Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEmotioneel wrak door 3mmc en/of etizolam

Emotioneel wrak door 3mmc en/of etizolam

59 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi Samantha,

Helaas werd de speedverslaving zo ingeruild voor 3mmc. Ik ben het vrij snel daarna steeds meer gaan gebruiken. Ik zat er er al vrij snel dagelijks aan. Denk vanaf de tweede keer bestellen dat het bij mij helaas verkeerd ging.

Ik vind het een heerlijk middel om te gebruiken, maar helaas kan ik geen mate houden. Ik loop zelf bij Tactus voor mijn speedverslaving en zelfs daar speelde ik mooi weer alsof het me allemaal goed afging. De speed wel ja, die heb ik niet meer gebruikt, maar dit is natuurlijk iets wat dicht in de buurt komt.

Ik was mijn eerste rc chemical en had het al jaren zien staan, maar geloofde er niet zo in. Had me er ook niet over ingelezen. Ging er vanuit dat het tegen zou vallen en alles wat het enigzins leuk zou maken was een bonus.

Nou, heb ik me daar even in vergist. Ik lees hier wel verhalen dat lang niet iedereen het wat vindt. Ik hoor helaas bij de groep die het geweldig vindt.

Het heeft ervoor gezorgd dat mijn vrouw (voor wie ik het verzweeg. erachter kwam. Zij heeft Tactus ingelicht en toen viel het kwartje pas hoe dom in bezig was. Wel meteen gestopt op 27 januari. Vond het moeilijker om mee te stoppen dan met speed. Maar er is nu de grote kans dat mijn huwelijk hierdoor ten einde is.

Tja, als je al bij Tactus gaat liegen over je gebruik zoals ik deed, dan kom je natuurlijk een keer in de problemen.

Conclusie, 3mmc het is een fijn middel, maar niet als je van jezelf weet dat je geen mate kan houden. Bij mij is het alles of niks, en daar leent 3mmc zich prima voor. Op standje alles bedoel ik dan. Onderschat het niet, want ondanks dat ik nog keihard bezig ben om mijn huwelijk te redden. Ik moet nog dagelijks tegen mezelf zeggen dat ik het niet moet bestellen. Want die gedachte is er elke dag. En dat is best moeilijk, want ik wil het allerliefst het gezin bij elkaar houden (we hebben twee kinderen) en waarom moet ik dan nog zoveel moeite doen om het niet te kopen als ik het daarmee verpest.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien even een tijdje je bankrekening openbaar maken voor je vrouw? Zou dat helpen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Pas toch op om serotonine drugs te gebruiken als je escitalopram slikt. SSRi’s kunnen erg gevaarlijk zijn in combi met serotonine drugs als 3mmc en mdma. Serotonine syndroom , blijvende depressies etc. Zelfs epileptische aanvallen kunnen dan voorkomen.

Ben je ondertussen helemaal gestopt met drugs nu @Maximusso ?
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Misschien even een tijdje je bankrekening openbaar maken voor je vrouw? Zou dat helpen.
Klik om te vergroten...
Daar hebben we het serieus al over gehad. Maar we zitten nu in het is al te laat stadium. En als ik nu weer zou gaan gebruiken en hier niks over zou vertellen dan is het einde verhaal. Bedoeling is om mijn zware momenten te bespreken, maar als ik dat nu doe dan ziet ze dat alsof dat de toekomst zal zijn. Dus een man die daar altijd moeite mee heeft. Maar eerst eens kijken of er nog een huwelijk is over een paar weken.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Pas toch op om serotonine drugs te gebruiken als je escitalopram slikt. SSRi’s kunnen erg gevaarlijk zijn in combi met serotonine drugs als 3mmc en mdma. Serotonine syndroom , blijvende depressies etc. Zelfs epileptische aanvallen kunnen dan voorkomen.

Ben je ondertussen helemaal gestopt met drugs nu @Maximusso ?
Klik om te vergroten...
Ik ben op 27 januari gestopt. Dus nog niet zo lang.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maximusso zei:
Ik ben op 27 januari gestopt. Dus nog niet zo lang.
Klik om te vergroten...
Nou dat is al heel knap hoor! Bijna 6 weken al. Houd vol joh! :thumbsup:
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Pas toch op om serotonine drugs te gebruiken als je escitalopram slikt. SSRi’s kunnen erg gevaarlijk zijn in combi met serotonine drugs als 3mmc en mdma. Serotonine syndroom , blijvende depressies etc. Zelfs epileptische aanvallen kunnen dan voorkomen.

Ben je ondertussen helemaal gestopt met drugs nu @Maximusso ?
Klik om te vergroten...
Heb in die maanden de escitalopram regelmatig overgeslagen en de helft genomen. Ik had er inderdaad last van. Ik ook al had ik er last van en weet ik dat het niet goed is, de trek was overheersend.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Nou dat is al heel knap hoor! Bijna 6 weken al. Houd vol joh! :thumbsup:
Klik om te vergroten...
Nu kan ik weer verder bij Tactus, daar had in testen gedaan, maar onder invloed van 3mmc en etizolam (Als ik er heen moest dan kan ik etizolam om te kalmeren). Die testen liggen nu in de prullenbak.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maximusso zei:
Nu kan ik weer verder bij Tactus, daar had in testen gedaan, maar onder invloed van 3mmc en etizolam (Als ik er heen moest dan kan ik etizolam om te kalmeren). Die testen liggen nu in de prullenbak.
Klik om te vergroten...
Veel succes en sterkte! Je bent nu op de juiste weg.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
6 weken is supergoed! Maar je bent er nog niet.
Ik weet hoe sterk de cravings zijn,maar je doet het niet alleen voor je vrouw.
Maar ook voor je kinderen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je nu bestelt, ben je je vrouw en je kinderen kwijt.
Dan blijf je nog een hele poos gebruiken. Maar je blijft niet tot je 80e aan de 3MMC.

Er komt toch een moment dat je weer afkick. Maar dan ben je al alles kwijt.
Nu is het nog niet te laat.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Misschien domme vraag.
Je hebt methadon voor heroïne.
Kratom voor opiaten en benzo's

Is er niet iets voor dit soort drugs?
R
RoelloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Niet best die rotzooi. Voor je het weet zit je zo diep dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen om weer een beetje van de normale dingen in het leven te kunnen genieten.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maximusso zei:
Daar hebben we het serieus al over gehad. Maar we zitten nu in het is al te laat stadium. En als ik nu weer zou gaan gebruiken en hier niks over zou vertellen dan is het einde verhaal. Bedoeling is om mijn zware momenten te bespreken, maar als ik dat nu doe dan ziet ze dat alsof dat de toekomst zal zijn. Dus een man die daar altijd moeite mee heeft. Maar eerst eens kijken of er nog een huwelijk is over een paar weken.
Klik om te vergroten...
Heftig verhaal. Gevangen tussen verslaving en de situatie met je gezin.
Dat is zeker een gevecht waard voor je gezin.
Blijf in gesprek met je vrouw, dat is heel belangrijk.
Is er ruimte voor een gesprek tussen jullie met een ervaringsdeskundige er bij ??
Ik denk dat het voor je vrouw lastig te begrijpen is wat jij voelt en daarom heb je hulp van een professional nodig.
Niet alleen voor jou, maar ook voor jullie samen!
Heel veel succes!!!
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
Misschien domme vraag.
Je hebt methadon voor heroïne.
Kratom voor opiaten en benzo's

Is er niet iets voor dit soort drugs?
Klik om te vergroten...
De eerste week van de "detox" heb ik beide keren een week oxazepam gekregen. Bij de speed afgelopen zomer ging het eigenlijk wel zonder, maar daar heb ik ook maanden naartoe gewerkt. Ik had groots ingekocht om de prijs omlaag te krijgen. Met Als gevolg dat ik een halve kilo in de vriezer had. Helaas wel natte speed dus na het droger was het wat minder. Op het moment dat ik wilde stoppen had ik nog 200 gram ofzo. Dat wilde ik dus echt niet even weggooien. Maar uiteindelijkuiteindelijk duurde het een tijdje voordat ik bij Tactus kon starten. En uiteindelijk precies naar dat moment toegewerkt dat het op zou zijn. Weggooien lukt me niet en bewaren, ach dat hoef ik niet uit te leggen. Kreeg wel een telefoontje van Tactus de dag voordat ik zou stoppen, doen ze om te praten over je gebruik de laatste dag. In veel gevallen gaat iemand nog even helemaal los. Moest ook even door buffelen maar is gelukt 😋. Je ziet dat ik meteen een heel verhaal ga schrijven..de gedachte om het weg te moeten gooien, maakt blijkbaar nog steeds veel bij me los.

Dus de eerste keer periode van maanden. Toen de 3mmc, dat was heel anders. Dezelfde dag gestopt en met pijn in mijn hart alle 3mmc, etizolam (phenibut, morfine, clonazolam, flualprazolam, 1p-lsd, 3-FA en 3MMA.) ingeleverd om weg te gooien. De laatste drie heb ik nooit genomen, omdat 3mmc zo goed beviel. En die laatste 3MMA leek me beter om toch niet te doen.

Maar meteen stoppen met daarbij alle problemen dat mijn huwelijk voorbij leek. Toen heb ik wel de oxazepam voor een week genomen.

Ik heb na drie weken ook quetiapine gekregen. Dit zou helpen tegen de trek, maar vond het een vervelend middel en merkte niet dat de trek minder werd.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#16
rowdy zei:
Heftig verhaal. Gevangen tussen verslaving en de situatie met je gezin.
Dat is zeker een gevecht waard voor je gezin.
Blijf in gesprek met je vrouw, dat is heel belangrijk.
Is er ruimte voor een gesprek tussen jullie met een ervaringsdeskundige er bij ??
Ik denk dat het voor je vrouw lastig te begrijpen is wat jij voelt en daarom heb je hulp van een professional nodig.
Niet alleen voor jou, maar ook voor jullie samen!
Heel veel succes!!!
Klik om te vergroten...
Ze gebruikt zelf geen drugs dus snapt het inderdaad niet goed waarom je er niet gewoon af kan blijven.

Maar we zijn al 24 jaar samen en ze heeft me vaak gesteund, maar nu heeft ze duidelijk aangegeven dat het ook een keer klaar is.

We hebben samen gesprekken bij Tactus. Dat leek heel goed te gaan. Ik zat me als vanouds erdoor heen te liegen alsof het allemaal goed ging. En we zouden het laatste gesprek hebben met de systeemtherapeut totdat ze twee dagen daarvoor een een fel paars zakje met 3mmc erop vond.

Maar kan nu wel zeggen dat het maar goed is ook. Anders was ik gewoon doorgegaan alsof ik in behandeling ben en ondertussen gewoon blijven gebruiken. Uit mezelf had ik het nooit gezegd. Er niet over praten was er zo ingesleten dat ik het vaak niet eens door heb.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
6 weken is supergoed! Maar je bent er nog niet.
Ik weet hoe sterk de cravings zijn,maar je doet het niet alleen voor je vrouw.
Maar ook voor je kinderen
Klik om te vergroten...
De eerste periode is het makkelijkste. Dat is mijn ervaring in ieder geval (wel dankzij oxazepam de eerste week).
De eerste weken ben je erg op je hoede en erg bezig alles weer op de rit te krijgen. Maar dan als het eenmaal weer allemaal goed gaat. En je gaat je vervelen of in mijn geval krijg ik last van drukte in mijn hoofd. Of als ik me wel goed voel, dan is dat gevoel nog lekkerder te maken met middelen. Foute gedachte, want blijft nooit bij één keertje.

Dank je voor het compliment voor de 6 weken. Nu ik er open over ben, merk ik dat het ook wel handig is als mensen het weten zodat ze er af en toe eens naar vragen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maximusso zei:
Ze gebruikt zelf geen drugs dus snapt het inderdaad niet goed waarom je er niet gewoon af kan blijven.

Maar we zijn al 24 jaar samen en ze heeft me vaak gesteund, maar nu heeft ze duidelijk aangegeven dat het ook een keer klaar is.

We hebben samen gesprekken bij Tactus. Dat leek heel goed te gaan. Ik zat me als vanouds erdoor heen te liegen alsof het allemaal goed ging. En we zouden het laatste gesprek hebben met de systeemtherapeut totdat ze twee dagen daarvoor een een fel paars zakje met 3mmc erop vond.

Maar kan nu wel zeggen dat het maar goed is ook. Anders was ik gewoon doorgegaan alsof ik in behandeling ben en ondertussen gewoon blijven gebruiken. Uit mezelf had ik het nooit gezegd. Er niet over praten was er zo ingesleten dat ik het vaak niet eens door heb.
Klik om te vergroten...
Inderdaad maar goed ook zoals je schrijft.
Je zult het vertrouwen terug moeten winnen bij haar en dat is logisch.
Dat wordt echt nog heel lastig voor je denk ik. Zoals je al eerlijk schreef was jouw manier er zo ingesleten.
Zonde als dit je relatie kost; dan zijn er alleen maar verliezers en dat weet je ook.
D
De ZeemeermanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed bezig ! Sterkte gewenst met volhouden!
Misschien kan het helpen om erachter te komen waarom je nou precies begonnen bent met drugs gebruik? Uitproberen, gevoel verdoven, depressie etc?


Ik heb zelf geen ervaring met verslaving maar wel een eetstoornis gehad, met therapie leren begrijpen hoe dat kwam en geleerd om weer normaal en gezonder te eten.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Maximusso zei:
Dank je voor het compliment voor de 6 weken. Nu ik er open over ben, merk ik dat het ook wel handig is als mensen het weten zodat ze er af en toe eens naar vragen.
Klik om te vergroten...
open over zijn is zeker goed! Zoals je al hebt gemerkt..als ze er naar vragen, is dat meteen een realitycheck voor je en hopelijk een stok achter de deur.

En schrijf hier lekker van je af.

Tuurlijk moet je het altijd volhouden, maar voor mij was dat in mijn hoofd makkelijker om de strijd aan te gaan..nog even volhouden tot het gesprek en ik had er weer een overwinning bij.


Heb je iets wat je kan gebruiken om jezelf te belonen of te vervangen?


Vier elke overwinning! Afkicken is zwaar, belicht ook de positieve kant. De hele dag cravings (glas halfleeg) betekent ook de hele dag clean gebleven, dus je kan het wel!

Er was een periode dat je niet eens wist wat gebruiken was en toen was je ook gelukkig(ga ik van uit) Die tijd komt er voor jou ook!

Verslaafd
Stoppen
Afkicken
Afgekickt, en cravings
Schade in je leven onder de loop,en vechten om clean te blijven.
Clean,cravings en de schade herstellen
Bijna geen cravings, focus meer op schadeherstel

En als je dat gehad hebt komen er weer allemaal fases van de opbouw van je leven.
Het lijkt eindeloos te duren, die fase van clean en cravings, maar eigenlijk zijn het allemaal gefaseerde korte periodes, wat betekent dat je telkens een stap verder weg bent van je verslaving, en een stap dichter bij je herstel

Je staat misschien wat onderaan de ladder, maar je staat wel op de ladder. Stap voor stap.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."