Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEmotioneel wrak door 3mmc en/of etizolam

Emotioneel wrak door 3mmc en/of etizolam

59 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maximusso zei:
Het gekke is dat ik me eigenlijk niet naar voel. Of neerslachtig. De dip na xtc ken ik wel en die vond ik altijd heel naar. Maar dan had ik geen last dat ik ineens stond te janken. En nu terwijl ik me verder wel oké voel begin ik spontaan te janken. Heel apart en irritant. Ik voel het gewoon opkomen en denk daar gaan we weer.😁
Klik om te vergroten...

´´Als er sprake is van een gebrekkige functionaliteit van een neurotransmitter, dan merkt men dat bijvoorbeeld aan gevoelens van angst, stemming, toegenomen prikkelbaarheid, verminderde plezierbeleving, veranderde pijnwaarneming, ongeremde of juist gebrek aan eetlust, trage stofwisseling, onvoldoende controle over emoties, vermoeidheid of verminderd zelfvertrouwen. ´´

Bron: https://praktijklef.com/behandelingen/neurotransmitters
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij is dat niet zo gek. Zou mij pas zorgen gaan maken als de huilbuien ongecontroleerd zijn en wekenlang aanhouden.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste forumleden,

Ik heb de afgelopen twee dagen 3mmc gebruikt en om in slaap te komen heb ik daar etizolam (4mg) bij genomen. Ik heb beide soorten deze week pas voor het eerst genomen. Wel heb ik de 3mmc meteen als een gek steeds bij genomen. Heb over die twee dagen zo'n 3 gram op. Ik ben in behandeling voor een speedverslaving bij Tactus. Ik had niet verwacht dat 3mmc zo heftig zou zijn. Dat het zo dicht bij speed in de buurt komt is voor mij zeer gevaarlijk.

Ik ben er nu meteen mee gestopt, maar ik heb oncontroleerbare huilbuien. Echt aan één stuk door. Dit heb ik met speed nooit gehad. Heeft iemand hier ervaring mee dat dit door de 3mmc komt of misschien door de etizolam? Dat laatste lijkt me onlogisch omdat ik het maar zo kort heb genomen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als eerst moet ik er bij vertellen dat ik veel ervaring heb met beide stoffen. De hoeveelheid 3-mmc die je tot je hebt genomen is heel erg hoog en dit zal er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat je serotonine huishouding uitgeput is. 3-mmc werkt in tegenstelling tot speed veel meer op serotonine in en moet je eigenlijk net als mdma/xtc niet te vaak gebruiken om problemen met je serotonine huishouding te voorkomen.

Die huilbuien herken ik zelf ook na misbruik van 3-mmc, ik schat dat dit komt doordat serotonine gelinkt is aan emoties, die dus in de war raken van zulke hoeveelheden.

Niet meer gaan gebruiken dus.... Daarnaast is 3-mmc wel link spul voor iemand die al problematiek heeft wat betreft speed. Ik raad je dus zeker af om hier verder mee te experimenteren en al helemaal in zulke doseringen.

Hier een link met informatie over doseringen:
TripSit Factsheets - 3-MMC
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsychedelicMagic zei:
Volgens mij is dat niet zo gek. Zou mij pas zorgen gaan maken als de huilbuien ongecontroleerd zijn en wekenlang aanhouden.
Klik om te vergroten...

Denk je dat het door de 3mmc komt? En door weer te nemen zullen de huilbuien weer even weg zijn. Om daarna natuurlijk weer terug te komen.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Apotheker zei:
Als eerst moet ik er bij vertellen dat ik veel ervaring heb met beide stoffen. De hoeveelheid 3-mmc die je tot je hebt genomen is heel erg hoog en dit zal er waarschijnlijk voor gezorgd hebben dat je serotonine huishouding uitgeput is. 3-mmc werkt in tegenstelling tot speed veel meer op serotonine in en moet je eigenlijk net als mdma/xtc niet te vaak gebruiken om problemen met je serotonine huishouding te voorkomen.

Die huilbuien herken ik zelf ook naar misbruik van 3-mmc, ik schat dat dit komt doordat serotonine gelinkt is aan emoties, die dus in de war raken van zulke hoeveelheden.

Niet meer gaan gebruiken dus.... Daarnaast is 3-mmc wel link spul voor iemand die al problematiek heeft wat betreft speed.
Klik om te vergroten...

Oké, wordt me al een stuk duidelijker. Ik dacht gelezen te hebben dat 3mmc meer op je dopamine werkte en maar voor een klein gedeelte op je serotonine.

En inderdaad, dit is voor mij geen middel om te gebruiken. Ik heb het onderschat hoe sterk het is.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Eens met de vorigen.

Serotonine is het stofje in je hersenen dat zorgt voor een geluksgevoel. Serotonine komt van nature, in mindere mate dan bij drugsgebruik, vrij als je iets goeds doet, je vrienden ziet, een knuffel krijgt, jouw lievelingsplaatje hoort enz.

Je hebt nu een tekort aan deze stof in je hersenen en daarom voel je je zo rot.
Gelukkig herstelt dit weer! Maak je niet te druk, wees lief voor jezelf, zoek vrienden op en zoek afleiding.
Ff lekker janken mag ook heus wel!

Komt goed hoor! 😘
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Eens met de vorigen.

Serotonine is het stofje in je hersenen dat zorgt voor een geluksgevoel. Serotonine komt van nature, in mindere mate dan bij drugsgebruik, vrij als je iets goeds doet, je vrienden ziet, een knuffel krijgt, jouw lievelingsplaatje hoort enz.

Je hebt nu een tekort aan deze stof in je hersenen en daarom voel je je zo rot.
Gelukkig herstelt dit weer! Maak je niet te druk, wees lief voor jezelf, zoek vrienden op en zoek afleiding.
Ff lekker janken mag ook heus wel!

Komt goed hoor! 😘
Klik om te vergroten...

Het gekke is dat ik me eigenlijk niet naar voel. Of neerslachtig. De dip na xtc ken ik wel en die vond ik altijd heel naar. Maar dan had ik geen last dat ik ineens stond te janken. En nu terwijl ik me verder wel oké voel begin ik spontaan te janken. Heel apart en irritant. Ik voel het gewoon opkomen en denk daar gaan we weer.😁
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Waarschijnlijk gewoon de dip van de 3mmc. etizolam fuckt ook wel met je emoties maar nog niet na 2 dagen.
Ik zou geen 3mmc gaan nemen om je huilbuien uit te stellen iig.
Vond het altijd wel lekker eigenlijk, helemaal emotioneel worden over een dieren filmpje ofzo. Normaal heb ik dat niet zo.
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Vond het zo raar en dan zo snel antwoord te krijgen op iets wat ik wel vermoede, maar doordat het me nog nooit eerder was overkomen. Ondanks best wel wat gewend te zijn zo door de jaren heen.

Zou het gebruik van escitalopram hierbij ook nog van invloed kunnen zijn? Dit gebruik ik al jaren 20mg per dag. Ook een resultaat van het totaal niet om kunnen gaan met speed destijds.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maximusso zei:
Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Vond het zo raar en dan zo snel antwoord te krijgen op iets wat ik wel vermoede, maar doordat het me nog nooit eerder was overkomen. Ondanks best wel wat gewend te zijn zo door de jaren heen.

Zou het gebruik van escitalopram hierbij ook nog van invloed kunnen zijn? Dit gebruik ik al jaren 20mg per dag. Ook een resultaat van het totaal niet om kunnen gaan met speed destijds.
Klik om te vergroten...
Dat zou wel invloed kunnen hebben, maar wat jij beschrijft kom in ieder geval sowieso door de 3-mmc.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kan dit enkel maar bevestigen. Laatste keer dat ik het gebruikt heb was 1.5 gram over 3 nachten. De ochtend daarop heb ik ook zitten huilen gelijk een klein kind. Als je teveel 3mmc op korte termijn gebruikt is dat een aanslag op je serotoninehuishouding. Kan je jouw echt wel depri van voelen. Positieve eraan dat het niet zo lang duurt zoals een stevige MDMA misbruik dip. Daar heb ik ook klachten van gehad en dan ga je echt elke morgen huilen en alles wat misloopt op jezelf afschuiven. Zorg dat je een goeie nachtrust neemt en gezond eet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
3 gram op 2 dagen van een voor jou onbekende stof gaan gebruiken is vragen om problemen. Gewoon uitzitten.
H
Hebbenze?Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kijk aflevering van Verdoofd eens terug van maandag. Jongen in de aflevering is verslaafd aan 3mmc en etizolam. Heftig. @Maximusso sterkte en be safe!
M
MaximussoLid
01-01-2024, 00:00
#15
markdesign zei:
Kijk aflevering van Verdoofd eens terug van maandag. Jongen in de aflevering is verslaafd aan 3mmc en etizolam. Heftig. @Maximusso sterkte en be safe!
Klik om te vergroten...

Die aflevering heb ik net gekeken en schrok ervan dat die jongen precies de combinatie gebruikte als wat ik heb gedaan. Het is naïef van me geweest om te denken dat 3mmc minder gevaarlijk zou zijn omdat het gewoon te koop is. Maar meteen bij het eerste gebruik ging ik op speed gebruik stand. Aan één stuk doorgaan tot het op is.

Ik heb net een traject bij Tactus afgesloten voor mijn speed gebruik en heb daardoor wel door dat 3mmc voor mij niet weggelegd is. Het kwam op een moment waarbij het juist allemaal weer bij het oude normaal is en dan zijn er "saaie" momenten die moeilijk zijn. Dan komt die trek naar een kick. Maar goed ik dwaal af. Ik heb mijn lesje geleerd.
T
T135Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Zelf ook een tijdje grote hoeveelheden 3mmc gebruikt. Merkte dat ook ik m'n serotonine huishouding overhoop had getrokken en was een aantal dagen flink neerslachtig en snel geïrriteerd. De mensen op dit forum hebben me toen goed geholpen. Ik zou een aantal dagen overal vanaf blijven en al helemaal omdat je al im behandeling bent voor een verslaving aan een stof die toch veel lijkt op 3mmc. Ik wil je sterkte wensen en hopelijk kom je snel in een betere situatie!
Je mag me altijd een privébericht sturen.
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is oprecht de hoeveelheid 3mmc. Als ik het onder de ~300mg hou heb ik nergens last van de volgende dag. Als ik richting een gram ga lig ik de hele dag in foetus houding op mijn bed. Gewoon mate houden (en niet snuiven maar slikken)
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Techneut zei:
Het is oprecht de hoeveelheid 3mmc. Als ik het onder de ~300mg hou heb ik nergens last van de volgende dag. Als ik richting een gram ga lig ik de hele dag in foetus houding op mijn bed. Gewoon mate houden (en niet snuiven maar slikken)
Klik om te vergroten...
True story, ook met snuiven hoor

Ik heb gisteren in een tijdsbestek van plusminus 8 uur, 330mg 3mmc gesnoven.
80, 60, 70, 50, 70 mg. Met tussenpozen van plusminus 2 uur.

Om 18:15. 2mg etizolam gepakt en om 8 uur 1,5 erbij ( note, die was overkill, werd vanmorgen wakker en kwam tot ontdekking dat ik nog wat berichten gestuurd had ik een groepsgesprek, en die snap ik zelfs niet 😅 dus een kleine black-out heb ik wel)

Niet dat ik nu ineens wil beweren dat het geen verslaven spul is, maar met lage dosissen, in thuis/chill setting vind ik het nog steeds zalig
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeelanddude zei:
True story, ook met snuiven hoor

Ik heb gisteren in een tijdsbestek van plusminus 8 uur, 330mg 3mmc gesnoven.
80, 60, 70, 50, 70 mg. Met tussenpozen van plusminus 2 uur.

Om 18:15. 2mg etizolam gepakt en om 8 uur 1,5 erbij ( note, die was overkill, werd vanmorgen wakker en kwam tot ontdekking dat ik nog wat berichten gestuurd had ik een groepsgesprek, en die snap ik zelfs niet 😅 dus een kleine black-out heb ik wel)

Niet dat ik nu ineens wil beweren dat het geen verslaven spul is, maar met lage dosissen, in thuis/chill setting vind ik het nog steeds zalig
Klik om te vergroten...
Klopt, alleen met snuiven vind ik het een stuk lastiger om de dosis laag te houden. 😉
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maximusso zei:
Beste forumleden,

Ik heb de afgelopen twee dagen 3mmc gebruikt en om in slaap te komen heb ik daar etizolam (4mg) bij genomen. Ik heb beide soorten deze week pas voor het eerst genomen. Wel heb ik de 3mmc meteen als een gek steeds bij genomen. Heb over die twee dagen zo'n 3 gram op. Ik ben in behandeling voor een speedverslaving bij Tactus. Ik had niet verwacht dat 3mmc zo heftig zou zijn. Dat het zo dicht bij speed in de buurt komt is voor mij zeer gevaarlijk.

Ik ben er nu meteen mee gestopt, maar ik heb oncontroleerbare huilbuien. Echt aan één stuk door. Dit heb ik met speed nooit gehad. Heeft iemand hier ervaring mee dat dit door de 3mmc komt of misschien door de etizolam? Dat laatste lijkt me onlogisch omdat ik het maar zo kort heb genomen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt me dat je ter verandering 3M nam en als downer 4 mg Etizolam. Persoonlijk ben ik na 2 mg de dag er na al een sloom duizelig mens, en warrig .ook de combi.
Hoe gaat t nu ? Ik bestel nu ook steeds alleen 1,5 gram. Op is op
En Etizolam heb ik dus neem ik 1,5 of 1 voor de nacht .
Goed plannen voor je start , kop er bij proberen te houden.
wil je helemaal geen chemische troep meer, ga dan eens Kratom testen

succes .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."