Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik je 3 ipv 4-mmc?

Waarom gebruik je 3 ipv 4-mmc?

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Azraël zei:
De 4mmc van heden voelt niet meer hetzelfde aan als deze die je pre van legaal kon kopen op internet.
Heb al verschillende keren geprobeerd maar die rush bij snuiven of die waves of love bij een bommetje kreeg ik toch niet meer..
Mogelijks is er in Nederland op straat wel nog goed gerief te vinden dan?
Klik om te vergroten...
Zou dat ook door neurotoxiciteit kunnen komen, of verschillen in dosering..?
A
AzraëlLid
01-01-2024, 00:00
#2
Geen idee hoe het komt maar er staat ergens een artikel op internet over met Dr Zee. De dosissen zijn hetzelfde gebleven en van x-mmc cathinones heb ik het gevoel dat ze blijven hetzelfde effect geven. Zelfs bij herdoseren.
Idd t gevoel vd eerste pil zullen we nooit meer opnieuw ervaren spijtig genoeg.. ik herinner me er nog veel van toch al 19 jaar geleden 🥰
Wat is er nu in NL te krijgen? Ik heb al eens een beige poeder gehad en gele mcat pillen id vorm v kattekoppen... Beiden niet te vergelijken met pre ban meph
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik ben altijd skeptisch bij het rechtstreeks vertalen van gebruikerservaringen naar de kwaliteit van een middel. Het placebo-effect is echt een ding. Onze verwachtingen spelen een enorme rol bij de ervaring die we uiteindelijk hebben.

Bio-chemisch gezien maakt het ook niet uit of een stof verboden is of niet. Wel kan het zijn dat de ene batch zuiverder is dan de andere batch. Dat zou dan een verschil in dosering kunnen opleveren. Maar eerlijk gezegd moet het verschil dan wel echt heel groot zijn wil je daar echt wat van merken. 10% meer of minder in dosering merk je meestal niet echt, zeker niet als er jaren tussen verschillende gebruiksmomenten zitten, de omgeving anders is en er geen gestandaardiseerde methodes zijn om de subjectieve effecten met elkaar te vergelijken.

@Buu suggereert iets over verschillende stereo-isomeren. Dat zijn spiegelbeelden van moleculen. Een bepaald spiegelbeeld van een molecuul kan inderdaad verschillende effecten veroorzaken. Maar in het geval van 4-MMC zijn er geen concrete aanwijzingen dat er pre-ban één specifiek stereo-isomeer werd geproduceerd.

Deze discussie is wel lastig omdat 4-MMC niet gekwantificeerd wordt in het testlab. Je weet dus niet hóe zuiver een sample is. En op chiraliteit wordt ook niet getest. Dus je weet niet of een sample één bepaald stereo-isomeer bevat, of dat het misschien een racemaat mengsel is (wat ik eigenlijk wel vermoed).

Als je kijkt naar waarschijnlijkheid dan denk ik toch allereerst aan psychologische verschillen die het resultaat zijn van verwachting, verschillen in dosering en verschillen in de omgeving. Dat zijn de meest waarschijnlijke factoren die sindsdien zijn veranderd. Of de zuiverheid of chiraliteit anders is, dat kunnen we niet met zekerheid zeggen (dus ook niet dat het niet zo is).
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij deze discussies moet ik vaak denken aan mensen die zeggen dat het suiker in fruit gezonder is dan het suiker in snoep. Tja ga die mensen maar eens uitleggen dat elke suiker hetzelfde is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mezelf zei:
Bij deze discussies moet ik vaak denken aan mensen die zeggen dat het suiker in fruit gezonder is dan het suiker in snoep. Tja ga die mensen maar eens uitleggen dat elke suiker hetzelfde is.
Klik om te vergroten...
Toch heb ik van het eten van fruit nooit een dip, ook niet bij veel fruit. Maar na wat snoep voel ik me ongezond en ervaar ik vaak echt een dip in mijn energie.

Of zou dat allemaal aan de hoeveelheid liggen?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Toch heb ik van het eten van fruit nooit een dip, ook niet bij veel fruit. Maar na wat snoep voel ik me ongezond en ervaar ik vaak echt een dip in mijn energie.

Of zou dat allemaal aan de hoeveelheid liggen?
Klik om te vergroten...
Whahaha ja... zal zeker met de hoeveelheid te maken hebben maar ook met de vele toevoegingen van snoep natuurlijk. Snoep is niet puur onversneden suiker natuurlijk :wink:
c
cutepoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
gebruiker292744 zei:
Doe mij maar 2-MMC.
Klik om te vergroten...
2mmc zuigt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."