Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2CB blauwe mickey mouse.

2CB blauwe mickey mouse.

32 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#1
JanDeBrandweerman zei:
... deze minimaal 20 milligram 2-CB zou moeten bevatten. Uiteindelijk geslikt en niks gevoeld. Vervolgens gelezen dat 2-CB niet bij iedereen oraal werkt, en dat nasale toediening effectiever is, of sommige mensen hoge doseringen nodig hebben.
Klik om te vergroten...

Doseringen per persoon verschilt wel wat maar dat het bij de een niet oraal werkt en bij de ander niet heb ik nog nooit van gehoord. Denk dat iedereen 20mg ook wel zou voelen. Als je ze niet hebt laten testen denk ik eerder dat er wat anders in zat of veel minder dan 20mg. Als ze niet getest zijn is het iig allemaal speculatie.
D
Dyon123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb 2C-B geregeld voor mijn vriendin. Het bleek om Mickey Mouse te gaan, klein en blauw. Na alles nagekeken ye hebben op het internet is ze te bang geworden om deze te gebruiken.. Is dat terecht of is er al meer informatie over?
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is terecht, je weet het gewoon niet als je ze niet laat testen. 2-CB is ook veel vaker niet wat het is of vervuild dan XTC. Ik had er ook een die nagemaakt was van een bekende pil en niet goed was.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dyon123 zei:
Ik heb 2C-B geregeld voor mijn vriendin. Het bleek om Mickey Mouse te gaan, klein en blauw. Na alles nagekeken ye hebben op het internet is ze te bang geworden om deze te gebruiken.. Is dat terecht of is er al meer informatie over?
Klik om te vergroten...
Niet nemen en laten testen zodra het weer kan of gewoon weggooien.
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#5
6-BR-DMPEA wordt het toch ook wel genoemd? Tenminste dat staat hier bij onzuiverheden 2C-B. Ook 2C-B-FLY wordt daar genoemd trouwens. Wat gewoon goeie shit is, ook al veel over te vinden.

Dat is dan weer 8-bromo-2,3,6,7-benzo-dihydro-difuran-ethylamine

Ook de Safe & Sound maakte al melding van die 2-broom-4,5-dimethoxyfenethylamine trouwens. Trouwens Reddit al 10 maanden eerder.

Staat het hele lijstje nog eens genoemd. Mensen schijnen niet veel te voelen. Met andere woorden, niet gelijk levensgevaarlijk. Dus of je hebt de goede, of je voelt niet veel. Gewoon een kok ergens verkeerde afslag genomen. Beste wat je kan doen is als je 1 van die pillen hieronder beschreven hebt, bewaren, en als de testservice weer open is, laten testen.

  • silver/gray Mojo Jojo
  • gold/brown Mojo Jojo
  • blue Mickey Mouse
  • purple Mickey Mouse
  • gold/brown Mickey Mouse
  • green Mercedes
  • pink/redish/bronze Maybach
  • pink/redish Cornetto
  • yellow duck
Stay safe.

Links:

  • Fake 2C-B Mickey Mouse (blue) detected by “Drogart” in Slovenia [https://mindzone.info/aktuelles/warnung-achtung-vermeintliche-2c-b-pille-mit-2-br-45-dmpea/]
  • Fake 2C-B Mickey Mouse (purple) detected by “Saferparty” in Switzerland [https://mindzone.info/aktuelles/akt...klarierte-pille-mit-2-br-45-dmpea-statt-2c-b/]
  • Fake 2C-B results/list of dangerous pills by Trimbos Institut in the Netherlands [https://ti-redalert.e-dev.nl/api/index.cfm?act=print.doc (pink/redish Cornetto, pink/redish Maybach, green Mercedes, silver/gray Mojo Jojo, gold/brown Mojo Jojo, blue Mickey Mouse, yellow duck)]
  • Fake 2C-B results/monthly warnings by ChEckiT in Austria [https://checkit.wien/media/Checkit_Warnungen_0519-1.pdf (purple Mickey Mouse) / https://checkit.wien/media/Checkit_Warnungen_0519_Teil2.pdf (gold/brown Mojo Jojo)]
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb pillen uit deze bovenstaande lijst gebruikt en ze deden prima hun werk. Vermoedelijk een bijsynthese product wat inactief is. Verstandig is anders. :)
M
MegadudeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er kan vanaf 23 april weer getest worden trouwens. Op afspraak is Jellinek is weer open, en in Roermond (Van Gogh) zijn ze ook weer open gegaan. Er moet nu wel een determinatie formulier ingevuld worden. Terminators unite!
A
AmandabolkLid
01-01-2024, 00:00
#8
hey allemaal,

Zojuist 4 2CB opgehaald -> blauwe Mickey Mouse. Allemaal leuk en veel zin in. Toch even op snel opgezocht en kwam al snel op deze lijst:

https://www.drugsredalert.nl/api/index.cfm?act=print.doc

Wat ik eruit kan halen is dat deze pil als riskant wordt aangeschreven omdat de Effecten/risico’s ervan niet bekend zijn. Ergens schrik je toch als je ze op deze lijst ziet staan.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze pil of met hoe het werkt met deze lijst, is het omdat het nieuwe pillen zijn en ze nog niks weten of omdat er echt wat aan de hand mee is?
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Volgens mij is die lijst met riskante pillen een lijst met XTC-pillen waar dus wat mee is. En dat dit dus een 2CB-pil is en geen XTC zoals mensen verwachten. Maar correct me if I'm wrong.

Maar als jij hem als 2CB hebt gekocht en dat dus weet dan is het dus een ander verhaal. En met de meeste research chemicals is sowieso weinig onderzoek gedaan nog, vandaar dat die dus riskanter zijn dan reguliere drugs waar meer over bekend is. Met RC's ben je toch een beetje je eigen proefpersoon. Of je dat aan durft moet je zelf afwegen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Volgens mij is die lijst met riskante pillen een lijst met XTC-pillen waar dus wat mee is
Klik om te vergroten...
het zijn Pillen (kan dus vanalles zijn, XTC, 2c-b of weet ik veel wat nog meer) die werden aangeleverd en getest door het testcentrum en als ZEER ONVEILIG bestempeld zijn en waar dus voor wordt gewaarschuwd om die absoluut NIET te gebruiken:
bevat 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine en nog andere onbekende stoffen. Dit is een 2C-B variant, waarvan niet bekend is wat de effecten en risico’s zijn. GEBRUIK WORDT AFGERADEN!

Deze blauwe mickey mouse pillen bevatten dus GEEN 2c-b (4-broom-2,5-dimethoxy-fenethylamine), maar in plaats daarvan dus 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine. En een aantal andere onbekende stoffen.

En wat is die 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine dan wel?

Ik kwam dit lijstje al een tijdje geleden tegen, en ben eens gaan googlen naar deze stof. Ik ben vrij goed in zoeken naar info op het internet, maar ik heb NIKS gevonden. Ik heb ook nog gevraagd aan RC-deskundige @Jmths of die wist waarmee we hier van doen hebben, maar ook hij wist het niet.

En wat zijn die 'andere onbekende stoffen' dan? Niemand die het weet.

Het gaat hier dus om een mix van een geheel nieuwe stof waar niks over bekend is behalve de chemische structuur samen met andere onbekende stoffen waar helemaal niks over bekend is.

Er zijn wellicht meer dan 10.000 verschillende soorten pillen in omloop waarvan er dus 12 zijn die als zijnde 'ZEER GEVAARLIJK' bestempeld worden, en dit is er een van.

Mijn advies is om naar dat lijstje te luisteren en deze blauwe Mickey Mouse pilletjes weg te gooien. Want hiervoor testen ze dus pillen, om de gevaarlijke er tussenuit te halen en daar voor te waarschuwen.

Niet slikken dus deze krengen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonder laten testen weet je sowieso niet wat er in je pillen zit en hoeveel. Zo een site om te vergelijken zegt ook niks. Pillen worden nagemaakt, herdrukt met een standaar te koop zijnde pillenperser. Elke gek kan een logo namaken en er toch een heel andere stof in proppen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#12
@De Dunne
Daar ben ik het in dit geval niet mee eens.
Zo een site om te vergelijken zegt ook niks.
Klik om te vergroten...
Het gaat hier niet zo maar om een site, het is de site van het TESTCENTRUM, en HET BETREFT DE LIJST VAN HET TESTCENTRUM MET DAAROM DE PILLEN DIE ALS ZEER GEVAARLIJK BESTEMPELD ZIJN! Deze lijst die op de site van het testcentrum staat zegt dus wel degelijk iets.

En dan zou ik in dit geval dat advies maar gewoon overnemen en de kans dat het een andere batch en stof zou kunnen zijn negeren.

METEEN WEGGOOIEN DUS!

Veiligheid voor alles!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
@De Dunne
Daar ben ik het in dit geval niet mee eens.

Het gaat hier niet zo maar om een site, het is de site van het TESTCENTRUM, en HET BETREFT DE LIJST VAN HET TESTCENTRUM MET DAAROM DE PILLEN DIE ALS ZEER GEVAARLIJK BESTEMPELD ZIJN! Deze lijst die op de site van het testcentrum staat zegt dus wel degelijk iets.

En dan zou ik in dit geval dat advies maar gewoon overnemen en de kans dat het een andere batch en stof zou kunnen zijn negeren.

METEEN WEGGOOIEN DUS!

Veiligheid voor alles!
Klik om te vergroten...
Met je eens hoor. Ik bedoelde dat anders. Testen moet sowieso bedoelde ik. Of die pillen nou wel of niet op die lijst staan. Deze pillen niet gebruiken zonder laten testen. Net zoals alle pillen niet gebruiken zonder laten testen. En extra zeker laten testen als ze WEL op die lijst staan. Zonder zelf deze pillen te laten testen zou ik ze NOOIT nemen. Dus niet nemen deze of ze naar het testcentrum brengen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@De Dunne
Ik zou niet eens de moeite nemen om deze te laten testen, bij mij hadden die meteen in de prullebak gelegen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
@De Dunne
Ik zou niet eens de moeite nemen om deze te laten testen, bij mij hadden die meteen in de prullebak gelegen.
Klik om te vergroten...
Ik check nooit zo een site eigenlijk. Als ik een nieuwe batch heb van een drug, laat ik het ALTIJD testen. Wat de dealer ook zou zeggen. In mijn optiek is dat het verstandigst.
Ik zou niet zulke info weten over pillen via internet dus ik test 100%.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maar @acht.zes , je hebt gelijk dat je deze specifieke pillen beter niet moet nemen. Zeker als je ze niet gaat laten testen! Better be safe then sorry!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weinig tijd, maar hier moet ik even op reageren. Normaal zijn dit speculatietopics maar het is hier wel even belangrijk om mijn eigen ervaring met dit type pillen te vermelden.

Ik heb deze pillen zelf liggen, moet ze nog weggooien.

Ik heb ze in Nederland door iemand laten testen, en UIT DE TEST BLEEK dat er geen, of maar heel weinig 2C-B in zat. In eerste instantie testten ze zelfs negatief op 2C-B. Later kregen we de uitslag dat er dus inderdaad een andere, onbekende stof in zat die zij zelf ook niet goed konden thuisbrengen. Advies was: niet nemen.

Neem ze dus niet!

Oh, ik was trouwens zelf erg dom geweest, ik had vóór het testen al twee pilletjes hiervan geprobeerd (ik ging er niet vanuit dat dit zou gebeuren, wel dus, blijkt maar weer uit hoe belangrijk testen is!), ik heb er niets van gemerkt. Echt gewoon zero effect. Dus zelfs al zou je na al bovenstaande in de verleiding komen om ze alsnog te nemen: don’t do it, het is het niet waard, je zet je gezondheid op het spel en een leuke 2C-B ervaring ga je er naar alle waarschijnlijkheid niet van krijgen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Roze Olifant
Ik ga nu speculeren, maar het lijkt er op dat er een foutje in het productieproces is gemaakt bij deze pillen en dat ze per ongeluk geen 2c-b gefabriceerd hebben maar een net iets andere stof waar NIKS over bekend is en dat ze alsnog besloten hebben om die mislukte pillen op de markt te brengen.

Ik bedoel,
2c-b is 4-broom-2,5-dimethoxy-fenethylamine, en deze stof is 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine, de componenten zijn dus nagenoeg hetzefde alleen zijn er 2 cijfers verwisseld waardoor je dus een totaal andere stof krijgt.

Nogmaals, dit is pure speculatie.

@Jmths heeft wat verstand van scheikunde en die zei mij al te vermoeden dat 4-broom-2 inactief is (hij heeft nog wel uitgelegd waarom dit zou moeten zijn, maar ik ben niet slim genoeg om dat te begrijpen lol en ben zijn uitleg ook alweer vergeten).
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
@Roze Olifant
Ik ga nu speculeren, maar het lijkt er op dat er een foutje in het productieproces is gemaakt bij deze pillen en dat ze per ongeluk geen 2c-b gefabriceerd hebben maar een net iets andere stof waar NIKS over bekend is en dat ze alsnog besloten hebben om die mislukte pillen op de markt te brengen.

Ik bedoel,
2c-b is 4-broom-2,5-dimethoxy-fenethylamine, en deze stof is 2-broom-4,5- dimethoxyfenethylamine, de componenten zijn dus nagenoeg hetzefde alleen zijn er 2 cijfers verwisseld waardoor je dus een totaal andere stof krijgt.

Nogmaals, dit is pure speculatie.
Klik om te vergroten...

Ja, het blijft onzeker inderdaad. Wel interessant. Wij hebben voor zover ik weet die specifieke info niet gekregen (ik zal nog eens nagaan bij degene die ze is gaan brengen), alleen dat er sprake was van een ‘andere’ stof die onbekend was en het advies was heel duidelijk: blijf er vanaf. Ze wilden om die reden ook verder niet kwantificeren hoeveel mg er aan verschillende stoffen in de pillen was gevonden.

Ik heb dus niks van de pillen gemerkt. (Kon mezelf achteraf wel voor m’n kop slaan dat ik zo onverstandig was geweest ze te nemen voordat ze getest waren, maar ja, ongeduldig enzo.) Ik had twee pillen genomen die geadverteerd 40 mg 2C-B samen hadden moeten bevatten, maar zelfs al hadden ze de helft minder dan geadverteerd bevat, dan had ik meer moeten merken.

Maar goed, ook dit is pure speculatie want ik weet niet of de TS exact dezelfde pillen heeft natuurlijk.

Ik laat dit topic open staan omdat het in geval wel echt belangrijk is om de informatie die van verschillende kanten komt serieus te nemen en deze pillen niet te gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
De 2C-B markt is op dit moment heel erg vervuild.

Hoe het komt, dat weet niemand precies. Maar het Trimbos-instituut gaat ervan uit dat criminelen een nieuwe productiemethode zijn gaan gebruiken. Mogelijk was hun voorgaande grondstof op, of mogelijk hebben ze een goedkopere grondstof gevonden.

Echter gaat het bij die nieuwe productiemethode regelmatig mis. Daardoor belanden er (vaak kankerverwekkende) grondstoffen in het eindproduct, of ontstaan er zogenaamde structurele isomeren. Dat laatste is wat er met die blauwe Mickey's aan de hand is.

Tijdens de synthese van 2C-B is er wat mis gegaan waardoor het broomatoom, dat aan de voorkant op de vierde positie zou moeten zitten, op een andere plek aan het molecuul is gaan hechten. Hierdoor krijg je een stof die uit dezelfde componenten bestaat, maar die op een heel andere plek op het molecuul zitten. Het resultaat is een totaal andere stof met totaal andere eigenschappen.

Over de stof die in de blauwe mickey's zit, 2-broom-4,5-dimethoxyfenetylamine, is nagenoeg niks bekend inderdaad. Gebruik wordt afgeraden, omdat het mogelijk is dat de stof carcinogeen (=kankerverwekkend) is bijvoorbeeld, of omdat het schadelijk is voor een van je organen. Dat weten we allemaal nog niet. Denk aan ketamine wat pas later schadelijk bleek te zijn voor je blaas.
Er zijn inmiddels wel mensen die bij het DIMS (het drugstestsysteem in Nederland) hebben gemeld dat zij wel pillen hebben genomen met deze stof (2-broom-4,5-dimethoxyfenetylamine). Zij hebben daar vooralsnog geen ernstige gezondheidsincidenten aan overgehouden. Maar de stof lijkt ook niet echt actief te zijn. Je gaat er dus niet van trippen.

Neem dus je verlies, helaas, deze pillen zijn vervuild. Gooi ze weg en wacht even met nieuwe 2C-B kopen want de markt is op dit moment dus gewoon best wel vervuild. In de toekomst leren die criminelen wel weer hoe ze de nieuwe grondstoffen goed moeten synthetiseren :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."