#1
Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar. Je hoort of ziet er nog maar weinig over heb ik het idee. Schijnt ook dat er veel troep en andere stoffen als mephedrone worden aangeboden vandaag de dag. Misschien eerst laten testen voor de zekerheid?
Er is een wetenschappelijk onderzoek dat meerdere batches 4-MMC (Mephedrone) heeft geanalyseerd. Hierin werd de conclusie getrokken dat het balans tussen rechts en links draaiende steroisomeren onder de verschillende 4-MMC batches sterk blijkt te verschillen. Ook melde dit onderzoek dat de methode van 4-MMC synthese een zeer sterke invloed heeft op zijn balans van stereoisomeren. Al lange tijd voordat dit onderzoek werd gepubliceerd was er een groot aantal '4-MMC enthousiasten' die dit verschil in isomeren balans onder 4-MMC batches benoemde.Schijnt ook dat er veel troep en andere stoffen als mephedrone worden aangeboden vandaag de dag.
Hey! goed dat je even onderzoek doet naar Mephedrone voordat je het gebruikt! Ik kan je uit ervaring vertellen dat het een geweldig ervaring oplevert, toch raad ik het je zwaar af. Ik ontdekte dit spul in begin maart, helemaal geweldig vond ik het, ik had nog nooit zn intens gevoel van liefde en geluk gevoelt. Maar als ik had geweten wat voor problemen het op zou leveren was ik er zo ver mogelijk van uit de buurt gebleven, het beinvloed mijn hele leven.Ik ga binnenkort naar een festival met een vriendin, en we zijn van plan om daar miauw (mephedrone) te gaan gebruiken. We zijn hier alleen nog niet zo bekend mee en zouden graag wat ervaringen horen. We hebben gehoord dat het ongeveer te vergelijken is met mdma en coke. En ook dat het bijna tot geen dip oplevert.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Dit verklaart een hele hoop. Ik heb de de zoektocht opgegeven naar het zoeken van de good old meph. 4-MMC an sich bemachtigen is al een probleem omdat je vaak 3-MMC krijgt. En dan ook nog de juiste isomeer.. Thanks voor de opheldering.Er is een wetenschappelijk onderzoek dat meerdere batches 4-MMC (Mephedrone) heeft geanalyseerd. Hierin werd de conclusie getrokken dat het balans tussen rechts en links draaiende steroisomeren onder de verschillende 4-MMC batches sterk blijkt te verschillen. Ook melde dit onderzoek dat de methode van 4-MMC synthese een zeer sterke invloed heeft op zijn balans van stereoisomeren. Al lange tijd voordat dit onderzoek werd gepubliceerd was er een groot aantal '4-MMC enthousiasten' die dit verschil in isomeren balans onder 4-MMC batches benoemde.
Voor wie niet bekend is met rechts en linksdraaiende stereoisomeren. Veel stoffen hebben vaak een rechtsdraaiend stereoisomeer en linksdraaiend stereoisomeer variant van zichzelf. Dit zijn precies dezelfde molecuul echter staan de atomen net iets anders ten opzichte van elkaar waardoor bepaalde psychoactieve aspecten van de molecuul worden uitvergroot terwijl andere aspecten afnemen in effect. Vaak wordt dit verschil uitgelegd aan de hand van een spiegelbeeld van de molecuul. Het blijft wat lastig concreet uitleggen.
Bekende voorbeelden hiervan zijn voorbeeld Dexamfetamine wat het rechtsdraaiend steroisomeer van amfetamine betreft en Levoamfetamine wat het linksdraaiend steroisomeer betreft. Waar Dexamfetamine bekend staat om een hogere dopamine affiniteit en Levoamfetamine bekend staat om een hogere noradrenaline affiniteit. Waar 'normale' racemische Amfetamine een 50-50 mengsel is van beiden steroisomeren en een tussenweg aan psychoactieve effecten teweeg brengt vergeleken met de (rechts) Dex- en (links) Levoamfetamine. De bekende en populaire Amerikaanse voorschriftdrug Adderall bevat een mix van 75% Dexamfetamine en 25% Levoamfetamine.
Een ander bekend voorbeeld in deze catagorie is R Ketamine en S Ketamine. Het linksdraaiend steroisomeer van Ketamine wordt soms Esketamine genoemd waar het rechtsdraaiend stereoisomeer soms Erketamine wordt genoemd in literatuur. Waarvan (links) S Ketamine wordt gezegd dat het meer sederend is en van (rechts) R Ketamine wordt gezegd dat deze meer psychedelisch is.
In het geval van 4-MMC (Mephedrone) heeft het rechtsdraaiend stereoisomeer een aanzienlijk hogere dopamine affiniteit ten opzichte van serotonine affiniteit vergelijkbaar een het rechtsdraaiend stereoisomeer van MDMA. Waar het linksdraaiende stereoisomeer van 4-MMC een aanzienlijk sterkere serotonine affiniteit heeft ten opzichte van dopamine wat eveneens de tendens is bij het linksdraaiende MDMA stereoisomeer.
Vooral het rechtsdraaiende stereoisomeer van 4-MMC met hoge dopamine affiniteit en lage serotonine affiniteit blijkt populair te zijn onder gebruikers waar het linksdraaiend stereoisomeer van 4-MMC vaak omschreven wordt als inferieur product. Het rechtsdraaiend stereoisomeer van 4-MMC lijkt dus vooral populair te wezen om soortgelijke redenen aan 4-FA.
Dit verklaart een hele hoop. Ik heb de de zoektocht opgegeven naar het zoeken van de good old meph. 4-MMC an sich bemachtigen is al een probleem omdat je vaak 3-MMC krijgt. En dan ook nog de juiste isomeer.. Thanks voor de opheldering.
Ik zie niet echt hoe ik mezelf gelukkig moet prijzen wanneer ik 3-MMC krijg wat nog geen tientje de gram , en legaal is om eerlijk te zijnJe krijgt ook heel vaak andere dingen zoals 3 of 4-MEC en nog een aantal varianten. Als je 3-MMC krijgt kun je je nog redelijk gelukkig prijzen. Je hoort 9/10 keer dat mensen een van deze dingen krijgen dus ik geef er zelf geen geld meer aan uit
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."