#1
Ik denk dat Shulgin's gezondheid weinig tot niets zegt over de veiligheid van rc's. 'Mijn opa rookte ook zijn hele leven en die werd 89, dus zo slecht is roken dan toch ook weer niet...', beetje zo'n type argument.
MDMA is mede populair vanwege zijn intense euforische piek.Ik ben geïnteresseerd geraakt in 4fma omdat ik van vrienden begrepen heb dat de effecten van 4fma langer aanhouden dan die van MDMA.
Dit lijkt me wel een problematische mindset. Gewoon een paar biertjes drinken of een jointje roken is toch ook prima? Dat komt meer in de buurt van nuchter dan keta, 2cb of stimulerende middelen.Ik denk niet dat ik nog snel nuchter naar een feest zou gaan namelijk, daar vind ik niet zo veel meer aan.
MDMA (3,4-Methyleendioxy-Methamfetamine) heeft de sterkste serotonine affiniteit (ten opzichte van noradrenaline en dopamine affiniteit).Echter, als ik gewoon 3 keer per jaar een verantwoorde dosis MDMA of 4Fma of wat dan ook zou kunnen blijven gebruiken en de kans groot is dat daar geen noemenswaardige consequenties aan verbonden zullen zijn, dan zal ik dat waarschijnlijk niet laten.
Misschien was het ironieTreurig eigenlijk dat sommige mensen dit echt denken.
Nee, dit weet men nog niet.de effecten op de lange termijn zouden voor MDMA en 4fma ongeveer vergelijkbaar moeten zijn? Is dit zeker?
Je bedoeld 4fa denk ik, dat is de officiële naam.Zelf heb ik 4FMA als een neutrale en praatgrage booster. Lekker licht gevoel, veel energie en een vrolijke stemming maar niet de serotonine rush zoals MDMA. Dit analoog van Methamfetamine is volgens mij echt een noradrenaline en dopamine booster. Geen dinsdagdip ervaren ook. Werkt bij mij 8 tot 10 uur lang voldoende om lekker te blijven dansen op een techno feestje. Mijn dosering is 160mg met een lichaamsgewicht van 85kg.
Nee, ik bedoel 4-fluoromethamfetamine, met de m van meth erin. Veel minder euforisch dan mdma en 4fa. De 2/3 maanden is sowieso beter voor je brein op langer termijn dan wekelijks gebruik.Je bedoeld 4fa denk ik, dat is de officiële naam.
Het werkt wel degelijk ook op serotonine. Weliswaar net ff anders en waarschijnlijk ook net even minder sterk als bij mdma. Omdat het een rc is is er weinig over bekend. Er wordt geadviseerd je aan dezelfde richtlijnen te houden bij 4fa als bij mdma. Dus niet hoog doseren en wel met een pauze van zeker 2 a 3 maanden tussen gebruik.
Bij 4fa zijn ook meer ehbo gevallen bekend als bij mdma.
Dan heb je waarschijnlijk een verkeerde batch. 4-FMA hoort in iedergeval net zo euforisch te zijn als 4-FA (en veel mensen vinden het net zo euforisch als MDMA). Dit staat op psychonautwiki en elk rapport wat ik heb gelezen deelt deze mening.Nee, ik bedoel 4-fluoromethamfetamine, met de m van meth erin. Veel minder euforisch dan mdma en 4fa. De 2/3 maanden is sowieso beter voor je brein op langer termijn dan wekelijks gebruik.
Ik heb recent best wat online research gedaan naar 4-FMA en ik zag ook verrassend veel positiviteit: https://drugsforum.nl/threads/4-fma-underrated.66725/. Ik snap daarom tot op heden eigenlijk nog steeds niet waarom 4-FMA nooit echt aan populariteit lijkt te hebben gewonnen vergeleken met, destijds, 4-FA en later 3-MMC en 6-APB, welke momenteel aardig populair zijn hoewel nog lang niet zo mainstream als 4-FA destijds. Dat er momenteel geen rc's mainstream worden zoals 4-FA werd komt denk ik doordat er momenteel genoeg MDMA voorhanden is. De populariteit van 4-FA viel samen met het instorten van de markt voor MDMA. Waarom 4-FMA toch niet minstens in het rijtje valt van 3-MMC en 6-APB snap ik echter niet, als ik afga van de reports die ik erover tegenkom. Er schijnen overigens wél af en toe wat pillen in omloop te zijn die als XTC worden verkocht en 4-FMA bevatten. Die pillen zie je dan terug op de Lijst Recente Extra Riskante Tabletten van DIMS.Dan heb je waarschijnlijk een verkeerde batch. 4-FMA hoort in iedergeval net zo euforisch te zijn als 4-FA (en veel mensen vinden het net zo euforisch als MDMA). Dit staat op psychonautwiki en elk rapport wat ik heb gelezen deelt deze mening.
Ook een onnodig hoge dosering, dus als je daarop niet een echte serotonine rush voelt (ik voel duidelijk serotonine op 10mg 3-FMA) is het waarschijnlijk een vervuilde batch.
Dan heb je waarschijnlijk een verkeerde batch. 4-FMA hoort in iedergeval net zo euforisch te zijn als 4-FA (en veel mensen vinden het net zo euforisch als MDMA). Dit staat op psychonautwiki en elk rapport wat ik heb gelezen deelt deze mening.
Ook een onnodig hoge dosering, dus als je daarop niet een echte serotonine rush voelt (ik voel duidelijk serotonine op 10mg 3-FMA) is het waarschijnlijk een vervuilde batch.
Ik heb recent best wat online research gedaan naar 4-FMA en ik zag ook verrassend veel positiviteit: https://drugsforum.nl/threads/4-fma-underrated.66725/. Ik snap daarom tot op heden eigenlijk nog steeds niet waarom 4-FMA nooit echt aan populariteit lijkt te hebben gewonnen vergeleken met, destijds, 4-FA en later 3-MMC en 6-APB, welke momenteel aardig populair zijn hoewel nog lang niet zo mainstream als 4-FA destijds. Dat er momenteel geen rc's mainstream worden zoals 4-FA werd komt denk ik doordat er momenteel genoeg MDMA voorhanden is. De populariteit van 4-FA viel samen met het instorten van de markt voor MDMA. Waarom 4-FMA toch niet minstens in het rijtje valt van 3-MMC en 6-APB snap ik echter niet, als ik afga van de reports die ik erover tegenkom. Er schijnen overigens wél af en toe wat pillen in omloop te zijn die als XTC worden verkocht en 4-FMA bevatten. Die pillen zie je dan terug op de Lijst Recente Extra Riskante Tabletten van DIMS.
Ik moet 4-FMA echt nog eens proberen. Ben toch wel erg benieuwd.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."