Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B-FLY na MDMA

2C-B-FLY na MDMA

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
e
expergefactorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stonologie zei:
Volgens psychonaut released 2C-B meer serotonine dan 2C-B-Fly. Dat zou dus betekenen dat je dit ook bij 2C-B zou moeten doen?

Ik snap dat je dat soort middelen niet te vaak moet doen, maar het gaat echt wel minder op serotonine als MDMA achtige. Misschien dus een maand regel, inplaats van 3 maanden?..
Klik om te vergroten...

Op psychonout.wiki lees ik niet dat 2c-b een serotine releaser is.
Als dit ergens staat is dit waarschijnlijk een vergissing. Heb je een url ?
K
KwatzakottelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf een paar maanden terug 2b-to-fly 4 dagen na 5-mapb gebruikt en ik kan je vertellen dat zowel ik als mijn gemaal
daar toen niet goed op gingen. Het was een bad trip, met oneindig lang gerekte tijd en een saaie chemische 'high'er leek
geen einde aan te komen. Dus het is wel degelijk zo denk ik dat die 5-mapb iets had uitgeput dat die 2b-to-fly nodig
had om zijn werk leuk te kunnen doen.
e
expergefactorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psilocyloner zei:
Ik zit nog eens naar die diagrammen te kijken... 2C-B-FLY is dus een betrekkelijk zwakke serotonine releaser, tóch wel een 'serotonineslurper' zeg maar. Verrassend. Ik begrijp nu ook wel deze passage van PsychonautWik, welke je bij geen enkel ander psychedelicum terugvindt:
Klik om te vergroten...
Space cadet zei:
Hallo, weet er iemand hoe de werking van 2C-B-FLY nu precies is? Zeker na het gebruik van MDMA? Ik geloof dat het je receptoren meer stimuleert en er noradrenaline en dopamine vrij komt, klopt dat? Doet het ook iets met je serotonine? Ik vraag het om deze reden: afgelopen zaterdag MDMA gebruikt en wil aankomend weekend voor het eerst 2C-B-FLY gaan proberen. Haal ik er dan het maximale wel uit of heeft het niet zoveel zin als je serotonine voorraad op is. Alvast dank voor jullie info.
Klik om te vergroten...

2c-b-fly werkt in op / bindt zich aan verschillende serotine receptoren. Als ik het goed begrijp werkt het niet in op dopamine en noradreline receptoren en maakt het ook geen dopamine en noradreline vrij.

agonistic
Klik om te vergroten...
activity at the 5-HT2A serotonin receptor, but also has a high binding affinity for the 5-HT1D, 5-HT1E, 5-HT1A, 5-HT2B and 5-HT2C receptors


2C-B-fly: 4.00 5ht2b, 3.81 5ht1d, 2.93 5ht2c, 2.89 5ht2a, 1.91 5ht1e, 1.79 5ht1a, 1.79 Alpha2A, 1.78 5ht6, 1.69 5ht1b, 1.59 Alpha2C, 1.42 M3, 1.24 M4, 1.17 5ht7, 1.16 Alpha2B, 1.15 M1, 1.01 M5, 0.65 M2, 0.26 D1, 0.19 H1, 0.12 D2; 0.00: Beta1, Alpha1B, 5ht5a, DAT, NET, Imidazoline1, Sigma1, Sigma2, DOR, KOR, MOR, Beta2, SERT, CB2, D4, D5, Alpha1A, H2, CB1; ND: D3, Ca+Channel, NMDA
Klik om te vergroten...
bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2814854/
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
expergefactor zei:
(..) maakt het ook geen dopamine en noradreline vrij.
Klik om te vergroten...
Dit kan indirect alsnog wel het geval zijn.

Verder heb je gelijk inderdaad: wel bindingsaffiniteit voor subtypes 2b, 1d, 2c en 2a, 1a, 1b en 6 van serotonine. Maar geen affiniteit voor SERT of VMAT of DAT of NET (dus geen serotonine heropnameremmer of releaser, geen dopamine agonist en ook geen noradrenaline). Wel is de bindingsaffiniteit matig. Hoe kleiner de Ki des te groter de affiniteit. Als een stof onder de 1 nm komt dan zou je het wel een sterke agonist kunnen noemen, maar dat is 2C-B-FLY dus niet.

Het is dan wel weer de vraag hoe zo'n stof in mensen gemetaboliseerd wordt. Want het kan dus best dat ons lichaam een of ander enzym heeft wat weer een koolstofje ergens aanplakt of afhaalt en dan krijg je weer een andere stof met andere bindingsaffiniteit..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
2c-b-fly werkt zeer waarschijnlijk ongeveer als 2c-b.
In het geval van 2c-b zou dit geen probleem moeten veroorzaken.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hallo, weet er iemand hoe de werking van 2C-B-FLY nu precies is? Zeker na het gebruik van MDMA? Ik geloof dat het je receptoren meer stimuleert en er noradrenaline en dopamine vrij komt, klopt dat? Doet het ook iets met je serotonine? Ik vraag het om deze reden: afgelopen zaterdag MDMA gebruikt en wil aankomend weekend voor het eerst 2C-B-FLY gaan proberen. Haal ik er dan het maximale wel uit of heeft het niet zoveel zin als je serotonine voorraad op is. Alvast dank voor jullie info.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Problemen zal het hoogstwaarschijnlijk niet geven. Wel kan het zijn dat je tripje toch wat minder mooi uit de verf komt op het moment dat je serotoninehuishouding niet in optimale balans is. Zojuist postte ik in een andere thread dat ik weleens alsnog een dip heb gekregen nadat ik kort na het gebruik van een serotonineslurper zoals MDMA een psychedelicum nam. Ik zou daarom toch gewoon wachten, als het even kan.

Psychedelica doen wel zeker 'iets' met serotonine, sterker nog, 5-HT2A receptor agonisme (d.w.z.: het doet iets met een receptor wat serotonine ook met die receptor doet, even kort door de bocht) is het voornaamste werkingsmechanisme van alle klassieke psychedelica. Het lijkt mij daarom heel logisch dat MDMA-gebruik kort voor gebruik van dergelijke psychedelica toch wel invloed kan hebben op de trip. Ik heb eens eens een vrij afgevlakte en op momenten zelfs vrij dysfore trip gehad op paddo's, kort na gebruik van 6-APB (eveneens een serotonineslurper zoals MDMA). Met voorzichtigheid (omdat ik dit concludeer uit slechts één ervaring) zou ik wel kunnen stellen dat bij de psychedelica die normaliter een wat entactogene werking hebben (zoals 2C-B en vermoedelijk ook 2C-B-FLY) dit entactogene effect minder mooi uit de verf kan komen op het moment dat kort hiervoor MDMA is gebruikt. Ik heb eens huachuma (San Pedro, mescaline, eveneens een psychedelicum met entactogeen randje) gebruikt twee weken na 6-APB. Ik voelde me uitgeblust, leeggetrokken... alsof mijn brein niet in staat was om er nog enigerlei vorm van geluksgevoel voor me uit te persen. Ik voelde me totaal buiten de groep, voelde geen enkele verbinding. Ik voelde me juist moederziel alleen, in de steek gelaten.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb nooit echt een dip gehad na XTC. Maar misschien maar beter even wachten inderdaad. Ik kan inderdaad niet super veel vinden over de werking van 2C-B-Fly, is toch wel echt een andere substantie dan 2C-B dus wellicht werkt het ook net anders...
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space cadet zei:
Ik heb nooit echt een dip gehad na XTC. Maar misschien maar beter even wachten inderdaad. Ik kan inderdaad niet super veel vinden over de werking van 2C-B-Fly, is toch wel echt een andere substantie dan 2C-B dus wellicht werkt het ook net anders...
Klik om te vergroten...
Het werkt zeker anders dan 2C-B. Ik denk dat je het vooral moet benaderen als een uniek middel met unieke effecten en niet zozeer als een vervanger van 2C-B. Ondanks de gelijkenis in naam, verneem ik van velen dat het effect totaal anders is.
S
Space cadetLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psilocyloner zei:
Het werkt zeker anders dan 2C-B. Ik denk dat je het vooral moet benaderen als een uniek middel met unieke effecten en niet zozeer als een vervanger van 2C-B.
Klik om te vergroten...
Weet je wellicht ook hoe het werkt? Stimuleert de receptoren voor dopamine en noradrenaline toch?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
@Space cadet

Pharmacology
Further information: Serotonergic psychedelic

Little is known about how the totality of its effects are produced, 2C-B-FLY's psychedelic effects are believed to come from its efficacy at the 5-HT2A receptor as a partial agonist.

However, the role of these interactions and how they result in the psychedelic experience remains subject to on-going scientific investigation.

(bron: psychonautwiki)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."