bewegen. Alleen is het altijd zo dat wanneer ik door begin te krijgen dat ik droom, dat het niet lang duurt tot ik wakker word. Dus dan begin ik snel de boel te verkennen totdat ik uit de droom gehaald wordt.Is ook niet de drug waar je meteen van verwacht dit soort dingen mee te maken. Had het zelf ook niet verwacht. Heb je dit wel gehad met echt hallucinogenen?
Nadelen?Prijs jezelf gelukkig. Lucide dromen lijkt me fantastisch. Het heeft wel grote nadelen, maar ondanks dat zou ik het dolgraag een keer willen meemaken. Het is me tot op heden niet gelukt.
Hetzelfde kun je je afvragen van de ervaring die je nu hebt, maar dat doen we in de regel niet omdat we denken te weten wat deze wereld is (geloof in materie).Ja precies, meer detail dan je normaal ziet. Maar dan komt de vraag in mij op, hoe gedetailleerd het ook is, dit moet toch ergens vandaan komen?
Weet ik niet. Misschien dat de wereld die je ziet niet zo solide is als je dacht?JDaarbij, wat is überhaupt de betekenis van de verbrande ontbindende stukken stof die ik zag wegwaaien? DIt is bijhoorliokjk specifiek. (Als die betekenis er is natuurlijk. Ik zoek misschien verklaringen voor dingen die geen verklaring hebben)
Nadelen?
Weet ik niet. Misschien dat de wereld die je ziet niet zo solide is als je dacht?
Oké daar kan ik me iets bij voorstellen. Je kunt aan alles verslaafd raken/alles teveel (willen) doen.Ik ben er niet van overtuigd dat dromen iets negatiefs is. Volgens mij is dromen belangrijk om dingen los te laten van het verleden en dat het dus goed voor je kan zijn. Lucide dromen is volgens mij niet erg, maar zoals het beschreven wordt door jou en veel anderen lijkt het mij ook wel eens voor te komen dat mensen erin verstrikt raken om te ontsnappen aan dingen in het dagelijkse leven.
Ik heb ook ooit verhalen gelezen over personen die dit schenen te hebben meegemaakt. Ze waren zo goed in lucide dromen opwekken dat ze het heel vaak lukte, en deden dit ook heel vaak, waardoor ze er niet mee wilden ophouden.
Dat klinkt best indrukwekkend... (net als die visuals van Bas trouwens) En dan was er ook niets meer te zien van de omgeving waarin je was?Het begon dan altijd eerst met een tunnel die zich langzaamaan vormde en waar ik doorheen raasde. Die tunnel was nooit echt fotorealistisch, was veel meer een tunnel opgebouwd uit patronen. Maar na niet al te lange tijd kwam ik dan de tunnel uit en raasde ik in enen over zeer fotorealistische landschappen, zoals stranden, boulevards met palmbomen, etc. Ik kon dan vaak ter plekke het landschap naar eigen wens opbouwen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."