Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jou favo RC/Designer Drug?

Wat is jou favo RC/Designer Drug?

27 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#1
4-FA. De stim van de goden.
J
JariLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goedenacht mensen!
Ben op t moment heel erg aan t kijken naar RC/Designer drugs.
Totaal nieuw er mee!
Maar de mensen die dit lezen wat zijn jullie ervaring met RCs en welke is je fav? En waarom?
Ben zelf benieuwd naar 3MMC, MXE, 4-FMA, 6-APB en 1P-LSD.
Of raden jullie RCs helemaal af en als ik wil gebruiken ik beter bij de standaard drugs kan blijven?
Let me know :grinning:
L
Lid 110071Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Jari zei:
Goedenacht mensen!
Ben op t moment heel erg aan t kijken naar RC/Designer drugs.
Totaal nieuw er mee!
Maar de mensen die dit lezen wat zijn jullie ervaring met RCs en welke is je fav? En waarom?
Ben zelf benieuwd naar 3MMC, MXE, 4-FMA, 6-APB en 1P-LSD.
Of raden jullie RCs helemaal af en als ik wil gebruiken ik beter bij de standaard drugs kan blijven?
Let me know :grinning:
Klik om te vergroten...
Goedenacht Jari,
Over RC's is al heel veel geschreven. Sommigen wisselen hier uitgebreide chemische analyses uit. Mijn medische kennis is niet groot genoeg om je daar iets over te vertellen.
In de info over RC's op deze site kun je lezen dat je bij veel van deze middelen je eigen proefkonijn bent, omdat er weinig gedegen onderzoek naar gedaan is. Sommige RC's zijn langer bekend, waardoor er meer ervaringsverhalen zijn. Daar kun je dan zelf conclusies uit trekken. Maar als het fout gaat en je komt in de medische molen terecht, dan kun je soms minder adequaat behandeld worden, omdat er vaak geen protocollen voor die middelen zijn. Klinkt misschien heftig, maar ik vind dat wel een belangrijk punt.
Je noemt een aantal middelen op die nogal verschillen in werking. Ik heb een paar keer 6-APB gebruikt om te ervaren of het een lange XTC-euforie geeft, zoals je vaak hoort. Dat werkte bij mij inderdaad zo, misschien zelfs iets te lang. Over 3MMC heb ik een tripreportje geschreven. https://drugsforum.nl/threads/3-mmc-anders-dan-wat-ik-ervan-verwachtte.67473/
Ik heb het 1x gebruikt, maar ik lees soms dat het snel verslavend kan zijn (sterke drang om steeds bij te pakken).
Succes met je zoektocht, goed dat je eerst informatie zoekt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kijk eens op erowid staan een hoop trip reports
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of someone that's no one op youtube als je liever niet leest
J
JariLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Of someone that's no one op youtube als je liever niet leest
Klik om te vergroten...
Dankje! Zal gaan lezen en kijken
w
wapboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
6APB ..... andere rc's nog niet geprobeerd
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je van psychadelica houdt dan zou ik je aanraden om jezelf over 4-ho-met in te lezen. Voor mij is het psychadelische effect groter dan die van truffels en gespeekken voeren met mensen is ook heel leuk omdat je vrij objectief naar dingen kan kijken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jari zei:
Of raden jullie RCs helemaal af en als ik wil gebruiken ik beter bij de standaard drugs kan blijven?
Klik om te vergroten...
Ik raad sowieso niks aan. Voorkeuren voor specifieke middelen zijn heel anders per persoon. Bovendien kunnen ervaringen nogal uit elkaar liggen, op basis van verwachting, verschillen in dosering of metabolisme.

Ik vind het wel belangrijk dat mensen heel goed beseffen wat het betekent om een onbekend gezondheidsrisico te nemen. Want dat doe je met rc's. Je weet niet wat die stoffen doen in het lichaam. Alle lichaamsprocessen kunnen dus potentieel (permanent) verstoord raken na gebruik. Dat is wat voorlichtingsorganisaties bedoelen als ze zeggen 'je bent je eigen proefkonijn'. Net als dat proefdier moet je maar zien of je klachten overhoudt aan het middel en zo ja, welke dan. Harm-reduction is lastig omdat je niet weet welke risico's je kunt verminderen (want de risico's zijn onbekend).

Hier op het forum lees ik wel eens dat mensen vanwege beschikbaarheid of legale status ervoor kiezen om middelen te vervangen met een nieuwe psychoactieve stof. Ik ben dus geen fan van zulke redenen, omdat die volgens mij niet opwegen tegen het onbekende risico.

Nu moet ik ook niet te hypocriet gaan doen, want ik heb zelf ruim 50 verschillende middelen geprobeerd. Dus als je écht alles hebt geprobeerd om te weten wat er te weten valt over een nieuwe stof, als je je bewust bent van het onbekende gezondheidsrisico, en als je desondanks toch echt een middel wil uitproberen, tja, wie ben ik dan om daar verder nog een waardeoordeel over te hebben.

Maar ik zou het dus niet aanraden en ik kan ook geen specifieke middelen aanbevelen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vond 4mmc toch een stuk beter.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
benzzzy zei:
3-meo-pcp
Klik om te vergroten...
+1
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jari zei:
MXE
Klik om te vergroten...
Zou ik niet bestellen als je nieuw bent in de rc wereld , is al een tijdje schaars.
Als je het besteld krijg je 9 van de 10 een stof die verwant is , maar geen mxe is.

Hetzelfde met 6-APB , die vind je nog wel in liquide vorm , maar schijnt niet al te best of heel duur te zijn.

Correct me if i'm wrong.
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#13
inner_search zei:
Zou ik niet bestellen als je nieuw bent in de rc wereld , is al een tijdje schaars.
Als je het besteld krijg je 9 van de 10 een stof die verwant is , maar geen mxe is.

Hetzelfde met 6-APB , die vind je nog wel in liquide vorm , maar schijnt niet al te best of heel duur te zijn.

Correct me if i'm wrong.
Klik om te vergroten...
Er zijn wel weer een aantal vendors die 6-APB poeder verkopen hoor.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Buu zei:
Er zijn wel weer een aantal vendors die 6-APB poeder verkopen hoor.
Klik om te vergroten...
'Hint, hint, hint :wink::wink::wink::wink::wink::wink:'
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#15
3 ho pcp, 3mmc, 6 apb
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
3-meo-pcp
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
'Hint, hint, hint :wink::wink::wink::wink::wink::wink:'
Klik om te vergroten...
Euh.
J
JariLid
01-01-2024, 00:00
#18
inner_search zei:
Zou ik niet bestellen als je nieuw bent in de rc wereld , is al een tijdje schaars.
Als je het besteld krijg je 9 van de 10 een stof die verwant is , maar geen mxe is.

Hetzelfde met 6-APB , die vind je nog wel in liquide vorm , maar schijnt niet al te best of heel duur te zijn.

Correct me if i'm wrong.
Klik om te vergroten...
Oke dankjewel!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#19
3MMC is gekend ( berucht ) voor de grotere cravings dan "standaard' drugs...Pas er mee op als je voor deze kiest, en bestel niet teveel.
J
JariLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
3MMC is gekend ( berucht ) voor de grotere cravings dan "standaard' drugs...Pas er mee op als je voor deze kiest, en bestel niet teveel.
Klik om te vergroten...
oke dankje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."