Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Oké dan wordt het waarschijnlijk weer gewoon xtc"
"Hallo mensen. Ergens in de eerste week van januari heb ik voor het laatst xtc gebruikt (ong. 100 mg mdma) en ik ben van plan om op een feestje op 30 april weer xtc of 4f te gebruiken. Hoe verantwoord is het om vanavond ook 4f te gebruiken als ik zeker weet dat ik op 30 april ook weer 4f of xtc wil gebruiken (terwijl de laatste keer xtc ook nog heel recent was). Ik weet even niet meer welke variant van 4f vanavond voor mij beschikbaar was (4fma of 4fa). Dankjewel."
"Ik heb de verleiding kunnen weerstaan en heb afgelopen vrijdag niks geks gedaan. In het verleden wist ik niet van het bestaan van de 3 maanden regel af en heb ik een paar keer mdma gegooid met maar een paar weken ertussen. Achteraf ben ik stom geweest en had ik me moeten verdiepen in de materie maar ik kan de tijd toch niet terugdraaien en het enige dat mij nu rest is te handelen naar de kennis die ik nu wel heb"
"Hallo mensen. Ik ben geïnteresseerd geraakt in 4fma omdat ik van vrienden begrepen heb dat de effecten van 4fma langer aanhouden dan die van MDMA. Ook heb ik begrepen van vrienden dat je ten opzichte van MDMA minder pieken en dalen en dus een meer stabiel gevoel ervaart. Deze twee aspecten, de langere duur en de meer constante ervaring, spreken mij wel aan. Vooral de langere duur klinkt interessant, omdat de vermoeidheid meestal wel toeslaat in de laatste paar uurtjes van een feest. Ik was eigenlijk benieuwd naar de schadelijkheid van het gebruik van 4fma ten opzichte van MDMA bij een goede maar niet buitensporig hoge dosis, bij eenmalig gebruik of met minimaal 3 maanden tussenpauze. Ik heb het dan over een dosis MDMA van ong 1.5 keer je lichaamsgewicht, in milligrammen. Ik meen dat de dosis bij 4fma vergelijkbaar zou moeten zijn? Ook als niet exact bekend is wat de gevolgen op lange termijn zijn, was ik wel benieuwd of er hier mensen zijn die in ieder geval een indicatie kunnen geven zodat ik een afweging kan maken. Overigens overweeg ik helemaal te stoppen met het gebruik van MDMA of andere serotonineslurpende drugs omdat ik simpelweg niet weet wat de effecten op de lange termijn zijn en omdat ik goede dingen heb gehoord over een heleboel andere drugs die waarschijnlijk minder schadelijk zouden zijn (zoals 2cb of ketamine). Echter is mijn kennis over drugs zeer beperkt en dus zal ik me eerst verder moeten verdiepen. En ja, ik weet dat ik me beter had kunnen verdiepen in drugs voordat ik ze ging gebruiken, maar beter laat dan nooit. Disclaimer: voorlopig ga ik niet naar feestjes toe, vanwege het heersende corona virus. Ik wil mezelf alleen informeren."
"Dankjewel voor jullie reacties. Ik was me er inderdaad al van bewust dat 2cb en ketamine totaal andere drugs zijn, met andere effecten. Ik hoef niet per se een alternatief voor MDMA te vinden met een vergelijkbare werking. Ik ben gewoon op zoek naar andere mogelijkheden om een leuke avond te hebben, om ervoor te zorgen dat feestjes een stuk specialer worden. Ik denk niet dat ik nog snel nuchter naar een feest zou gaan namelijk, daar vind ik niet zo veel meer aan. Het is gewoon zo dat het besef begon in te dalen dat het mij het niet waard is om een paar leuke avonden te hebben waarvoor ik de rest van mijn leven een grote prijs zal moeten blijven betalen. Echter, als ik gewoon 3 keer per jaar een verantwoorde dosis MDMA of 4Fma of wat dan ook zou kunnen blijven gebruiken en de kans groot is dat daar geen noemenswaardige consequenties aan verbonden zullen zijn, dan zal ik dat waarschijnlijk niet laten."
"Met feest bedoel ik wel een techno of house feest. Misschien overdrijf ik een beetje, maar ik zou echt niet vaak nuchter blijven op een feestje. Een jointje doe ik ook wel af en toe, maar meestal ben ik niet zo van de alcohol omdat ik een hekel heb aan katers."
"Bedankt voor je uitleg, Jmths. Dit is ongeveer het antwoord waarop ik hoopte."
"Even voor mijn eigen beeldvorming: de effecten op de lange termijn zouden voor MDMA en 4fma ongeveer vergelijkbaar moeten zijn? Is dit zeker? Loop ik niet extra risico? Dan zou 4fma wel eens een hele goed optie kunnen zijn bij het volgende feestje dat tot 6 uur in de morgen doorgaat."