Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag 7: Als cicaden komen ze de grond uit. Ik zag gisteren al een paar bruine bolletjes maar het zijn er vandaag toch echt meer geworden."
"Heftig joh. Ik blijf me in ieder geval elke keer weer goed verbazen als ik dit soort dingen lees. Mijn ergste trip op psychidelica was volgens mij een keer truffels nemen in een totaal verkeerde setting. Ik had het al vaker met vrienden gebruikt en er een leuke avond aan overgehouden, maar dit keer was totaal anders. Na al wat kennis te hebben gemaakt met wat leuke mensen en een paar drankjes besloot ik het hele bakje te nemen. Eerst begonnen de effecten heel prettig en voelde ik een fijne gloed over mezelf en alles wat ik zag. een uur later begon ik het gevoel te krijgen dat er iets vreemds aan de hand was. voor ik het wist zat ik helemaal in mezelf getrokken en begon alles met de minuut onprettiger te worden omdat mensen steeds naar me toe bleven komen om te vragen wat er aan de hand was. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ben gaan vluchten. Ik pakte m'n fiets en heb heel m'n leven nog nooit zo snel gefietst. Ik wou gewoon echt heel graag naar huis en tegelijk snapte ik er geen ene zak meer van. Ik ben ook meerdere keren met de fiets gestopt om mijn gedachten bij een te houden en het voelde echt veel te intens allemaal. Thuis aangekomen heb ik nog even van de vloer kunnen genieten die heel elegant op en neer zweefde met de meest waanzinnige patronen die je kunt bedenken. Tegelijk zat ik gewoon veel te intens in m'n gedachten en snapte ik er gewoon niks meer van dus ik ben maar in m'n nest gaan liggen om m'n gedachtengang tot rust te kunnen krijgen. maarja leer je ook weer wat."
"Ik heb vroeger wel eens truffels gedaan, maar ben de laatste tijd benieuwd geworden naar hoe een echte shroom trip nou is. Ik ben dus wat research gaan doen over verschillende soorten paddenstoelen, mycelium, en de grow kits. Ik heb de golden teacher kit gekocht. Toen gisteren de bestelling binnenkwam leefde het kind in mij meteen op en ik besloot er ook direct mee aan de slag te gaan. Zoals aangegeven heb ik de voeding in laten weken met water en dit ging maar moeizaam. Het mycelium zit goed door de rijst heen verdeeld en is ook goed te zien aan het oppervlak van de kit. Het lijkt bijna net een groot spinnenweb dus ik kreeg er in het begin ook niet veel water in. Ik heb hem kort daarna nog een keer geopend om toch nog wat meer water bij te voegen. Dit lukte en toen het wat spons-achtig eruit zag deed ik het deksel er weer op. Heeft zo'n 16 uur ingeweekt (iets langer dan aangegeven 12 uur) maar anders moest ik midden in de nacht opstaan. Nu ligt het bakje op een kamer met een temperatuur van 20 graden. in de zak zal die wel wat hoger zijn maar in ieder geval genoeg warmte en vocht voor de schimmel om zich te ontwikkelen. Aan de ene kant heb ik er een goed gevoel over maar aan de andere kant denk ik dat er misschien alsnog iets te weinig water is toegevoegd. Ik zal foto's insturen van het proces."
"Dag 1 na uitlekken bakje. Op deze foto had ik de zak al bespoten maar nog niet goed genoeg. Heb er nu even flink in gespoten en er is ook condens te zien. Beetje condens op het mycelium gekomen en heb net gelezen dat je dit beter kunt vermijden. Ik zal hier mee oppassen in het vervolg. Ik zal in ieder geval een mondkapje en gewassen handen hebben tijdens het openen van de zak."
"@PaddoKweker thanks! Ik heb je advies gebruikt en dus opnieuw begonnen met het inweken na het inprikken met de vork. Bij het uitlekken na ongeveer 12 uur kon ik ook zien dat het substraat al stukken vochtiger was en het ook even duurde voor de bak was uitgelekt. Wat nu vooral ook merkbaar is, is dat de vochtigheid van de bodem zelf de luchtvochtig ook op peil houdt en er dus geen reden is voor bijsproeien naast het af en toe openen van de zak. De kamertemperatuur is 20 graden en heb sr een warmtematje onder voor als de kachel mocht uitgaan wat redelijk vaak het geval is als ik er niet bij ben. Gisteren om 9 uur in de avond heb ik het groeiproces voortgezet en zie dat kleine witte puntjes zich op het mycelium hebben gemanifesteerd. Nu maar hopen dat deze niet groen worden of dat het de verkeerde soort schimmel is. Als je goed kijkt zijn er op het eerste stukje van de bak wat witte puntjes te zien."
"Dag 4 update: Ik heb een goed gevoel over hoe het nu loopt. Het substraat heeft tot vandaag de luchtvochtigheid kunnen regelen en ben weer begonnen met het bespuiten van de zak omdat het vocht in de bak daar niet meer voldoende voor is. Op het plaatje is te zien dat er wat pluis is opgekomen. Als ik het goed heb, maakt deze schimmel deel uit in het proces van de paddenstoel. Dit is sinds dag 2 opgekomen en heeft zich niet te erg verspreid. Die grote joekels die je ziet zijn denk ik stukjes vermiculiet die tijdens het prikken omhoog zijn gekomen. Ik vraag me af of ik deze er mischien beter uit kan halen omdat dit mogelijk kan uitgroeien en het product kan overwoekeren."
"Dag 12: Ik begin nu wel wat mooie dingen te zien. De hoedjes zijn nog niet heel goed zichtbaar omdat ze nog wat wit zijn maar Ik zie dat er al wat steeltjes ontstaan. Ze groeien ook gewoon uit de 2 dikke hompen schimmel waar ik m'n twijfels over had. Geen contaminatie dus. 2 dagen terug weer wat teveel luchtvochtigheid gehad waardoor het mycelium veel te nat werd. Was binnen een dag gelukkig zo goed als weg door gewoon 1x niet bij te sproeien en de zak iets vaker open te doen."
"Dag 15: Nu begint het proces me wel te verbazen. Tot Gisteren staken ze amper het bakje uit maar het zijn nu echt dikke jopen aan het worden. Ik zie ze ook onderin de kit groeien tegen de wanden van het plastic aan. Gaat een lekker gepruts worden straks om die weg te halen. Ze zijn tot nu toe best langzaam gegroeit. als ik naar het verschil tussen gisteren en vandaag kijk, zou ik het niet gek vinden dat ze overmorgen geoogst kunnen worden."
"Ik zie het niet als problematisch gebruik aangezien je normale leven er niet onder lijkt te lijden. Bij mij heeft wiet in 5 jaar tijd (dagelijks gebruik) toch wel een enorme hap uit m'n eigen klote leven genomen dus verbaas ik me wel erg als ik berichten zoals de jouwe lees. Een normaal functionerend leven lijden met elke dag wiet gebruik zit er voor mij en velen dan ook niet in. Bij mij heeft het ook alle negatieve bijwerkingen gegeven die je maar kunt bedenken. Nog tot op de dag van vandaag meer dan ik voorlopig ooit zou kunnen toegeven. Naar mijn mening is elke dag wiet gebruiken toch voor iedereen wel problematisch tot in bepaalde mate. Vooral als je dit voor het slapen gaan neemt. Je slaat letterlijk een hele fase in je slaap over die er voor zorgt dat je in staat bent om te copen met dingen in het leven en nieuwe informatie te verwerken. Ik denk dat dit iedereen na mate van tijd wel een keer de strop om doet met wat dan ook."
"Klopt is allemaal nog niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat je een hele slaapfase overslaat. Dit is waarom de heftige dromen ontstaan bij de meesten en is een beetje in vergelijking te brengen met wat veel nicotinegebruik met je slaapritme doet. Ook het "muf" wakker worden is de reden hier van. Ik heb verhalen gelezen van mensen die in psychoses terecht zijn gekomen door wiet zonder dat ze zichzelf hiervan bewust waren en wat ze allemaal is overkomen in die tijd. Ze kwamen er pas achter toen ze volledig stopte met dagelijks wiet gebruik. Wiet kan een super middel zijn voor medicinaal gebruik en ik vindt dat het daar bij moet blijven. Je gebruikt toch ook geen paracetamol als je geen hoofdpijn hebt toch? Wiet begint onschuldig maar je verdoofd jezelf gewoon. Dat is letterlijk wat downers met mensen doet. Het laat je ok voelen met het leven hoe het momenteel is en de rest er om heen doet er allemaal niet echt meer toe. Als je je toch ergens zorgen maakt over wietgebruik is het beste wat je kunt doen: stoppen met wiet uit de coffeeshops halen en bij "straatdealertjes" het boeit ze niet wat jij "de consumeerder" binnen krijgt, als zei maar snel geld verdienen aan de toppen. Ik heb het dan ook over pesticiden en chemicalien die gebruikt worden voor het groeiproces van de plant. Dit blijft ook in de plant achter en staan genoeg wel-gedocumenteerde lappentekst over op het internet. Daarom is wiet ook niet meer het onschuldige goedje wat het vroeger was. De high die je nu voelt is niet van de wiet zelf maar van de troep die er in zit. Je hoort tegenwoordig ook verhalen over boeren die onder druk van criminele organisaties, drugsafval in hun mest verwerken en het land hier mee besproeien. De sporen hiervan waren duidelijk terug te vinden in het eindproduct en komen dus gewoon op ons bordje terecht zonder dat we dat zelf willen. Ik kan iedereen aanraden om dus je eigen wiet te gaan telen of iemand kennen die gewoon normale buitenwiet teelt waarvan jij weet dat er niet op chemische wijze geknoeit wordt met het groeiproces. It's your best bet"